case
Postad 17 March 2004 - 23:55
case
Postad 19 March 2004 - 11:58
Postad 24 June 2004 - 13:01
Ballongen spricker hette programmet och handlade om en familj som bodde i ett höghus någonstans. Var det inte ett dockhus eller något och när en liten flicka vände det upp-och-ned (eller vred på det) så blev familjen i det levande?
Redigerat av Tomas_D700, 09 November 2008 - 22:41.
Postad 14 July 2004 - 20:19
Har frågat dom ett par gånger, men det blir inget med det.
Postad 15 July 2004 - 09:50
Ljudfil från inledningen av serien
Redigerat av Unregistered4123dfbe, 15 July 2004 - 09:59.
Postad 15 July 2004 - 14:58
...och för alla med tillgång till SVT Barnkanalen så går det på lördagar och söndagar kl 15.25 nu i sommar! Kultur!Professor Drövels hemlighet
Postad 19 July 2004 - 23:29
Gick något i stil med "I Ryssland är jag Piotr, i Sverige är jag Jan, i Tyskland är jag Johan" osv....
Postad 21 July 2004 - 14:58
Postad 21 July 2004 - 22:40
På Smultronstället finns den!Förresten, någon som kommer ihåg "Kung Markatta" som gick en gång i tiden, jag tror det var nån gång under julen de brukade sända den... En höjdare! Finns den att få tag på, tro?
Postad 22 July 2004 - 08:16
Hmmmm hittar den inte... har jag tagit fel på titel eller nåt?På Smultronstället finns den!Förresten, någon som kommer ihåg "Kung Markatta" som gick en gång i tiden, jag tror det var nån gång under julen de brukade sända den... En höjdare! Finns den att få tag på, tro?
Postad 22 July 2004 - 10:44
"Apkungen"Hmmmm hittar den inte... har jag tagit fel på titel eller nåt?
På Smultronstället finns den!Förresten, någon som kommer ihåg "Kung Markatta" som gick en gång i tiden, jag tror det var nån gång under julen de brukade sända den... En höjdare! Finns den att få tag på, tro?
Postad 22 July 2004 - 11:14
Tack!"Apkungen"
Hmmmm hittar den inte... har jag tagit fel på titel eller nåt?
fasen, nu åkte jag på att köpa VHS också :
Postad 22 July 2004 - 20:59
Farbror Frippes skafferi
Det vare en gång
Landet Narnia
Rädda Joppe
Trolltyg i Tomteskogen
Svenska sesam,
Lilla spöket laban
Beppes Godnattsstund
Muppet show
Fragglarna
Pojken med guldbyxorna
Tårtan
Är det någon som kommer ihåg vad programmet hette som handlade om några gosedjur som bodde i en byrålåda. De använde ofta frasen hå hå ja ja och världens alla sorger?
Postad 22 July 2004 - 23:49
Har sökt i flera år på nätet efter en bild ifrån programmet och på fågeln, men har inte lyckats. Det verkar vara ett av de mindre berömda programmen. I alla fall är det inte många som minns det, tråkigt nog.
Redigerat av Yello, 04 August 2004 - 00:25.
Postad 23 July 2004 - 09:05
Vad sägs om "I fablernas värld"?
Penti varg, nuff said!
Har någon nämnt Kalles klätterträd?
/mats
Postad 23 July 2004 - 14:49
Kråkguldet
var spännande Vem ville inte ha samma maskin som Professor Balthazar
balthazar06b.jpg 6.74K
0 Antal nerladdningar
balthazar03.jpg 2.95K
0 Antal nerladdningar
balthazar05b.jpg 5.15K
0 Antal nerladdningarUndrade alltid hur Babar
fick på sig kläderna Anita och Televinken
skötte min trafikuppfostran Vilse i pannkakan

Drutten & Jena
gillade jag skarpt.John Blund
var min tids Byggare Bob Redigerat av Tomas_D700, 23 January 2006 - 00:10.
Postad 23 July 2004 - 14:52
Himmel och pannkaka - stört omöjligt att hitta några bilder men det är det där programmet där ungarna i stan har en röd/vit flygmaskin som de fantiserar att de flyger omkring med (svaga minnen)
Sant & sånt
lade grunden för mitt teknikintresse och är anledningen till att man sitter här.
Trolltyg i tomteskogen
kommer tyvärr aldrig mer att sändas eftersom ingen vet vem som äger rättigheterna.
Huset Silvercronas gåta - en av mina favoriter som liten. Det var Meta Velander som spelade den gamla damen som var med i båda de tidsepoker ungarna förlyttade sig emellan med hjälp av den gamla klockan och spegeln, i det förbjudna vindsrummet.
Skulle kunna fortsätta men jag ger mig här, ska gå och köpa en glass...
Bifogad fil(er)
Redigerat av Tomas_D700, 02 June 2009 - 09:57.
Postad 23 July 2004 - 16:21
"Kom och skriv mej det på näsan " kommer inte ihåg vad den serien hette men den är väl ok, med Helge på taket. Bert-åke varg som ugglan på taket.
Postad 23 July 2004 - 17:10
Minty är min favorit alla kategorier men tyvärr fanns den bara två sommrar, 1980-81Den glasskylten kommer man ihåg X-15 en smarrig en.
"Kom och skriv mej det på näsan " kommer inte ihåg vad den serien hette...
Redigerat av Tomas_D700, 02 June 2009 - 09:55.
Postad 23 July 2004 - 21:45
Bifogad fil(er)
Postad 24 July 2004 - 00:35
Johooodu, å fy för Sören!Alltid när man pratar gamla barnprogram så kommer Staffan Westerberg och Fem myror upp på tapeten direkt. Själv så gillade jag inte Staffans program som liten, men man såg dem ändå.....men det fanns ett program som jag tyckte var värre än alla Staffan Westerberg program (fast det var kanske han som var med här med??) ett program om ett dockhus och fågel som hette "dårfinken". Är det någon mer som minns detta, ingen jag har pratat med känns vid att de har sett något sådant. Det bör ha sänts runt 79-80.
case
Staffan Westerbergs dockor och pannkakor kan inte jämföras med det djävulska dockhuset. När det blev natt så började alltid en bebis att skrika och vips så var den där Dårfinken framme också. Om Staffan var inblandad i det där vet jag faktiskt inte men huga vilket hemskt program, som jag kommer ihåg trots att jag bara var fem sex år.
/Hjortfot
Postad 24 July 2004 - 09:27
Postad 24 July 2004 - 19:44
Postad 25 July 2004 - 09:41
Loranga Mazarin och Dartanjang,
Ville, Valle och Viktor
Håhåjaja och världens alla olyckor
Kalle Vrångelbäck
Kalles klätterträd
Barna hedenhös
Bröderna Dal och de mystiska spektralstenarna
Clownen Manne
Mini-Kini-folket
Paddington
Skrivklådan (Med staffan och bengt)
Postad 28 July 2004 - 10:37
Postad 28 July 2004 - 16:06
Ifall det handlade om kroppen borde det varit "En Cellsam historia"I detta program sändes också en fransk tecknad serie som hette "Det var en gång" (tror jag i alla fall).
Samma tecknare som "Det var en gång"
Postad 28 July 2004 - 17:13
Snygg avatar du harIfall det handlade om kroppen borde det varit "En Cellsam historia"
Bifogad fil(er)
Redigerat av Tomas_D700, 28 July 2004 - 18:18.
Postad 28 July 2004 - 20:16
Agaton Sax
Till Vildingarnas Land
En kväll busar Max så mycket att han får gå till sitt rum. Väl där seglar han iväg till vildingarnas land. De har hemska ögon och vassa klor och tänder, men Max tämjer dem med sin magiska blick. Till slut vill de äta upp honom och Max hinner precis hoppa i sin båt och segla hem till tryggheten.
Redigerat av Unregistered8a75e084, 28 July 2004 - 20:18.
Postad 28 July 2004 - 22:27
Din avatar är inte illa pinkad den hellerHej
Snygg avatar du harIfall det handlade om kroppen borde det varit "En Cellsam historia"
Jag tror ocl menar "Kroppen" med Jan Bergquist.
Men det jag menade var den franska tecknade serien som ingick i programmet. Det borde varit "En Cellsam historia"
Postad 29 July 2004 - 10:20
Stämmer alldeles utmärkt.Jag tror ocl menar "Kroppen" med Jan Bergquist.
Postad 02 August 2004 - 00:39
Nu börjar man minnas allt hemskt man försökt glömma i alla år.....Äggcellen Ellen....den dövstumme greken i Stålmannens kläder........sen var det ju berättelsen om den fula Afghanhunden med sin fina mamma...... Paddington......och MANNE!!!
case
Postad 22 August 2004 - 11:04
Skönt att höra att det är fler som anser att Staffan Westerbergs tv-serier ligger i lä i jämförelse med "Ballongen spricker". Det var (är?) det läskigast som någonsin sänts på Sveriges Television...
I vilket program var det Urcellen Ellen (ska det väl vara, och inte äggcellen? Även om det var ett lustigare namn...
"En Cellsam Historia" får gärna sändas igen. Gillade den där professorn med hår och skägg i ett!
Stämmer det verkligen att "Trolltyg i tomteskogen" aldrig kommer att sändas igen?
Postad 22 August 2004 - 13:02
Jag har för mig att Urcellen Ellen var ett fristående program med samma namn.I vilket program var det Urcellen Ellen sändes?
När jag skrev aldrig så kanske jag tog i lite men så länge rättighetsinnehavaren är okänd så kan inte SVT sända programmet.Stämmer det verkligen att "Trolltyg i tomteskogen" aldrig kommer att sändas igen?
Detta mästerverk!
SVT:s eget uttalande
Vill du promt ha tag i den så finns den då och då utannonserad både på VHS och DVD. Filmakuten är ett bra ställe om man jagar udda eller sällsynta tv-program.Får börja gräva i mina VHS-gömmor efter en gammal inspelning från 80-talet. Den kan komma att bli värdefull i framtiden...
På denna länk finns en hel del små roliga filmsekvenser från filmen samt ytterligare fakta
Redigerat av Tomas_D700, 13 June 2005 - 22:05.
Postad 22 August 2004 - 13:51
Kolla glassarna där, idag har dom bara massa äckliga glassar med äcklig choklad överallt, finns inte en glass idag som inte innehåller massa äcklig choklad.
Och den där serien "Kroppen" var man ju spikad framför, jag hade glömt det helt.
Vilka bra barnprogram det var på den tiden, tja allt var nästan bättre på den tiden.
Synd dagens ungdomar inte har något jämföra med, dom tror väl det alltid varit så här.
Tårtan var bland dom bättre, och sen Balthazar förstås, Mumietrollen också, får inte glömma Kalles Klätterträd där han drömmer om Emma.
Redigerat av Packetloss, 22 August 2004 - 13:56.
Postad 22 August 2004 - 18:37
Och jag kommer ihåg nått program om nått ABC tåg, typ Agare Bagare Bengtson
Sen minns jag att jag brukade kolla på nått program som gick på nån sån där betalkanal, massa frukter, citroner, bananer och sånt som pratade och var på äventur, kommer inte ihåg vad det hette heller >_<
Postad 22 August 2004 - 19:34
Herbert, Trasan å Banarne(vars filmer är aska kvar av) andra favisar är ju nämda
så de är det ingen vits att dra upp igen.
Var e fjant nå´nstanns?
-Här mamma....ha haa
Postad 24 August 2004 - 09:34
Barnprogram som gick då som jag inte gillade:
- Tårtan, jag tyckte jämt de hade så stökigt, jag gillade inte det
- Herr Barbalander
- Bod... började Här kommer Bod
- Staffan Westerberg förstås
- Alla Åsa-Nisse-filmer
- Kommer med skräck ihåg en adventskalender som slutade med ett en kvinna fick barn på julafton, kommer inte ihåg vad den hette
- Pellepennan och Suddagumman
- Ville och Valle och Viktor
- Regnbågslandet (adventskalender)
- Herkules 12 stordåd (adventskalender)
- John Blund, ibland var det jättebra filmer, kommer ihåg en där Meccano var inblandat på något sätt, en annan med en hockeymatch där alla blev utvisade utom målvakterna
- Scooby Doo
- Tintin visades ibland, vilken höjdare
- Robban Brobergs barnprogram, hette det "Lattjobolaget Pling och Plong"? Jag älskade hans sånger
Postad 24 August 2004 - 12:00
Tårtan är inte så dum heller.
Redigerat av Unregistered05a7d42c, 24 August 2004 - 12:02.
Postad 27 August 2004 - 22:46
Postad 27 August 2004 - 23:13
Du måste förstå att jag älskar Fantomen.
case
Postad 29 August 2004 - 16:39
Förresten Kung markatta var väl nån Kung Fu historia..med Apan själv o nån som såg ut som en gris. o nån som slogs med kratta (kanske grisen..) Asiatiskt var det i alla fall...tror jag...
Postad 29 August 2004 - 18:35
Tomtar och troll kan jag förresten fortfarande citera många scener ur ordagrannt
- Nå, här kommer maten äntligen!
- Tyvärr morsan...
- Vaaaaaa?!?!?!
* * *
- Det är inte vårat fel, vi hade en mör björnunge i fällan...
- Som tomtarna släppte lös!
- Va? Hur visste du det?
- Åh jag kan de där! De där fjäskisarna! Alltid ska de skydda djuren, hjälpa bönderna, städa och damma och allt sånt där.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 filmer
1 bild

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?