Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2016

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 17 juni 2016 - 18:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Aha. FIFA exemplet skulle jag nog i så fall (utan att veta exakt vad som skiljer) se som två olika spel, designade efter två olika baslinjer. Det är snarare sånt som spelproducenterna inte vill ha. :)

Det blir ju lite mer jobb, men det är inga problem för dem för de är så stora och är så vana vid att jobba på det sättet. Så jag tror helt klart vi kommer få se sånt. Exempel, de har redan motorn och assets för FIFA på Xbox One, det är bara att fortsätta med det. Och sedan gör de en bättre version till Scorpio (behöver ju inte börja om helt från noll dock). Det har de kapacitet för i alla fall, för grunden är redan lagd för One-spelen.



#202

Postad 17 juni 2016 - 20:18

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Battlefield 4 är ju väldigt nerbantat på ps3 jämfört med ps4, så dem kan ju banta ner spel om dem vill/behöver. Men det kan precis som jag nämnde med Destiny, bli tvärt om. Att dem gör spelen efter den "sämre" konsolen och den bättre blir lidande. För det får inte vara någon skillnad. 



#203

Postad 17 juni 2016 - 22:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 1

Battlefield 4 är ju väldigt nerbantat på ps3 jämfört med ps4, så dem kan ju banta ner spel om dem vill/behöver. Men det kan precis som jag nämnde med Destiny, bli tvärt om. Att dem gör spelen efter den "sämre" konsolen och den bättre blir lidande. För det får inte vara någon skillnad. 

Ja det kommer komma både och; upphottade Xbox One-spel och nedbantade Scorpiospel. Det gäller att få det där stora snygga spelet i början som imponerar med sin grafik och säljer så jag tror flera kommer satsa.

 

Ett exempel på ett upphottat spel är Tomb Raider 2013 vs definitiva versionen som kom sedan till nästa gen.

 

Ett till exempel på ett nedbantat spel är senaste Tomb Raider som var ett äkta nextgenspel som bantades ner till 360. Skillnaderna finns bra förklarat här:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6Nv4sBCx0_c

Där ser man t.ex. när de springer i skogen eller genom den deformerade snön på stora skillnader mellan versionerna. De pratar om just det jag säger runt 0:50 in i videon där de räknar upp några spel som bantas, även en bra bit in i generationen. Och det är det som är grejen, alla spel ska komma till Xbox One, men de behöver inte nödvändigtvis vara ultrabra portade (TR är dock en mycket bra port). Det är upp till utvecklarna själva, vart de tror att de säljer mest och hur mycket arbete de vill lägga. I början kommer det vara mycket försäljning på XB1 så då lär de nog vara noga med att spelen till den är optimerade, medan det sedan kommer bli fler och fler som går över till Scorpio och efter några år när försäljningen på NPD-listorna ligger på 10 % för XB1-versionen så lär portarna inte få särskilt mycket fokus.

 

Jag menar, okej, vi säger att det inte är nån ny generation. Men tidsmässigt så är det normalt för folk att köpa ny hårdvara efter runt 5 år och där är vi nästan med Scorpio iaf. 4 år med Xbox -> 360 och 360 sålde som smör i början. Och sedan går ju fler och fler över som vanligt. Så det kommer finnas tillräckligt många miljoner som köper ny hårdvara för att det ska vara värt det för spelutvecklarna att satsa.



#204

Postad 18 juni 2016 - 05:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Jag hör vad du säger zoiler, det jag undrar bara är hur mycket de kan optimera bara när i spel som FIFA, cod eller bf man kan spela mot varandra mellan de två maskinerna. Man kan ju inte t ex banta kartor. I destiny blev vi lindande av litet vault space t ex, det är just att man skall kunna spela med varandra cross gen så att säga som sätter de stora begränsningarna känns det som.

#205

Postad 18 juni 2016 - 12:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Är väl inte direkt bekräftat men ingen tycks tro nått annat än att det är Jaguar

 

Det verkar så ja, trist...

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=8JJbWo8y58M


Redigerat av Ageve, 18 juni 2016 - 12:58.


#206

Postad 18 juni 2016 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag hör vad du säger zoiler, det jag undrar bara är hur mycket de kan optimera bara när i spel som FIFA, cod eller bf man kan spela mot varandra mellan de två maskinerna. Man kan ju inte t ex banta kartor. I destiny blev vi lindande av litet vault space t ex, det är just att man skall kunna spela med varandra cross gen så att säga som sätter de stora begränsningarna känns det som.

Ja det hade jag inte tänkt på, jag tänkte bara på SP-spelen. Vet inte hur mycket man kan optimera i crossgenmultispel.



#207

Postad 18 juni 2016 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

I början kommer det vara mycket försäljning på XB1 så då lär de nog vara noga med att spelen till den är optimerade, medan det sedan kommer bli fler och fler som går över till Scorpio och efter några år när försäljningen på NPD-listorna ligger på 10 % för XB1-versionen så lär portarna inte få särskilt mycket fokus.

Läste precis en Digital Foundry-artikel som resonerar på samma sätt.

 

 

The real question is, could this new console technology be used differently, to achieve tangibly superior results that wouldn't require investing in a new TV? Could Neo and Scorpio actually be used to deliver better gameplay? Resolution aside, there are further options open to developers armed with this substantial boost in GPU power - many titles could be run at 60fps over the standard 30fps, the biggest game-changer in terms of playability. Alternatively, in-game worlds could become deeper, with a much higher degree of simulation - more NPCs, better physics, real-time global illumination - you name it. More time can be invested by developers in GPGPU, the process of utilising graphics hardware for tasks more traditionally suited to the CPU.

Scorpio and Neo could literally become game-changers, but there are always trade-offs when it comes to hardware utilisation and it would almost certainly mean an end to any aspirations of 4K support, or anything close to it. It would also mean that a generational divide would start to open up between old-gen and new. Both Sony and Microsoft are mandating that this divide must not happen, but realistically, this rule is going to bent out of shape pretty quickly and I expect it to be a thing of the past within the next two to three years. The key point is this: assuming a two/three year development period, games going into production now will launch in 2018/2019. Are developers really going to fully support vintage 2013 consoles by then?

I do have to wonder how long the 'no-one gets left behind' strategy will remain in effect, and I suspect it's all going to be down to adoption figures for the new consoles. And we may well find ourselves in a chicken and egg situation here: if the benefit is only found mostly for those with 4K displays, take-up will be artificially limited. Looking closely at Sony's developer guidelines for Neo development, it seems that the platform holder is OK with game-makers embellishing 1080p presentations, and while 4K and higher resolutions is encouraged, there is no hard and fast mandate here. This may well be how Neo overcomes the issue of its lower spec - by handing in enhancements that can actually appreciated by those with 1080p screens, assuming Microsoft goes all-in on 4K. In fact, the only resolution guideline I can find in the Neo docs is an absolute minimum of 1080p - which will be absolutely fine for the majority of gamers

 

 

http://www.eurogamer...project-scorpio

 

Jag undrar också hur länge deras no left behind-taktik kommer att gälla... allt kommer bero på hur väl spelen säljer på de båda formaten. PS4 behövde 2,5 år på sig att sälja 40 miljoner och numera är det bara några få procent som köper spel på 360/PS3. 2-3 år efter Scorpio har släppts tror jag samma sak kommer att gälla mellan Scorpio och Xbox One, även om hoppet inte är lika stort som det var då. Men man behöver inte 100 miljoner köpare, det räcker med 20-40 per plattform så har man en stabil bas för att sälja mycket spel. Satsa ännu mer på hardcoregamers med andra ord.

 

En annan intressant statistik från artikeln är att 95 % av PC-gamers spelar på 1080p-skärm. Det är för tidigt att satsa på 4K även nästa år så majoriteten av spelen kommer inrikta sig på 1080p.



#208

Postad 18 juni 2016 - 20:15

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
En helt annan tanke eller känsla jag har, om vi nu säger att nästa generation börjar nästa jul, är detta den sämsta generation spelmässigt? Förra kom mass effekt och uncharted trilogin och bättre mp i både bfbc2 och cod 4 och så vidare, ps2 och ps1 och vidare tillbaka har alla underhållit mig mera. Kanske bara är jag som blivit gammal och tråkig?

#209

Postad 18 juni 2016 - 20:54

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Kanske bara är jag som blivit gammal och tråkig?


Det tror jag inte, vi lite äldre spelare är nog mer van det lite enkla o raka i spelen. Och får med "njutning" av dom gamla spelen än dom nya. Jag spelar BO1 hellre än BO3 på X1 alla dar i veckan. Jag tycker det finns för mycket val möjligheter i dagens spel. Destiny, Division etc... Varför komplicera så mkt med tusentals möjligheter till en klass, 5838383 olika typer av vapen etc.

#210

Postad 18 juni 2016 - 20:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

En helt annan tanke eller känsla jag har, om vi nu säger att nästa generation börjar nästa jul, är detta den sämsta generation spelmässigt? Förra kom mass effekt och uncharted trilogin och bättre mp i både bfbc2 och cod 4 och så vidare, ps2 och ps1 och vidare tillbaka har alla underhållit mig mera. Kanske bara är jag som blivit gammal och tråkig?

 

Det kan väl handla om att du kanske inte har testat så många av spelen som släppts till denna? För mig har det varit en guldålder, jag hinner inte ens med alla bra spel som släpps. Det är ju högst individuellt hur som helst så inget man kan säga objektivt.



#211

Postad 18 juni 2016 - 21:05

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
De jag kommer på är witcher 3 och uncharted, vilka mer lir av riktigt hög rang har kommit? Men du har en poäng med antalet spel. Har nog aldrig köpt så lite som nu. Jag är jäkligt sugen på ett bra plattformspel, finns det till ps4an förutom meatboy och dust?

Edit

Ju mer jag tänker på det så har du nog en poäng, är många spel ratar utan att ens testa. Är nog mer jag som är mättad.

Redigerat av Johan_i_burken, 18 juni 2016 - 21:23.


#212

Postad 18 juni 2016 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag är jäkligt sugen på ett bra plattformspel, finns det till ps4an förutom meatboy och dust?

Vet inte om Ratchet kan räknas som plattformsspel direkt men det är väldigt bra i vilket fall.

 

Du älskade Ori också säger du och du är sugen på mer plattform, så jag tror inte du är mätt utan att du kanske har svårt att veta vilka spel som är värda att spela =P? Dunno. Känns inte som du är speltrött iaf. Men det är ett hav av spelupplevelser och svårt att veta vilka man ska satsa på kanske.

 

Om man ser till jrpg t.ex., en genre som var så gott som död förra generationen förutom de första åren. Nu är den tillbaka i full kraft och det släpps jättemånga välproducerade jrpg. Samtidigt gör DOOM, Quake och Prey comeback för oss som vill ha annat än militärshooters. Tycker det har funnits något för alla den här generationen, och den är inte över när Scorpio släpps utan kommer pågå i några år till. Om något så är det för många bra spel och för lite tid.

 

Kolla spellistan för resten av året liksom... hur ska man hinna med allt. Det gör man helt enkelt inte.



#213

Postad 18 juni 2016 - 23:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

 

Än viktigare är dock att utvecklingskostnaden för spel var på den här tiden långt mkt lägre än vad den är idag. Idag behöver man fler spel och mer tid på sig för att få "return of investment". Att hänvisa till att generationer kunde vara kortare förr är således inte lyckat alls.

Jag hade skrivit ett långt inlägg men det här j-vla forumet alltså...

 

I alla fall, jag undrar om det verkligen stämmer som du säger. Spelen kostade förvisso mindre att göra förr, men när spelet väl var släppt så var det över, du fick inte ut mer av det. I gengäld säljer de mycket bättre idag samtidigt som utvecklarna har kommit på DLC + mikrotransaktioner så att man får "levande" spel som generar inkomst över tid. Plus att det kommer remasters så att de kan släppa spelen två gånger. De stora utvecklarna har det bättre än aldrig förr känns det som.

 

Om vi ser på det dyraste spelet, Destiny, så fick man tillbaka investeringen på 500 milj dollar på 24 timmar. GTAV drog in 800 på samma tid, trots att det kostade aningen mindre än GTAIV att göra (runt 100 mille). Skyrim kostade 90 milj och även om vi säger att Fallout 4 mot förmodan kostade det dubbla så drog det in 750 på en dag. Plus då att de har en mängd DLC som drar in ännu mer. Diablo 3 har ju sålt 30 milj så det är överlägset det mest lyckade Diablot. Så det är vanligt att de stora hajpade spelen omedelbart tjänar in utvecklingskostnaden idag så länge de är bra. Och det är inte vanligt att företagen satsar en hög budget såvida de inte är nästan säkra på att få tillbaka investeringen genom ett känt IP eller en känd utvecklare.

 

Sen...

 

Spelutvecklarna vill inte redan kasta bort den baslinje de byggt upp, och investerat massor med pengar i, för sina spel

 

...det är ju dock inte som att de slänger bort den baslinje de gjort för One. Den fortsätter de med i några år även efter Scorpio, och använder till One-spelen. Så länge som det är ekonomiskt försvarbart, dvs så länge spelen säljer bra på plattformen, men det lutar åt att det blir runt 5-6 år och det är ungefär så länge en baslinje brukar användas.

 

Och den nya baslinjen som jag anser de bör göra för Scorpio kommer på samma sätt att användas även efter uppföljaren till Scorpio har släppts, i ungefär lika många år som den gamla och sen fortsätter det så.

 

Det tycker jag är ett sannolikt scenario hur som helst. Bättre än att fortsätta med uppgraderade PS4-spel i tre-fyra år till, det såg vi förra generationen hur dåligt det var för affärerna, spelförsäljningen minskade i flera år pga stopp i grafikutvecklingen. Jag tänkte att hela tanken med den här uppgraderingen var att motverka just detta.



#214

Postad 19 juni 2016 - 00:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag är lite nere ang Sonys nya hårdvara. Inte helt oväntat så tycker jag att dom borde gjort som ms, all in med en riktigt kraftfull konsol. Den som kommer är väl halvt utdaterad redan på releasen? :/

#215

Postad 19 juni 2016 - 09:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

En helt annan tanke eller känsla jag har, om vi nu säger att nästa generation börjar nästa jul, är detta den sämsta generation spelmässigt? Förra kom mass effekt och uncharted trilogin och bättre mp i både bfbc2 och cod 4 och så vidare, ps2 och ps1 och vidare tillbaka har alla underhållit mig mera. Kanske bara är jag som blivit gammal och tråkig?

Ett rätt märkligt resonemang eftersom nästa generation inte kommer börja nästa jul. Blir ju lixom feltänkt redan från början.

#216

Postad 19 juni 2016 - 10:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0

Jag är lite nere ang Sonys nya hårdvara. Inte helt oväntat så tycker jag att dom borde gjort som ms, all in med en riktigt kraftfull konsol. Den som kommer är väl halvt utdaterad redan på releasen? :/


Det är lugnt, vi är rätt trevliga på Xbox live också ;)

#217

Postad 19 juni 2016 - 11:24

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

finns inget som kommer få mig  att köpa en  MS apparat  igen oavsett om den är starkast eller ej :)



#218

Postad 19 juni 2016 - 12:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Zoiler: Klart denna mid gen upgrade är till för att grafiken inte ska avstanna. För den skull behöver man inte skifta baslinje. Det är ju lixom det som är grejen med skalbar grafik och med olika uppsättningar renderingsinställningar, assets och tom olika GPU kod så har man mer än tillräckligt för att tillgodose behovet.

Ärligt talat, hela "skala ner till One eller skala upp till Scorpio" är bara snömos snack. Det är att beskriva en och samma sak fatt sett från två olika håll. I ett spelutvecklings perspektiv (ny-uteckling då) kvittar det.

Antingen designar man efter EN minsta gemensamma nämnare eller så gör man det inte. Och det är rätt svårt att se några skäl till att krångla till det genom att använda mer än EN. Kick ass grafik får du ändå. :)

#219

Postad 19 juni 2016 - 12:42

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 2

Det är lugnt, vi är rätt trevliga på Xbox live också ;)

 

finns inget som kommer få mig  att köpa en  MS apparat  igen oavsett om den är starkast eller ej :)

 

Före E3 2016:

Xboxanhängare: Prestanda är inte det viktigaste, XB1 är tillräckligt bra. Sony Pony ha ha...

PS4-anhängare: Lol, XB1 är sämst som vanligt. Kommer aldrig att köpa en.

 

Efter E3 2016:

Xboxanhängare: Haha, där fick ni. PS4 Neo potato, vilken skit.

PS4-anhängare: Spelen är viktigare än prestandan. Kommer aldrig att köpa en Xbox.

 

;)



#220

Postad 19 juni 2016 - 13:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det är lugnt, vi är rätt trevliga på Xbox live också ;)

Om jag går över till den mörka sidan så är du den första jag lägger till :D

Jag är ps4 anhängare, före och efter E3: prestandan är alltid sjukt viktig, ps4 Neo potato vill jag inte ha om den är så värdelös. Såvida den inte kostar 3000 kr.

All hail xbox scorpio!

Redigerat av Zartok, 19 juni 2016 - 13:06.


#221

Postad 19 juni 2016 - 13:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 2

Skaffa en pc om prestanda är viktigt :)



#222

Postad 19 juni 2016 - 13:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

ps4 Neo potato vill jag inte ha om den är så värdelös.

 

Haha, den är säkert inte värdelös. Sammanfattade bara vad folk skriver i kommentarer på Youtube, Eurogamer osv. Det är en snabb vändning för Xbox-fans om man säger så...


Redigerat av Ageve, 19 juni 2016 - 13:22.


#223

Postad 19 juni 2016 - 17:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

vill inte ha pc, det är så mycket krångel med installationer och sånt. plus att batman inte fungerar *asg*

nej, jag vill ha en enkel lösning, typ steam machine som är på väg ut. tror att det skulle bli exakt så som jag vill ha det =)

 

visst, prestanda är inte ALLT, men om så gott som alla spel ändå kommer att komma på båda konsolerna så känns det ju som ett brutalt självklart och mycket enkelt val att välja den starkare konsolen. det var därför jag aldrig köpte en xbone, den var ju vek och kass och dålig. eller, inte direkt dålig, men det blir väl liiteet som potato mot scorpio eller något :D 

 

ageve: haha, ja, det är väl lätt att hålla på det som man leder i så att säga *asg*

nej, jag tycker att man ska vara så ärlig som möjligt. för mig skulle scorpio dessutom sitta fint då jag inte är ett fan av naughty dog, som alla andra i hela världen verkar vara =)

 

nåja, vi får se vad som händer. jag kommer nog, oavsett hur det blir med dom kommande konsolerna, att sura rejält om potato är så pass mycket svagare än scorpio. jag har hört talas om strax under 5 tflop för potato och scorpio var ju satt till 6 tflopar. det är ju ändå 20% extra flopp för pengarna!



#224

Postad 19 juni 2016 - 18:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

4.19 teraflops är det i Neo.

 

En GPU som ligger väldigt nära Neo är den snart 3 år gamla R9 280X, med 4.1 tflops.

Scorpio är väldigt nära R9 390X, med 5.91 tflops.

 

XB1: 1.31 tflops

PS4: 1.84 tflops

R9 280: 3.3 tflops

R9 280X: 4.1 tflops

R9 290: 4,85 tflops

R9 390: 5.2 tflops

RX 480: 5.5 tflops

R9 290X: 5.63 tflops

R9 390X: 5.91 tflops

R9 Fury: 7.2 tflops

R9 Nano: 8.19 tflops

R9 Fury X: 8.6 tflops

R9 295X2: 11.5 tflops

Radeon Pro Duo: 16.38 tflops

 

edit: Nintendo NX kanske blir den största terafloppen ;)


Redigerat av Ageve, 19 juni 2016 - 18:46.


#225

Postad 19 juni 2016 - 19:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det blir inga teraflop för nx. det blir en svag MEGAflopp. muahahaha!

dubbel dos åt den! =)

 

jag får trösta mig med att det ändå verkar gå att göra rätt intressanta saker med svag hårdvara. uncharted 4 ska tydligen vara rätt snyggt =)



#226

Postad 19 juni 2016 - 19:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Före E3 2016:

Xboxanhängare: Prestanda är inte det viktigaste, XB1 är tillräckligt bra. Sony Pony ha ha...

PS4-anhängare: Lol, XB1 är sämst som vanligt. Kommer aldrig att köpa en.

 

Efter E3 2016:

Xboxanhängare: Haha, där fick ni. PS4 Neo potato, vilken skit.

PS4-anhängare: Spelen är viktigare än prestandan. Kommer aldrig att köpa en Xbox.

 

;)

Hehe - spot on! Efter att ha kört PS4 i två år måste jag säga att jag inte riktigt förstår varför det så ofta klagas på MS. Kommer helt klart köra på bästa spec även nästa gång.



#227

Postad 19 juni 2016 - 19:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 2

vill inte ha pc, det är så mycket krångel med installationer och sånt

 

giphy.gif

 

 

När var det du hade en speldator sist nu igen? Minns inte riktigt vad du sa, var det 90-talet eller början av 00?



#228

Postad 19 juni 2016 - 20:05

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Steam machine är väl iaf en dator, fast med en speciell mjukvara på bara.

#229

Postad 19 juni 2016 - 22:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

När var det du hade en speldator sist nu igen? Minns inte riktigt vad du sa, var det 90-talet eller början av 00?


Jag spelade supreme commander här hemma för några år sen. Plus command and conquer generals. Dom var KANSKE inte så svåra att få igång. Kanske :D

På 90-talet körde jag endel. Då var det massa strul. Det gick inte ens att installera ett voodoo 2 i min dator. 16mb grafikminne, ojoj!

#230

Postad 19 juni 2016 - 22:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

What, Supreme Commander? Det är ju bara 10 år gammalt, du kan med andra ord alltså använda Steam? Vad klagar du på då  ;)

 

Erkänn att du egentligen är PC Master race men låtsas vara konsolspelare...



#231

Postad 20 juni 2016 - 00:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nja, det var nog steam som var det skrämmande. Jag visste inte vad det var, så jag tror att jag har två konton :D med ett spel på varje. Ja.

Fast jag köpte det på skiva. Inklusive dlc :D

Haha, nej, det blir aldrig någon pc masterrace av mig. Scorpio kommer ju snart :D

Redigerat av Zartok, 20 juni 2016 - 00:29.


#232

Postad 20 juni 2016 - 09:17

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Haha, nej, det blir aldrig någon pc masterrace av mig. Scorpio kommer ju snart :D

 

Scorpio blir nog bra, men samtidigt är den ganska meningslös med tanke på att alla spelen släpps till PC med.

 

Vill man köra all spel med bästa grafiken (förutom Mario och Zelda ;) ) så behöver man med andra ord bara en PC och en PS4 Neo.

 

edit: En klar fördel är ju den inbyggda 4K Bluray-spelaren, men det borde ju finnas i Neo med.


Redigerat av Ageve, 20 juni 2016 - 09:18.


#233

Postad 20 juni 2016 - 12:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Blir allt en PS4 Neo frampå, då det äntligen börjar komma riktigt bra exklusiva spel under 2016-2017.

Hade jag inte haft en speldator, så hade det nog även blivit en Scorpio.

Önskar dock att Neo hade fått samma kraftiga hårdvara som Scorpio, men med tankte på hur brutalt snyggt Uncharted 4 blev på gamla modellen, så lär nog de exklusiva spelen, fortsätta att leverera haksläpp ;)



#234

Postad 20 juni 2016 - 12:38

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Om allt blir cross platform så kommer Scorpifolket sitta med HK och få möta mus och tangentbordsspelare i PVP (?) Kan bli jobbigt att hävda sig online då.



#235

Postad 20 juni 2016 - 12:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 420 inlägg
  • 0

Xbox One kommer att få support för mus och tangentbord, och lär väl bli samma med Scorpio :)

http://www.ign.com/a...eyboard-support



#236

Postad 20 juni 2016 - 13:01

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Ja detta är ju ett uselt beslut. Men jag spelar inte så mycket online längre så det drabbar ju inte mig så mycket.
Men skulle Bad Company 3 släppas så blir det nog lite online lir.

#237

Postad 20 juni 2016 - 13:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 002 inlägg
  • 0

Ja detta är ju ett uselt beslut.


Jaså, varför då?

I GTA Online på PC ser man vilka motståndare som kör handkontroll och mus/tangentbord. Det borde vara enkelt med ett liknande system på konsoll.

#238

Postad 20 juni 2016 - 14:16

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Xbox One kommer att få support för mus och tangentbord, och lär väl bli samma med Scorpio :)

http://www.ign.com/a...eyboard-support

 

Läste det... hoppas att ps gör likadant... jag blir aldrig vän med kontroll och FPS. Helst när jag pendlar mellan pc och ps4. Men det borde va så att dom som använder kontroll borde få kunna bestämma i lobby att bara möta dom med kontroll i onlinespel cod, bf osv... att den skulle kunna känna av vilken kontroll som används! :)


Redigerat av Garrett, 20 juni 2016 - 14:18.


#239

Postad 20 juni 2016 - 16:18

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Läste det... hoppas att ps gör likadant... jag blir aldrig vän med kontroll och FPS. Helst när jag pendlar mellan pc och ps4. Men det borde va så att dom som använder kontroll borde få kunna bestämma i lobby att bara möta dom med kontroll i onlinespel cod, bf osv... att den skulle kunna känna av vilken kontroll som används! :)


Problemet löses med Cronusmax Plus 😎

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 20 juni 2016 - 16:19.


#240

Postad 20 juni 2016 - 16:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Jaså, varför då?

I GTA Online på PC ser man vilka motståndare som kör handkontroll och mus/tangentbord. Det borde vara enkelt med ett liknande system på konsoll.


Jag tror säkert att det inte kommer separeras, hade inte förvånat mig i alla fall.

För mig är det ingen bil deal längre, är ju redan knökat med musspelare redan nu. Vad blir nästa steg för dessa företag att tjäna pengar på undrar man bara, autoaim? Eller lägger de sig bara ner och dör

#241

Postad 20 juni 2016 - 16:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Problemet löses med Cronusmax Plus

 

Hur funkar röstchatten när man använder en sån? 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.