Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI kortet sönder på onkyo pr-sc 5508

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 June 2013 - 10:21

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Har en onkyo pr-sc 5508 försteg/processor som nu efter 2år och 3 månader pajat.
Ringde av-link (Auktoriserad reparatör ) och berättade om mitt problem och han sa att det är hdmi kortet som har gått sönder.
Jag kollar runt och ser på nätet att det är tydligen ett väldigt stort problem med just onkyo prylar.
googlade" hdmi board broken onkyo"
Har fler i Sverige råkat ut för samma problem ?
Tror ni att onkyo kör med nån slags goodwill och fixar problemet även fast garantin gått ut för 3 månader sen?
Annars ligger kostnaden på hutlösa 3500kr + fraktkostnader
Jag har provat att göra en systemåterställning genom att hålla in vcr/dvd knappen och standbyknappen och det fungerarade inte.
mvh Patrik

Postad 18 June 2013 - 11:02

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Du har ju 3 års reklamationsrätt. Dock ligger bevisbördan på dig att visa att felet är ett fabrikationsfel. Är det ett väldigt vanligt fel brukar det vara lätt att reklamera. Problemet med HDMI är dock att man kan skada dem om man är ovarsam när man kopplar in kablar. Slår man inte av alla apparater när man kopplar in så kan det ligga på ström som grillar kretsen. Av egen erfarenhet är Onkyos HDMI helt värdelösa. Långsamma att få bild på och dessutom väldigt känsliga för att gå sönder.

Redigerat av altair4, 18 June 2013 - 11:03.

Postad 18 June 2013 - 12:10

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Den är köpt i Tyskland så då hjälper nog inte det väl...

Postad 18 June 2013 - 13:59

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Verkar som det bara är 2 års reklamationsrätt inom EU dessvärre.

Skulle inte förvåna mig om det är lätt att byta HDMI-kortet själv. Dessvärre lär det antagligen vara omöjligt att få tag på reservdelen som privatperson.

Postad 18 June 2013 - 14:45

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Har sett på avforum att det är folk som bytt ut det själva och att det är nån snubbe på ebay som säljer för under 100 dollar och här ska de ha 3500 =(
Jag har absolut inte de där kunskaperna för att ens våga testa. Detta problem verkar vara på många onkyos
http://www.avsforum....e-unit-to-onkyo

Postad 18 June 2013 - 15:24

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Kontakta Onkyo direkt och hör vad de säger. Tar de inte det på goodwill borde de åtminstone göra det för en reducerad kostnad då det är ett sånt uppenbart fabrikationsfel och när det dessutom gäller en sån dyr enhet.

Postad 16 July 2013 - 14:40

anders_25
  • anders_25
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur gick det för dig? fick du en one time warranty extension som alla andra får där i usa och eu tråden om hdmi board failure?

Postad 06 February 2014 - 12:30

Pale
  • Pale
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Min Onkyo 807 brände HDMI- kortet. Antar att det är vad som drabbat även dig. Yttrade sig genom att ljudet försvann men bilden var kvar. I början så kom ljudet tillbaka efter ett tag men det tog allt längre tid, för att slutligen upphöra. Läste om HDMI problematiken och att Onkyo fixar det oavsett garanti i USA, möjligheten via eBay osv. Så jag mailade Onkyo Europa och beskrev problemet och frågade om det var rimligt att betala 3.5' under förutsättningarna. De svarade tillslut att de stod för reparationskostnaden om jag stod för frakten.
Hämtade ut min Onkyo i förgår med nytt HDMI-kort, utan att det kostat mig en krona.
Så, bra jobbat Onkyo och till er med HDMI/"no audio"-problem, hör av er till Onkyo så kan ni få det fixat, även utanför garantin :-)

Postad 08 February 2014 - 20:11

oggeboyboy
  • oggeboyboy
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Samma här. Min 5508 gick också sönder som TS beskriver. Jag hade inget kvitto eller nått med de bytte ut hdmi-kortet ändå:). Tummen upp för Onkyo´s service!

Postad 11 February 2014 - 14:41

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Lägg ett support ärende hos dom och beklaga dig på deras Facebook sida. Det skyndar på processen. Det tog 2 månader innan jag fick en ersättningsreceiver när min 5507 pajade. Samma problem, hdmi kortet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.