Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för tobbecarnal

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 March 2004 - 23:30

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 24 March 2004 - 15:37

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2124 inlägg
  • 0
VÄLDIGT fin anläggning!! Riktiga drömprylar genomgående. Dags att belåna huset för min del :)

Ett tips är att flytta upp surroundhögtalarna 150-180 cm från golvet och vinkla dem mot varandra. Det gjorde underverk för mitt ljud.

Postad 24 March 2004 - 15:46

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
schysta prylar! :)

Men varför dölja de vackra fronthögtalarna med tygskyddet?
De är mycket snyggare utan. :)

Postad 24 March 2004 - 20:47

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tack för de fina orden. :D

Ett tips är att flytta upp surroundhögtalarna 150-180 cm från golvet och vinkla dem mot varandra.

Har funderat på att sätta spikes på stativen till surroundhögtalarna men de kommer knappast mer än 80cm från golvet då. 150-180cm är inte det lite högt ? Jag vill ha mina i öronhöjd.

Vinklas borde de och jag brukar vrida in dom när jag går in i "film-mode" ;)

Jo de är snygga men de är lite för i ögonfallande för min smak. Sedan så har jag skyddet på för att just skydda lite. Jag har en hund som kan demolera ganska friskt med sin svans som är precis i mellanregister-höjd. ;)

Postad 25 March 2004 - 15:58

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0

Jo de är snygga men de är lite för i ögonfallande för min smak. Sedan så har jag skyddet på för att just skydda lite. Jag har en hund som kan demolera ganska friskt med sin svans som är precis i mellanregister-höjd. :D

aha, ok då förstår jag. Då är det bra o använda skydden.

Postad 30 March 2004 - 23:56

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Väldigt imponerad av dina prylar och inredning. :D

Postad 31 March 2004 - 12:46

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för de vänliga orden.

Jag försöker att inte låta designen lida på grund av ljudet, men det är svårt ibland. :D

Postad 31 March 2004 - 12:52

Unregistered6d817125
  • Unregistered6d817125
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Läckert med rotel-prylarna på bänken. :D

Postad 22 April 2004 - 08:20

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Riktigt läcker anläggning! Vad hade du för högtalare innan dessa?

Postad 22 April 2004 - 09:41

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Ehrm, jag hade Infinity Alpha :lol:

Man kan säga att det blev en radikal förbättring. :P

Postad 22 April 2004 - 12:18

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

• 2031 inlägg
  • 0
Haha, det tror jag det! Fan vad läckert det måste ha varit!

Postad 15 June 2004 - 23:24

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Bara nyfiken på varför du har satt en 7:a på RSP 1066?

Postad 16 June 2004 - 08:57

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tja, det är lite spontant satt.
Det som drar ner betyget från en 9:a eller 8:a är följande:
  • Man kan inte ställa in om man vill ha subwoofer eller ej i 2-kanalsmode
  • Svårt att ställa in apparaten (omöjligt) utan On screen displayen
  • Delay inställningarna är något grova
  • Endast en Component Video utgång
Nu låter detta kanske som att jag är missnöjd, men så är inte fallet. 1066:an är otroligt prisvärd och levererar riktigt riktigt bra ljud. Jag är ganska så snål med betygen och tycker tex inte att man bör ge en 10:a till en högtalare eller apparat om den inte är helt enkelt det bästa som går att få tag i (men jag måste erkänna att jag var sugen på att sätta en 10:a på mina Audiovector Mi3 Avantgarde.). :)

Postad 16 June 2004 - 09:14

Unregistered6b6358aa
  • Unregistered6b6358aa
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Det som drar ner betyget från en 9:a eller 8:a är följande:[LIST]
[*]Man kan inte ställa in om man vill ha subwoofer eller ej i 2-kanalsmode

Mycket snyggt!

Kan ha fel men kom det inte en upgradering till den som löste det problemet ? kan ha hört hel fel inte säker, vet att det var lite små "klagomål" när den kom på just lite inställningsmöjligheter.

/Sibbe

Postad 19 June 2004 - 22:51

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0

Mycket snyggt!

Kan ha fel men kom det inte en upgradering till den som löste det problemet ? kan ha hört hel fel inte säker, vet att det var lite små "klagomål" när den kom på just lite inställningsmöjligheter.

/Sibbe

Det tycker tycker jag låter bra tobbe! Skall man sätta en 10 måste man vara extremt nöjd. Tack för svaret

Sibbe! du har rätt. Det skall finnas en uppdatering som botar problemet med grova delay inställningar+ en del annat.

Postad 13 January 2005 - 11:40

Gäst_Perfectlink_*
  • Gäst_Perfectlink_*
  • 0
Härliga högtalare har du med ser jag, lite för härliga :) hihih!

mvh/Andreas

Postad 13 January 2005 - 13:14

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Hej.

Vilken drömanläggning du har.
Mycket trevlig uppställning och samtidigt med bra ergonomiskt placerad elektronik på köpet.

2 frågor:
Har du provat att vända upp och ner på centern? Då bör ljudet bli mer riktat rakt mot sweet spot.

Saknar du inte en större bild då du har så stort ljud?

Mvh Heron

Postad 13 January 2005 - 14:59

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Vilken drömanläggning du har.
Mycket trevlig uppställning och samtidigt med bra ergonomiskt placerad elektronik på köpet.

Tack så mycket. Jag är väldigt nöjd med ljudet. Kommer att komplementera med nya digitalsteg, Aktivt filter och subwoofer inom en snar framtid också.

Har du provat att vända upp och ner på centern? Då bör ljudet bli mer riktat rakt mot sweet spot.

Centern är faktiskt vänd sedan ett tag tillbaka. Jag har inte uppdaterat bilderna på ett tag tyvärr.

Saknar du inte en större bild då du har så stort ljud?

Jo absolut. Planen är att ordna et dedikerat rum till Bio med en gigantisk ramspänd Stewart Firehawk och en prisvärd DLP projektor till sensommaren.

Håll i hatten då.... :)

Postad 12 April 2006 - 11:41

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Härlig setup du har! Jag funderar på något liknande då jag ska flytta till villa till hösten....precis som du ska, eller?

Menar du att du inte kan välja att köra 2.0 eller 2.1? Eller är det fast i ett läge? :P Vilket då i så fall? 2.1 är ett måste för mig. Högtalarna Mi3 Avantgarde (front och center) har jag mer eller mindre bestämmt mig för känns det som. Dock är elektroniken ett stort huvudbry för mig. Rotel, Arcam eller (slå på stort) Meridian?

Hur låter Rotel ihop med Audiovector Mi3 Avantgarde? Kan du beskriva ljudet lite?

Ha det fint och tack på förhand! :)

Postad 12 April 2006 - 15:49

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Tjena Peter och tack för de snälla orden.

Jag flyttade faktiskt nu i höstas och har precis fått färdigt nya biografen. Bilder kommer.....
Lite sneek peek finns på component forumet.

Nu har jag ingen subb längre så jag minns lite dåligt hur det var med det där....men som jag minns det så kunde man inte koppla bort subwoofern i 2-kanals mode.

Rotels produkter är enormt prisvärda, minst sagt.

Jag har inte längre kvar DVD spelaren i min biosetup, den var lite för buggig för att tålamodet skulle räcka till. Jag kör nu på Arcam spelare istället och det man kan säga där är att ljudet på Arcam spelaren är bättre med en lite större ljudbild och en lenare topp. Bilden däremot är minst lika bra på Roteln. Eftersom Arcam spelaren kostade 50% mer så kan man lugnt säga att man får mycket för pengarna i Rotel spelaren. (Dock ej digitala bildutgångar, men det kommer snart en modell med det...)

Rotel processorn har jag kvar och den är kanon. Jag har jämfört den med Arcam spelarens egna D/A omvandlare och där var inte stor skillnad, en lite större separation blev det med Arcam spelaren.

Slutsteget höll bra klass för pengarna (åter igen) men nu har jag uppgraderat till NuForce Ref 8 monoblock som sparkar arslet av Rotel slutsteget och de flesta high end Monoblock för hur mycket pengar som helst för den delen. NuForce är nog den varmaste rekommendation jag kan ge dig. Det kommer även flerkanals försteg från NuForce snart så håll ögonen öppna.

Om jag skulle rekommendera dig till något så hade jag köpt en meridian processor om du har flis till det dvs. De kostar ju markant mer än Rotel och en hel del mer än Arcam också men Meridian är "Top of the line" i min bok. När det gäller spelare så är det en sjukt velig tid just nu. På musiksidan så kommer snart DVD och CD spelaren att roteras ut helt av HD baserade system med USB DAC. Meridian lär vara en av de första som implementerar USB DAC upgrade till sina processorer, därför kan jag rekommendera dig Meridian utan att skämmas. På bildsidan har vi nya HD format som krigar om vem som har störst...........laser. Du har säkert uppmärksammat detta. Därför är det ingen bra tid att köpa ny DVD spelare så jag hade inte lagt så mycket krut där än....

Postad 12 April 2006 - 16:15

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar! Ja, just det! De bilderna har jag sett ju! <_< Ser riktigt najs ut!

Har liknande inriktning som du verkar det som. Tyvärr är man väl inte gjord av pengar. Speciellt inte när man ska byta ut i stort sätt hela anläggningen på en gång. ;) Som tur är är sambon förvarnad om vad som komma skall. Hon löser in billånet i villalånet och jag köper elektronik. Kan det bli bättre? :D

Angående elektroniken lutade jag först åt Arcam med AVP-700 (försteg) och P1000 (slutsteg). Sen har jag kollat på Rotel med RSP-1098 som försteg och RMB-1077 som slutsteg. Arcam- eller Rotel-DVD har jag tyvärr inte högst på min önskelista. Där står Denons DVD-A1XVA ensam kvar just nu (bortsätt från den kostsamma Meridian G98). Meridian-DVD känns dock ganska avlägsen så den lär det knappast bli. Tror det blir en Denon DVD efter mycket om och men.

Meridian G68 skulle ju vara hur kul som helst, dock känns det som att det kan bli riktigt dyrt om jag ska ha minst 7 st NuForcesteg till den. :P

Angående HD-DVD och Blu-ray så ligger jag lite lågt där. När det kommer en bra sådan spelare så köper jag en sådan också. Annars kommer ju PS3 att finnas till julhandeln. Den kan fungera som "transport" tills det att framtidens format har mognat lite.

Rotel och NuForce fungerar bra till Mi3 Avantgarde antar jag? :)

Postad 12 April 2006 - 16:21

tobbecarnal
  • tobbecarnal
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Speciellt NuForce fungerar grymt bra till Audiovector. Det jag alltid gillat med Audiovector och det jag föll för, var dess dynamik och rapphet. Detta förstärks ytterligare av NuForce stegen och krämar fram en extra nivå ur högtalarna jag inte trodde var möjligt.

Sedan är det ju inte dåligt att upplösningen blev bättre, ljudbilden större och toppen lenare iheller... :)

Postad 12 April 2006 - 16:39

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Tyst! ;) :)

Postad 05 September 2006 - 21:55

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Tjena

Såg att du bodde i dösjebrom sälv bor jag i lödde :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.