Hoppades att någon av er kände till vad som har hänt och hur jag kan lösa det?? Kanske är det något gemensamt för alla Sony-tv's? Riktigt frustrerande då jag köpte denna tv enbart i syfte att köra Netflix på den.
Netflix försvann från min Sony Bravia KDL-22EX553
Startad av
sebbe1985
, Jun 08 2013 20:53
15 svar till detta ämne
Postad 08 June 2013 - 20:53
Har under de senaste månaderna kört Netflix flitigt på min tv, men efter någon sorts automatisk uppdatering igår kväll så tillkom en massa tyska appar, men Netflix försvann! Har letat överallt men Netflix verkar inte finnas längre. Jag hittar ingenting på google, och jag har skapat ett supportärende hos Sony som jag väntar svar på.
Hoppades att någon av er kände till vad som har hänt och hur jag kan lösa det?? Kanske är det något gemensamt för alla Sony-tv's? Riktigt frustrerande då jag köpte denna tv enbart i syfte att köra Netflix på den.
Postad 09 June 2013 - 01:30
Samma för mig idag, Först ville inte netflix starta på den helt nya Sony tv som köpts dagen innan och som då fungerade och när jag startade min Sony blu-ray spelare för att kolla om netflix fungerade på den så såg jag att det fanns en uppdatering till blu-ray spelaren vilket jag gjorde med samma resultat som dig att jag fick massa tyska appar från sat.1 och Pro7 plus ett antal till men netflix försvann, precis som att alla sonys enheter plötsligt slutade att fungera med netflix.
Undrar vad Sony pysslar med för på blu-ray spelaren verkar den ju tro att jag bor i tyskland eftersom jag får tyska appar.
Netflix fungerar utmärkt till min Xbox360 och på min dator så det verkar absolut vara Sony som har gjort en stor tabbe, nu kan man bara hoppas att de rättar till detta för vad är en Netflix funktion på deras produkter om man inte kan använda dem.
Undrar vad Sony pysslar med för på blu-ray spelaren verkar den ju tro att jag bor i tyskland eftersom jag får tyska appar.
Netflix fungerar utmärkt till min Xbox360 och på min dator så det verkar absolut vara Sony som har gjort en stor tabbe, nu kan man bara hoppas att de rättar till detta för vad är en Netflix funktion på deras produkter om man inte kan använda dem.
Postad 09 June 2013 - 02:27
Intressant att kunder i Usa och Kanada får bättre kundsupport än vad vi i Sverge och kanske europa har, I nordamerika har de 24timmars chatsupport alla dagar i veckan och vad får vi, jo e-post eller telefon under kontorstid måndag till fredag.
Måste vara Sonys senaste uppdatering som spökar.
Måste vara Sonys senaste uppdatering som spökar.
Postad 09 June 2013 - 10:08
Skönt att det inte bara är för mig! Jag fixade en workaround igår, http://www.unblock-us.com/, så min TV kör nu via amerikanska DNS-er, vilket ger mig hela amerikanska utbudet och Netflix + en massa andra amerikanska appar finns numera i min TV
Gratis att testa en vecka men verkar helt klart värt det..
Postad 09 June 2013 - 12:16
Man kan ju undra vad som gör att detta sker? Verkar även vara ett problem som händer för folk i nordamerika där Sonys produkter tror att de inte är just USA och därmed blockerar vissa appar även för dem.
Detta skall bara inte få ske hos en stor tillverkare undrar om andra märken dras med liknande problem?
Roligt att du hittade ett sett att kringå detta problem men man kunde ju hoppas att Sony kunde vara så snälla och rätta till vad de ställt till med.
Detta skall bara inte få ske hos en stor tillverkare undrar om andra märken dras med liknande problem?
Roligt att du hittade ett sett att kringå detta problem men man kunde ju hoppas att Sony kunde vara så snälla och rätta till vad de ställt till med.
Postad 09 June 2013 - 15:28
Det här är inte bra så jag har mailat Sony, grabben är vansinnig här hemma, här går barnprogrammen varma på netflix!
Postad 13 June 2013 - 12:37
Hos mig kommer det och går, när man uppdaterar internetinnehållet strular det antagligen med landskoderna. Pga licenser och avtal har alla länder olika utbud. när jag fick app-utbudet avsett för tyskland finns inte netflix med.
Häromdan uppdaterade jag igen och fick det amerikanska utbudet vilket är enormt jämfört med vad vi normalt har, där fanns givetvis netflix med och fungerade som vanligt. Sony är underrättade och medvetna om problemet.
Häromdan uppdaterade jag igen och fick det amerikanska utbudet vilket är enormt jämfört med vad vi normalt har, där fanns givetvis netflix med och fungerade som vanligt. Sony är underrättade och medvetna om problemet.
Postad 13 June 2013 - 19:54
Jag har fått svar från Sony supporten också att dom arbetar på det, och dom verkar medvetna om problemet. Hör gärna av er om det börjar fungera för er, jag kör vidare med amerikanska utbudet i några dagar till innan trialen tar slut..
Postad 18 June 2013 - 12:17
Börjar lukta skunk av detta !!! Ska sony låta oss stå med våra betalda netflix abb. utan en chans att kunna titta ! (kommer ju inte klämma in hela familjen framför laptopen )
Postad 27 June 2013 - 09:21
Är det någon som har fått sitt problem löst?
Mailade Sony för ett antal veckor sedan och de informerade mig om att de arbetade på saken......
Vad händer????
Mailade Sony för ett antal veckor sedan och de informerade mig om att de arbetade på saken......
Vad händer????
Postad 27 June 2013 - 17:21
Nej, alla mina appar är ryska sen en tid och förstås inget netflix. Sony har inte svarat på ett tag heller...
Postad 14 July 2013 - 13:06
Ja, nu är det som vanligt sen ett tag. Hoppas bara de fått i ordning på grundproblemet så det förblir så.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
23 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?