Hemmabiosystem: LG HX906SBN (5.1 - 1x HDMI UT, 2x HDMI IN, 1x Toslink IN)
https://www.prisjakt...t.php?p=1033628
TV: LG 47LG5030 (3x HDMI IN, Toslink UT)
https://www.prisjakt...kt.php?e=311466
Problemet är alltså att ljudsystemet klipper ljudet i samband med reklamavbrott, där ljudet försvinner i ca 2-3 sekunder i början av varje enskild reklam. Samma sak händer även ibland då nerladdade filer spelas upp ifrån min Xtreamer Pro, ljudet försvinner då när jag kollar på serieavsnitt och de tillfällen när man märker att en reklam i ordinarie sändning skulle ha varit!
Hur allt är kopplat:
- 100hz antennkabel mellan vägg och TV + CA-modul från Boxer (Boxer Mix)
- HDMI IN (TV) till HDMI UT ("LG-receivern")
- HDMI IN (TV) till HDMI UT (Xtreamer Pro)
- Toslink UT (TV) till Toslink IN ("LG-receivern")
- HDMI IN ("LG-receivern") till HDMI UT (PS3)
- HDMI IN ("LG-receivern") till HDMI UT (XBOX360)
TVn har nyligen varit inne på verkstad för utbyte av inverter-kit, bad då även verkstan att testa så att det inte glappar i TVns optiska utgång, vilket dom sa att den inte gjorde. Dom märkte inte av något klipp i ljudet då dom körde Toslink UT (TV) till Toslink IN (Harman Kardon) i samband med vanliga digitala kanaler.
LG:s support har inte heller någon lösning på detta, dom menar på att detta är "något som kan förekomma på denna modell, bara att leva med det".
Kan tilläggas att jag har återställt ljudsystemet, uppdaterat FW på både TV och ljudsystem och kört med både "Autovolym: AV" och "Digital ljudutgång: PCM/Dolby" på TVn.. Köper inte att det ljudsystem för 4000 kr ska bete sig såhär.
Så är det någon snäll och kunnig själ som skulle kunna ge ett expertråd i detta problem? Är det någon inställning jag har glömt? Har jag kopplat någonting fel? Kan jag felsöka på något annat sätt? Vill verkligen säkerställa att det är ljudsystemet det är fel på innan jag skickar in den till Elgiganten för reparation, pallar inte en undersökningsavgift på 800 spänn i detta läge om det visar sig att det är något annat som ligger bakom problemet!
Redigerat av Joewe, 26 April 2013 - 07:56.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
43 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?