Blade Runner - diskutera allt om filmen här
Blade Runner - Director´s Cut (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(30)
|
Inga priser | |
Blade Runner - Director's Cut (UK) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(98)
|
Inga priser | |
Blade Runner - Special Edition 2006 (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Blade Runner - 5-Disc Ultimate Edition Suit Case (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(5)
|
Inga priser | |
Blade Runner - 5 Disc Ultimate Edition Suit Case (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(7)
|
Inga priser | |
Blade Runner - 5 Disc Ultimate Edition Suit Case (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Blade Runner - Five-disc Ultimate Collector's Edition (US) Blu-ray
(Filmer)
|
2
|
(24)
|
Inga priser | |
Blade Runner - Complete Collector's Edition (US) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(14)
|
Inga priser | |
Blade Runner - 5-Disc Ultimate Collection (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(15)
|
Inga priser | |
Blade Runner - Final Cut (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(23)
|
Inga priser |
Postad 11 May 2007 - 04:53
Postad 14 May 2007 - 14:22
Redigerat av Unregistered962, 14 May 2007 - 14:22.
Postad 15 May 2007 - 08:15
Ser ju väldigt nice ut!En 5-disc släpps på R4 av Ezy. Dock skickar dom inte den hit så det blir väl Ebay på den.
Har du någon länk till information om detta släpp? Är detta den efterlängtade "Final Cut" releasen?
/Stone
Postad 15 May 2007 - 09:56
Postad 18 May 2007 - 11:12
http://www.highdefdi...his_October/634
Postad 18 May 2007 - 16:15
Ser ju väldigt nice ut!En 5-disc släpps på R4 av Ezy. Dock skickar dom inte den hit så det blir väl Ebay på den.
Har du någon länk till information om detta släpp? Är detta den efterlängtade "Final Cut" releasen?
/Stone
Stefan skrev ju att det var Ezy som släpper den men jag hittar banne mig inget om denna till synes schyssta box där... hade varit intressant med ett datum så man kan börja plöja igenom eBays alla hörn...!!
Postad 18 May 2007 - 16:37
Postad 01 August 2007 - 20:14
Postad 09 August 2007 - 14:25
Årets release enligt migFärsk pressrelease om de nya samlingsutgåvorna på DVD, BD och HD DVD. Kommer 18/12-07.
![]()
Pressrelease
Redigerat av Photek, 09 August 2007 - 14:26.
Postad 14 August 2007 - 19:54
så skall jag köpa HDDVD versionen (som garanterat är regionsfri) å satsa på en dubbelformats spelare??
Sammanfattningsvis: Förbeställa just nu är självklart för mig, men vilken version (vill helst ha Bluray... men inte om den kommer att vara ospelbar) ???
Kan nån ge nått klartecken så att man kan slänga iväg en förbeställning snarast? (Å snälla inget formatkrigs snack, det finns andra trådar för det, läs vad jag skrivit om hur jag ser på det)
Redigerat av Swann, 14 August 2007 - 19:55.
Postad 14 August 2007 - 20:16
Det är nog ganska safe att boka den på Blu-ray alltså (jag har gjort det). Men jag garanterar inget.
Postad 14 August 2007 - 22:40
Postad 15 August 2007 - 09:00
Ingen som har lyckats lista ut vad som skiljer 4-discen och 5-disc väskan? Jag är inte så imponerad av väskor, limiterade kartonger med leksaker och sånt eftersom det bara tar plats och jag mest är intresserad av själva filminnehållet.
Mange, det har stått på lite olika ställen:
Disc Five
WORKPRINT VERSION
This rare version of the film is considered by some to be the most radically different of all the Blade Runner cuts. It includes an altered opening scene, no Deckard narration until the final scenes, no "unicorn" sequence, no Deckard/Rachel "happy ending," altered lines between Batty (Rutger Hauer) and his creator Tyrell (Joe Turkell), alternate music and much more.
Also includes:
- Commentary by Paul M. Sammon, author of Future Noir: The Making of Blade Runner
- Featurette All Our Variant Futures: From Workprint to Final Cut
Komplett info
Postad 15 August 2007 - 10:24
(i värsta fall får man väl inhandla en US-region spelare om det skulle skita sig, hehe... )
Postad 16 August 2007 - 08:26
För mig var det självklart att välja den billigare utan väska. Aldrig att jag betalar 250% mer för en väska och lite samlarprylar men det är ju individuellt. För många är det säkert väskan och allt lull lull som är det roliga (inget fel med det).
Dessutom skulle man säkert åkt på tull på väskan...
Blade_Runner.jpg 63.82K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av hassesolo, 16 August 2007 - 08:28.
Postad 16 August 2007 - 13:40
Känns dock tyvärr lite trist att de valt att lägga allt extra material i standardupplösning dock. Det ger en viss hint om att det kommer en version någon gång i framtiden med verkligen allt material i full HD. Nåja, själv är jag mest ute efter att få en ersättare för den gamla Laserdisc'en som står i hyllan därhemma.
Redigerat av Swann, 16 August 2007 - 13:44.
Postad 23 August 2007 - 01:35
Inte för att man har så många mål i livet men jag skall i alla fall överleva så länga så att jag har sett varenda film ruta av det som finns i 5-disc versionen (sen skall jag nog leka lite med allt annat skoj också).
Om HD kriget bara kunde ta slut någon gång så man kunde införskaffa en 4-disc version också i nåt av HD formaten. Blir en Oppo DVD och pumpa upp det på en plasma så länge tills de krigat färdigt i USA
Har väntat sedan 2001 på denna release och det kan nog ha varit värt väntan även om det varit en sju ###### uppförsbacke
Postad 05 September 2007 - 06:41
Blade Runner - 5-disc.
Blade Runner - Final Cut
Postad 06 September 2007 - 01:22
Jag hoppas hon inte gjorde det i alla fall.
Frågan är vad som släpps i HD format (2 Disc eller någon utav de 4 eller 5 Disc releaserna). Det kliar lite även om jag lovat mig själv att vänta tills det högupplösta kriget är slut borta i USA. Enligt vad jag har förstått så kommer inte den amerikanska Blue-Ray releaserna att ha någon regionskodning om nu någon funderar på att beställa nåt ifrån USA
11/9'07
Nu finns både 5 discars versionen + Blue-Ray upplagda hos Discshop..
Redigerat av ingels, 15 September 2007 - 00:34.
Postad 15 September 2007 - 00:33
men fy fan (caps lock sized) vad skönt att denna kommer att släppas, har väntat sen ryktena började komma och jag är säker på att vi inte kommer att bli besvikna
Har lovat mig själv gång på gång att inte hoppa på HD tåget men nu så skulle man faktiskt kunna hoppa på. HD-DVD eller Blue-Ray är ju det som avskräcker mig. Köpte första utgåvan på DVD långt innan man ägde en DVD men då fanns det ju inget format som konkurerade heller...
Redigerat av ingels, 15 September 2007 - 00:33.
Postad 20 September 2007 - 17:21
Postad 20 September 2007 - 22:33
Men vill man ha allt blade runner material som finns på 5-disc dvd utgåvan på blu-ray så måste man importera va? Blu-ray utgåvan som släpps i sverige innehåller väll bara en bråkdel av allt?
Discshop har dessvärre bara 5 discars collectors edition på DVD vilket är lite surt
Kollade dock på syster siten prisjakt och där hittade jag denna länk
http://www.loudness....lm.php?id=17611
5 disc, Limited Ultimate Edition i briefcase vilket de europeiska 5 discars utgåvorna INTE kommer att vara förpackade i (99% säker på detta), så jag skulle tippa på att detta är en import då de n svenska utgåvan (och förmodligen resten av europa) inte kommer i väskan
De kommer att ha samma innehåll på skivorna, däremot är jag inte helt säker på om spinner och origami unicorn kommer att följa med.
Redigerat av ingels, 20 September 2007 - 22:37.
Postad 26 September 2007 - 15:51
5 disc, Limited Ultimate Edition i briefcase vilket de europeiska 5 discars utgåvorna INTE kommer att vara förpackade i (99% säker på detta), så jag skulle tippa på att detta är en import då de n svenska utgåvan (och förmodligen resten av europa) inte kommer i väskan
Nya bud.. Enligt ezydvd.com så kommer det iaf att släppas en 5-disc med briefcase i spanien (med spanskt ljudspår) så jag antar att det kommer att se ut på samma sätt i resten av europa
Postad 08 November 2007 - 16:42
Har längtat och väntat på detta i över 10 år & snart är det dax!!!
Postad 08 November 2007 - 19:45
Postad 13 November 2007 - 03:34
3 skivor med mumma !!!
Kolla in www.elsew.com för mer info
Redigerat av ingels, 13 November 2007 - 03:36.
Postad 15 November 2007 - 15:17
T.ex "The Blade runner curse". den e kul dock inte för företagen som fanns med i filmen.
Edit: kanske skall länka också ...dooh!
http://faqs.org/faqs...laderunner-faq/
Redigerat av Jokkmokksjocke, 15 November 2007 - 15:18.
Postad 16 November 2007 - 13:27
Det kommer att släppas en väska med DVD-utgåvorna på R2. Den kommer i Tyskland.
Då menar du att den amerikanska blu-ray jag beställde för ett tag sedan är region A ?!!!
Postad 16 November 2007 - 13:29
Postad 16 November 2007 - 14:56
Postad 16 November 2007 - 15:09
Det kommer att släppas en väska med DVD-utgåvorna på R2. Den kommer i Tyskland.
Då menar du att den amerikanska blu-ray jag beställde för ett tag sedan är region A ?!!!
Den är regfri.
![]()
länk
Då är det bara att gratulera... du slipper oroa dig om du har en svensk BD spelare iaf....!!
Postad 22 November 2007 - 21:53
Såg att den skulle komma i förrgår, utsålt (Hur man nu kan visa den på en biograf som tar 80 personer ?) men annars hade jag fan åkt och sett den
Postad 03 December 2007 - 13:53
Postad 04 December 2007 - 17:50
5-disc versionen R2UK damp ner i min brevlåda idag. Julafton kom tidigt. Kan bekräfta att det är svensk text på den engelska utgåvan. Mycket läckert förpackad i en tin. Inga bucklor på mitt ex allfall
. Nej nu väntar Deckard... i fyra versioner. Tack för mig.
Lyllos.. Väntar på R1 utgåvan i väska + HD DVD (5 discars) så jag lär väl få fira jul i Januari, du får gärna tala om vad du tycker om "Dangerous Days" dokumentären som ska vara 3.5 timme lång, är rätt nyfiken på den
Postad 05 December 2007 - 22:46
Berätta..berätta....!!
Postad 07 December 2007 - 17:42
Priset skiter jag i, måste bara ha!
Men vill ju ha svensk text också helst vilket väl knappast finns på 4-disc boxen
Postad 09 December 2007 - 10:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?