Kör du PC finns det ju standalone usb växelspakar att tillgå också. Riktigt nöjd med min clubsport shifter. TH8RS när den fungerade var lite vassare än G27 i H-läge och går ju även att använda sekventiellt. Går även använda som analog handbroms men inte så vidare realistisk känsla kanske. Jag brukar köra handbroms i sekventiellt läge. Allt som oftast vill man ha 100 % handbroms
Project CARS [PS4/XBO/WIIU/PC]
Project CARS (PS4) (PlayStation 4-spel) | 9 | (9) | 89:- | |
Project CARS (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) | 9 | (3) | 129:- | |
Project CARS (PC) (PC-spel) | 9 | (9) | 121:- | |
Project CARS - Limited Edition (PC) (PC-spel) | 9 | (0) | Inga priser | |
Project CARS - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) | 9 | (0) | Inga priser | |
Project CARS - Limited Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) | 9 | (0) | Inga priser |
Postad 11 juni 2015 - 20:13
Ok men då måste T500RS vara överlägsen eftersom den kostar ännu mer? = 5000+1000
http://www.webhallen...cl=external:ref
Det är ju en tusenlapp till från ett pris som redan är att betrakta som högt.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 juni 2015 - 20:18.
Postad 11 juni 2015 - 23:47
Tillverkningskostnaderna för T500RS är nog lite högre. Den har betydligt bättre pedaler så du får räkna på en tusenlapp för TX/T300RS. Jag har knappt nuddat vid standardpedalerna. Går ju att köra med antar jag. T500RS har något mer torque men arbetar inte tillnärmelsevis lika smidigt och har mer internt motstånd pga dess ffb motor. T500RS håller ihop bra det är redan verifierat. TX/T300RS endurance testas fortfarande men min TX har inte strulat ännu.
En fördel T500RS har är de statiska paddlarna. och med större rattar så känns den betydligt smidigare samt den extra torquen hjälper till så det beror ju på om du ska köra vanilla med thrustmasters 280/300 mm rattar eller köra större. För mitt ändamål är TX bättre. Mina armbågar fixar inte riktigt 365 mm ratt plus H-shifter. 320 mm ratten så störde jag mig fortfarande en del på det interna motståndet.
Sedan har de ju drivar emellanåt. Jag gav 3500 för T500RS med F1 kringlan. Hade kunnat komma under 3000 om jag gått för standardratten om jag inte minns fel. Men en G920 för 4400 eller en T500RS för 6000 skulle inte tveka en sekund mellan dem.
Postad 12 juni 2015 - 11:34
Vad innebär TX? Det verkar som T300RS är mest aktuell som det ser ut med vad jag läst på Thrustmasters hemsida så långt. Bra balans mellan rimligt pris och bra kvalitet. Jag undrar om standardpedalerna är bra nog. De bör ju vara bättre än vad jag har nu men undrar hur stort är klivet till T3PA-PRO. Jag kör ju gärna sekvensiellt så då känns det inte som det behövs kopplingspedal. Men man kanske missar nåt när man inte kör H shifter och koppling i form av upplevelse, vad vet jag. Allt är ju relativt. Jag kör ju DFP idag som du säkert vet.För mitt ändamål är TX bättre.
Vad är skillnad i teknologi mellan T300RS och G29 menar du? Såg att du tyckte det var G27 med DFGT ratt men det säger inte mig så mycket... förutom oväsen (om det är så), vilket ju spelar roll såklart.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 12 juni 2015 - 11:37.
Postad 12 juni 2015 - 23:33
TX är Thrustmasters Xbox One ratt. Det är exakt samma bara 900 grader vs 1080. TX har en kinect sensor som inte används av någon outgrundlig anledning. Och så själva rattarna då.
Planerar du en xbox one skaffa en TX, PS 4 skaffa en T300RS helt enkelt. Ingendera välj vilken ratt du tror mest på. Fånigt att det alltid ska måsta va ett val. Några påstår att det är väldigt viktigt att knappikonerna stämmer...
Jag är en inbiten vänsterbromsare jag orkar inte med mikron som krävs för att köra med koppling och lära mig högerbromsa. H-låda är kul men kör alltid med auto clutch. Det är väl egentligen bara AC där man nästan måste ha koppling för att kunna köra H-låda. Det blir rätt jobbigt utan i alla fall i många bilar.
Du kan även försöka hitta ett par begade T500RS pedaler. Kan användas inverterade vilket är bekvämare för min del. Misstänker de är i stort sett exakt desamma som T3pa pro. Det finns en "basher mod" som motsvarar conical brake mod för T3Pa Pro. Har inte testat den senare men skateboard bushings fungerar klockrent för progressiv broms för min del. TX pedalerna är absolut lite bättre än DFP pedalerna men sämre än G27s pedaler ex.
Skillnad i teknologi TX har en brushless motor och är bältdriven. Arbetar tystare så länge inte fläkten drar igång. G27/G29 är kugghjulsdrivna med två små motorer med lägre effekt. Kan arbeta tyst men sedan kan ****t dra igång också när kugghjulen slirar som du kanske märkt. Arbetar inte riktigt lika smidigt som de bältdrivna fanatec och thrustmaster rattarna. T500RS ex har en brushed motor med lite mer effekt än TX och mycket mer än G27. Har mer internt motstånd än de borstlösa TX motorerna.. Dubbla motorer som G27/G29 kör med gör att de kan ändra riktning rätt snabbt men tenderar också orsaka en deadzone i mitten då motorerna tar ut varandra.
-
Postad 13 juni 2015 - 09:53
https://www.gtplanet...2"]Thrustmaster T300RS Racing Wheel Thread
Verkar som man bör hosta upp för att säkerställa att det blir bra med pedalerna.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 13 juni 2015 - 09:54.
Postad 15 juni 2015 - 22:20
Postar en länk till ett forum där det finns excel eller en PDF länk där det finns olika typer av FFB setups till ratt såklart. Riktigt sköna inställningar.
http://forum.project...XB1-Spreadsheet
Postad 22 juni 2015 - 20:37
Hmmm, redan PC2 utannonserat? De lägger förvisso till sånt många vill se i spelet, men i en uppföljare? Tidigt, det släpptes ju nyss.
With over 10 years of heritage and pedigree making some of the world’s most memorable and successful racing franchises – such as GTR, Need For Speed, and Test Drive – Slightly Mad Studios once again pioneered and innovated in 2015 by launching the critically-acclaimed and best-selling Project CARS; a game wholly funded and created by a passionate community of racing fans from around the world.
With tens of thousands of players testing the game, giving feedback on it, and creating assets for it throughout development, Project CARS has been hailed as a true competitor to long-established stalwarts, and as the market leader in both visual fidelity and technical expertise.
With an existing schedule of ON DEMAND content already underway to continue providing Project CARS with fresh new features, updates, and great things to play with throughout the year, Slightly Mad Studios now turns its attention to the future with the announcement of the continuation of the franchise with Project CARS 2. And once again, the sequel will be created, tested, and ultimately approved by you – the gamers - through the WMD Portal crowd-funding platform.
Building upon the huge success of Project CARS being one of the highest-rated and fastest-selling racing games of this generation, Project CARS 2 continues to expand, innovate, and dominate with...
THE LARGEST TRACK ROSTER EVER - 50 unique locations and 200+ courses including 'loose surface racing' on dirt, gravel, mud, and snow. All will have dynamic time of day and weather allowing you to play anytime, anywhere
THE WIDEST VARIETY OF MOTORSPORTS with 8 different disciplines now including Rallycross, Hillclimbs, and Touge. 200+ cars from over 40 different vehicle classes including never-before-seen Concepts and Banned Race Cars
CO-OP CAREER - Play as the Teammate Driver, Spotter, Driver Swap, or Co-Pilot. More choices, more opportunities, more strategy, greater risks and greater rewards
SEAMLESSLY CONNECTED - Socialize and compete via Online Track Days, have players from around the world take the place of AI-controlled drivers in your solo play, and get news updates on the Driver Network around you
PRO ESPORTS RACING - Skill & Behavioural-based matchmaking, create your own Online Racing Seasons, and Live Broadcast and Spectator functionality
YOUR HOME FOR RACING - Your own personal, customisable Test Track to tune and test your cars. Invite others to showcase your passion for racing and learn race craft and engineering with the Project CARS Academy
Postad 23 juni 2015 - 07:21
Det är crowd funded antagligen därför vi får höra talas om det så de får in lite stålar. De som investerade i PCars går ju plus så kanske dags att investera. Kostar mer den här gången dock
Postad 23 juni 2015 - 09:06
Postad 23 juni 2015 - 10:09
Nu låter du som en gammal bitter inbiten simracergubbe .
Egentligen är det ju ingenting konstigt. Turn 10 har säkerligen riktlinjer för Forza 7 redan. Jag omformatterade datorn hade backupat my documents foldern men tydligen låg sparfilerna någon annanstans så behöver starta om karriären. Smidigt iof kan hoppa kart klasserna ex men lite tråkigt känns det ändå att inte få göra en full karriär .
Wii U satsningen tror jag inte kommer betala sig. Nintendo lirare köper bara Nintendo lir och seriösare racing vet jag inte hur många tänker wii U på. Men kanske finns en ny marknad.
Jag betalade 35 euro jag får mer än de kronorna i spelvärde redan så jag överlever
Postad 23 juni 2015 - 13:05
Det är crowd funded antagligen därför vi får höra talas om det så de får in lite stålar. De som investerade i PCars går ju plus så kanske dags att investera. Kostar mer den här gången dock
Postad 23 juni 2015 - 13:14
Project Cars är i allra högsta grad vad branschen skulle klassa som en beta som jag och andra med mig betalade fullpris för (grattis till att du slapp, du ser vad det gör för känslan av att inte blivit blåst). Och nu ska de börja jobba på nästa spel. Jag antar att steget mot att undvika vara surgubbe är att med god min acceptera allt som kommer i ens väg.Nu låter du som en gammal bitter inbiten simracergubbe .
Jag betalade 35 euro jag får mer än de kronorna i spelvärde redan så jag överlever
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 juni 2015 - 13:22.
Postad 23 juni 2015 - 13:58
Vilka andra lir kör du? Risken är att det är samma sak där bara att de hycklar mer
Postad 23 juni 2015 - 15:02
Jag har nog aldrig tidigare skrivit i forum klagomål om ofärdiga spel, det här är första gången, och det finns det fog för.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 juni 2015 - 15:07.
Postad 23 juni 2015 - 15:15
Buggar finns ju i nästan alla spel idag, frågan är om de är game breaking eller inte. Inte min typ av spel men jag spelade "bara" en 10 timmar inför recensionen och stötte då inte på något game breaking och det positiva övervägde det negativa, som jag antar att många andra tycker också.
Finns t.ex. en hel del buggar i Witcher 3 också (tydligen) men jag själv har trots väldigt många timmars spelande inte stött på något utöver första timmen jag spelade. Du får tänka på att recensenter är en 50 pers som spelar spelet under begränsad tid och de kommer aldrig att kunna hitta så många buggar som Internet som består av hundratusentals hard core fans som inte gör annat än spelar spelet. Då är Steam bättre ja, men mycket hyperbole där också.
Men spelet lär väl ta ett par år att utveckla så det är väl inget som säger att de inte kan jobba både på tvåan och att patcha ettan?
SMS have stated that 40 people are continuing to work on PCars 1, and will be supported for 2 years.
Postad 23 juni 2015 - 15:40
Men buggarna är inte "vanliga" buggar. Det är tillsammans med avsaknad av obligatoriska features ganska sjövilda saker som kan förstöra spelupplevelsen, och de är alldeles för många och för grava för att viftas bort som att "buggar finns i alla spel". Jotack jag har spelat många spel förr. Och jag lyfte detta bara i Project Cars.
Det som är riktigt positivt är att idag släpps en på pappret grymt bra patch till CoH2!
Jag tänkte inte på din recension f ö, Zoiler, du var tydlig med hur mycket tid du lade och hur ditt intresse för gengren är.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 juni 2015 - 15:50.
Postad 23 juni 2015 - 15:55
de är alldeles för många för att viftas bort som att "buggar finns i alla spel".
Jag viftade inte bort det, jag menar bara att man får utgå ifrån att det finns buggar i dagens spel och sedan själv avgöra hur spelförstörande de är. Råkade inte ut för särskilt många farliga själv som sagt och jag antar att majoriteten av resterande recensenter inte hade din upplevelse heller. Andra PCars-fans har råkat ut för många buggar precis som du, men tycker ändå spelet har varit värt att spela. Så det är högst individuellt och surgubbar brukar luta åt det negativa
Postad 23 juni 2015 - 17:21
surgubbar brukar luta åt det negativa
Visst, men jag var inte surgubbe från början, inte nu heller egentligen, mest besviken. Från början var jag eld och lågor. Och sen hände nåt på vägen. Jag tycker forfarande jättemycket om spelet, men det är inte samma sak som att hålla tyst om alla problem.
Aja, det kanske blir bra alltihop.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 juni 2015 - 17:23.
Postad 23 juni 2015 - 17:29
Visst, men jag var inte surgubbe från början, inte nu heller egentligen
Skojar bara med dig, du är inte ensam om att klaga
Menar mest att oavsett hur många recensioner du läser så kommer Internet alltid att vara överlägset på att hitta buggar pga överlägsen manpower.
Fast det är rätt att kritisera också, ta senaste Total War-recensionen t ex som fick massa hyllningar, eller Sim City. Där skulle mycket kritik ha kunnat lyfts fram även med förhållandevis lite speltid, men det kritiserades långt ifrån så mycket som det borde.
Svenska Eurogamer gav Sim City 10/10, kandidat till årets spel.
Redigerat av Zoiler, 23 juni 2015 - 17:33.
Postad 23 juni 2015 - 18:28
Svenska Eurogamer gav Sim City 10/10, kandidat till årets spel.
Ja, jag minns. Jag läste den kommentarstråden och när jag såg hur dom sen även försvarade betyget så fick jag uppfattningen att svenska eurogamer faktiskt var "korrupta". Så tänker jag ändå inte på riktigt om IGN, och de har givit mycket tveksamma betyg i sina dagar.
Postad 28 juni 2015 - 20:03
Hej!
Köpte spelet för 2 dagar sen tycker det är ett mycket bra spel om än lite svårt fast man har traction control på osv. så släpper det väldigt lätt.
undrar också en annan sak försöker spela multiplayer läget online men det går sådär ibland funkar det ibland inte.
lyckas gå med så långt tills man ska klicka på Drive uppe i vänstra hörnet men det blir liksom inte "aktiverat" alltså att Drive lyser så det är klickbart.
ibland funkar det ibland inte.
nån som kan ge en heads up om varför det är så?
Tack på förhand.
//Micke
Postad 29 juni 2015 - 14:03
Att drive inte blir klickbart efter några sekunder är en bugg. Det är ett buggigt spel. Gå tillbaka till multiplayerlobbyn och rejoina så brukar det lösa sig. Jag tycker mig märka att det oftare blir problem om man byter bil. Dock när man går in igen så kommer senaste valda bilen vara där från början så då brukar det gå.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 juni 2015 - 14:07.
Postad 30 juni 2015 - 07:52
Ja, jag minns. Jag läste den kommentarstråden och när jag såg hur dom sen även försvarade betyget så fick jag uppfattningen att svenska eurogamer faktiskt var "korrupta". Så tänker jag ändå inte på riktigt om IGN, och de har givit mycket tveksamma betyg i sina dagar.
Jag känner både före chefredaktören och han som skrev den recensionen, de är nog bland de mest icke korrupta människor jag känner. Problemet var snarare att man tog ett principbeslut och sedan valde chefredaktören att köra på det hela vägen istället för att backa. De hade fått testa spelet hos EA i 8 timmar och basera sin recension på det. Redan där borde man sagt nej men när du driver en sajt som skall tjäna pengar är det inte lätt att säga nej till ett bolag som EA. Problemet blir att dessa sajter drivs av reklampengar som till stor del kommer från spelbolagen, det blir ett osunt förhållande där man alltid "sitter i knät" oavsett hur man vänder och vrider på det.
Postad 30 juni 2015 - 08:07
Vad gäller detta spelet så är jag imponerad av grafik och möjligheter till inställningar i spelet. Dock så är jag inte glad när jag köper ett nytt spel och "gummibandseffekten" dyker upp vid ett race. En rent ny spelkonsol som Xbox One och Project Cars bör ej lagga vid hög grafik.
Postad 30 juni 2015 - 08:51
Formula A kan släppa på 3:an om man är oförsiktig. Det är det som gör det roligt delvis
Att drive inte blir klickbart efter några sekunder är en bugg. Det är ett buggigt spel. Gå tillbaka till multiplayerlobbyn och rejoina så brukar det lösa sig. Jag tycker mig märka att det oftare blir problem om man byter bil. Dock när man går in igen så kommer senaste valda bilen vara där från början så då brukar det gå.
Hej!
Ja fast nu tycker jag iof att formula bilarna är lättast att köra tänker mer på dom flesta andra bilarna som släpper hela tiden tycker nästan det är lite jobbigt ....är otroligt svårt! och som sagt då har jag traction kontroll påslaget osv.
//Micke
Postad 30 juni 2015 - 13:27
Vad gäller detta spelet så är jag imponerad av grafik och möjligheter till inställningar i spelet. Dock så är jag inte glad när jag köper ett nytt spel och "gummibandseffekten" dyker upp vid ett race. En rent ny spelkonsol som Xbox One och Project Cars bör ej lagga vid hög grafik.
Det finns väl ingen gummibandseffekt. Jag kunde köra långt före mina moståndare. Gummiband är när de alltid hinner ikapp dig hur bra du än kör.
Fast det verkar lite som att du blandar ihop framedrops med gummibandseffekt.
Postad 30 juni 2015 - 14:24
Hej!
Ja fast nu tycker jag iof att formula bilarna är lättast att köra tänker mer på dom flesta andra bilarna som släpper hela tiden tycker nästan det är lite jobbigt ....är otroligt svårt! och som sagt då har jag traction kontroll påslaget osv.
//Micke
Vilka bilar är det du tänker på? Den där retro lilla Mercedesen är väldigt känslig exempelvis, tror den har turbo, men GT3 bilarna är väldigt snälla även med alla assists av eftersom de har breda däck och är byggda för bra grepp. Ibland fuckar kontrollinställningarna upp så det släpper så fort man bara gasar lite grann har jag märkt men det är ju när det är knas.
Svårt att veta vad som kan tänkas vara problemet, om det är buggade inställningar eller inte, men om du tror att det inte är någon bugg så går det ju ändra gaskänslighet, mjukare fjädring/dämpning, mer downforce och så för att det inte ska släppa. Det säger sig självt att man måste vara försiktig med gas i skarpa kurvor, men det förstår du säkert. Jag upplever inte att det är så besvärligt.
Man märker var gränserna går efter en stund. Settings och downforce och sånt spelar roll, jag DRS wipade mig själv av banan två gånger under samma lopp med DTM bilen genom att aktivera för tidigt innan kurvan var helt klar. Sen lär man sig
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 30 juni 2015 - 14:28.
Postad 30 juni 2015 - 16:18
Det finns väl ingen gummibandseffekt. Jag kunde köra långt före mina moståndare. Gummiband är när de alltid hinner ikapp dig hur bra du än kör.
Fast det verkar lite som att du blandar ihop framedrops med gummibandseffekt.
När jag kör mot 19 andra motståndare så blir det en effekt som gör att bilden stannar och sen rätt vad det är så accelererar eller decelererar bilen i en jäkla fart. Enligt många utländska recensenter så är detta jättevanligt och man ska minska ner grafiken i inställningar eller stänga av Force Feedback.
Postad 30 juni 2015 - 16:45
Okej, detta med andra ord
http://www.youtube.com/watch?v=mlHr0iFWOi8
Om det löses med att stänga av force feedback så har det egentligen inget med grafikkapaciteten att göra dock, någon bugg som de borde fixa. Finns ju en del i spelet.
Postad 01 juli 2015 - 06:44
Okej, detta med andra ord
http://www.youtube.com/watch?v=mlHr0iFWOi8
Om det löses med att stänga av force feedback så har det egentligen inget med grafikkapaciteten att göra dock, någon bugg som de borde fixa. Finns ju en del i spelet.
Ja det är detta jag menar. Dock så förstår jag inte varför Force Feedback skulle orsaka denna effekten i spelet.
Postad 23 juli 2015 - 01:01
Och... Är det ens något positivt med dessa pedaler när man använder ABS bromsar som del i real settings?? Då är det ju oftast bara att stampa ändå...
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 juli 2015 - 01:07.
Postad 24 juli 2015 - 22:40
Har inte känt av något direkt obehag med metallplattorna på mina T500RS pedaler men visst plast är ju mjukare.
Har inte testat T3pa och T3PA pro verkar ju ha samma dimensioner som T500RS pedaler. Du kan köra med skateboard bushings istället för conical modden. Ger progressiv broms. Skulle kanske leta efter begagnade T500RS pedaler istället om du vill spara lite. Svårt att se vad de kan tänkas ha förbättrat på T3PA Pro innanför skalet.
Redigerat av oqvist, 24 juli 2015 - 22:41.
Postad 25 juli 2015 - 01:02
Pro är exakt som samma som T500 utöver konisk modd som finns till T3PA också har jag sett nu. Verkar inte finnas något begagnat. Jag tror det lutar åt plastvarianten.Har inte känt av något direkt obehag med metallplattorna på mina T500RS pedaler men visst plast är ju mjukare.
Har inte testat T3pa och T3PA pro verkar ju ha samma dimensioner som T500RS pedaler. Du kan köra med skateboard bushings istället för conical modden. Ger progressiv broms. Skulle kanske leta efter begagnade T500RS pedaler istället om du vill spara lite. Svårt att se vad de kan tänkas ha förbättrat på T3PA Pro innanför skalet.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 juli 2015 - 01:04.
Postad 29 oktober 2015 - 11:41
Jag har plastvarianten och gummi-konen följer med
Använder du konen utan att montera på en rigg? Hur tycker du det fungerar isf då jag antar att man bör trycka rätt hårt för maxbroms? Jag provade att kalibrera med kon när jag hade mina T3PA och då blev rörelsen i bromspedalen så liten att det ställer stora krav på känslighet för att det ska fungera. Och det gjorde det inte för på de pedalerna fanns en liten deadzone i bromsen första biten och sen är man ju på konen. Det går inte lösa genom buffra så pedalen börjar där deadzone slutar för spannet blir för kort då. Nu har jag T3PA-Pro och de har ingen dödzon, men jag blev skeptisk efter första försöket och har därför inte provat skruva och mecka igen.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 oktober 2015 - 11:42.
Postad 29 oktober 2015 - 20:19
Har du ingen rigg eller något att fästa i kan du kanske placera mot en vägg/ha lite träbitar om du kan va åtminstone nära en vägg som pedalerna spjärnar mot. Allt är relativt tycker mina t500rs med dubbla skateboard bushings är rätt mjuka. Men jag brukar i regel köra 70 kg på mina HE Ultimates. Hursom jag kan montera dem på en playseat challenge som har platt pedalställ och behöver inte skruva fast. Räcker med staget som gör att de inte glider iväg bakåt. Har du ingen rigg så får du försöka ställa pedalerna nära en vägg och ha träbitar/böcker eller något och staga upp ex. Fast det är otroligt skönt när ratt,stol och pedaler sitter fast i ett minns fortfarande den dagen jag slutade med kontorstolsracingen
Postad 01 november 2015 - 04:34
Jag kan tänka mig att det blir mycket bättre. Men det blir för mycket ombyggnad för att få det att funka.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar