Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Pro Sub Focus vs HECO Krypton Sub 25A

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 January 2004 - 02:08

Unregistered1605b211
  • Unregistered1605b211
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Har precis jämfört dessa två mot varandra och efter en sjuh..vetes massa konkande och bytande tänkte jag delge mina intryck. Har inte så stor erfarenhet av att testa högtalare så ta det för vad det är! Testades med en H/K AVR 1550, H/K dvd 21 och Infinity Alpha-paketet. Båda subwoofrarna har spelat i ca 20 timmar och delas vid ca 80 Hz.

Utseende och byggkvalitet:

Här toppar definitivt HECO:n Focusen. Snyggare (inte så fasligt svårt iofs) och bättre kvalitet i materialet. Hörnen på Focusen ser t.ex. redan från början nötta och skavda ut! Slutsteget på HECO:n ger ett mer gediget intryck, t.ex. gradering på delningsreglaget. Även stor skillnad på medföljande kablage. Focusens kabel störde ut min vänster front vilket fick den att dista, klart irriterande!

Till film

HECO:n är bestyckad med dubbla 10" element varav ett är nedåtriktat. För er som mot förmodan inte vet så har även Focusen ett 10":s element. HECO:n är specad ner till 22 Hz och Focusen till 23 Hz och jag tvekar inte på att bägge kommer i närheten av detta. Testade de bägge kombatanterna med Sagan om de två tornen. Kan säga att scenen när orcherna spränger yttre muren i Helms Klyfta durrade det på riktigt ordentligt i lägenheten med båda högtalarna. Dock var volymen på Focusen på 80-85 procent av max medan HECO:n gav samma tryck med knappt hälften. Upplevde även att HECO:n kändes mer i kroppen.

Gick därefter vidare till Black Hawk Down. Mycket svårt att säga vilken sub som ger bäst explosioner. Ganska lika tryck och djup, dock fortfarande så att Focusen var mer uppskruvad. Ger nog denna rond till HECO:n. Med knapp marginal dock!

Till musik

Spelade i huvudsak fyra plattor!

Stiff Upper Lipp med AC/DC (duhh), Blackwater Park med Opeth, Metallicas svarta album och 2Unlimiteds No limit! Till hårdrocken kändes båda subarna riktigt alerta och gav bra tryck. De bumlade inte och hade en relativt snärtig bas! Precis den där fläskiga hårdrocksbasen som man vill ha! Till Opeths snabbare dödsmetalstycken vann HECO:n ganska klart. Tyckte att den hände med bättre på dubbelstampen än vad Focusen gjorde. Den senare tenderade då att bumla lite och ville inte vara med på noterna. Till 2Unlimiteds technobas pumpar båda på ganska duktigt! Provade även lite Hip hop, är inte så bra på sådant så jag vet inte vad det var...men tung och dup bas var det i alla fall. På de låtarna klarade sig nog Focusen lite bättre. Kändes som om den hade marginellt bättre kontroll över den riktigt djupa basen, HECO:n flöt ut lite någon gång ibland.
HECO:n vinner även här!

Det var alltså mina intryck efter ett antal timmars svettande =) Kamraterna gav upp för länge sedan... Två enligt mitt tycke bra och prisvärda subwoofrar som ingen lär bli missnöjd med. Köpte för övrigt HECO:n :)

Postad 08 January 2004 - 11:48

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Bra recension, men jag skulle gärna vilja veta ungefärliga priser på subbarna :)

Postad 09 January 2004 - 01:30

Unregistered1605b211
  • Unregistered1605b211
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Båda kostar ungefär 3500 kr

Postad 13 January 2004 - 14:15

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5025 inlägg
  • 0
Tack för bra recension! ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.