Har en hel del mp3 på min dator som jag spelar upp via ett par bättre datorhögtalare samt streamar till PS3an i vardagsrummet. Är dock trött på datorbrummet och ute efter en smidigare lösning som inte kräver att jag har datorn igång jämnt och ständigt och vill dessutom kunna spela min musik i ett annat rum än vardagsrummet.
Har tänkt mig följande...
Köpa en nätverkshårddisk och lägga över alla mina mp3 där. Köpa ny stereoförstärkare samt köpa nya högtalare. Använda Iphone, fjärrkontroll eller liknande för att skapa playlists och styra det mesta. Dvs låta förstärkaren läsa och avkoda mp3 via LAN-nätverk vilka jag styr från telefonen. Finns det nån hyfsat prisvärd lösning för detta? (kan tänka mig lägga 5-6000 (exkl NAS) för stereoreceiver och högtalare.
Wifi-stöd i förstärkaren är inte nödvändigt. Rummer där jag ska ha stereon och högtalarna är bara knappt 15m2
Är väldigt novis inom området och ber om ursäkt ifall jag uttrycker mig luddigt. Är det jag söker efter möjligt? Finns det fler saker än de jag nämnt som krävs för att få det att fungera?
Vädigt tacksam för svar och övrig input
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?