/C
EDIT: ändra rubriken
Redigerat av Unregistered1351ad90, 10 November 2003 - 12:48.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 November 2003 - 22:54
Länka den hemmabio här på prisjakt som NI tycker är snyggast/läckrast/coolast m.m. Den som faller er till smaken helt enkelt!
/C EDIT: ändra rubriken Redigerat av Unregistered1351ad90, 10 November 2003 - 12:48. Postad 10 November 2003 - 10:39
JFG, sen e de en snubbe till, men kommer inte på va han/hon heter,, ska leta
Postad 10 November 2003 - 11:00
Blir samma här... "JFG" är i en klass för sig.. för att var i ett normalt vardagsrum är det riktigt snyggt.. och den hemmabyggda bänken.. =) *mums*
Sen är "puttekula"´s hemmabio riktigt grann, men sen är det ju ett rum enbart för hemmabio.. Sen när "MovieFanatic" blir klar med sitt rum får vi se om jag ändrar mig.. =) Har dock inte kollat igenom alla bilderna som finns här på forumet.. Har nog missat en hel del.. Postad 10 November 2003 - 12:46
håller med ovanstående talare...
puttekulas hembio rockar stenhårt /mateye.... Postad 10 November 2003 - 15:38
JP har en rätt läcker bio han med fast jag vet inte om han finns kvar sen flytten från minhembio.com.
Postad 10 November 2003 - 21:58
JP är absolut inte min smak (soffan och skeppet ger mig rysningar
lapte har det rätt stilrent med. Vänta bara tills jag lyckats hitta lägenhet och flyttat från mitt trångbodda studentrum. Då ska ni få se Postad 10 November 2003 - 22:48
Jp's anläggning hade jag inte sett innan .. Klart man blev imponerad.. Men det liknade inredning på båten farsan jobbar på för mycket.. =)
..Enligt min smak inget för en hemmabio.. Men som sagt.. Smaken e som röven.. klöven... Stämmer det att man kan hitta fler bilder på puttekulas rum än vad som finns här på forumet?? från byggstadiet?.. Har för mig att jag sett dom någon annanstans.. Postad 11 November 2003 - 01:09
Einevallski: Du hittar dem på dvdforum.nu. Klicka på "Mer bilder på Blue Planet" i min signatur.
Tack för att ni tycker om min hembio!! Alltid kul o höra positiva kommentarer när man laggt ner mycket tid på något. Cinemax är fortfarande min favvo. Postad 11 November 2003 - 07:01
Hej!
Här några skönheter som visserliggen inte är från Prisjakts forum men ändå man kan ju drömma om maken till grejer: Skönheter 1 Vad sägs om upp till 200" RPTV? Ska vi slå till;) Postad 11 November 2003 - 14:11
Hmmm, Jag har fortfarande svårt för de som skapar en biograf hemma och kallar det hembio?
Hembio är ett enkelt rum som man optimerar för att få bästa möjliga bild och ljud, för hela familjen och vänner. Känslan av hemvärmen skall välla från bilden. Allt som jag ser beundras är kallt kombinerat med stereotyper, strikta linjer. Extremt barnovänligt. Tål inte olyckor--> öl- och vinfläck här och där:-) har jag fel? Hem per defintion har inget rum som kan enskilt ägnas åt filmvisning? Nyckeln är mångfaciliterad rum som kan höja din njutning hemma med bla film! Jag njuter av alla enkla anläggning som är en del av vardagsrummet! Det kallar jag hem+bio! Ensam är svag Postad 11 November 2003 - 15:38
Nja vet inte om jag håller med dig där... För mig är meningen med ordet HEMBIO inte "bio" mixat med "hemma" utan en BIO i hemmet. Hembio mer bio än vardagsrum imo.
Däremot tycker jag inte att det där Star Wars-tjafset är tilltalande Postad 11 November 2003 - 21:07
Min lista över de läckraste hemma bio´sarna här toppas av
JFG och Lapte. JP´s tycker jag är väldigt flott men inte i min smak alls... Postad 11 November 2003 - 22:38
Min röst går till Mipema's fetsnygga installation...
Postad 11 November 2003 - 22:41
Att dra gränser för vad Hembio är eller försöka dra någon form av definition. Själv tycker jag ju inte att man kan nått för Hembio om man inte har projektor eller vådsamt stor plasma (eller pakprojektions TV).
Att försöka trycka in alla prylar i vardagsrummet ger upphov till för många kompromisser, en lösning som jag själv brotttas med innan jag ordnade eget rum för HT´n. Jag tycker nog att Cinemax lösning är den ultimata, ett riktigt kopromisslöst biorum där man slipper slipper springa ner i källarn för att se film. Bygget är otroligt fint utan att gå till överdrift. case Postad 11 November 2003 - 23:10 Hellre föredrar jag nog att förflytta mig ner till en källare för att se film, än att börja ta på sig skor och liknande för att gå ut i kylan / spöregnet / osv för att komma till detta dedikerade husbygge. Nej, värst vad prat det var om vad som är bäst och inte bäst, vad som är hembio och vad som inte är det. Uppfattningarna är väl individuella, och de spelar inte så stor roll, det viktiga är väl att man är nöjd med just sin egen placering och lösning. Att sedan dra riktlinjer om vad som är hembio och vad som inte är det är fel. Om vi säger att jag har en gammal 20" och ett risigt högtalarpaket från 80-talet och vill kalla det lika mycket hembio som vilket annat system, så har jag all rätt i världen att göra det. Så länge man själv känner sig bekväm och nöjd, kan precis allting vara en hembio så länge det finns bild och ljud involverat. Det är ju trots allt inte kretsarna och det övriga materialet som utgör hembion, utan du själv som tolkar det som en hembio. För att hålla sig till rubriken så vill jag säga att väldigt många personer här på Prisjakt fått till det riktigt snyggt. Finns alltid något i varje medlems hembio som just utmärker den på sitt speciella sätt. Charmigt. Nej, nu blir det att knyta sig. Ha det fint. Postad 12 November 2003 - 08:05
Dealon: Tror du inte Cinexmax byggde endörr mellan huset och bion?
case edit: missade visst ett ord. Redigerat av Unregistered40127, 12 November 2003 - 15:58. Postad 12 November 2003 - 12:01
Det som är intressant är att tycke och design dikteras ju via massmedia. Ett kollektiv medel. Kolla bara på hembio som ställs under strålkastare i våra tidskrifter. Den är verkligen icke individuell. Vi bor i ett kollektiv och jag tror inte att någon publicerar sina bilder för annat syfte än bekräftelse för sin skapelse.
En sann individualist skiter fullständigt i omgivning och ställer inte ut sig. Han är nöjd helt enkelt Konkerens som allt annat. Vem är bäst och vem är sämst är dessvärre plånbokbaserad. Men sant är att du skapar en lösning för att tillfredsställa dina behov inte andras. Jag vet att det finns människor som existerar för att tillfredsställa andra. Så längre de andra applåderar, kan sova ostörd till natten!!! Inget fel med det heller. Du finns på det sättet som du vill finnas. Inget fel eller rätt är berättigad. Jag får be om ursäkt för försöket att skriva filosofibabbel, rabbel och gagumoja:-) Må och lev Postad 12 November 2003 - 15:07
Case: Hade faktiskt ingen aning om det. Vet iaf ett x antal byggen som inte varit i direkt kontakt med hus. Smart eller inte, föredrar källarvarianten.
Kan inte göra annat än att instämma i det du säger Neoplasm. Ha det bra. Postad 12 November 2003 - 16:06
Dealon: Största nackdelen med källarbio är ju takhöjden. Ofta har man ju inte mer än 220cm i takhöjd minus isolering och själva golvbeklädnaden. Vill man sedan göra något åt taket så sjunker det en bit.
Alla är kanske inte så känsliga med takhöjd, men är man över en och nittio känns det ganska instängt när takhöjden börjar bli så låg som 210... Men visst är det bra om man kan använda befintliga utrymme, det blir ju betydligt billigare än att bygga till(men sen så handlar ju inte topicen om pengar, utan om snygga bygge!!). case Postad 12 November 2003 - 17:01
Det fanns en kille (kommer inte ihåg hans namn och hittar det inte heller) på hemmabio.com som körde sony rätt igenom med en Proj på stativ bakom soffan och med anslutningarna i golvet väl dolt... riktigt snyggt men inte så mycket high end.
MickeP Edited: Sorry missade det Redigerat av cnsmipe1, 12 November 2003 - 17:25. Postad 12 November 2003 - 17:08 Är nog Lapte som du menar. Han är redan omnämnd i denna tråd. MVH Peter Postad 12 November 2003 - 18:03 Visst va det Lapte precis som petesapie säger. Tyvärr verkar det som om lapte inte har bilderna på anslutningarna kvar på sidan om hans "bio" Postad 12 November 2003 - 19:28
Visst var det Lapte jag menade... men han hade som sagt var han hade fler bilder tidigare...
Micke Postad 12 November 2003 - 21:55 Hehe Vi har nog lite olika referenser. För mig är en stärkare för 30k och en dvd för 18k Hign End. Postad 14 November 2003 - 08:54
Farligt att dra en parallell mellan prislapp och high end
Postad 14 November 2003 - 09:18
Neriks lilla HiFi/Bioanläggning är ju inte fel heller.
Postad 16 November 2003 - 11:19 Fan det tuffaste jag har sett!! men JFG:s e snyggare .....men asså dillonworks hehe Postad 17 November 2003 - 15:43
Min röst får nog delas av både JFG och Puttekula.
Motivering JFG: Har fått anläggning, trots sin storlek, snyggt integrerad i vanlig hemmiljö. Motivering Puttekula: Ett enastående byggresulatat (lite avundsjuk Postad 18 November 2003 - 14:17
Jag röstar för min anläggning som enligt mina kompisar slår allt de har sett å vardagsrum-integrerad hembio
Postad 18 November 2003 - 14:42
Varför ens skryta om den här då? eller visa dina vänner? någon av dem kanske råkar stjäla någon idé... (hemska tanke). jag tycker ditt resonemang om att inte visa bilder för att du vill vara "trogen till individualism" är löjeväckande!
Varför skulle du lida av att andra här på forumet, folk du inte känner och aldrig kommer träffa skulle bli inspirerade av dig? Resonerar man som dig är väl dina vänner de enda du inte skulle visa din lösning för, de är ju de enda som du märker om de kopierat dig. Jag skulle bli STOLT om någon tyckte att mina ideér var värda att låna inspiration ifrån, och eftersom alla här på forumet har olika förutsättningar, både vad gäller ekonomi och utrymme, kommer ingen att (kunna) kopiera din bio rakt av. Jag vet att även om min "bio" inte är mycket att skryta med så är det ändå JAG som plockat ihop delarna, det är MIN egen kreation och jag är väldigt stolt över den! Vill nån låna ideér så blir jag bara glad, och skulle nån få för sig att kopiera rakt av så be my guest, jag skulle inte bry mig, jag vet att det är min som är orginalet. Jag kan ju bara tala för mig själv, och även om jag blir väldigt inspirerad av många här på forumet, nya ideér snurrar i mitt huvud varje dag, så skulle jag aldrig stjäla en design rakt av; vad är det för skoj med det? Jag vill anpassa bion efter mig och mina behov, inte någon annans. Jaja, nu blev mitt korta lilla inlägg ganska långt, men jag visst lite irriterad... Men ändå; är du stolt över din bio så VISA det på riktigt, annars är det bara irriterande. Vill du inte visa upp den för att du skäms, så gör något åt den; det finns massor av medlemmar här du kan få inspiration från... Postad 18 November 2003 - 15:47
Så sant
Postad 18 November 2003 - 17:55
JFG har en stil jag uppskattar men jag tror på moviefanatics projekt.
Du har lite press på dig herr filmtok. Postad 18 November 2003 - 21:45
JFG lägger jag nog min röst på...
Lapte, verkar ju numera vara inaktiv.. ? Fin o ren installation gillar jag, snyggt JFG!.. fåtöljen är riktigt nice !... soffan är läcker den också! Även stereobänken är av finfinklass! enligt mig.. satt o stirrade på den en bra stund o undrade vart han kan ha köpt den... Tänkte faktiskt maila o fråga.. sen trillade poletten ner... Snyggt jobbat! det är ungefär en sådan jag letat efter före jag gjorde mig en egen. Men nu ser man ju att man gjort det onödigt svårt för sig.. Man får tillbaks inspirationen när sådana här trådar lever eller startar upp.. Nu har man gjort klart en ritning på nästa förändring här hemma... nu är det bara tummen som skall ut.. Får väl se om man hinner få ut tummen o lägga ut nya bilder innan Internet blir gammalt och försvinner.. (någon mer som känner igen sig där?) Neopalism, någon här på forumet som kan bekräfta det du säger? eller är det önsketänkande? Redigerat av Unregisteredc60f43a5, 18 November 2003 - 21:52. Postad 18 November 2003 - 21:55
Xpeaker, din lilla hembio så läcker ut
En liten fråga, har du gjort din ram till duken själv? Ska precis bygga stereobänkar och samtidigt bygga ramspänd duk och det där såg läckert ut! hade tänkt ha talevram runt i guld, men det där var snyggare. Postad 18 November 2003 - 22:06
AndersW, Japp den är väl egenpåhittad eller va man kan kalla det...
Här kommer en gammal länk i en tidigare tråd på dvdforum. Lycka till med dukbugget!... Postad 19 November 2003 - 03:22 AndersW: Vilken länk menar du ? Om du menar den som är just ovanför ditt inlägg så funkar den iaf för mig Måste säga att jag gråter en lite smula dyra droppar blod när jag ser alla dessa otroligt snygga rum Postad 19 November 2003 - 14:12 Jag tycker det är skitkul att se hur folk har byggt upp sina anläggningar. Däremot är det mindre kul att så många förlägger dem i källare och sedan inte tänker på de fuktproblem som kan uppstå med felaktiga konstruktioner...... (Det finns mer än en person som kan vittna om att trä direkt mot betong i en källare är en klar riskkontruktion.) Postad 19 November 2003 - 14:48 Vadå, menar du att Neriks skulle ha en felaktiga konstruktion och lagt trä direkt mot betong?Jag tycker det är skitkul att se hur folk har byggt upp sina anläggningar. Däremot är det mindre kul att så många förlägger dem i källare och sedan inte tänker på de fuktproblem som kan uppstå med felaktiga konstruktioner...... (Det finns mer än en person som kan vittna om att trä direkt mot betong i en källare är en klar riskkontruktion.) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |