2013-05-12
THOMAS LINDROTH
Fråntagen mina rättigheter som kund 10
I dagarna får jag ett brev från BBB där dom skriver att mitt kanalpaket upphör,CanalDigital medium.
Jag valde det därför att det innehöll Eurosport.
I brevet skriver dom att dom flyttar över mitt abonnemang till ViaSat Silver som nu är mitt nya abonnemang. Helt över huvudet på en.
I samma brev så finns det med en reklamfolder som handlar om tre (3) nya paket kallade T1-Bas, T2 Flex och T3 Stor. Där finns T2 Flex som passar mig bättre då Eurosport ingår. Bra tänker jag, jag väljer det istället! Jag vill ju inte ha ett paket som ViaSat Silver påtvingat mig då det inte passar. Så jag gör som det står i det häftet jag fått och ringer kundtjänst. Säger till dom att jag är kund hos er sen tio år och jag vill inte ha ViaSat Silver för jag tycker att erat nya T2 Flex passar bättre. Dom svarar då så förvånande att det inte går. Men det står ju så i både häftet jag fick ock i brevet att jag bara behövde ringa er för bytet till era nya paket.
Då går det upp för mig att jag ringt BBB:s okunniga personal som inget vet och att jag har på nått sätt blivit påtvingad ett TV paket jag inte vill ha.
Behandlar man sina gamla kunder på detta sätt då kan man ju bara uppmana till bojkott. För dom nya paketen finns ju tydligen inte än och då sammanfattningsvis begår BBB ett avtalsbrott och ljuger skjortan av sig. I avtalet får ett pakets innehåll förändras men paket får ju inte bytas ut helt utan mitt medgivande. Och står det i foldern att jag som kund kan välja tex T2 Flex via k undtjänst,Så ska det gälla!
BBB börjar mer och mer likna en blåsning
Så det är mitt omdömme om BBB. Jag har bredband Tv och telefoni ock har varit kund sen 2003. Jag borde behandlas bättre än så här.
Vet ej om detta är rätt forum. Så flytta mig dit jag hör hemma.
Jag vill avsluta med en fråga här: Vilka alternativa leverantörer finns det som levererar Bredband TV och telefoni som man kan lita på. Bor i hyreshus i Väsby
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 May 2013 - 14:46.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?