Kanske ligger i fel forumdel nu men men.
Har ett gäng frågor, har googlat runt en del men inte riktigt fått ett vettigt svar än. Ska försöka struktuera upp det bra, får se hur det går.
Kollar nu på att köpa denna passiva 3DTV från LG
Vad kommer jag behöva för att kunna spela upp 3D från den via bluray spelaren:
:
1. Nytt grafikkort är jag övertygad om, Nvidia GTX serien? vilken för rimligt pris?
2. Vad för sorts kabel? Räcker det med Highspeed HDMI kabel?
3. Spelar det någon roll att den har 100hz, är det någon märkbar skillnad på 100hz och 200hz?
4. Är det mer vettigt att kolla på en billig mediastreamer istället för att uppgradera HTPC´n? I sådant fall vilken mediastreamer rekommenderas?
5. Vad för sorts router krävs för att kunna streama HD/3D material från min laptop till HTPC/Mediastreamer, kan gissa på att det krävs en bra extern WIFI-USBsticka också? Märker nämligen att Bredbandsbolagets egna router har lite jobbigt redan nu med HD material.
Har även en laptop med dedikerat grafikkort som enligt Nvidia´s hemsida ska stödja 3D med denna denna skärm
6. Laptopen har inte displayport/DVI port utan bara HDMI. När jag har googlat så skriver nästan alla att det krävs displayport eller dualDVI. Stämmer det? Lite därför jag undrar med TV´n vad det krävs för sladd.
Redigerat av Unregistered28b4b6cd, 12 June 2013 - 09:36.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?