importera hörlursförstärkare från Usa vad ska man tänka på?
Postad 11 May 2013 - 14:06
Postad 11 May 2013 - 14:15
Finns den inte att beställa i Europa? Tyskland är ibland riktigt billiga att handla ifrån.
Postad 11 May 2013 - 14:25
Är det ingen tull på sånt här, alltså? Jag har kollat lite på Tullverkets hemsida, men hittar inget som kan jämföras med hörlursförstärkare (vilket väl indikerar att det kanske inte är tull på just det här).Räkna på ca 25% för alla avgifter. Räkna med att den fastnar i tullen.
Finns den inte att beställa i Europa? Tyskland är ibland riktigt billiga att handla ifrån.
Kolla Tullverkets hemsida för att se vad som inkluderas i priset (dvs vad de räknar eventuell tull + moms på).
Sedan kan man ju ha tur och slippa moms, förstås.
Postad 11 May 2013 - 15:02
Nu har jag mest importerat bildelar och då kan man generellt räkna med en dollarkurs på 11kr för att få ett hum om vad sakerna kostar hemma i vardagsrummet. Sverige är underbart vad gäller avgifter, tull och moms beräknas på varans grundpris + fraktavgiften.Hej Jag funderar eventuellt att importera en hörlursförstärkare från Usa så min fråga är vad bör man tänka på? Hur mycket tillkommer i Tull avgift? importdeklaration mm någon som har erfarenhet av detta gör gärna ett inlägg
Postad 11 May 2013 - 15:10
Känns iaf så iblandDet där är i och för sig inget specifikt svenskt fenomen.
Postad 11 May 2013 - 15:53
http://youtu.be/sUU1QSEwb4U
http://www.konsumenteuropa.se/
Redigerat av Unregistered39429, 11 May 2013 - 18:13.
Postad 11 May 2013 - 18:09
Redigerat av qbs1, 11 May 2013 - 18:12.
Postad 14 May 2013 - 22:43
Postad 16 May 2013 - 14:30
UPS använde jag bara någon enstaka gång, men det berodde mer på att de företagen jag beställde från inte skickade med annat. Fördelen är att UPS hantera allt själva och därmed inga fördröjningar. Största nackdelen med UPS var leveranskostnaderna och att de aldrig informerade när de skulle leverera.
Några jag aldrig någonsin kommer skicka med är DHL, sjukt dyra och noll serviceminded vid de två tillfällen jag använt mig utav dem. Skulle reklamera en turbin till en automatlåda och fick ett returpris på 3.400kr, priset från USA -> Sverige var 1.250kr...
Under 1 1/2 år så beställde jag prylar för nästan 160.000kr
Postad 16 May 2013 - 14:32
Själv använde jag nästan uteslutande USPS Global Express om det inte var skrymmande. Normalt tog det runt 3-5 dagar, som mest 7-8 dagar. Men det är inte alltid svenska posten som är problemet, störst bekymmer hade jag när det var Schenker som skötte förtullning och frakt.
UPS använde jag bara någon enstaka gång, men det berodde mer på att de företagen jag beställde från inte skickade med annat. Fördelen är att UPS hantera allt själva och därmed inga fördröjningar. Största nackdelen med UPS var leveranskostnaderna och att de aldrig informerade när de skulle leverera.
Några jag aldrig någonsin kommer skicka med är DHL, sjukt dyra och noll serviceminded vid de två tillfällen jag använt mig utav dem. Skulle reklamera en turbin till en automatlåda och fick ett returpris på 3.400kr, priset från USA -> Sverige var 1.250kr...
Under 1 1/2 år så beställde jag prylar för nästan 160.000kroch för mig var USPS outstanding att skeppa med.
Där ser man, då ska man inte avfärda USPS i alla lägen trots allt.
Postad 16 May 2013 - 20:32
http://taric.tullver...g=SV&d=20130516
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?