Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jan Guillous Ondskan

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ondskan (DVD) (Filmer) 2 8.230434 (229) 168:-
Ondskan () 0 (0) Inga priser

Postad 06 June 2003 - 12:37

Unregisteredf5529f84
  • Unregisteredf5529f84
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ser mycket fram emot filmatiseringen av Jan Guillous Onskan
Har hört att den kommer om några månader på våra biografer.Har letat efter något ställe på nätet där man kan läsa om vilka skådespelar som är med i filmen mm..
Har hört att Kjell Bergqvist skall spela pappan,men vem skall då spela Erik?
Någon som vet?

Postad 06 June 2003 - 12:41

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
En kille som heter Andreas Wilson tydligen.. http://us.imdb.com/Title?0338309

Grym bok! Enda bra av Guillou jag läst ;) Ska bli kul att se filmen.

Postad 06 June 2003 - 12:54

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Det blir något att se fram mot. Ruggigt otäck bok. Svin-Kjell blir bra som farsan.

Postad 06 June 2003 - 15:43

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Har älskat boken i evigheter och hoppas nu bara att det blir bra film av den. Jag såg trailern för den när jag var på bio senast.

Postad 06 June 2003 - 15:49

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Det är Johan Rabaeus som har rollen som fadern, det var ett utsökt val anser jag, och det enda som känns självklart i rollbesättningen.
Björn Granath ska tydligen också vara med som rektor, det kan ju också bli spännande.
I September får vi se hur de har handskats med denna välskrivna bok.

Postad 07 June 2003 - 18:53

Unregistered2ce48e19
  • Unregistered2ce48e19
  • Forumräv

• 615 inlägg
  • 0
Boken är definitivt en av de bättre svenska böcker jag läst !
Den är verkligen obehaglig.
Hoppas bara att filmen håller måttet någorlunda.

Postad 08 June 2003 - 16:40

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Fast...
Vill man se en film med i stort sett samma handling, åtminstone vad gäller internat-scenerna, så finns den redan.
Är helt säker på att Herr Guillo har sett samma 30-talsfilm som jag såg på TV för många år sedan. Handlingen är nästan identisk i långa partier. Vet tyvärr inte vad den heter, men skulle bli mkt glad om ngn annan känner igen detta.
Läste boken långt efter att jag sett filmen, och nog tyckte jag att boken var bra, men störde mig hela tiden på att det var så likt den film jag sett på TV.
Någon som känner igen detta? Det rör sig om en svart-vit rulle (såklart) från 30-talet (tror jag)...

Postad 12 June 2003 - 18:05

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Arioch, det kan inte vara den klassiska pärlan "Hets", regisserad av Alf Sjöberg du tänker på?

Den är ju dock från 1944, och handlingen kan nog knappast sägas vara identisk, men vissa drag överensstämmer, sadistisk lärare (Stig Järrel är utsökt som "Caligula") terroriserar ung man (Alf Kjellin) bland annat.

Troligtvis är det ju inte denna, du skrev ju att det var internatscener med också... låter intressant, hoppas någon vet vilken det kan vara.

Postad 12 June 2003 - 21:46

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Stig järrel var förövrigt min morfar:=), lite offtopic, men ändå.

Postad 13 June 2003 - 09:25

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Assman>> RESPECT!!! [:D]

s.comfort>> Nej, absolut inte. Det är inte en så känd film. Den var nog brittisk dessutom... Ingen som vet?

Postad 29 July 2003 - 07:59

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jaha Arioch, då var det dags för mig att återigen komma med ett litet förslag; kan det vara "If...." du syftar på?
Nu får vi dock hoppa en 30 år framåt i tiden då denna är från 1968.
Det är Malcolm McDowell som spelar huvudrollen, känd från b.l.a "A clockwork orange", den handlar om ett uppror på en brittisk internatskola och jag vill minnas att det förekom svartvita scener i filmen.
Kan det vara denna klassiker?

Postad 31 July 2003 - 16:41

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Nu har filmbolaget bakom "Ondskan" ordnat en officiell sida, där ni b.l.a kan se en s.k. "trailer" för den kommande filmen.
Verkar relativt gemytlig. En sak ska tilläggas, och det chockade mig; det är tydligen på Gjörwells slott i Jakobsberg som scenerna från Stjärnsberg har spelats in... en smula fascinerande då jag personligen har upplevt några av mitt livs mest underliga ögonblick i anslutning till just denna byggnad...

Postad 31 July 2003 - 17:39

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Boken är grym, men jag tycker även att hamilton serien är mycket bra, ska bli kul att se hur filmen blir. Har nog läst boken över 10 gånger.

Postad 31 July 2003 - 19:13

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ja, den tål att läsas ett par ggr...:-)
Hamiltonserien har jag tyvärr inte läst ännu, ska försöka ge mig på den snarast.

Vad dumt av mig, jag tipsar om en sida som jag sedan glömmer lämna adressen till. Här är den i alla fall;

http://www.filmnytt.com/ondskan/

Postad 09 August 2003 - 12:50

Unregistered4797a166
  • Unregistered4797a166
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det ska bli intressant med slagsmålsscenerna och hur Eriks kompis Pierre gestaltas. :)

Postad 11 August 2003 - 16:55

Unregistered4797a166
  • Unregistered4797a166
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Här kan du läsa mer om filmen Ondskan

Postad 09 September 2003 - 13:23

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ja såhär efter "dokumentären" TV4 sände rörande inspelningen är jag en smula splittrad i mina uppfattningar. Jag anser att valet av miljöer ser mycket bra ut, slagsmålsscenerna tycks vara våldsamma och välkoreograferade, skådespelare som Johan Rabaeus, Björn Granath, samt nykomlingen Andreas Wilson är utmärkta val till rollerna som Farsan, Rektor samt Erik.

Däremot är det en del som talar för att denna film kommer att ha många plågsamma inslag som påminner alltför mycket om att vi (tyvärr) lever år 2003. Jag talar om val av skådespelare Jesper Sahlén (spelar Gustav Dahlén), som olyckligtvis i mina ögon har fördärvat sin karriär som trovärdig skådespelare efter sin "roll" i "Vita lögner". Jag talar om Gustav Skarsgård (spelar Otto Silverhielm), som jag aldrig sett i en trovärdig roll eller i någon "riktig" film.

Dock kommer det nog i vilket fall som helst att bli gemytligt att se filmatiseringen, Jan Guillou själv verkar ju nöjd den här gången, (det hade tydligen påbörjats ett flertal projekt tidigare som lagts ned) om man nu vågar lita på hans omdöme efter "Talismanen". Dock måste det ju vara så att den teveserien var menad att vara skämtsam och snabbt gjord.

Ja, vi får hoppas på att man slipper få vita halvmånar i handflatorna efter biobesöket. Det tror jag i och för sig inte kommer bli fallet, det blir nog bra...
Med sådan press från alla läsare, och författaren själv, på att denna film inte får bli ett hafsverk måste de ha varit noggranna och kritiska vid inspelningen.

Får man hoppas... :D

Postad 09 September 2003 - 14:00

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Liten detalj bara:
Görvälns Slott heter det om nu någon skulle vilja kika närmare på stället.

Postad 09 September 2003 - 16:41

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Bra initiativ Tiny Turtle.

Jag nämnde för övrigt också slottet ovan, men då uppenbarligen ej med korrekt stavning. Var Gjörwell grundaren/ägaren eller hur ligger det egentligen till? Det måste kollas upp.

Postad 19 September 2003 - 09:42

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Såg att det nu kommit ett gäng recentioner på filmen. Någon här som sett och har en åsikt?

Postad 19 September 2003 - 14:52

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jepp:

Ondskan

Redigerat av Kristoffer, 19 September 2003 - 14:56.

Postad 19 September 2003 - 20:03

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

Fast...
Vill man se en film med i stort sett samma handling, åtminstone vad gäller internat-scenerna, så finns den redan.
Är helt säker på att Herr Guillo har sett samma 30-talsfilm som jag såg på TV för många år sedan. Handlingen är nästan identisk i långa partier. Vet tyvärr inte vad den heter, men skulle bli mkt glad om ngn annan känner igen detta.
Läste boken långt efter att jag sett filmen, och nog tyckte jag att boken var bra, men störde mig hela tiden på att det var så likt den film jag sett på TV.
Någon som känner igen detta? Det rör sig om en svart-vit rulle (såklart) från 30-talet (tror jag)...

Så alla spekulationer i att just ondskan skall vara verklighetsbaserad med inslag av herr Guillous liv själv är tagna rätt ur intet?

Som alla vet är detta en självbiografi och alla likheter med 30tals filmer kan man nog kasta.

Taget från DVDforum

"När jag ser vissa scener i filmen tänker jag ett steg längre, jag minns hur mycket värre det egentligen var och då gråter jag", berättar Jan Guillou. Han hade sett filmen flera gånger tidigare för att "gråta ut", så att han kunde vara torr på premiären och inte skulle behöva gråta offentligt. Det lyckades han dock inte med och jag misstänker att merparten av publiken inklusive undertecknad grät tillsammans med Jan Guillou under delar av premiärvisningen.

Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 19 September 2003 - 20:11.

Postad 19 September 2003 - 20:14

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Förövrigt tycker jag att boken, som jag läst flera gånger är otroligt bra. Kanske för att man kan identifiera sig själv mycket i den.

Postad 19 September 2003 - 21:01

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0

. Jag talar om Gustav Skarsgård (spelar Otto Silverhielm), som jag aldrig sett i en trovärdig roll eller i någon "riktig" film.

Har du sett den Osynlige med Gustav och Tuva Novotny? annars tycker jag att det är en helt okey prestation av Gustav. Förmodligen också där för att min generation kan identifiera sig med filmen.

Ursäkta att jag frågar men fotot du har uppladdat, är det du?

Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 19 September 2003 - 21:02.

Postad 20 September 2003 - 03:57

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ja widescreen4, det är nog sant att jag inte ska uttala mig om unga skådespelare jag inte känner till så mycket om, ursäkta mig...han blir säkerligen bra som Silverhielm. Har inte sett "Den Osynlige" tyvärr, ska tillgodogöra mig den snarast.

Det är en gammal personlig favoritsångare jag har som bild; den pga suicid framlidne Del Shannon.

För övrigt planerar jag att se filmen på premiären, har kanske fel men jag har tänkt som så att det torde vara mindre skränande samt skrik och skratt under den.

Postad 29 September 2003 - 20:45

Unregistered73fe469c
  • Unregistered73fe469c
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jaha, så har jag varit på biografbesök, för första gången på uppskattningsvis tre år.

Tillåt mig att besvära er med en kortare beskrivning av mina åsikter:

Jag anländer till biografanrättningen med ungefär samma förväntningar som jag har uttryckt ovan. Det vill säga utan några större förhoppningar, men med ett förnöjt sinnelag då jag tänker att jag nog kan hålla isär boken och filmen relativt väl.

Redan i lobbyn får jag syn på Jesper Sahlén samt en mindre pojke i liknande ålder som sitter vid ett bord idogt signerandes t-tröjor.
Lobbyn är fylld av skrän och människor.
Min behagliga avspändhet får en rejäl törn och jag famlar i fickorna efter novalucidpaketet. Tar mig mödosamt bort gentemot herrtoaletten där jag sköljer ned två novalucid samt en sobril med en skvätt Famous Grouse som jag har tagit med i en barbarisk "fältflaska" eller fickplunta som jag fått i födelsedagspresang av någon bekant en gång i tiden. Jag sköljer ansiktet med iskallt kranvatten och drar några djupa andetag. Sedan går jag ut.

Jag löser in min biljett, får den klippt och hänvisas till höger. Jag har erhållit en stol
som befinner sig i mitten av själva salongen, detta innebär att jag har en utsökt plats då dukens mittpunkt ingår äktenskap med det ögonkast jag vanligtvis begagnar då jag sitter ned i min länstol framför teveapparaten.
En kortklippt yngling med fartfylld blick studsar upp på scenen framför duken och hälsar oss välkomna. Han påstår också att det "finns lärare från Solbacka i publiken just nu".
Därefter dyker nämnde Sahlén med sin kollega, den senare ska visa sig vara Henrik Lundström som spelar Pierre i filmen, och kastar ut några t-tröjor i publiken.

Så börjar äntligen filmen.

Jag måste säga att överlag var jag nöjd med skådespelarprestationerna och filmen i sig. Det jag fann otrevligt var att man hade valt bort några av mina favoritscener (går inte in på detaljer då många varken har läst boken eller sett filmen) samt att det blev för uppenbart att själva interiörerna från Stjärnsberg var så förbluffande dåligt och hafsigt gjorda, inte trovärdigt helt enkelt. Sahlén har jag förklarat varför jag är smått allergisk gentemot, och Henrik Lundström övertygar inte helt och stämmer inte överens med min bild av Pierre Tanguy.

I övrigt, inga klagomål. Gustav Skarsgård gjorde faktiskt bra ifrån sig, Andreas Wilson passade utmärkt i huvudrollen, Johan Rabéus spelade efter förväntan i yttersta toppklass. Behagligt filmad med utsökta effekter. Stämningsfull musik.

När filmen är slut och eftertexterna börjar rinna längs duken reser jag mig med protesterande stela leder och en ganska enerverande huvudvärk som förvärras då jag hör en applåd utvecklas i salongen. Jag generas givetvis oerhört å deras vägnar och drar upp kragen innan jag börjar den långa och tröga vandringen ut.

Men när jag kommer ut på gatan och tänder en välförtjänt cigarett börjar ett obekant välbefinnande spira i mitt annars så oroliga bröst. Jag känner mig nöjd.
Naturligtvis avtar känslan medan jag begynner min promenad mot bilen, men samtidigt kan jag inte undgå att känna en smula av den förnimmelsen även nu när jag sitter vid datorn, tre, fyra dagar senare.

Gå och se den om ni har möjlighet och klarar av det; det var i sanning uppfriskande att övervinna sina barriärer och för en gångs skull vara ute som en vanlig människa. Det kommer givetvis att dröja innan jag tar mig ut igen, men man kanske kan se det som ett första steg...

Redigerat av Unregistered73fe469c, 29 September 2003 - 20:56.

Postad 26 February 2004 - 03:17

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Dags för en liten uppdatering av denna tråd då det närmar sig både Oscarsgala men framför allt release på DVD. Vi får 2 stycken ljudspår, DD 5.1 samt DTS 5.1. Bilden är 1.85:1 anamorfisk. Bland extramaterialet finner vi ett kommentatorspår med regissören Mikael Håfström och huvudrollsinnehavaren Andreas Wilson, bortklippta scener m.m. Releasedatumen är satt till den 17:e mars.

Men när man ser omslaget så är det nästan så man börjar gråta. Varför, varför måste omslag kladdas ner med 50 olika recensionsurklipp? Eller med etiketter som ingår i omslaget (tänker på Hero samt Adaptation R2SE). :angry: Se själva:

Postad bild

Redigerat av jedi, 26 February 2004 - 03:17.

Postad 26 February 2004 - 04:34

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Det där Oscars-nominerad kommer det för allt i världen aldrig ta bort. De kommer leva på det väldigt länge med den filmen.

Postad 11 March 2004 - 21:21

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Jag är ruggit besviken på detta omslaget, kunde ju ha vart riktigt snyggt utan allt skit dom kastat dit. Att dom aldrig lär sig. :)

Postad 11 March 2004 - 21:43

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Det hade mycket väl räckt med "1:a på biotoppen & Oscar-nominerad" längst ner. Vi som köper filmen vet ju redan (såvida det inte är en chansköp)att filmen ifråga är bra. Vi behöver inte läsa 10 olika recensionsbetyg på framsidan. Att man har det på hyrexemplaren för att locka folk att hyra just den filmen, det har jag mer förståelse för. Men för mig som filmsamlare, där jag värderar ett vackert omslag mycket högt, är detta rena massakern! :)

Postad 11 March 2004 - 23:27

Unregistered685983cc
  • Unregistered685983cc
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Scanna och lek lite i photoshop då om ni vill ha bort allt kladd...hur lätt som heldst om man "värderar ett vackert omslag mycket högt".

Postad 11 March 2004 - 23:38

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Men är det verkligen så att den har de där recensent-uttalandena på framsidan? Alltså köp-versionen inte hyrfilmen.

Postad 12 March 2004 - 00:08

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ja det är det omslaget som gäller oavsett om det är hyr- eller köputgåvan. Discshop m.fl. siter listar det så jag får nog gissa till 99% att det blir så.

Scanna och lek lite i photoshop då om ni vill ha bort allt kladd...hur lätt som heldst om man "värderar ett vackert omslag mycket högt".

Kanske ett starkt uttalande av mig men jag gillar design och grafik. Ett väldesignat omslag kan vara lika snyggt som en tavla eller ett foto. Tycker bara det är synd att det kladdas ner med en massa recensentcitat, detta är ju naturligtvis en subjektiv åsikt om vad som är snyggt eller ej. Men jag tar det inte så långt att jag snickrar ihop egna omslag, det finns det andra som får sköta på siter för det ändamålet. :)

Redigerat av jedi, 12 March 2004 - 00:27.

Postad 17 March 2004 - 12:06

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Jaha, då fick man hem denna idag och det va sannerligen inget snyggt omslag. :)
Dessutom hade dom klistrat dit en stor blaffa om nån jädra Guldbagge men den gick att ta loss.

Postad 19 March 2004 - 16:09

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ja jisses vilket vackert omslag. Det är så
här de skall se ut. Alla designers där ute tag lärdom av detta praktexemplar:

Postad bild

Redigerat av jedi, 19 March 2004 - 16:11.

Postad 19 March 2004 - 16:43

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Håller med dig Jedi :) ;)

Var verkligen tur att den där Guldbagge stickern släppte annars hade det blivit mord på utgivarna.

Postad 19 March 2004 - 16:53

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Jedi> Taskigt för skådisen som fick en Guldbagge sticker över sig. Typ som Mike i Monsters Inc. (mi) :)

EDIT: stavfel.

Redigerat av prosen, 19 March 2004 - 16:55.

Postad 19 March 2004 - 17:10

Unregistered26930fec
  • Unregistered26930fec
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Visserligen var den nominerad men vann aldrig. Själv ska jag aldrig se den av rent personliga skäl som tar för lång tid att berätta här.

Postad 19 March 2004 - 18:02

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

Jedi> Taskigt för skådisen som fick en Guldbagge sticker över sig. Typ som Mike i Monsters Inc. (mi)  :)

Ha ha ja nu när du säger det har vi ett riktigt Monsters, Inc. scenario framför oss. ;)

Postad 26 March 2004 - 17:37

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som är besviken på DVD-produktionen av Onskan?

Postad 28 March 2004 - 21:34

Unregistered685983cc
  • Unregistered685983cc
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
jag tycker den va helt ok...väntar med spänning på en uppföljare

Postad 28 March 2004 - 21:50

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Jag undrar vad den uppföljaren skulle handla om iom att det är en självbiografisk berättelse om Guillos liv. Kanske något liknande detta:

"Nu 40 år senare får vi följa Erik i hans kamp om att ha åsikter i varje politisk debatt i Sverige. Se när han blev ond på riktigt. Ondskan II - Den bär flanellskjortor och skjuter isbjörnar på TV. Biopremiär 2007" :angry:

Postad 28 March 2004 - 23:07

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Det finns ju en fortsättning. Iallafall i bok-form, där Erik har blivit advokat. Vet inte vad boken heter, såg den i mataffären igår kväll.

Postad 29 March 2004 - 00:04

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Ok, my bad. Trodde faktiskt att det var en enda bok och att det var slut med det. Då är chanserna goda att det kan tänkas komma en uppföljare med tanke på vilken framgång filmen har blivit. Återstår dock att se om Guillou kan sammarbeta med regissören efter det lilla Oscar-dramat.

Postad 24 April 2004 - 04:59

Unregistered93b6aae1
  • Unregistered93b6aae1
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Här kommer ett luddigt inlägg. Här kommer det ett tips som jag tror bara rör studenter. Om man studerar på universitet får man en tidning hem i brevlådan som jag tror ges ut av TCO. Tidningen är i mellan ting mellan A4 och A3 i storlek. I denna tidning som kan heta "studentliv" finns ett erbjudande om att prenumerera på tidningen "Hennes". 2 nummer för 49:- men då får man filmen ondskan på DVD på köpet. Så ska ni köpa denna film leta upp en student och få filmen för 49:-. Man behöver inte ens stå för frakt och andra avgifter.

Skickade in min "kupong" i veckan.

Glöm inte att säga upp prenumerationen efteråt ;)

Postad 24 April 2004 - 15:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Eftersom den svenska utgåvan (som vanligt) är av undermålig kvalitet (inte bara fodralet) undrar jag om det hänt något nytt på R1-fronten?

Jag kan leva med Evil som titel bara jag slipper veta vad svensk media tycker om filmen. Jag kan t.o.m överleva DD5.1-ljud istället för DTS om mastringen är bra. Nordisk Film behärskar ju inte sådant.

Betyg från Aftonbladet, Expressen och Amelia går helt bort för mig. Jag är allergisk mot sådant skräp och väljer tveklöst bort alla utgåvor där man har betyg på fodralen, åtminstone i överdriven mängd. Men generellt har jag svårt att tåla sådant.;)

Redigerat av Unregistered43b822d3, 24 April 2004 - 15:39.

Postad 24 November 2009 - 20:20

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Den här vill jag se på Blu-Ray! ;)

Postad 24 November 2009 - 23:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ja det vore schyst om den släpps,har dock inte läst något om det.

Postad 25 November 2009 - 00:15

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Ja det vore schyst om den släpps,har dock inte läst något om det.

Verkligen, hoppas.
Inte heller sett nåt om det men den borde komma förr el senare. :(

Postad 25 November 2009 - 16:02

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Pinsamt dålig film faktiskt... skådespelarna är inte i närheten av att vara trovärdiga

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.