Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTPC till passiv 3DTV

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2013 - 16:35

Unregistered28b4b6cd
  • Unregistered28b4b6cd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
.

Kanske ligger i fel forumdel nu men men.
Har ett gäng frågor, har googlat runt en del men inte riktigt fått ett vettigt svar än. Ska försöka struktuera upp det bra, får se hur det går.

Kollar nu på att köpa denna passiva 3DTV från LG
Har en egen ihopbyggd HTPC som har 2 år på nacken dock fortfarande kraftfull som det sitter en 3D kompatibel blueray spelare i.

Vad kommer jag behöva för att kunna spela upp 3D från den via bluray spelaren:
:
1. Nytt grafikkort är jag övertygad om, Nvidia GTX serien? vilken för rimligt pris?
2. Vad för sorts kabel? Räcker det med Highspeed HDMI kabel?
3. Spelar det någon roll att den har 100hz, är det någon märkbar skillnad på 100hz och 200hz?
4. Är det mer vettigt att kolla på en billig mediastreamer istället för att uppgradera HTPC´n? I sådant fall vilken mediastreamer rekommenderas?
5. Vad för sorts router krävs för att kunna streama HD/3D material från min laptop till HTPC/Mediastreamer, kan gissa på att det krävs en bra extern WIFI-USBsticka också? Märker nämligen att Bredbandsbolagets egna router har lite jobbigt redan nu med HD material.

Har även en laptop med dedikerat grafikkort som enligt Nvidia´s hemsida ska stödja 3D med denna denna skärm

6. Laptopen har inte displayport/DVI port utan bara HDMI. När jag har googlat så skriver nästan alla att det krävs displayport eller dualDVI. Stämmer det? Lite därför jag undrar med TV´n vad det krävs för sladd.

Redigerat av Unregistered28b4b6cd, 12 June 2013 - 09:36.

Postad 12 June 2013 - 09:36

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Vad kommer jag behöva för att kunna spela upp 3D från den via bluray spelaren:

Program för uppspelning av 3D BR-skivor, och ett grafikkort som stöder HDMI 1.4a.

http://en.wikipedia....DMI#Version_1.4
:

1. Nytt grafikkort är jag övertygad om, Nvidia GTX serien? vilken för rimligt pris?

eller något från AMD.

2. Vad för sorts kabel? Räcker det med Highspeed HDMI kabel?

som stöder HDMI 1.4/1.4a.

3. Spelar det någon roll att den har 100hz, är det någon märkbar skillnad på 100hz och 200hz?

Ja, bilden blir som oftast sämre av alla bildförbättrings funktioner i TVn.

5. Vad för sorts router krävs för att kunna streama HD/3D material från min laptop till HTPC/Mediastreamer, kan gissa på att det krävs en bra extern WIFI-USBsticka också? Märker nämligen att Bredbandsbolagets egna router har lite jobbigt redan nu med HD material.

Beror på placering på enheter, material i väggar och bolv mellan enheterna, externa störningar etc.
Kabel är alltid att föredra.

6. Laptopen har inte displayport/DVI port utan bara HDMI. När jag har googlat så skriver nästan alla att det krävs displayport eller dualDVI. Stämmer det? Lite därför jag undrar med TV´n vad det krävs för sladd.

AFAIK så har de flesta dedikerade BR-spelare HDMI-ut, inte display port eller dual-DVI. Det senare är f.ö för högre upplösningar, DVI stöder inte ljudöverföring iöht (finns dock hack för detta från olika tillverkare).

(ditt inlägg har redigerats för att inte bryta mot forumets regler)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.