Skickat 25 november 2009 - 21:21
Ferguson Nov 25 2009, 16:02 skrev:
Hur kan ni säga så, visst ni får tycka vad ni vill men smaken är som baken: DELAD.
Ni har mycket att lära än...lol
SharkSandwich Nov 25 2009, 16:21 skrev:
Det här inlägget har ändrats av Lion_Paw 25 november 2009 - 21:20
Skickat 25 november 2009 - 21:50
Lion_Paw Nov 25 2009, 21:21 skrev:
Ni har mycket att lära än...lol
Lite av det ligger nog i att jag inte riktigt ser poängen med att se en film man bara blir förbannad av, sitter mest och irriterar mig på alla ###### idioter jag själv skulle vilja ge på truten...
Jägarna är ett annat bra exempel...
När jag ser på film vill jag bli underhållen inte förbannad
Skickat 29 november 2009 - 23:01
Ferguson Nov 25 2009, 21:50 skrev:
Jägarna är ett annat bra exempel...
När jag ser på film vill jag bli underhållen inte förbannad
Jag blir oxå lack men det är ju positivt, då har filmen förmedlat jue.
Skickat 30 november 2009 - 19:46
Skickat 18 juli 2010 - 22:52
Ferguson Nov 30 2009, 20:46 skrev:
Acceptans min vän, acceptans. Hehe
Såg Ondskan på tv4 ikväll eftersom den aldrig kommer på blått, jäklar va den är bra alltså...ledsnar aldrig.
Skickat 19 juli 2010 - 10:32
Länge sen jag läste boken, men vill minnas att filmen tyvärr avviker en del från den, eller snarare utelämnar en del.
Apropå Sahlén tycker jag han gör rätt bra ifrån sig som "översittarjävel".
Har inte Wilson ett lite platt och träigt uttryck? Verbalt menar jag. Som när man höll föredrag i 7:an. Man pratade så snabbt och mumligt som möjligt för att få det överstökat. Men till viss del passar det kanske den rollen.
Det här inlägget har ändrats av Sir Duke 19 juli 2010 - 15:08
Skickat 19 juli 2010 - 10:45
Sir Duke:
Jo, Wilson är kass men han har dock ett bra utseende som också uttrycker sig. Wilson spåddes väl få en hollywoodkarriär?
Jag antar att filmen gick hem utomlands för att de inte kan tyda dialogerna som vi svenskar gör. Samma svårigheter har väl vi när det gäller utländska filmer, även amerikanska.
Skickat 19 juli 2010 - 11:21
Sir Duke Jul 19 2010, 11:32 skrev:
Länge sen jag läste boken, men vill minnas att filmen tyvärr avviker en del från den, eller snarare utelämnar en del.
Apropå Sahlén tycker jag han gör rätt bra ifrån sig som "översittarjävel".
Har inte Wilson ett lite platt och träigt uttryck? Verbalt menar jag. Som när man höll föredrag i 7:an. Man pratade så snabbt och munligt som möjligt för att få det överstökat. Men till viss del passar det kanske den rollen.
Tycker jag ofta läser att filmen blev inte som boken, tur jag inte läser böcker.
Jag tror Wilson ska spela lite träig för han har ju genomlidit en hel del våld
från sin styvfar + förlorat sin riktiga far så han har en hel del undertryckta
känslor som ligger och bubblar och aldrig blivit bearbetade.
Skickat 19 juli 2010 - 15:53
Skickat 08 juli 2011 - 08:21
Arioch Jun 8 2003, 17:40 skrev:
Vill man se en film med i stort sett samma handling, åtminstone vad gäller internat-scenerna, så finns den redan.
Är helt säker på att Herr Guillo har sett samma 30-talsfilm som jag såg på TV för många år sedan. Handlingen är nästan identisk i långa partier. Vet tyvärr inte vad den heter, men skulle bli mkt glad om ngn annan känner igen detta.
Läste boken långt efter att jag sett filmen, och nog tyckte jag att boken var bra, men störde mig hela tiden på att det var så likt den film jag sett på TV.
Någon som känner igen detta? Det rör sig om en svart-vit rulle (såklart) från 30-talet (tror jag)...
Jag tror att filmen du tänker på är "Tom Brown's Schooldays" från 1940, baserad på romanen med samma namn av Thomas Hughes. Det är en brittisk klassiker som mycket väl kan ha inspirerat Guillou. Likheter finns det helt klart.
http://en.wikipedia....%27s_Schooldays
Skickat 17 juli 2012 - 12:38
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/18589/
Det här inlägget har ändrats av Lion_Paw 17 juli 2012 - 12:44
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
0
205 filmer
1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna