Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spy galla lite! Över Bredbandsbolaget!

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2013 - 14:45

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Omdömen om Bredbandsbolaget

2013-05-12
THOMAS LINDROTH
Fråntagen mina rättigheter som kund 10
I dagarna får jag ett brev från BBB där dom skriver att mitt kanalpaket upphör,CanalDigital medium.
Jag valde det därför att det innehöll Eurosport.
I brevet skriver dom att dom flyttar över mitt abonnemang till ViaSat Silver som nu är mitt nya abonnemang. Helt över huvudet på en.
I samma brev så finns det med en reklamfolder som handlar om tre (3) nya paket kallade T1-Bas, T2 Flex och T3 Stor. Där finns T2 Flex som passar mig bättre då Eurosport ingår. Bra tänker jag, jag väljer det istället! Jag vill ju inte ha ett paket som ViaSat Silver påtvingat mig då det inte passar. Så jag gör som det står i det häftet jag fått och ringer kundtjänst. Säger till dom att jag är kund hos er sen tio år och jag vill inte ha ViaSat Silver för jag tycker att erat nya T2 Flex passar bättre. Dom svarar då så förvånande att det inte går. Men det står ju så i både häftet jag fick ock i brevet att jag bara behövde ringa er för bytet till era nya paket.
Då går det upp för mig att jag ringt BBB:s okunniga personal som inget vet och att jag har på nått sätt blivit påtvingad ett TV paket jag inte vill ha.
Behandlar man sina gamla kunder på detta sätt då kan man ju bara uppmana till bojkott. För dom nya paketen finns ju tydligen inte än och då sammanfattningsvis begår BBB ett avtalsbrott och ljuger skjortan av sig. I avtalet får ett pakets innehåll förändras men paket får ju inte bytas ut helt utan mitt medgivande. Och står det i foldern att jag som kund kan välja tex T2 Flex via k undtjänst,Så ska det gälla!
BBB börjar mer och mer likna en blåsning
Så det är mitt omdömme om BBB. Jag har bredband Tv och telefoni ock har varit kund sen 2003. Jag borde behandlas bättre än så här.

Vet ej om detta är rätt forum. Så flytta mig dit jag hör hemma.
Jag vill avsluta med en fråga här: Vilka alternativa leverantörer finns det som levererar Bredband TV och telefoni som man kan lita på. Bor i hyreshus i Väsby

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 May 2013 - 14:46.

Postad 12 May 2013 - 14:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
vänd dig till konsument vägledningen och se va de säger du ska göra du har ju inte bundit upp dig på de nya eller har de gjort det? du bör ju kunna säga upp det tv paketet och byta i såna fall du inte är bunden!!

Postad 12 May 2013 - 15:00

pjotor
  • pjotor
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0
Det hade varit kul om nån från BBB kunde komma med en kommentar i denna tråden och ge en bra förklaring.
Så här får det inte gå till tycker jag.

Postad 12 May 2013 - 15:10

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

vänd dig till konsument vägledningen och se va de säger du ska göra du har ju inte bundit upp dig på de nya eller har de gjort det? du bör ju kunna säga upp det tv paketet och byta i såna fall du inte är bunden!!

Väsby har ingen Konsumentombudsman så den vägen är stängd
och jag har fem månader kvar. Man band upp sig för att få köpa den inspelningsbara boxen billigare :blush:

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 May 2013 - 15:17.

Postad 12 May 2013 - 15:16

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Varför inte bara avsluta alla tjänster hos BBB på stubben?

Postad 12 May 2013 - 15:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Själv har jag varit kund hos BBB minst lika länge och har inte ett endaste ont att säga om dom.
Har alltid fått bra support när man haft problem och ett mycket bra bemötande över lag.

Har dock inte tv, men väl bredband och ip-telefoni.
Men man blir ju lite förvånad över din story minst sagt som ju inte låter allt för kul.

Postad 12 May 2013 - 16:30

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Varför inte bara avsluta alla tjänster hos BBB på stubben?

skrev just det Avsaknad av alternativ + 5 månader kvar på tv abbonemanget

Kan svara Masse70 så här. Har alltid varit nöjd med BBB och deras suport när jag enbart hade telefon och bredband.
Lite struligare vart det förståss när Telenor tog över, men men.. Det rikiga jävulskapen vart ju nu som TV kund

Postad 12 May 2013 - 16:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
även om de inte har en konsumentombudsman så kan du ju ringa tex konsumentverket

Postad 12 May 2013 - 16:49

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

även om de inte har en konsumentombudsman så kan du ju ringa tex konsumentverket

Nej! Fösöker man ringa så hänvisar dom till Kommunens Konsumentombud. Så har man ingen så kan dom tyvärr inte hjälpa en. Så den dörren är stängd sen länge här i Väsby!

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 May 2013 - 16:51.

Postad 12 May 2013 - 16:59

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 1

skrev just det Avsaknad av alternativ + 5 månader kvar på tv abbonemanget

Kan svara Masse70 så här. Har alltid varit nöjd med BBB och deras suport när jag enbart hade telefon och bredband.
Lite struligare vart det förståss när Telenor tog över, men men.. Det rikiga jävulskapen vart ju nu som TV kund

iom att de har ändrat tjänsten har de ändrat avtalet, då har du som kund rätt att säga upp avtalet oavsett bindningstid.

Postad 12 May 2013 - 17:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Nej! Fösöker man ringa så hänvisar dom till Kommunens Konsumentombud. Så har man ingen så kan dom tyvärr inte hjälpa en. Så den dörren är stängd sen länge här i Väsby!

ARN?

iom att de har ändrat utbud har de ändrat avtalet, då har du som kund rätt att säga upp avtalet oavsett bindningstid.

Ja, det är ju rent tekniskt ett avalsbrott.

Postad 12 May 2013 - 17:30

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

ARN?

Ja, det är ju rent tekniskt ett avalsbrott.

ARN är ett alternativ. Men först ska jag vänta ut BBB lite då jag skrivit till dom och påtalat att jag ser det som ett avtalsbrott.
Det jag skivit i första posten har jag även skickat till Bredbandsbolaget

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 May 2013 - 17:33.

Postad 12 May 2013 - 17:39

clabbe69
  • clabbe69
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Om man kollar vad de skriver här https://www.bredband....se/nyttpristv/ så ska det inte vara några problem att säga upp avtalet.

Har jag rätt att säga upp mitt tv-abonnemang?

Om du vill säga upp ditt abonnemang går det alltid bra att göra det. Den normala uppsägningstiden är tre kalendermånader.

Har innehållet i ditt kanalpaket ändrats och fått ett annat pris? Då har du rätt att avsluta ditt abonnemang med samma datum som de nya priserna börjar gälla.

Postad 12 May 2013 - 19:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Om man kollar vad de skriver här https://www.bredband....se/nyttpristv/ så ska det inte vara några problem att säga upp avtalet.

Har jag rätt att säga upp mitt tv-abonnemang?

Om du vill säga upp ditt abonnemang går det alltid bra att göra det. Den normala uppsägningstiden är tre kalendermånader.

Har innehållet i ditt kanalpaket ändrats och fått ett annat pris? Då har du rätt att avsluta ditt abonnemang med samma datum som de nya priserna börjar gälla.

Men då kommer han bli tvingad att betala boxen istället. Läs tråden.

Postad 12 May 2013 - 19:43

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Helt klart är att han kan säga upp avtalet när det nya börjar gälla. Angående boxen är det mer oklart. BBB bolaget har förändrat avtalet och då får man se vad som står om boxen i det gamla avtalet. Det är bredbandsbolaget som förändrat avtalet så de kan nog inte begära att kunden betalar hela boxens pris, det mesta är redan betalt.
Enklast är väl att ringa och fråga hur de tolkar avtalet.

Postad 12 May 2013 - 19:54

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Helt klart är att han kan säga upp avtalet när det nya börjar gälla. Angående boxen är det mer oklart. BBB bolaget har förändrat avtalet och då får man se vad som står om boxen i det gamla avtalet. Det är bredbandsbolaget som förändrat avtalet så de kan nog inte begära att kunden betalar hela boxens pris, det mesta är redan betalt.
Enklast är väl att ringa och fråga hur de tolkar avtalet.

Nja jag har ju ringt ett antal gånger. Har ju inte fått nått vettigt svar nån gång. Men att tro att dom helt skulle efterskänka Dom 5 fem månaderna jag har kvar på avtalet och boxen. har jag väldigt svårt att tro. Dom (nu är jag elak) vill nog att jag ska hyra min egen box också. He!
Det som står om den inspelningsbara boxen är ju Tar du ett 24 månaders abonnemang så kostar boxen 495 kr
Dom betalade man ju i början. Men som sagt, Det är fem månader kvar!

Edit: Vart uppringd av en Chef på bolaget som tyckte att detta var lite okunnigt hanterat. Han skulle nu själv ta tag i det då mina krav grundades ju på att jag ville vara kvar. Istället för att söka mig vidare till nån annan operatör med Eurosport.
Det lönar sig tydligen att spy galla över nån ibland B)

Redigerat av Unregistered4aa6b296, 13 May 2013 - 11:30.

Postad 17 June 2013 - 18:38

Gould
  • Gould
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Har exakt samma problem med BBB. Har (hade) exakt samma kanalpaket som TS, mest för TCM och BBC. TCM tog de bort för flera månader sen och nu BBC och ersatte det med riktig skit som TV10. Inte alls ok tycker jag. Problemet med avtalet är att det går inte att säga upp eftersom de låter det vara samma pris som innan. Men nu betalar jag lika mycket för ett sämre utbud. Det är ju inte alls vad jag skrev upp mig på.

Jag har skickat ett mail till BBB, men de svarar inte och jag vill inte prata med deras kundtjänst för det har jag gjort för många gånger och de har inte en aning om någonting. Så jag undrar lite hur det här löste sig för dig B.Thomas?

Redigerat av Gould, 17 June 2013 - 18:39.

Postad 19 June 2013 - 13:20

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Hello!

Själv blev jag riktigt ledsen över att jag förlora Discovery och History Channel som jag tycker är underhållande. Dock de pengar jag betalar för tv och 100mbit så är det svårt att rättfärdig att byta leverantör och betala löjligt mycket mer bara för att få de två kanalerna.

Postad 19 June 2013 - 19:33

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Har aldrig hoppat på BBB-tv eftersom de inte har haft Discovery, man kunde få det om man köpte något Canal+ packet men det vägrar jag.
Har Comhem i huset också, så för min del finns det ingen anledning att skaffa något dyrare som också kräver en box (inbyggd mottagare i TVn för Comhem).
Är dock toknöjd med bredbandet så där har inte Comhem något att hämta :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.