hur återställer jag alla inställningar i servicemenyn till dom fabriksinställda???
Text tv funkar ej annat än i läge bild/text...ej fullskärm...
Tacksam för svar
/Gee
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Servicemeny på Philips 36PW9527
Startad av
Unregistered8a0c2484
, Sep 25 2003 20:33
8 svar till detta ämne
Postad 25 September 2003 - 20:33
Hej!
hur återställer jag alla inställningar i servicemenyn till dom fabriksinställda??? Text tv funkar ej annat än i läge bild/text...ej fullskärm... Tacksam för svar /Gee Postad 25 September 2003 - 22:28
Ehh...tror jag inte går...
Man ska/måste alltid skriva ner alla värden på alla parametrar innan man joxar i servicemenyn. Annars kan det skita sig...som det verkar för dig. Kan ju bli lite svårt att få det fixat på garanti också eftersom garantin upphävs normalt sätt om man går in i servicemenyn... Inga roliga nyheter, men så är det /Knox Postad 26 September 2003 - 00:08
Är det samma fabriksinställningar för likadana TVapparater eller är de trimmade burk för burk?
Kanske nån annan ägare av likadan TV kunde meddela sina fabriksinställningar och på så vis lösa problemet... Postad 26 September 2003 - 00:41
Men det bör ju finnas en återställning, inte ställer dom väl in Tv för Tv manuellt??
/Gee Postad 26 September 2003 - 10:19
Varje Tv har lite olika värden. De är individuellt kalibrerade från fabrik, så att erhålla värden från en likdan tv med perfakt geometri hjälper bara delvis...
/Knox Postad 14 October 2003 - 11:21
Hur kommer man in i service menyn? Antar att det är någon lite småhemlig metod med knappar som ska hållas ner simultant etc?
/pJ Postad 14 October 2003 - 14:20
improwise, slå denna knapp-kombinationen på fjärren i skapligt snabb följd när tv:n är på: 062596[i+]
Som rekommenderats tidigare, SKRIV UPP ALLA VÄRDEN INNAN DU ÄNDRAR. Detta är mycket viktigt!! Mvh Christian Postad 14 October 2003 - 21:26
Med det som handlar om Text-tv:n så tycker jag att det borde vara typ samma på "alla" 9527. Vad gäller geometri och annat så är det inte säkert det är samma, men för en sån grej med textTV tycker jag det borde vara så.
Det är väl bara att hoppas för din skull att någon som har en likadan modell skriver ut sina inställningar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |