Ps4 kommer innehålla skype som jag förstått det.
Microsoft äger Skype så jag ser det som högst otroligt att de skulle ha gått med på att det.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Korten är på bordet - Vilken köper du i jul?
Startad av
PalmiNio
, Jun 11 2013 06:44
281 svar till detta ämne
Postad 13 June 2013 - 17:05
Microsoft äger Skype så jag ser det som högst otroligt att de skulle ha gått med på att det. Postad 13 June 2013 - 17:22 Sony äger bluray men xbox one har den Postad 13 June 2013 - 17:33
Nej, har för mig att det ägs av något som heter typ Blu-ray Disc Association och det består av ett gäng olika företag. Och dit måste ms betala. Sony är en av delägarna i företaget. Postad 13 June 2013 - 17:45 Du har rätt =)
Postad 13 June 2013 - 17:47
Nåja, vi får väl se hur det blir med Skype. Tycker ändå inte att det ersätter party chat.
Redigerat av SC-Zap, 13 June 2013 - 17:48. Postad 13 June 2013 - 22:31 Jag tar ställning genom att inte köpa någon till jul. Postad 13 June 2013 - 22:44 Precis, du sa det själv. Kom ihåg att P12 inte är en ålder utan mer ett "state of mind". Postad 13 June 2013 - 23:11
nu måste jag tyvärr fråga en dum fråga: vad är skillnaden på skype och partychat? skype vet jag hur det fungerar (på pc), men hur fungerar en partychat? det verkar som att det fungerar på ett annat sätt om man ser till ex sc's kommentar. jag frågar eftersom jag aldrig testat "partychat" eller vad det nu kan tänkas heta eller kallas ^^
Postad 13 June 2013 - 23:21 Röstchat med flera personer. Varken mer eller mindre komplicerat än så? Postad 13 June 2013 - 23:25
det är ju det skype är. sc skriver ju att hen inte tycker att det ersätter party chat, men om det är en röstchatt med flera personer så är det ju precis samma sak som skype är.
Postad 13 June 2013 - 23:39 http://www.youtube.c...h?v=zpixY2O_XoE Postad 14 June 2013 - 07:22
Xbone kommer ju använda skype för partychat så det är inga problem.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 07:24. Postad 14 June 2013 - 21:59
Jag skall försöka att förklara det så bra jag förmår för dig, party chat med cross game chat är jäkligt behändigt i spel inte för att man kan spela olika spel och chatta ändå utan för att chatten inte blir bunden till just rundan man spelar. Tänk dig att du spelar t ex bf3 och någon i ditt lag blir kickad/bannad ifrån serven då är personen fortfarande med i chatten. Man är med i chatten när man bläddrar i menyer och när man sätter upp ett spel t ex. Man kan gå in i chatten trots att nuvarnde spel de andra spelar är fullt och fråga t ex hur lång tid det är kvar på rundan innan man kan komma in i spelet.... Det är på detta sätt som jag använder party. Inte för att prata med varandra när man lirar olika spel..... Postad 14 June 2013 - 22:07 I party-chat ser du vilka som är inne i chaten, gör du det i ett skype-samtal? Exakt. Förstår inte hur PS3-användarna har kunnat vara utan det här. Måste bero på att de inte vet hur bra det är. Postad 14 June 2013 - 22:20
Jag visste inte att Skype kommer användas på One istället för party chat. Men även om det så så tror jag definitivt inte att det blir nån försämring i funktionaliteten. Dom skriver ju att Skype är speciellt anpassat för Xbox One.
Postad 14 June 2013 - 23:15
när jag skypade senast (blev intervjuad av skeptikerbloggen) så såg jag vilka som var inne. skype verkar vara samma sak som party chat. däremot så vet jag mycket väl att man vill ha ett utomstående program som man talar med, jag har blivit kickad flera gånger från lobbys i cod när jag råkat teamkilla en massa folk.
så, skype verkar vara exakt samma sak som xbox party chat. vilket som, kommer det till ps4 blir jag bara nöjd. oavsett lösning. Postad 15 June 2013 - 10:23 Där har du lite mer info http://www.polygon.c...oice-chat-skype Postad 20 June 2013 - 12:52
Antingen kör vi en ny tråd eller så uppdaterar vi första inlägget som anger upp till vilket datum folk svarade på de ursprungliga förutsättningarna.
Förmodligen ny tråd så folk kan rösta igen. Och så stänger man denna. Om nån bryr sig alltså Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 June 2013 - 12:55. Postad 20 June 2013 - 13:38
Tror inte resultatet kommer variera jättemycket men den som vill får göra en så låser jag den gamla.
Postad 20 June 2013 - 14:34
Powered by Skype behöver dock inte var Skype. Mer väl bara att typ tekniken i grunden är det samma. Lite som HTC säger powered by Beats.....men det som sitter i är ju inte samma saker som sitter i Beats lurarna. Mer PR grej. Postad 20 June 2013 - 15:02
Kommer välja PS4 av följande skäl:
1. Inkörd på PSN med ett etablerat nätverk av spelkompisar. 2. Mest kraftfull (i teorin). 3. Naughty Dog. 4. Inget kamerakrav. Största fördelen för X0 försvann just (familjedelning) men jag hade ändå valt PS4. Postad 20 June 2013 - 15:10
Och exakt av den anledningen tror jag inte att MS kovändning kommer hjälpa ett piss. Lika många som gillade MS idéer, lika många kommer kanske att gilla det nya "tråkiga". Kinectkravet är ju fortfarande kvar så de som varit anti det kommer ju fortsätta vara missnöjda. Precis som någon nämnde så var det ju intressant när konsolerna skiljde sig ordentligt i upplägget. Postad 20 June 2013 - 15:22 Tror det var morlock som skrev det och jag håller med, det blir tristare. Postad 20 June 2013 - 15:37
Jag är hemskt kluven, men när det kommer till kritan:
1. Ps4 är troligtvis starkare 2. Man får mycket mer för pengarna på ps+ 3. Polarna hänger med ps4 Det som gör att jag troligtvis blir xboxägare också: 1. Bättre exclusives 2. Ofantligt mycket snyggare 3. En ny värld av polare väntar 4. Ja, jag får väl säga att för mig personligen så är det bra att drm tas bort, så en anledning må vara det. Postad 20 June 2013 - 15:52 Nä inte här kanske. Men på annat håller verkar det vara så http://www.fz.se/art...kningar##static Postad 20 June 2013 - 16:34 Låter bra. Hoppas MS får valuta för sitt ändrade ställningstagande, så att de inte gjort det förgäves. Postad 20 June 2013 - 16:34 XBO har legat för PS4 länge, men bland annat för att det finns 5 PS4 SKUs på top 10 och 1 XBO. Postad 20 June 2013 - 18:00 Det är klart det kommer påverka overall, inget snack om saken. Men här skulle jag bli förvånad över något annat än ytterligare en förkrossande PS4-seger. Postad 20 June 2013 - 18:04
Ah förklarar saken. Verkade otroligt underligt att Xbone skulle segla upp i topp så snabbt enbart från den här nyheten då det är så mycket annat som talar emot den fortfarande. Postad 20 June 2013 - 18:10 Det var för US. http://www.amazon.co...zgbs/videogames Ser annorlunda ut på UK-sidan. http://www.amazon.co...zgbs/videogames Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 June 2013 - 18:12. Postad 20 June 2013 - 20:03
I morse hade jag sagt att både MS och Sony kunde dra nåt gammalt över sig. Men efter att ha fått lite tid att fundera så känner jag personligen att inget direkt har ändrats.
Kommer till att börja med köpa en XONE för att: 1. spelpolare 2. intressantare exklusiva titlar 3. känns som jag vet vad jag får med Xbox Live m.m. Köper jag en PS4 senare så kommer jag först och främst vänta på en prisdropp och något att det finns ett par exklusiva bra titlar ELLER om det visar sig att PS4:an presterar såpass mycket bättre än XONE. Postad 20 June 2013 - 22:16
Dagens kovändning av MS har i mitt tycke visserligen förbättrat utgångsläget för dem, men just nu lutar det ändå åt att PS4 ligger närmast för mig. Det jag tycker talar till Sonys fördel är specsen och indie-support. Men detta bygger ju enbart på förväntningar, vilket innebär att jag fortfarande sitter lugnt i båten och inväntar release med stor nyfikenhet. Det ska bli otroligt intressant att se det första året; vilka spel som kommer släpps, om några intressanta indie-titlar släpps, om hårdvaruskillnaden visar sig, om något av systemen släpper ett exklusivt spel jag bara måste spela, om jag kanske har underskattat båda systemen helt och hållet? Kanske slår jag till med köp strax efter release, kanske väntar jag ett år till, kanske köper jag varken den ena eller den andra? Jag har med andra ord inte bestämt mig.
Postad 20 June 2013 - 22:30 Vad händer om ME4 blir Xboxexklusivt =P? Postad 20 June 2013 - 22:46 O du milde.... då är jag den förste som går och köper mig en krysslådda. Köpte min 360 till stora delar pga ME1 och visst hade det väl varit poetiskt om inte ett nytt ME skulle leda mig in i "nästa generation"? Redigerat av jayreso, 20 June 2013 - 22:53. Postad 20 June 2013 - 22:48
Ett eller fem spelar ju ingen roll. Finns ju bara då, nu och sedan. Postad 20 June 2013 - 22:49
Same here. Efter att ha lirat föregående mass effect så måste jag ha fyran. Megamegamegatitel!
Postad 20 June 2013 - 22:56
Snacka om att man kommer bli förvånad när dom visar spelet, och vi märker att pärmen faktiskt var renderad in-engine! Postad 20 June 2013 - 22:59
Pärmen är en ny form av spelkontroll. Istället för att visualisera ett spel så får du själv bygga upp det, cybernetiskt i ditt huvud. Som värsta boken!
Postad 21 June 2013 - 16:50
man måste trolla ifall man väljer one framför Ps4...
Den är ju bättre på allt och dessutom mycket billigare.. kan faktiskt inte hitta på en enda anledning till att köpa one, helt seriöst. Postad 21 June 2013 - 17:05 Säg det till de som spelat Forza-spelen och helt enkelt måste köpa Xbox. Att folk har sån låg tolerans för att andra inte tycker som dem... det är ofattbart hur det visat sig i de här trådarna. Postad 21 June 2013 - 21:21
Även jag som tidigare idag svurit att aldrig köpa något nytt från ms måste skriva att dom helt exklusiva titlarna som forza halo och fable är jävligt bra. Nu anser väl alla i världen att uncharted och the last of us är bättre, och det syns på alla recensioner, MEN jag tycker själv tvärt om
Men även för mig blir det ps4. Postad 22 June 2013 - 01:07
Lutar åt Xbox One. Kan bli sköna features (DR3 t.ex.) i spelen tack vare Kinect. Sen spelar det ingen roll om PS4:an är lite kraftfullare om den ändå bara kommer utnyttjas fullt ut till de exklusiva titlarna, som man ändå inte är intresserad av.
Redigerat av Zerox_no1, 22 June 2013 - 01:09. Postad 22 June 2013 - 07:42 ironi? du vet väl att studion som gjorde Wipeout blivit nedlagda av Sony? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |