Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa ny Topfield eller annat?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 May 2013 - 08:24

Jan Suhr
  • Jan Suhr
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej, ny här på Min Hembio.

Jag är ute efter att uppgradera min Topfield box, den är 10 år gammal och heter TF4000 PVR. Har fungerat bra hela tiden, förutom ett hårddiskbyte för 5 år sedan. I början använde jag den med Canal Digital för att få PVR-funktionen som CD inte hade i sina boxar för 10 år sedan. Den har också två DVB-S mottagare. Nu sen fem år tillbaka använder jag min TF4000 till att se på Brittisk TV.

Jag önskar nu att ta emot HD-TV från England och att få lite utökade funktioner så som att kunna plocka ut filerna för att se på andra enheter genom PLEX när tiden så medger. Man spelar ju ofta in mer än man hinner titta på.

Har kollat in en del av Topfields utbud men informationen är lite bristfällig.

Har läst lite på Toppy.org.uk men mycket av informationen är väldigt gammal där, den kanske är aktuell ändå, och jag blir lite osäker.
Om jag väljer Topfield igen så vill jag kunna köra myStuff, ha två DVB-S mottagare, HD och PVR.

Vad finns för andra alternativ?

Tack

Janne

Postad 04 May 2013 - 08:50

Jan Suhr
  • Jan Suhr
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag kan svara själv :)

Efter en hel dags läsande på nätet blev det en VU+ Solo 2 som nu är beställd. Tyvärr gick den inte att köpa från Amazon i England där jag normalt brukar handla elektronikprylar.

VU+ Solo 2 verkar lovande, snabb processor och med Black Hole Image får man många bra funktioner. GB Ethernet är en fördel.

Janne

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.