Pinsamt dålig film faktiskt... skådespelarna är inte i närheten av att vara trovärdiga
Nåja, Johan Rabaeus var riktigt bra och Gustaf Skarsgård okej. Men jag håller med i övrigt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 25 November 2009 - 16:21
Nåja, Johan Rabaeus var riktigt bra och Gustaf Skarsgård okej. Men jag håller med i övrigt. Postad 25 November 2009 - 21:21
Hur kan ni säga så, visst ni får tycka vad ni vill men smaken är som baken: DELAD. Ni har mycket att lära än...lol
Redigerat av Lion_Paw, 25 November 2009 - 21:20. Postad 25 November 2009 - 21:50
Lite av det ligger nog i att jag inte riktigt ser poängen med att se en film man bara blir förbannad av, sitter mest och irriterar mig på alla ###### idioter jag själv skulle vilja ge på truten... Jägarna är ett annat bra exempel... När jag ser på film vill jag bli underhållen inte förbannad Postad 29 November 2009 - 23:01
Jag blir oxå lack men det är ju positivt, då har filmen förmedlat jue. Postad 30 November 2009 - 13:28
Precis det är ingen komedi eller action,det är meningen att man ska få starka känslor när man ser ondskan.
Postad 30 November 2009 - 19:46
Precis... just exakt det förstår inte jag nöjet i.... förbannad på att världen är full av idioter är jag för det mesta iaf... hehe Postad 18 July 2010 - 22:52
Acceptans min vän, acceptans. Hehe Såg Ondskan på tv4 ikväll eftersom den aldrig kommer på blått, jäklar va den är bra alltså...ledsnar aldrig. Postad 19 July 2010 - 10:32
Även jag såg filmen i går, den är okej tycker jag.
Länge sen jag läste boken, men vill minnas att filmen tyvärr avviker en del från den, eller snarare utelämnar en del. Apropå Sahlén tycker jag han gör rätt bra ifrån sig som "översittarjävel". Har inte Wilson ett lite platt och träigt uttryck? Verbalt menar jag. Som när man höll föredrag i 7:an. Man pratade så snabbt och mumligt som möjligt för att få det överstökat. Men till viss del passar det kanske den rollen. Redigerat av Unregistered7c808eec, 19 July 2010 - 15:08. Postad 19 July 2010 - 10:45
Filmen är bra men boken är mycket bättre. Gillar för övrigt inte Guillou, speciellt inte sättet att förhärliga socialdemokrati/vänstern.
Sir Duke: Jo, Wilson är kass men han har dock ett bra utseende som också uttrycker sig. Wilson spåddes väl få en hollywoodkarriär? Jag antar att filmen gick hem utomlands för att de inte kan tyda dialogerna som vi svenskar gör. Samma svårigheter har väl vi när det gäller utländska filmer, även amerikanska. Postad 19 July 2010 - 11:21
Tycker jag ofta läser att filmen blev inte som boken, tur jag inte läser böcker. Jag tror Wilson ska spela lite träig för han har ju genomlidit en hel del våld från sin styvfar + förlorat sin riktiga far så han har en hel del undertryckta känslor som ligger och bubblar och aldrig blivit bearbetade. Postad 19 July 2010 - 15:53
Jag såg filmen för ganska precis ett år sedan och jag tyckte att den var helt okej. Fanns en del brister, vissa insatser var bara fåniga och filmen var praktiskt taget helt humorfri. Visst att den inte ska vara fylld med en massa skämt men den här gången är den lite väl blek.
Postad 19 July 2010 - 22:23
Hade verkligen inte passat in med humor i denna film.
Den ska vara precis som den är. Postad 20 July 2010 - 14:57
Precis, ett stycke mörkt och dramatiskt (nära) mästerverk enligt mig. Postad 08 July 2011 - 08:21
Jag tror att filmen du tänker på är "Tom Brown's Schooldays" från 1940, baserad på romanen med samma namn av Thomas Hughes. Det är en brittisk klassiker som mycket väl kan ha inspirerat Guillou. Likheter finns det helt klart. http://en.wikipedia....wn's_Schooldays Postad 08 July 2011 - 08:35 vilket inte gör det mindre rätt eller informativt. Postad 17 July 2012 - 12:38
Upptäckte precis att denna är släppt på BD i tyskland, riktigt grymt men har inte sökt efter en recension än så måste kolla upp det innan beställning för det blir det i.s.f. för detta är en grym rulle!!
http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/18589/ Redigerat av Lion_Paw, 17 July 2012 - 12:44. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |