Plåtboxen finns åter i lager hos Discshop, 45ex kvar nu!
595kr/st
http://www.discshop....&id=33397&&ref=
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 07 July 2005 - 10:21
Skynda fynda!
Plåtboxen finns åter i lager hos Discshop, 45ex kvar nu! 595kr/st http://www.discshop....&id=33397&&ref= Postad 05 September 2005 - 20:22
Har nu rensat ordentligt i denna tråd. Syftet med denna tråd är att diskutera serien BOB alternativt de utgåvor som finns. Inte huruvida CDON har skickat en order eller inte. Diskussioner om CDON har agerat rätt eller fel ska heller inte diskuteras i denna tråd utan görs i så fall här.
Postad 05 September 2005 - 20:37 Med tanke på rubriken och innehållet i det första inlägget i tråden så tycker jag att dess syfte verkade vara att tipsa om att man kunde köpa Band Of Brothers-boxen för 433kr på CD WOW för drygt 2 år sedan. Det vi diskuterade nu var att exakt samma box gick att köpa på CDON för 99kr vilket väl är minst lika on-topic som att ta upp alla andra utgåvor av boxen som finns på alla andra ställen. Edit: Det hade ju varit väldigt bussigt om du hade flyttat alla inlägg till den tråd du hänvisar till istället för att radera dem. Redigerat av zvedberg, 05 September 2005 - 20:40. Postad 05 September 2005 - 20:40
Om du hade låtit bli att låsa den ursprungliga tråden så hade diskussionen hamnat där i stället. // Lyckman Postad 05 September 2005 - 20:47
Nog med tjafs i denna (och andra) trådar nu.
Rena köptips ska postas i lämplig tråg i shoppingdelen och här disskuterar vi filmer och utgåvor, dock kan vissa tips rymmas inom en befintlig tråd men inga flera sidor lång diskussion om affären tack. Back to topic nu. Postad 05 September 2005 - 20:54 Det var ju just det som var grejen. Topic är "Band of brothers 433:- 6 disc set (tips!)". Inte nu längre, detta är en gammal tråd som dragits upp och då kan ursprunget ha ett innehåll som inte motsvarar dagens krav. Stefan N Redigerat av Stefan N, 06 September 2005 - 06:04. Postad 06 September 2005 - 10:37
För att ta död på spekulationerna så har jag fått min BoB box idag så cdon skickar trots att det mest troligt rörde sig om ett tryckfel.
Postad 06 September 2005 - 11:36
Bra.
Ser då fram emot att få boxen & kunna kolla in serien, en gång för alla. Som jag sa i tråden som blev låst...99kr tipset...så hann man aldrig se hela serien. (Varken första omgången & reprisen) Nu när man får alla avsnitt på DVD, blir det nog inga probs att snabbt gå igenom det hela. Edit/Tillägg: *Fick min idag, för tips priset* Redigerat av Mephisto, 06 September 2005 - 18:57. Postad 06 September 2005 - 11:37 Eller inte! // Lyckman Postad 06 September 2005 - 11:37
Tro mig, har man väl börjat se BOB är det nästintill omöjligt att slita sig. Så var det för mig i varje fall.
Postad 06 September 2005 - 15:16 Om inte trådens rubrik är lika med topic hur i hela friden ska man då kunna veta vad som är topic? Och om topic ändras under tidens gång vem f*n är det då som bestämmer när och till vad topic ändras?Det var ju just det som var grejen. Topic är "Band of brothers 433:- 6 disc set (tips!)". Postad 06 September 2005 - 15:42
Innan vi lägger ner diskussionen för gott kan jag bara klargöra att hade denna tråd startats idag hade den blivigt flyttat till en befintlig tråd om BoB där tipset hade vart godkänt eller till en egen tråd i shoppingdelen.
Postad 06 September 2005 - 15:44
zvedberg: Ericks "tips" var på sätt och viss OT (med tanke på rubriken) eller åtminstone godtagbart. Och jag lät tipset få vara kvar. Men 10-15 inlägg om huruvida en medlems leveransorder har ändrats har inte varit och är inte OT i denna tråd.
Redigerat av MalcolmX7, 06 September 2005 - 15:47. Postad 06 September 2005 - 15:52
Trådens topic måste inte stämma till 100% för att man ska skriva ett inlägg i tråden ifråga.
Bara det är inom samma ämne, som i detta fall; Band of Brothers box på DVD.
Inlägg som inte har något nytt att komma med om denna utgåva eller har med de senaste diskussionerna att göra kommer att raderas. Redigerat av tb303, 06 September 2005 - 15:57. Postad 11 September 2005 - 19:53
Någon som vet var man kan få tag på "Band of Brothers Military Limited Package" versionen? Måste ha den.
Mvh Cinema Bifogad fil(er)Redigerat av Cinema, 11 September 2005 - 19:54. Postad 11 September 2005 - 20:47
Den enda som verkar ha nån i lager är Asian db. Dock är dom inte billiga.
Postad 11 September 2005 - 22:06
Är det en bra sida att handla ifrån?
Postad 25 May 2006 - 12:30
Nu har axel music den vanliga utgåvan för 199:-
Axel. Och köper man den nya R3an får man med ett OST. Redigerat av Unregistered962, 30 May 2006 - 08:52. Postad 30 May 2006 - 11:37
Hmm länken och ditt pris verkar inte stämma £ 24,99 ska de ha för den om nu inte någon håller på en rabbatkod...
Postad 22 September 2006 - 13:15
För tillfället finns den vanliga boxen att få för 299:- på Elgiganten.
Postad 09 November 2006 - 17:24
Ligger ett exemplar av BoB Limited Military Edition (väskan) ute på Tradera nu om nån känner sig hågad....
Postad 11 November 2006 - 20:36
Börjar springa iväg > 1k nu och det känns lite dyrt för en begagnad box.
Postad 11 November 2006 - 22:51
Enda exet jag sett ute på väldigt länge som inte är boot.... men som Dreadlock säger 1000 spänn -and still rising- gör ju att man tvekar lite.....
Postad 11 November 2006 - 23:11
Ja, jag har bara sett enstaka ex som inte varit boot på siståne. Blev tipsad om en för 55£ jag slog till på - kändes lagom för en som var ny.
Postad 12 November 2006 - 02:33
Med tanke på att nypriset låg på över 600:- och de svenska delarna löst går på 700:- så är 1000:- för en så bra utgåva inget överdrivet högt pris om man är ett fan av serien.
Postad 20 February 2007 - 14:06
Det är en otroligt bra serie, å en as skysst box, har auktionerat hem en sån här utgåva till mig själv nu:) nu är det bara att vänta tills jag får den!
EDIT: Stavning. Redigerat av troxz, 20 February 2007 - 14:06. Postad 06 March 2007 - 00:33
Svårt att säga det är begagnatsajter som har alternativt om du hittar något enstaka ex kvar i korea.
Postad 11 March 2007 - 15:58
Jag har länge varit sugen men det känns givet att vänta tills den kommer på BD. Det är oklart när detta sker, men jag kan vänta.
http://bluray.highde...leasedates.html Postad 12 March 2007 - 21:06
Är det någon annan än mig som tycker bilden är sådär i vissa scener? Kryper en del, lite synd
Sen är ljudbilden väldigt "framtung". Nån som känner igen sig? Har den vanliga boxen och 5.1 dolby, ingen DTS. Kanske DTS man skulle satsat på? Annars är serien väldig bra!!! Postad 12 March 2007 - 22:31
Kanske, Fast jänkeversionen hade väl ingen text - inte ens engelsk (vilket kan vara lite praktiskt när granaterna briserar som bäst...)
Postad 12 March 2007 - 23:25
Jo nån form av text vill man ju ha, svårt att höra i sprängningarna annars. Svensk eller engelsk gör det samma Postad 13 March 2007 - 10:31
Har för mig att att det inte ska vara nån större skillnad mellan DTS o DD spåren på BOB,
har tyvärr ingen källa. Nån mer som känner igen att dom läst detta? Postad 13 March 2007 - 12:58
Har haft båda plåtboxarna både med DD och DTS och det är stor skillnad på ljudet!
Men R1 varianten har ju inte ens engelsk text. Postad 14 March 2007 - 01:13
kanske får rätta mig sälv lite, ljudet är ok bara det att jag tycker det är väldigtmycket i just frontar och center, mycket mer än i andra filmer(har jag för mig i alla fall)
När det väl är ljud ur bakhöhtalarna låter dt som bra volym men det är just det att det är väldigt lite ljud i dem. Kanske för att den är producerad för tv? Skall sluta klaga nu men det är lite synd när man köper dvd att bild och ljud inte är perfekt, när man vet hur det KAN vara på en bra dvd Serien är väldigt bra i alla fall Postad 14 March 2007 - 10:12
" The audio is also good, presented in a variety of options. The main choices are English Dolby Digital 5.1 and DTS 5.1. Both offer a smooth, wide, front-biased soundstage, with clear dialogue and excellent overall presentation. The surround channels are used mostly for ambiance and aren't quite as active as some 5.1 mixes. But during battle scenes, they do get much more aggressive, with good channel-to-channel panning and directional effects. Low frequency is more than adequate in both mixes. I would have to give a very slight edge to the DTS track for sounding a bit smoother and more natural. But these tracks are well matched in terms of quality - so much so that it's a draw in my book. A nice touch is that when you select DTS on one episode, you don't have to select it again when you watch the other episode on the disc - it defaults automatically. You also get English Dolby Digital 2.0 Surround and French and Spanish 2.0 stereo options."
http://www.thedigita...ofbrothers.html OBS! detta är inget försök att motbevisa någon(Turtle har själv avstått o köpa R1:an pga att jag läst detta. Postad 14 March 2007 - 12:54
"The surround channels are used mostly for ambiance and aren't quite as active as some 5.1 mixes."
Verkar som det är fler som tycker så, bra då är det inget fel på min anläggning eller hörsel i alla fall Postad 15 March 2007 - 01:21
Nu har ju jag iofs jämfört DTS REG1 med DD REG2 så det kanske förklarar saken!
Blev aldrig av att jag såg R1an med DD. Postad 15 March 2007 - 02:02
nej är väl inte så ofta man gör, inte jag i alla fall Hur är DTS versionen du har? Samma där med mycket av ljudet i Frontar och Center? Postad 15 March 2007 - 02:05
Märkte en sak till när jag kollade idag(kör 1 skiva om dagen och har bara 1 kvar) det är skillnade mellan olika scener och klipp med, bilden var bra och så klippte de till en annan "scen", eller kameran bytte vinkel eller vad man skall säga och då kröp det helt plötsligt i bilden
Kan inte så mycket om hur man gör film men känns lite konstigt, är iofs inte första dvdn jag märker det på. Nån som har en bra ide´ om varför? Postad 03 June 2007 - 20:27
Kollade några avsnitt idag (var ett tag sedan man såg serien senast9 oc det var rät bra drag i bakkanalerna när det hettar till, rikoschetter och artelleri livar upp en hel del och har sett många nyare filmer som har mindre action i bakkanalerna och med tanke på att det är gjort för TV så.
Inga problem med bilden heller (R1) och har inte märkt några större krypningar, det hör ju dock till seriens "look" med den kornigare bilden för att det ska ge en dokumentär känsla. Postad 22 July 2007 - 22:19
en vecka kvar tills den BOB finns på japansk HD-DVD enligt Audio Code 3, någon info angående ett BDsläpp? Band of Brothers vill jag gärna ha på BD.
Postad 02 January 2008 - 13:16
Jag har beställt serien på HD DVD från Hong Kong (japansk utgåva). De har den som Vol1-5. Det gick på drygt 1300 inkl frakt. Jag åter kommer med ett omdöme när jag får den.
band_of_brothers.jpg 143.49K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 January 2008 - 13:20
Jösses, var inte det lite onödigt? 1300 för halva serien, utan svensk text? Fast, vad är en bal på slottet.. Postad 02 January 2008 - 13:54
Är rätt övertygad om att det i alla fall är hela serien.
Även dvd versionen låg ju med två avsnitt per skiva, så 2 x 5= typ hela serien. Ser fram emot omdömen när du har sett den Hasse 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |