Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tomrummet som lämnades, någon mer?

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 May 2013 - 21:07

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 2
Var det bara jag som kände som denna snubbe eller var det fler?
http://www.youtube.c...h?v=9ekOtn7L1N0
ni bör se den, helt klart värt det. Otroligt roligt!
Själv tror jag detta är slutet för xbox.

Postad 22 May 2013 - 21:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
True story. Ms prioriterar inte spel längre. När deras största nyhet vid presentationen var en ny tvserie så säger det allt om var de är på väg.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 May 2013 - 21:45.

Postad 22 May 2013 - 21:43

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ha, ha. Den var rolig och lång. Trött var stackarn också. Nej, det var väl rätt väntat med tv, tv, tv trots att man önskade annat. Microsofts dröm sedan länge att få komma in i vardagsummet med annat än spel och framförallt nu efter PC-eran. Vad var det för slogan för många år sedan? "windows everywhere". Windows, Windows, Everywhere som exempel.

Postad 22 May 2013 - 21:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ha, ha. Den var rolig och lång. Trött var stackarn också. Nej, det var väl rätt väntat med tv, tv, tv trots att man önskade annat. Microsofts dröm sedan länge att få komma in i vardagsummet med annat än spel och framförallt nu efter PC-eran. Vad var det för slogan för många år sedan? "windows everywhere". Windows, Windows, Everywhere som exempel.

Nä, jag tror det var "it only does everything"....

Postad 22 May 2013 - 21:51

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Kul.

Postad 22 May 2013 - 21:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nä, jag tror det var "it only does everything"....

:lol:

Postad 22 May 2013 - 22:09

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Stackars Joe! :)

Måste säga att jag är allt annat än imponerad av presentationen, men samtidigt inte ett dugg förvånad. Det känns ju ändå som att Xbox varit på väg åt detta hållet rätt länge. Det enda som jag egentligen inte väntade mig var väl att Kinect 2 måste vara inkopplad konstant. Känner inget som helst sug efter Kinect. Men nu känner jag egentligen inget som helst sug efter Xbox One heller, så jag ska nog klara mig.

TV, Sport, Call of Duty... eh, jag är nog inte målgruppen. Men vem vet, kanske har jag inte förstått storheten? Kanske ändrar jag mig under året efter E3, etc?

Postad 22 May 2013 - 22:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

TV, Sport, Call of Duty... eh, jag är nog inte målgruppen. Men vem vet, kanske har jag inte förstått storheten? Kanske ändrar jag mig under året efter E3, etc?

Bristen på spel är inte förvånande, de har medvetet sparat det till E3, det sa de innan eventet men borde informerat ännu bättre eftersom folk är som de är. Det är andra grejer som är negativa.

Postad 22 May 2013 - 22:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Du måste komma ihåg att presentationen var inte för 'oss'. Gjord för att imponera på amerikansk massmedia så de kan få massor av reklam i tidningar vars publik går långt utanför neogaf och kotaku.
Får se vilka spel som presenteras under E3. Framför allt gäller det att se hur pass nerfad hela upplevelsen blir när Xonen kommer till Sverige.

Postad 22 May 2013 - 22:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Du måste komma ihåg att presentationen var inte för 'oss'. Gjord för att imponera på amerikansk massmedia så de kan få massor av reklam i tidningar vars publik går långt utanför neogaf och kotaku.
Får se vilka spel som presenteras under E3. Framför allt gäller det att se hur pass nerfad hela upplevelsen blir när Xonen kommer till Sverige.

Är det inte det som E3 är till för, att visa upp saker som sedan stora siter och nyhetskanaler rapporterar om? Jag förstår inte alls vitsen med att visa en sådan här konferens så nära inpå E3, vilka är det Microsoft riktar sig till? Verkar som de inte själva verkar veta detta.

Redigerat av Jack of all trades, 22 May 2013 - 22:29.

Postad 22 May 2013 - 22:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är det inte det som E3 är till för, att visa upp saker som sedan stora siter och nyhetskanaler rapporterar om? Jag förstår inte alls vitsen med att visa en sådan här konferens så nära inpå E3, vilka är det Microsoft riktar sig till? Verkar som de inte själva verkar veta detta.

Jo, men detta var väl mest för att få ut namnet. Började bli lite dumt när man hör talas om spel som ska komma till PS4 och 'eventuellt framtida konsolplattformar'. MS behövde få ut namnet på sin platform helt enkelt. Nu kan spelbolagen skicka ut sina pressreleaser och säga Xbox One istället för att låtsas om som den inte finns. Hjälper även dem inför sina E3-trailers att ha ett namn att skriva.
Vi har sedan innan sett att just denna presskonferens föll väl i jord hos de stora medierna, så MS lyckades väl där.

På E3 kommer vi nog se mer av ett jippo, typ kända rappare och fotbollsspelare och allt annat de brukar dra upp på scen.

Postad 22 May 2013 - 23:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är det inte det som E3 är till för, att visa upp saker som sedan stora siter och nyhetskanaler rapporterar om?

E3 är för gamers, därför väntar de till E3 med spelen. De har sagt att de fått höra att gamers ogillar denna del av presentationen som INTE nödvändigtvis riktar sig mot gamers så de ville bli av med det innan. Det är inte kärnfysik.

Postad 22 May 2013 - 23:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

E3 är för gamers, därför väntar de till E3 med spelen. De har sagt att de fått höra att gamers ogillar denna del av presentationen som INTE nödvändigtvis riktar sig mot gamers så de ville bli av med det innan. Det är inte kärnfysik.

Var det en gång i tiden kanske men den senaste tiden kan jag inte säga att jag anser att det varit det.

http://www.ign.com/b.../who-is-e3-for/

Redigerat av Jack of all trades, 22 May 2013 - 23:29.

Postad 23 May 2013 - 06:50

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
xbox kommer antagligen sälja bäst i USA ( som vanligt ) medan ps4an kommer kötta på starkt i resten av världen. Kommer bli intressant att se vilken konsol som kommer sälja bäst! :) ( nej detta forum är inte en spegling av världen då det mest är "gamers" här :P )

Postad 23 May 2013 - 07:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tror inte den kommer sälja bäst nånstans.

Postad 23 May 2013 - 08:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Nej, det är ju raketforskning ju!
Men samtidigt, dom visste väl att många, om inte dom flesta som skulle kolla på eventet var gamers, och att det skulle vara deras första intryck?

Postad 23 May 2013 - 08:43

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Tror inte den kommer sälja bäst nånstans.

Skulle xone vara 100 dollar billigare än ps4 så kommer de nog sälja rätt bra tror jag. Men det är klart, väldigt många om är det innan e3

Postad 23 May 2013 - 11:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Var det en gång i tiden kanske men den senaste tiden kan jag inte säga att jag anser att det varit det.

Ok, med tanke på alla spelrelaterade nyheter som komprimeras under en knapp vecka anser jag det. Alla gamers blickar är riktade live mot E3, mainstream sitter inte och kollar, möjligtvis läser de i nyheterna någon vecka efteråt.

Men samtidigt, dom visste väl att många, om inte dom flesta som skulle kolla på eventet var gamers, och att det skulle vara deras första intryck?

De måste ju få det ur vägen, första intrycket spelar ingen som helst roll om de gör ett super-E3. Det är bara vad folk tror nu. Vi har ju absolut inte alla fakta om konsolen, deras policyer är inte fastställda, de har inte visat spelen, det är långt kvar. Mycket kan hända som får folk att ändra sig. Se på Wii U som i nuläget plötsligt blivit ett komplement till PS4.

Postad 23 May 2013 - 12:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Kan hända att jag lockar över polarna till Playstation, men vi får se, priset kommer nog vara avgörande för oss. Vi är 4st som brukar lirar över Live i vanliga fall.

Postad 23 May 2013 - 12:39

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Ok, med tanke på alla spelrelaterade nyheter som komprimeras under en knapp vecka anser jag det. Alla gamers blickar är riktade live mot E3, mainstream sitter inte och kollar, möjligtvis läser de i nyheterna någon vecka efteråt.

Jag tror knappast att merparten som såg konferensen i tisdags var "mainstream" vilket gör att jag inte förstår hur Microsoft tänker. Ja media rapporterade om det men de gör de även om E3.

De måste inte bara göra ett bra E3, de måste göra det bästa E3 de någonsin gjort om de överhuvudtaget ska kunna sälja till core/hardcore. Den stora massan har de redan som i en liten ask men återigen denna massa kommer knappast betala dyra pengar för något som de kan få billigare.

Redigerat av Jack of all trades, 23 May 2013 - 12:42.

Postad 23 May 2013 - 13:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Jag tror knappast att merparten som såg konferensen i tisdags var "mainstream" vilket gör att jag inte förstår hur Microsoft tänker. Ja media rapporterade om det men de gör de även om E3.

Mainstream kollar inte på någon konferens, de läser om det eller får reda på det på annat sätt. Nyheten måste dock ut, så de valde att lägga det som inte tilltalar gamers separat och fokuserar på gamers på E3 eftersom E3 är ett gamersevent, enligt deras definition. Tror du överanalyserar det hela.

Det är så här jag velat ha det hela tiden, men äntligen börjar de fatta. Ta hårdvara och sånt på en presentation innan E3 och låt spelen flöda på E3 så vi slipper massa skitsnack där. Förr i tiden körde de t o m statistik på E3, då var det inte svårt att somna.

Nintendo har också fattat med sina Nintendo Direct som är helt spelfokuserade, gjorda för gamers.

Postad 23 May 2013 - 13:22

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Mainstream kollar inte på någon konferens, de läser om det eller får reda på det på annat sätt. Nyheten måste dock ut, så de valde att lägga det som inte tilltalar gamers separat och fokuserar på gamers på E3 eftersom E3 är ett gamersevent, enligt deras definition. Tror du överanalyserar det hela.

Det är så här jag velat ha det hela tiden, men äntligen börjar de fatta. Ta hårdvara och sånt på en presentation innan E3 och låt spelen flöda på E3 så vi slipper massa skitsnack där. Förr i tiden körde de t o m statistik på E3, då var det inte svårt att somna.

Nintendo har också fattat med sina Nintendo Direct som är helt spelfokuserade, gjorda för gamers.

Inte ett smart drag, efter de senaste satsningarna på Kinect borde de ha valt att rikta sig till gamers först eftersom det är dessa som kommer köpa konsolen dag ett. Sony förstår uppenbarligen detta, Microsoft däremot verkar helt ha missat denna lilla viktiga detalj.

Ja vi får helt enkelt se vad de visar upp på årets E3, jag tror dock att skadan redan är skedd. Det må vara en liten del som är rejält upprörda men samtidigt är det denna lilla del som tillhör dag ett köpare men Microsoft tycks inte förstå detta heller.

Postad 23 May 2013 - 13:37

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

True story. Ms prioriterar inte spel längre. När deras största nyhet vid presentationen var en ny tvserie så säger det allt om var de är på väg.

Tror inte det säger någonting förutom att dom vill se sin Xbox One som en allt-i-ett lösning i hemmet. Dom sa ju själva att spelen ska visas på E3 det var väl inte så svårt att missa?

Du tror seriöst att spelen kommer lysa med sin frånvaro till One pga nån halo tvserie och sportfakta?

Att du sen väljer att tolka 15 exklusiva spel som kinect-skit är ju upp till dig.

Postad 23 May 2013 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Dom sa ju själva att spelen ska visas på E3 det var väl inte så svårt att missa?

Extremt svårt tydligen ;)

Edit: Eller vänta nu.. väldigt lätt att missa var det ju tydligen, svårt att notera.

Redigerat av Zoiler, 23 May 2013 - 13:40.

Postad 23 May 2013 - 13:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tror inte det säger någonting förutom att dom vill se sin Xbox One som en allt-i-ett lösning i hemmet. Dom sa ju själva att spelen ska visas på E3 det var väl inte så svårt att missa?

Du tror seriöst att spelen kommer lysa med sin frånvaro till One pga nån halo tvserie och sportfakta?

Att du sen väljer att tolka 15 exklusiva spel som kinect-skit är ju upp till dig.

Det var din tolkning. Att man har 15 exklusiva spel att visa upp betyder inget förän man vet vad det är för spel.

Postad 23 May 2013 - 14:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1

Det var din tolkning. Att man har 15 exklusiva spel att visa upp betyder inget förän man vet vad det är för spel.

Nej det var nog din tolkning från en annan tråd om jag inte minns fel. Antagligen bara du som kan se det negativa i den nyheten.

Postad 23 May 2013 - 15:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja för jag har sett vad MS gjort senaste 2 åren när det gäller exklusivitet nämligen ingenting. Förlåt om jag är skeptisk.

Postad 23 May 2013 - 15:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Har fortfarande funnits mer spel än jag hunnit med att spela, exklusiva eller inte. Har inte direkt sett att Sony pepprat ut exklusiva intressanta grejer heller.

Sen delar jag kanske inte tjusningen med exklusivitet när det kommer till Mario och Zelda.

Postad 23 May 2013 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Förlåt om jag är skeptisk.

Det vore konstigare om du inte vore det.

Postad 23 May 2013 - 16:11

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ja för jag har sett vad MS gjort senaste 2 åren när det gäller exklusivitet

Kanske jobbat stenhårt på att få 15 spel till xone? Inte vet jag, inte vet du. Jag har skyhöga förväntningar på e3. Jag tror ju inte att ms är så dumma att de tror att xone säljs utan bra spel. Eller jag hoppas inte det i alla fall

Postad 23 May 2013 - 16:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker det är lite förvirrande nu med denna tråd, två till xone och ps4 vs xone som nästan det skrivs om samma maskin i? Skulle vi inte kunna låsa eventtråden och flytta över diskussionen till den officiella xone tråden eller liknande?

Postad 23 May 2013 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker det är lite förvirrande nu med denna tråd, två till xone och ps4 vs xone som nästan det skrivs om samma maskin i? Skulle vi inte kunna låsa eventtråden och flytta över diskussionen till den officiella xone tråden eller liknande?

Det diskuteras ju olika saker, känns som allt inte får plats i en och samma tråd.

Postad 23 May 2013 - 16:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jaja, tycker inte att de är så olika nu. Men eventtråden kommer väl sakteliga att självdö så det spelar väl ingen roll. Förlåt för ot....

Postad 23 May 2013 - 17:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag tycker vi hard core gamers skall begå kollektiv självmord för att visa MS att vi inte tolerar att de behandlar oss så här!

Eller nåt...

Postad 23 May 2013 - 17:25

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Jag tycker vi hard core gamers skall begå kollektiv självmord för att visa MS att vi inte tolerar att de behandlar oss så här!

Eller nåt...

Räcker att inte köpa konsolen oavsett pris, det visar andra företag som tror att de kan komma undan med samma drakoniska DRM att det inte funkar (det vill säga att konsolen säljer väldigt dåligt).

Redigerat av Jack of all trades, 23 May 2013 - 17:26.

Postad 23 May 2013 - 19:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Fattar inte att ni kan döma ut den så totalt innan ni ens har sett den irl el sett ngt in-game spel.
Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

Postad 23 May 2013 - 20:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 2

Fattar inte att ni kan döma ut den så totalt innan ni ens har sett den irl el sett ngt in-game spel.
Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

Nallat på fredagsölen redan idag? :)

Postad 23 May 2013 - 20:30

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
XO, så man kanske kan kalla den puss&kram?
Blir mysigt det här.

Redigerat av ryst, 23 May 2013 - 20:30.

Postad 23 May 2013 - 21:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

Jag dömmer inte ut nånting. Det finns plats för den här konsollen också precis som att det finns plats för Wii U.
Jag tror dock den kommer sälja betydligt sämre än PS4.

Postad 23 May 2013 - 21:45

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

Vad merparten av detta handlar om är hur Microsoft hela tiden väljer att inte prata om kravet om uppkoppling och att kunna sälja spel i andrahand. Spelen är inte längre något som diskuteras eftersom detta är bra mycket viktigare för många. Om Microsoft genomför detta kommer nog många helt skippa konsolen, visst finns det alltid den stora massan men som jag skrivit här innan så tvivlar jag att de kommer betala vad Microsoft säkerligen kommer ta för den.

Ja E3 kommer visa många spel men lycka till med att sälja en konsol som ingen vill ha på grund av andra faktorer. Det är naivt att tro att folk är så himla sugna på att spela spel att de är beredda att gå med på vad som helst.

Postad 23 May 2013 - 22:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Det är naivt att tro att folk är så himla sugna på att spela spel att de är beredda att gå med på vad som helst.

Så om vi tar det teoretiska scenariot att vi plockar bort PC:n och alla konsoler utom en, dvs, det finns bara en apparat som det går att spela på (bortsett från mobila spel), och de kör med det MS nu kör med, som är oklart, så menar du att folk kommer välja bort att spela?

Postad 24 May 2013 - 07:53

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 1

Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

Jag håller helt med. Väntade mig inte alls den här hatstormen. Varenda liten detalj som går att hitta något negativt i har blivit totalsågat och sen hatar man MS för att dom inte tydligare kommenterar alla skitrykten.

Det som alla pessimister gång på gång verkar missa är att detta bara var en liten, liten förhandstitt. Ingen har en aning om hur konsollen kommer fungera i verkligheten.

Det är lätt att hata stora företag men MS får ofta ta extra mycket skit av någon anledning.

Jag ska försöka att inte läsa mer av allt skräp som skrivs nu. Återkommer efter E3, eller möjligtvis efter Xbox One release och förhoppningsvis har jag ett "I told you so" att komma med.

Lugna ner er lite för fan...

Redigerat av SejLax, 24 May 2013 - 07:56.

Postad 24 May 2013 - 08:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1

Vänta ni bara till E3.
j*vla nötter...

jag dömer den utifrån vad de har valt att visa och sagt i efterföljande intervjuer. Inget, absolut inget har varit bra för mig som konsument. Xbox One har utvecklats enbart utifrån spelföretagens och mediebolagens önskemål samtidigt som de fullständigt skitit i sina konsumenter.

speciellt deras filosofi och koncept bakom xbox one som de varit tydliga med sen flera månader tillbaks, speciellt när de köpte tv-delen från Ericsson och tydligt gick ut med vad som var deras huvudfokus för xbox-segmentet.

jag har all rätt att döma deras "konsol" redan nu och MS borde verkligen lyssna på all kritik om de inte vill råka ut för ett rejält fiasko för sin spelkonsol

det verkar som många här bara har sett presentationen utan att läsa efterföljande nyheter och intervjuer med representanter från MS.

Redigerat av Christopher_A, 24 May 2013 - 08:27.

Postad 24 May 2013 - 09:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

det verkar som många här bara har sett presentationen utan att läsa efterföljande nyheter och intervjuer med representanter från MS.

Medan du verkar ha läst lite för mycket av vad forumiter tror sig sett mellan raderna i vad som är egentligen sagt.

Du nämner en hel del om de har presenterat deras 'filosofi och koncept' som inte är bra för konsumenterna. I vilken intervju sa de det?

Postad 24 May 2013 - 09:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det är bra att fansen gör sina åsikter hörda så att MS får veta vad som gillas och inte gillas. Helt klart är det så.

Jag tror ändå att ni drar förhastade slutsatser. Jag tror inte att deras satsning på övrigt lull-lull kommer påverka gaming-delen. Förstår inte varför ni måste ha en renodlad spel-maskin. Om Xbox kommer fortsätta vara en bra maskin för grymma spel (självklart) så förstår jag inte varför ni blir så jäkla snea på att boxen dessutom har andra smarta funktioner. Målet är ju att dra in mer pengar, och i framtiden antagligen göra en ännu bättre konsoll, inklusive spel.

Tycker ni är trångsynta. Ni = de som känner sig träffade.

Redigerat av SejLax, 24 May 2013 - 09:05.

Postad 24 May 2013 - 09:26

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Så om vi tar det teoretiska scenariot att vi plockar bort PC:n och alla konsoler utom en, dvs, det finns bara en apparat som det går att spela på (bortsett från mobila spel), och de kör med det MS nu kör med, som är oklart, så menar du att folk kommer välja bort att spela?

Först och främst måste man vara medveten om vad det i så fall innebär, gemene man brukar inte vara insatt och kommer heller inte förstå konsekvenserna för saker som sker. Men en hardcore gamer eller core gamer som är insatt tror jag (och hoppas jag) kommer inte gå med på vad som helst. Kollar man på nätet så ser man nu att många är rejält upprörda över att Microsoft verkar stoppa andrahandsmarknaden (pratar inte om retail) och att man måste koppla upp sig med jämna mellanrum (Microsoft har själva sagt var 24e timme men det verkar som de inte själva vet). Det är bara bra att folk nu skriver av sig för det kanske kan få Microsoft att tänka om (det är uppenbart att de nu kollar av reaktionerna kring allt snack om DRM) och förhoppningsvis kommer de på E3 säga att allting som sagts innan endast varit rykten de kommer inte alls kräva att man kopplar upp sig alls för att spela sina spel som man köpt för dyra pengar. Detta är dock inte detsamma som vad de hade planerat att göra och som konsument går jag mer på vad de tänker göra än vad de sedan gör eftersom det visar vad de kommer att göra när tiden är "rätt",

Vad jag pratar om är att Microsoft säger en sak för att mena en annan. Många ser igenom deras verkliga agenda, de som är insatta i vad allt PR jippo i praktiken innebär. Deras snack om att använda "molnet" låter jättebra på pappret, det är dock en hel annan sak att genomföra det i praktiken och de får det att framstå som att de skulle vara först med detta. EA/Maxis pratade om samma sak, det visade sig vara BS (iaf har jag inte sett några bevis på att detta stämmer och tydligen inte heller de som spelar SimCity.

Jag håller till fullo med Tony i senaste EpicBattleCry, förstår inte vitsen med att rikta sig till den stora massan så här tidigt, de kommer ändå inte köpa den här konsolen förrän den går ner i pris.

@ SejLax

Kan bara tala för mig själv men jag hade tyckt likadant om det varit Sony som gjort det som Microsoft nu verkar göra. Det är rätt så komiskt hur båda bolagen verkar anamma konkurrentens affärsplan från föregående generation. Microsoft verkar nu vara lika arroganta som Sony medan Sony däremot är mer mån om sina kunder.

Men för mig (och många andra) så handlar det inte längre om spelen, det handlar om vad de verkar planera för själva konsolen, hur man spelar spelen på den. Jag har endast gått efter det jag läst där Microsoft själva uttalat sig och håller de fast vid detta så kan jag mer eller mindre lova en sak, de kommer ta död på begagnatmarknaden och de kommer kräva uppkoppling mot nätet. Idag krävs det att man har en viss firmware för att spela ett visst spel, det är dock inte samma sak som att kräva att man kopplar upp sig var 24e timme.

Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 09:38.

Postad 24 May 2013 - 09:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Det är bra att fansen gör sina åsikter hörda så att MS får veta vad som gillas och inte gillas. Helt klart är det så.

Jag tror ändå att ni drar förhastade slutsatser. Jag tror inte att deras satsning på övrigt lull-lull kommer påverka gaming-delen. Förstår inte varför ni måste ha en renodlad spel-maskin. Om Xbox kommer fortsätta vara en bra maskin för grymma spel (självklart) så förstår jag inte varför ni blir så jäkla snea på att boxen dessutom har andra smarta funktioner. Målet är ju att dra in mer pengar, och i framtiden antagligen göra en ännu bättre konsoll, inklusive spel.

Tycker ni är trångsynta. Ni = de som känner sig träffade.

Håller helt med, förstår inte varför en satsning på nån andra funktioner automatiskt skulle innebära sämre spel?

Postad 24 May 2013 - 09:38

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Vet inte om detta har nämnts tidigare men tror ni att det kommer finns möjlighet att använda XONE som en Boxee Box? Dvs ha en NAS/USB-HDD inkopplat till den och streama alla möjliga format?

Postad 24 May 2013 - 12:17

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Men då undrar man om det fanns en publik som dykt upp för presentationen som inte var gamers (undantaget investerare och sånt folk)? det låter inte särskilt troligt.

Postad 24 May 2013 - 12:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men då undrar man om det fanns en publik som dykt upp för presentationen som inte var gamers (undantaget investerare och sånt folk)? det låter inte särskilt troligt.

Media? Och då menar jag inte kotaku...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.