Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlöst Ljudsystem

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 May 2013 - 10:17

Kalleyy
  • Kalleyy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan, eftersom jag är helt oerfaren med denna typ av utrustning tänkte jag vända mig till er.

Jag letar efter ett ljudsystem som ska vara trådlöst, helt så att man kan sprida ut högtalarna i rummet där systemet ska stå och slippa alla sladdar, kanske t.o.m ha någon högtalare i ett annat rum?

Det ska även stödja Airplay men i värsta fall kan jag tänka mig att köpa till en Appletv för att få funktionen.

Finns det möjlighet att koppla till tv hade de varit super!

2000-3000, men i värsta fall kan jag nog sträcka mig till 4000kr.

Postad 21 May 2013 - 12:16

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0
Slippa alla sladdar lär inte hända, har du trådlöst måste du ha strömförsörjning istället (tjockare sladd än högtalarsladd dessutom). Trådlöst i låga prisklasser innebär skräpljud, det blir dyrt innan det blir bra. Jag rekommenderar starkt att du tittar på vanliga system istället, din budget är tillräckligt låg för att det kan bli riktigt svårt att hitta något bra ändå.

Postad 21 May 2013 - 21:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Håller med BitterMelon

Postad 22 May 2013 - 07:56

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Slippa alla sladdar lär inte hända, har du trådlöst måste du ha strömförsörjning istället (tjockare sladd än högtalarsladd dessutom). Trådlöst i låga prisklasser innebär skräpljud, det blir dyrt innan det blir bra. Jag rekommenderar starkt att du tittar på vanliga system istället, din budget är tillräckligt låg för att det kan bli riktigt svårt att hitta något bra ändå.

Ja det där med "trådlöst" är ju århundradets bs. För mig är det mycket märkligt att alla verkar glömma bort nätkabeln. Den dagen vi kan skicka nätspänningen trådlöst är jag med på noterna. Fast har man inte lidit av elallergi innan lär man göra det då. :)

Postad 22 May 2013 - 22:03

Civerth
  • Civerth
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
En Sonos Play:3 (med en Bridge) ryms ju inom budgeten och kan vara värd att kolla upp. Kanske inte HIFI och bara mono, men det går ju att köpa till en ytterligare vid ett senare tillfälle och få stereo.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.