Har haft en Boxee sen förra julen som fungerat helt utan problem. Men för några helger sen så la dosan av (trodde jag), men visade sig att det var Boxeen som inte kunde ta emot signalen längre, så fick en ny låda. I samma veva så hängde sig tydligen något i routern här hemma, så BBB skickade en ny (Zyxel). Inte nog med det så fick datorn fnatt och spökade så oerhört att jag fick installera om windows och formatera min SSD.
När allt var uppe i rullning igen tänkte jag fixa så jag kunde använda boxeen också. Problemet är att den inte vill scanna filerna. Jag HITTAR filerna och kan även kolla på filmerna som jag delat ut, genom att gå in på "filkällor". Men vill ju ha dem under "mina filmer" som det ska vara naturligtvis.
Ringde först D-links support, som sa att det förmodligen hade med nya routern och dess UPNP att göra, när inget annat hjälpte . Så ringde Bredbandsbolaget och dom sa att UPNP'n var aktiverad eller liknande. Alternativet var att göra så att man var tvungen att göra allt manuellt. Hon verkade inte ha så bra koll, och allt var ganska luddigt. Och eftersom jag inte har alls bra koll så blev inte mycket jätteklart för mig heller. Antog iaf att det var som det skulle vara.
Ringde D-link igen, denna gång sa en annan kille att det nog inte hade något alls med routern, och istället att jag skulle stänga av brandväggen och förlita mig på den brandvägg som redan finns i Zyxeln. Detta hjälpte inte heller att få Boxeen att kunna scanna mina filer. Försökte i flera dagar utan resultat, och nu har det varit så i flera veckor(...) och börjar tröttna nu. Några tips?
Det skulle uppskattas något oerhört!
/V
Redigerat av Wayhem, 10 May 2013 - 10:47.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?