Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på väggmonterade hyllor?

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2004 - 10:56

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Jag letar efter lite väggmontererade hyllor för att ställa diverse utrustning på t.ex. DVD-spelare och förstärkare t.ex. denna hylla "WING" på Svenska Hem:

Postad bild

...men även varianter på snarlika lösningar t.ex. Vogels Evolution utrustningsrack (mittersta alltså):

Postad bild

Viktigt alltså att stället inte har någon kontakt med golvet.

Edit: Ju mer racket andas "hifi" ju bättre. Dessutom måste det ju tåla en hel del vikt även om det enbart är avsett för försteg och DVD-spelare.

Redigerat av MovieFanatic, 10 March 2004 - 13:15.

Postad 10 March 2004 - 12:24

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Den sistnämda är bättre för väggen ska du veta. Jag själv har Winghyllan för min centerhögtalare och jag var tvugen att komma ganska långt in i väggen för att den inte skulle bryta sönder min kexvägg. GRYM hävarm på Winghyllan!

Har du betongväggar kanske det inte spelar någon roll(?).
Winghyllan går bara att få i max 40 centimeters djup så kolla så att du får plats med sladdar osv bakom grejerna innan köp. :wub:

Lycka till!

Postad 10 March 2004 - 12:45

Neve
  • Neve
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Vitsoe 606 är världens snyggaste hyllor!

Postad bild

Finns hos Conran i London. :wub:

Postad 10 March 2004 - 13:13

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Petesapie: Wing e kass med andra ord, dels djupet, dels mina gipsväggar (och turen att hitta av två reglar med internt missfoster-avstånd är ju mindre chans än att få ärva efter Bill Gates :wub: ).

Neve: Dom tilltalar mig inte alls. Dels p.g.a. hur de ser ut, men främst p.g.a. att detta ska finnas i en dedikerad bioasalong, så jag vill ha någolunda minimalism på detta, en punkt jag tycker att båda Wing och Vogels lyckas bra med. ;)

Redigerat av MovieFanatic, 10 March 2004 - 13:14.

Postad 10 March 2004 - 19:43

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
På vilket sätt skulle Vitsoe vara mindre minimalistiska? Hyllan är känd som en minimalistisk designklassiker och finns i flera museers permanenta utställningar över 1900-talsdesign.

Du kan få den hyllan att se ut som vogel men med två tunna skenor på väggen isf vogles enda tjocka skena i mitten. Konfigurationsmöjligheterna för systemet är helt enorma

Vistsoe är riktigt snygg. Synd att de inte har nån Svenska återförsäljare.

Postad 11 March 2004 - 06:42

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Minimalistiskt vs. strikta linjer? Tja, en bedömningssak kanske, men jag anser att den är allt för mycket av en vanlig vardagsrumsmöbel för mig.

Med minimalistiskt menar jag då att den ska synas så lite som möjligt, och jag tycker, även om Vogels har en breda "stammen" att den syns mindre. Sedan har ju inte Vogels några riktiga hyllplan heller :wub:

Redigerat av MovieFanatic, 11 March 2004 - 06:43.

Postad 11 March 2004 - 09:34

rori01
  • rori01
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hallå
Jag har själv använt mig av Vogels hyllor och är mycket nöjd med dem.
En stor fördel, tycker jag, är att man döljer kablarna i "den breda stammen".

Men var beredd på att det blir en hel del borrhål :wub:

//Robert

Postad 11 March 2004 - 09:47

LordX
  • LordX
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag har själv kikat lite på Vogels hyllor. Trodde de var svindyra men det var inte så farligt. Det finns till och med hos Elgiganten här i Linköping och säkert även på andra orter. Bara att åka dit och studera hyllorna.

Postad 11 March 2004 - 10:11

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Någon som vet nåt ställe som säljer dem online? :)

Dessutom har jag lite svårt att se vad skillnaden på Vogels olika A/V modeller egentligen är !?

Samtliga verkar klarar max 20 kg, och det enda jag ser är att "stammen" har lite olika formgivning. Det måste väl ändå vara mer skillnad än så?

Evolution:
Postad bild

Optiforma:
Postad bild

Powearm:
Postad bild

En fråga till, hur monterar man dessa flera ovan varandra för att få det att se ut som allt sitter ihop, liksom på den översta bilden i tråden?

Edit: Webbsidan är Vogel's

Redigerat av MovieFanatic, 11 March 2004 - 10:36.

Postad 11 March 2004 - 16:03

rori01
  • rori01
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
De finns att köpa på Fyndbörsen, http://www.fyndborsen.se/kategori.php?main...ilter!ID=85

För att "koppla" ihop dem så monterar man inte "locket" utan hakar i nästa hylla (eller en mellandel om man vill ha mer utrymme emellan)
Det blir väldigt bra och de hakar i varandra på ett sätt som gör att det blir rakt och snyggt...bara den första sitter rakt.

//Robert

Postad 11 March 2004 - 16:10

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Det blir inte många kronor det där :) Perfekt.

Hm.. om du kikar på bilden där uppe så har den en rätt lång "bas stam" under sista hyllan. Vet du om det finns distanser att köpa så att man förlänger stammen så under sista hyllan, och man kanske vill ha olika avstånd mellan komponenthyllorna med?

Postad 11 March 2004 - 18:49

carlr
  • carlr
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tjaba,

Jag kör med VM Acoustics S3 vägghylla, pallar en del belastning (varje hyllplan klarar < 40 kg) men självklart är ju väggens beskaffenhet det som sätter gränserna. Själv har jag gipsvägg och har en hyffsat tung Onkyo-receiver och DVD och laptop på hyllan utan problem... :) ...

VM Acoustics S3

Postad 11 March 2004 - 20:25

rori01
  • rori01
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hm.. om du kikar på bilden där uppe så har den en rätt lång "bas stam" under sista hyllan. Vet du om det finns distanser att köpa så att man förlänger stammen så under sista hyllan, och man kanske vill ha olika avstånd mellan komponenthyllorna med?

För att dölja kablarna hela vägen ned så använder man sig av "kabeldöljare"
http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main&...!Prodnr=335
Dessa kan man ha mellan hyllorna med för att få mer utrymme. De e ca 17cm höga.

För mer info: http://www.vogels.co...ameset.asp?pg=6

//Robert

Postad 12 March 2004 - 06:57

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
roir01: Ah, såg nu när du säger det att det även fanns en tillbehörs-sida på Vogel's webbsite där det du nämner finns med. Mycket genomtänkt hylla måste jag säga, det lutar mer och mer mot den!

carlr: Jag blev tipsad om den via hififorum, men jag gillar den inte riktigt. Mest p.g.a. att stammen ser väldigt "ostylad" eller "rå" ut, i princip bara en bockad plåtbit (lätt förenklat :)).

Däremot gillar jag deras enplanshylla bättre, men tyvärr är samtliga av deras hyllar enbart 40 cm djupa, och det funkar ju inte så bra med standard hifi-utrustning och speciellt inte om man har lite bättre kablar :D

Lägger in lite bilder på VM Acoustics hyllar bara som referens om någon annan skulle vara intresserad av dem.

Treplanshylla VM-S3:

Postad bild

Enplanshylla VM-S1:

Postad bild

Postad bild

Postad 12 March 2004 - 07:06

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Lägger in ännu ett tips jag fick via hififorum, på ett väggrack som är ÜBER-snyggt!!! Det är bara att gapa och dregla, frågan är VAD det kostar och VEM som säljer...

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Tyvärr fortfarande lite "grund" med 44 cm från vägg till framkant, men det ÄR 4 värdefulla centimeter, utan tvivel.

Priserna på sidan säger ca. 3942 kr per plan :D :lol: :D :D :D :) Ett eventuellt svenskt pris törs jag inte spekulera om!

PS, Racket heter "Transition Wall Supports" och kommer från Stands Unique.

Jag får vill-ha rysningar av att se bilderna. Men till det priset har jag tyvärr inte råd, iaf inte just nu :D

Postad 13 March 2004 - 22:23

Unregisteredcb1a3939
  • Unregisteredcb1a3939
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Titta in i mitt galleri...

Mina hyllplan pallar med hundratals kg!! "bara" 50 mm tjocka... :P

Postad 15 March 2004 - 08:46

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Vilka? När? Var? Hur? Verkar inte vara speciellt väggmonterade :D :P Om du inte menar DVD-hyllorna, men de ser inte så djupa ut!

Inte direkt den estetiska looken jag hade tänkt mig (no offence) :lol:

Postad 15 March 2004 - 16:24

Unregisteredcb1a3939
  • Unregisteredcb1a3939
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Som jag trodde...retades lite... :)

Tänk på att glashyllor måste putsas ofta om de ska se bra ut...

Postad 16 March 2004 - 07:01

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Jo det är sant, men eftersom det bara är jag som kommer att vara där bakom, och inga barn kommer att nå den så kommer jag personligen aldrig att komma i kontakt med glaset, så det är just bara dammtork och puts efter det då :)

Fast det känns nog som att jag måste avvakta lite med hyllorna, jag blev så rackarns sugen på de där från Stands Unique, men det finns som sagt var inga pengar just nu. Plus att frun sparkade bakut direkt p.g.a. priset, så lite bearbetning måste in innan hon mjuknar upp :wub:

MEN, jag ta gärna fler tips, det kanske finns en annan väldigt estetisk lösning där ute som inte behöver kosta 8000 kr för två hyllor ;) Helst skulle jag dessutom haft tre hyllplan i förlängningen.

Postad 26 April 2004 - 06:24

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Tänke blåsa lite extra liv i den här tråden. Ingen som vet några andra glashyllor utöver de som har kommit fram i den här tråden?

Postad 26 April 2004 - 06:39

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Hade också varit väldigt intressant att veta om det finns någon firma i Sverige som säljer Stands Unique's sortiment.

Postad 01 May 2004 - 22:13

Unregistereda2cd7c35
  • Unregistereda2cd7c35
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
jag tycker att de som gör reklam för sina hyllor även ska visa hur det ser ut MED sladdar, eftersom ingen av den ovan visade hyllorna har kanal eller dyligt för sladdarna! Tänk er glashyllan som sticker ut från väggen på ett fint sätt, sen går det fula sladdar på sidan! Vad är det som händer egentligen, tror dom att pjäserna är trådlösa? :)

Postad 03 May 2004 - 06:09

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Hehe jo, sladdar är verkligen inte snygga och de borde allt visa en rimlig lösning inkl sladdar, men framför allt INKLUSIVE det avstånd vettiga kablar kräver mellan utrustningen och väggen.

I mitt fall kommer jag att ansluta kablarna direkt bakom hyllplan så det blir inte så farligt. Allt förrutom strömförsörjning då, d.v.s. :unsure:

Redigerat av MovieFanatic, 03 May 2004 - 06:32.

Postad 03 May 2004 - 09:15

Unregistered1ecda028
  • Unregistered1ecda028
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tänkte bara tillägga att sladdarna inte behöver synas. Det går ju fräsa spår för kablarna i väggen ! :unsure:

Postad 03 May 2004 - 10:18

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Javisst, iof lite svårt om man har gips, men det går ju alltid att dra kablarna i väggen istället. Grejen är dock att jag inte vill dra strömförsörjningen i samma knippe som signalkablarna :unsure:

..men det är ett helt annat bekymmer. Just nu har jag stora problem med att ens hitta en hylla :blink: (som inte ruinerar mig)

Postad 03 May 2004 - 10:25

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Efter en liten snabbkoll på de försteg jag finner mest intressanta så verkar det som att det finns någon sorts (oskriven?) standard som säger att försteg (och DVD-spelare för den delen) oftast är 345 mm djupa.

Du jag bara ska ha ett försteg och en DVD-spelare på hyllorna så kanske det funkar med de hyllor som finns i den här tråden då.

Wing, men kanske bättre WM-S1.

Nån som vet vem som säljer WM-S1 i Sverige?

Postad 03 May 2004 - 13:38

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Var finns denna att köpa i Sverige? Gärna via postorder/internetköp. Vad kostar den? Så undrar jag även maxbelastning för hyllplan, om planen går att flytta och om det går gömma kablar i själva pelaren. Många frågor... :unsure:

Postad bild

Postad 03 May 2004 - 14:02

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
TZS: Japp den finns i Sverige. Faktiskt rätt så vanlig och kan köpas (i.a.f. som beställningsvara) i de flesta radio/tv/hifi-butiker, och finns bl.a. på Fyndbörsen.

Priser per plan är 395 kr.

Jag har för mig att det är maxbelastning på 20 kg per hyllplan.

Planen monteras fristående på väggen och stammen sätts mellan planen och som du säger så lägger man till "stammen" emellan och under för att dra kablage i. Jag vet inte om dessa är gjorda i plast, i så fall går de ju kapa i önskad längd.

Fyndbörsen

Mer info om mått/belastning hittar du på Vogel's webbsida.

:unsure:

Redigerat av MovieFanatic, 03 May 2004 - 14:04.

Postad 10 May 2004 - 15:39

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Usch vad roligt att hitta denna tråd! Har funderat i veckor hur vi ska kunna hänga upp apparaterna på väggen, undan från små "klåfingrar" som tillhör min 10-månaders pojk...

Dessa Vogel-stativ tilltalade mig nåt enormt, måste genast beställa! ;)
Har någon kikat närmare på om Fyndbörsen är billigast, men jag antar att de är det...

Tack ni "fellow-forumar" som har koll, då inte jag har det! :P

Postad 10 May 2004 - 21:13

Unregisteredabe82eca
  • Unregisteredabe82eca
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker dessa hyllor var groteskt snygga?
Postad bild

Det står på hemsidan att de klarar "hög belastning". Om man borrar ett par rejäla hål i en betongvägg och använder plugg så borde det väl inte vara något problem? Lösningen med kabeldragning blir ju ett senare bekymmer.

Postad 11 May 2004 - 06:58

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Jag har bara gips ;)

Min tanke var att regla ut med 45x45mm så att det blir en kabelkanal i mitten. Denna kanal hade jag inte tänkt skulle vara så bred, i princip regel+kabelrör+regel (45+45+45mm) bred, och det funkar med infästningen till VM Acoustics-hyllan, men inte WING-hyllan då den har infästning lika bred som själva hyllan :)

Rent funktionsmässigt funkar VM Acoustics-hyllan ypperligt bra till mitt ändamål, men jag tycker den brister lite i design (väggfästet d.v.s), men å andra sidan kommer man väl knappt att se fästet när prylarna väl står på plats.

Postad 20 May 2004 - 12:43

Unregistered5cd94002
  • Unregistered5cd94002
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Vogel´s Evolution
Billigast funna på nätet NetOnNet Tv-upphängning

Postad 20 May 2004 - 12:56

Unregistered5cd94002
  • Unregistered5cd94002
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Lägger in ännu ett tips jag fick via hififorum...//
Postad bild
Postad bild

Ett tips från HiFiForum...
En JonasP har fixat ett alternativ till dyrköpta Stands Unique´s hyllor.
Postad bild
LÄNK till forumet Behov av tips på väggmonterade hifihyllor/-rack!

Postad 24 May 2004 - 08:16

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Hehe, tack för tipset! Men JonasP det är jag det ;)

Tog saken i egna händer istället för att tråna efter dyrgriparna från Stands Unique. Fast mina ska allt bli bättre :D

Postad 24 May 2004 - 08:30

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Vi vill se bilder i samma sekund som du byggt klart!!!! ;)

Postad 25 May 2004 - 05:55

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Jag lovar att de kommer bilder, fast förmodligen bara i min gästbok ... men jag ska försöka komma ihåg att posta en liten bild i den här tråden med ;)

Postad 25 May 2004 - 14:29

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Räcker med att skriva i tråden att du har lagt in dem i gästboken :)

Postad 25 May 2004 - 14:43

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Så sant så :)

Postad 20 June 2004 - 16:26

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Är det möjligt att sätta en 42" plasma på en "WING hylla" ? Väger ca 35-40Kg

Winghyllan skulle isf fästas i en tegelvägg.

mvh Andreas

Postad 21 June 2004 - 06:42

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

• 1121 inlägg
  • 0
Låter som en chansning :wub: Nu minns jag inte exakt vad det var för maxvikt på WING-hyllan, men något i bakhuvudet säger 20 kg. Skulle det ändå inte vara snyggare att sätta plasman direkt på väggen med ett lämpligt väggfäste?

Postad 21 June 2004 - 07:45

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0

Det står på hemsidan att de klarar "hög belastning". Om man borrar ett par rejäla hål i en betongvägg och använder plugg så borde det väl inte vara något problem? Lösningen med kabeldragning blir ju ett senare bekymmer.

Jo, men det vore ju kul me en siffra också .. man skrattar nog inte dubbelvikt på golvet när glasskivan säger *crack* och recievern för 12.000 åker med huvudet före i parketten. :wub:

Postad 24 July 2004 - 10:02

Unregistered1d722762
  • Unregistered1d722762
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
JA, har hittat en billigare lösning! Sprang på dom här konsollerna när jag var på Bauhaus i Malmö, kostarde 152 kr st har jag för mig, så totalt 304 kr.

Skall tåla 40 kg, gör att dra ut 45 cm. Kommer att ställa recievern direkt på skenorna och sedan DVD:n direkt ovanpå.

Vad tror ni?

Bifogad fil(er)

Postad 24 July 2004 - 10:04

Unregistered1d722762
  • Unregistered1d722762
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Oj då, det var meningen att bilden skulle bli 10 cm bred, men...

Jaja, här kommer iallafall instruktionerna också.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered1d722762, 24 July 2004 - 10:04.

Postad 24 July 2004 - 10:41

Unregistered5cd94002
  • Unregistered5cd94002
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
WING broschyr .pdf

Postad 24 July 2004 - 18:11

Unregisteredebdbf243
  • Unregisteredebdbf243
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Kommer att ställa recievern direkt på skenorna och sedan DVD:n direkt ovanpå.

Som regel ska man aldrig ställa något direkt på en förstärkare.
Speciellt inte en som blir så varm som en H/K.
Det kanske funkar men varken recievern eller DVD:n mår bra i längden.
Personligen skulle jag köpa ett par konsoller till och sätta dom på (minst) 1 dm avstånd från varandra...

Postad 24 July 2004 - 18:42

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

JA, har hittat en billigare lösning! Sprang på dom här konsollerna när jag var på Bauhaus i Malmö, kostarde 152 kr st har jag för mig, så totalt 304 kr.

Dom ser trevliga ut! Släng upp en bild när du har skruvat upp dem på väggen så man får se hur det ser ut!

Postad 24 July 2004 - 23:51

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
en fråga till alla er som har satt upp era recivers på vägghylla, vad har ni för typer utav väggar? har alla bara bra väggar.. jag har ytong vägg, är så ###### porös som man kan knappt röra den. har provat med vogels hyllkonsoll, men det sa brak..
den pallar inte mina 14kg, och jag hade specialpluggar för ytong...
inga som har problem med detta och har lyckats med en lösning?
dela med er...

mvh andy76q

Postad 25 July 2004 - 20:44

Unregistered1d722762
  • Unregistered1d722762
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Det dröjer några månder innan flytten blir av, men jag fotar då.

Vad gäller värmen och problem med att ha dvd:n direkt ovanpå. Jag tror inte att det är ett problem, jag skall inte använda någon hylla utan ställa recieverns fötter direkt på konsollarmen vilket gör att det är helt fritt runt för luften. Borde räcka.

Postad 27 July 2004 - 19:10

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Clifton

Tyvärr är det inte tillåtet at tman gör reklam för sina saker som man har i "marknaden" till försäljning i de andra forum som finns här på prisjakt.
Det räcker med den annonsen som finns där. Vill man att någon ska se den så får man väl PM:a till de som verkar kunna köpa en sådan.
Men att posta ett inlägg om att man har saker till salu i marknaden är som sagt inte tillåtet.

Därför har jag raderat ditt inlägg.

Postad 30 July 2004 - 13:52

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Nån som kan rekomendera "VM ACOUSTICS S3 " jag är väldigt nära att beställa en :wub:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.