Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hifi möbel hos Jyskbäddlager

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 April 2003 - 20:11

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Nån som har sett stereobänken TOBIAS hos Jysk? Postad bild Storlek 79x69x49 cm.

Jag tycker att den är skitsnygg,sen kostar den bara 600:- oxå.
Jag funderar på att ev köpa mig 2st bänkar,kanske skulle vara snyggt & parkera dom intill varandra.

Hur mkt håller glaset för tror ni? Jag gissar att tjockleken är ca 1cm på glaset.Klarar det 25kg tror ni?Det vore ju skit om min 8500 rasa ner på DVD´n.

Mio möbler säljer precis en lika dan bänk för 3795:-!!! Jag har synat dom båda o det finns ingen som helst skillnad på dessa två.Det skulle kanske vara etiketten på baksidan isåf "made i hongkong".

Så,vad tycker ni om bänken?

Postad 25 April 2003 - 20:16

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
det lättaste sättet att ta reda på om glaset tåler 25 kg är att fråga antingen direkt eller via mail...
ang klistermärket ta av de o säg att du köpte den på mio, alltid lurar det någon ;-)

Postad 25 April 2003 - 20:17

svorsken
  • svorsken
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Kollade just på samma bänk idag.... Snygg..
Jysk borde väl kunna uppge hållfasteheten på hyllorna...
Tror nog den översta pallar mest...

///svorsken///

Postad 25 April 2003 - 20:29

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Ja,den är fin tycker jag.Den är mkt rejälare än vad kortet visar.

Ang etiketten så spelar det ingen roll vart den är tillverkad.Jag antar att Mio´s pris är så pass mkt dyrare är väl för att deras kanske inte kommer från Asien.Men vem bryr sig?Inte jag iaf.

Postad 25 April 2003 - 21:50

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

• 1653 inlägg
  • 0
Är glaset 10 mm som du påstår så håller det för en jäkla massa kilo. Men sedan beror det ju på "upphängningen". 25 kg ska inte vara något problem, om det nu inte är riktigt skitglas från något U-land som Ikea brukar stoltsera med. Men även "skitglas" på 10 mm bör utan problem klara 25 kg... Vikten är ju spridd.

/Glasmästaren Fluffy...

Postad 25 April 2003 - 22:15

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Riktigt läcker möbel
Måste nog ta en tur förbi jysk.
Håller det för min 28,5 kg slutsteg och 17 kilos Denonreciver??
Men 1 cm glas borde klara den vikten, även om det är tillverkat i någon bananrepublik någonstans (som det skrevs tidigare, blir ju trycket inte koncentrerat)

För övrigt säljer även de sk kvalitetskedjorna skräp, men med betydligt bättre marginaler.

Postad 25 April 2003 - 22:32

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Verkligen enkel form på den, snyggt. Finns det inte större bilder eller liknande?

Nån som vet om det finns tex tv möbel i samma utförande?

Postad 25 April 2003 - 22:36

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1133 inlägg
  • 0
Fler produkter från "Tobias" skulle komma in under våren till Jysk.

Postad 26 April 2003 - 01:31

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Jäkligt fin för det priset. Skulle vara trevligt om det fanns en liknande fast som TV-bänk....ngn som vet om detta existerar för jysk eller ngn annan "tillverkare" på dessa låga prisnivåer?

Postad 26 April 2003 - 11:49

Unregisteredcc82d64c
  • Unregisteredcc82d64c
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by H/KJanne

Jag funderar på att ev köpa mig 2st bänkar,kanske skulle vara snyggt & parkera dom intill varandra.

Hur mkt håller glaset för tror ni? Jag gissar att tjockleken är ca 1cm på glaset.Klarar det 25kg tror ni?Det vore ju skit om min 8500 rasa ner på DVD´n.

Mio möbler säljer precis en lika dan bänk för 3795:-!!! Jag har synat dom båda o det finns ingen som helst skillnad på dessa två.Det skulle kanske vara etiketten på baksidan isåf "made i hongkong".

-------------------------------------------------------

MIO och övriga kedjor köper in det mesta i från Asien av kostnadsskäl.
Soffor har sedan en lång tid tillverkats i Polen men eftersom Polen närmar sig EU så kommer produktionen att förflyttas till Asien.
Fördelen med detta är att man kan satsa mer pengar på produkten istället för att detta skall gå till höga Svenska löner.
Ekmöbler kommer oftast från Baltstaterna och Ungern, Moldavien.

Det finns fortfarande några svenska tillverkare kvar av soffor och andra möbler, men dessa har svårt att få någon lönsamhet.
IKEA har stor skulld i att många små tillverkare gått i konkurs.
IKEA kom till dessa tillverkare och lagt stora beställningar och lovat "guld och gröna skogar" vilket många tyckte var lockande. Detta innebär att dom inte kunde leverera möbler till både IKEA och övriga kedjor.
När IKEA väl lagt beslag på hela produktionen så idiothöjde dom kraven på tillverkarna och minskade de redan låga marginalerna till ett minimum vilket fick tillverkarna att slå igen då man omöjligt kunde tillgodose kraven och hade en maskinpark avsedd för IKEA:s produkter..

MIO och Jysk har i flera fall SAMMA tillverkare på billiga produkter.
JYSK håller dock till i det billiga segmentet av möbelbranchen.

Postad 26 April 2003 - 15:38

Unregisteredc00c89cc
  • Unregisteredc00c89cc
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
När kommer den nya "kollektionen" av hifi/tv-möbler ut?

Postad 26 April 2003 - 15:56

Johan82
  • Johan82
  • Beroende

• 1352 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by H/KJanne

Jag har just en sån där bänk, fast just nu använder jag bara den översta klasskivan, som ni ser på mina bilder... [:D]

Postad 26 April 2003 - 16:12

Fluffy
  • Fluffy
  • Veteran

• 1653 inlägg
  • 0
silversurfarn: Bara ett litet tillägg, offtopic men ändå. Många av MIO:s lädersoffor kommer från Italien. Jag vet detta för jag hörde mig för när jag köpte min soffa där för ett tag sedan, men å andra sidan kostar dom italienska därefter också... [:D]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.