Hur kraftiga skruvar/pluggar till takmontering?
Postad 05 October 2003 - 21:49
Postad 05 October 2003 - 22:11
Postad 05 October 2003 - 23:20
Postad 05 October 2003 - 23:51
Postad 06 October 2003 - 00:21
Sant så sant, men när jag skulle sätta upp min 35kg CRT i ett väldigt poröst betongtak så borrade jag fyra hål på 6mm, ca 8 cm djupa, pluggade och skruvade upp takfästet... Sedan hängde både jag och farsan i fästet utan problem...!det gör det nog med största sannorlikhet men man vill kunna sova lungt om natten =) Hål kan man alltid spackla igen.
Viktigt med rätt plugg dock, man vill gärna ha lite "hullingar" när det skall belastas vertikalt.
/Martin
Postad 06 October 2003 - 17:51
Är nog bättre dock att sätta så många som känns befogat. :-)
(ja, jag hängde mig inte i en snara utan med händerna)
Redigerat av Unregistered7fc08337, 06 October 2003 - 18:45.
Postad 06 October 2003 - 21:22
Bör man ha någon speciell plugg? Någon nämnde med "hullingar"... typ de som brukar vara grå då eller? Jag har ett ganska stort antal vita pluggar som jag brukar använda till gipsväggar, men dessa är även tänkta att användas för betong och lättbetong, och de hade jag planerat att använda till SMS-stativet. Dock har de längre spår i sidorna i stället för "hullingar". Fan, det här är ju svårt ju. Man vill ju att det ska sitta så bra som möjligt med så lite åverkan som möjligt, och framför allt, med så liten arbetsbörda som möjligt. Det suger att borra i betong.
Nu undrar säkert någon varför jag sitter här och skriver i stället för att montera upp fästet, och det enkla svaret är att jag inte har fått duken än så jag väntar så länge.
Postad 08 October 2003 - 22:06
Postad 08 October 2003 - 22:53
Postad 09 October 2003 - 15:42
Postad 09 October 2003 - 19:32
Angående duken så dök den upp idag, eller rättare sagt, borde ha gjort. Det låg ett tomt söndertrasat paket utanför dörren på eftermiddagen som de lämpat av utan att ta min underskrift. Om det var så när de lämnade det eller om någon snott duken låter jag vara osagt, men borta är den i alla fall. DHL kan dra åt skogen, vilken dålig stil.
Postad 09 October 2003 - 21:12
Ring och tala om det för dem!!
Nu minns jag inte om det var UPS eller DHL, för min del. Men det hände samma sak för mig.
Beställde två minnen från crucial i England - två 512mb ECC reg ddr 2100 som då gick löst på lite över 3000 spänn.
Fanskapen låg i en liten låda vid min lägenhetsdörr - jag bor längst ner, och alla är vända mot min dörr när de tar hissen upp. Dom hade lämnat paketet vid middagstid en fredag och jag kom hem vid sextiden. Tack o lov - låg de kvar då, och allt var i. Men jag blev så ###### ilsken när jag såg vad som kunde hänt - fan jag hade aldrigt hunnit sakna skiten, eftersom jag visste inte att de hade varit där.
Jag ringde och klagade - och sa - vart är min signatur???? Killen hittade ju inget. Han letade i några dagar, men kunde bara konstatera att jag inte skrivit på nåt och att de inte hade paketet.
De (ups/dhl) fick betala två nya minnen som Crucial sände när de fick ordern av leveransfirman.
Gillade inte att luras så där, men tyckte fan de kunde ta lärdomen. Hade varit surt att ha förlorat 3000 kr på nån lat idiot som bara lät paketet varit framme sådär.
Så: Ring och klaga om det inte är försent!!
edit: får man inte skriva j ä v l a här i forumet?
Redigerat av Unregistered222df659, 09 October 2003 - 21:13.
Postad 11 October 2003 - 22:02
Projektorn är förövrigt en LG som väger cirka 4 kg.
Postad 15 October 2003 - 18:16
Cango: Det är löst nu, de skickar en ny duk och DHL får betala.
Postad 16 October 2003 - 16:43
Postad 17 October 2003 - 16:03
Postad 18 October 2003 - 08:25
Det är kanske inte så smart att erkänna stöld och bedrägeri här ifall nån på UPS råkar läsa detta..."Angående duken så dök den upp idag, eller rättare sagt, borde ha gjort. Det låg ett tomt söndertrasat paket utanför dörren på eftermiddagen som de lämpat av utan att ta min underskrift. Om det var så när de lämnade det eller om någon snott duken låter jag vara osagt, men borta är den i alla fall. DHL kan dra åt skogen, vilken dålig stil."
Ring och tala om det för dem!!
Nu minns jag inte om det var UPS eller DHL, för min del. Men det hände samma sak för mig.
Beställde två minnen från crucial i England - två 512mb ECC reg ddr 2100 som då gick löst på lite över 3000 spänn.
Fanskapen låg i en liten låda vid min lägenhetsdörr - jag bor längst ner, och alla är vända mot min dörr när de tar hissen upp. Dom hade lämnat paketet vid middagstid en fredag och jag kom hem vid sextiden. Tack o lov - låg de kvar då, och allt var i. Men jag blev så ###### ilsken när jag såg vad som kunde hänt - fan jag hade aldrigt hunnit sakna skiten, eftersom jag visste inte att de hade varit där.
Jag ringde och klagade - och sa - vart är min signatur???? Killen hittade ju inget. Han letade i några dagar, men kunde bara konstatera att jag inte skrivit på nåt och att de inte hade paketet.
De (ups/dhl) fick betala två nya minnen som Crucial sände när de fick ordern av leveransfirman.
Gillade inte att luras så där, men tyckte fan de kunde ta lärdomen. Hade varit surt att ha förlorat 3000 kr på nån lat idiot som bara lät paketet varit framme sådär.
Så: Ring och klaga om det inte är försent!!
edit: får man inte skriva j ä v l a här i forumet?
Du hade väl ingen anledning att bli förbannad då du ju fått nya minnen ifall nån snott dem... du ansvarar ju inte för dem förrän du skrivit på mottagningsbeviset.
Nu har du ju bara bidragit till att vi andra får betala mer för våra grejer... ganska dålig stil tycker jag...
Postad 18 October 2003 - 08:26
Japp, finns ganska tunna och långa och det är det som sitter bäst i betong...jag skulle köpa riktiga expander bult för betong, borra hål banka i och sen bara dra åt, problem blir det när bultarana ska ner bara =) men det fixar mnan med en vinkel slip
Det räcker med en faktiskt...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
204 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?