tacksam för svar
ett rum på 20 kvm , vilka högtalare rekom?
Startad av
Unregistered850f6856
, Oct 07 2003 15:40
13 svar till detta ämne
Postad 07 October 2003 - 15:40
undrar bara lite över vilka högtalare som skulle passa till ett rum på 20 kvm ? vardagsrummet, ska man ha golvhögtalare( typ canton le 107 ) som front eller räcker det med stativare ?( typ monitor audio b2 ) eller ska man ha satteliter runt om ? ( typ kef, äggen )
tacksam för svar
tacksam för svar
Postad 07 October 2003 - 15:52
vill man så kan man gott använda stativare...men då är det extra viktigt med en bra sub men det är väl en smaksak...Jag tycker inte att man ska ha enorma fronter i lite mindre rum men 20kvadrat är ju ett gränsfall...Vilket som kommer funka.
Postad 07 October 2003 - 16:05
prisklassen hamnar vid , yamaha 1400 ca 8000 och högtalare ca 12 000 så
20 000 totalt då sen tillkommer kablage
philips dvd , en 32 " sony fx 66
20 000 totalt då sen tillkommer kablage
philips dvd , en 32 " sony fx 66
Postad 07 October 2003 - 16:20
Ber om ursäkt. Läste din fråga lite slarvigt.
Vad du väljer beror lite på vad du har för referenser. Stativare eller golvare är en smaksak. Jag har själv alltid gillat golvare, men tippar allt mer över mot stativare.
Om man sedan blandar in ett paket som Eggen så kan ju möblerbarhet och estetik vara parametarar att ta med.
Det kommer att "räcka" med stativare om man gillar den typen av ljud.
Läs gärna testen i nya HemmaBio. Som vanligt förordar jag annars som vanligt begagnat.
Har du lyssnat på något?
Vad du väljer beror lite på vad du har för referenser. Stativare eller golvare är en smaksak. Jag har själv alltid gillat golvare, men tippar allt mer över mot stativare.
Om man sedan blandar in ett paket som Eggen så kan ju möblerbarhet och estetik vara parametarar att ta med.
Det kommer att "räcka" med stativare om man gillar den typen av ljud.
Läs gärna testen i nya HemmaBio. Som vanligt förordar jag annars som vanligt begagnat.
Har du lyssnat på något?
Postad 07 October 2003 - 16:34
nej jag har ju inte det, men recensionen i hemmabio har jag läst och fastnade för monitor audio bara byta ut suben ( om man nu ska ha sub ), ..... men jag tänkte även ge mig ut på en utflykt och kika vad som finns i staden ( stockholm )
Postad 07 October 2003 - 17:27
I ditt rum så är stativare fullt tillräckliga för att leverera på gränsen till skadliga ljudtryck och med tanke på att stativare för samma pengar som golvare nästan ALLTID ger högre ljudkvalitet än vad golvare gör (om man bortser från det allra djupaste basen) så tycker jag att stativare är det mest prisvärda.
Det man förlorar i djupbas fixar man ju ändå med en subba (vilket dom flesta hembio-intresserade antingen redan har eller kommer att skaffa sej)...
Ska de där 12.000:- räcka till ett komplett högtalar-system (hembio-pack med aktiv subba) eller det är summan du är beredd att börja köpa t.ex. front-högtalare för?
Det man förlorar i djupbas fixar man ju ändå med en subba (vilket dom flesta hembio-intresserade antingen redan har eller kommer att skaffa sej)...
Ska de där 12.000:- räcka till ett komplett högtalar-system (hembio-pack med aktiv subba) eller det är summan du är beredd att börja köpa t.ex. front-högtalare för?
Postad 07 October 2003 - 17:32
det är för hela paketet , jag såg i senaste hemmabio då dem testade olika paket och det var monitor audio som vann med sina b1, b2 center och en subba , subban var den svaga länken , så den kommer bytas ut mot B&W i samma test tror jag både billigare och bättre ....
och det paketet kommer kosta ca 12000 kr
så det är för hela paketet sen tillkommer förstärkare då
och det paketet kommer kosta ca 12000 kr
så det är för hela paketet sen tillkommer förstärkare då
Postad 07 October 2003 - 17:34
Jag har nyligen beställt ett par B&W cm4 till mitt vardagsrum (15-20kvm?). De är ju golvare, men inte så stora. De ger ett väldigt detaljerat ljud (iaf när jag provlyssnade på klubben). Kostar 14000 på HiFi-klubben, 11500 från sebaudio och 13000 från hembiobutiken.
Postad 07 October 2003 - 18:48
Kolla på Tannoy:s mercury serie på Ljudmakarn också, jag har dom minsta MX1-m och dom är ju grymt nöjd med, Bak, front och center gick på ca: 6000:-
EDIT: Skall tillägas att jag köpte mitt paket på Ågrens HIFI, ligger i Göteborg men skickar mot postförskott. Billigare där än på Ljudmakarn
EDIT: Skall tillägas att jag köpte mitt paket på Ågrens HIFI, ligger i Göteborg men skickar mot postförskott. Billigare där än på Ljudmakarn
Redigerat av bart112, 07 October 2003 - 21:14.
Postad 07 October 2003 - 20:07
raz! Du får bara inte missa Tannoy sensys 1, den stativaren är en Dynaudio 42 dödare enligt mig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?