Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmer till TV utan dator

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 May 2013 - 17:18

zmoken
  • zmoken
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!
Har letat som en galning efter svar i forumet utan framgång så jag slänger ut frågan.

Har följande:
Panasonic vt50 tv
Yamaha rx-673 reciver
Gammal hp-laptop från 2007

Kollar idag på en del nerladdad laglig film på tvn via hdmikabel från datorn. Är dock väldigt trött på datorn då den är trött och fläkten surrar värre än en bikupa. Vill inte att den ska driva mina filmer som idag bara är 720p då datorn inte klarar 1080p. Vill inte köpa ny dator då jag enbart använder den till nedladdning och utskrifter, har surfplatta. Inte så sugen på att sätta mig in i htpcträsket heller, har inte de pengarna just nu.

Har tittat på följande: https://www.prisjakt...kt.php?p=755554
Då kan jag lägga över allt nedladdade material på denna som sedan ansluts till recivern och bilden fortsätter till tv. På detta sätt kan jag inprincip stänga av datorn om jag förstått det rätt?
En usb från dator till mediecenter för överföringen sedan en usb från mediacenter till tv för uppspelning.

Mitt mål är att inte använda datorn som källa. För kör jag en boxee så blir det väl ändå datorn som får arbeta med stremingen?

Är lite dålig på detta men hoppas på er hjälp.

Har inga planer på att köpa Xbox eller ps3 heller

Postad 01 May 2013 - 23:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 1
Vad är det för lagliga tjänster du använder?

Postad 01 May 2013 - 23:36

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 1
Det undrar jag också :D

Postad 01 May 2013 - 23:47

nfornell
  • nfornell
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Laglig film ?

Postad 02 May 2013 - 08:36

zmoken
  • zmoken
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Min fråga gäller bästa lösning för trött dator till TV, inte var jag hittar min lagliga film? :)

Postad 02 May 2013 - 10:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jo men jag frågade mest i syfte för att veta vilken tjänst du nyttjar.. Men är det en vanlig mediaspelare du vill ha så funkar ju d-link boxee utmärkt...

Postad 02 May 2013 - 12:54

zmoken
  • zmoken
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hehe ok då är jag med. Tänker spela upp nerladdad film och serier i mkv-format men även lite då och då någon img och isofil. Tänkte att det var smidigt att tanka över till en extern enhet så slipper datorn jobba.

Postad 02 May 2013 - 13:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hehe ok då är jag med. Tänker spela upp nerladdad film och serier i mkv-format men även lite då och då någon img och isofil. Tänkte att det var smidigt att tanka över till en extern enhet så slipper datorn jobba.

Var hittar du dessa lagligt nerladdade filer och TV-serier ?

Postad 02 May 2013 - 13:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

denna klarar det finns en uppsjö av andra spelare som klarar det också https://www.prisjakt...kt.php?p=732165

Postad 03 May 2013 - 06:51

zmoken
  • zmoken
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jo den verkar jäkligt bra! Men måste inte datorn arbeta en massa för att streama filmerna från datorn till mediaboxen?
Kanske är bäst att köpa en HTPC och ladda den med XBMC, men vill inte lägga minst 3000kr just nu. Har andra uppgraderingar att göra när det gäller hemmabio :-)

Postad 03 May 2013 - 09:32

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Jo den verkar jäkligt bra! Men måste inte datorn arbeta en massa för att streama filmerna från datorn till mediaboxen?

Streama != transcoda, stream är i princip att dela ut på ett nätverk ....

Kanske är bäst att köpa en HTPC och ladda den med XBMC, men vill inte lägga minst 3000kr just nu. Har andra uppgraderingar att göra när det gäller hemmabio :-)

Blir en dyr media-PC i så fall, du kommer undan med hälften ....
Berätta gärna vilken modell det är på din laptop, så kanske vi kan göra något åt den ....

Postad 03 May 2013 - 10:43

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Du kan koppla in extern hd (usb) direkt i boxee spelaren och vill du dela ut via din befintliga dator funkar det också och det tar ingen kraft.

Redigerat av jimjans, 03 May 2013 - 10:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.