Har fått fnatt och beställt en AE500 och Projecta ProCinema High Contrast 92" (plus diverse kablar och sånt).
Nu har jag stora svårigheter att i tankarna möblera rummet för optimal bioupplevelse! Behöver hjälp med detta...
De bilder jag har i galleriet ger en ganska bra bild av hur mitt enda rum ser ut. Sängen syns inte på bild, men står "hitom" soffan, till vänster. Pga rummets utformning är det ingen bra idé att flytta den.
Min tanke först var att ha duken takmonterad så att den går ner precis framför monitorn och ha kvar soffan där den står nu. Detta ger ett tittavstånd på cirka 3.3 meter. Det dumma med detta är att det blir svårt att placera en center i lämplig höjd. Kan man sätta centern i taket och rikta den nedåt mot lyssningspositionen?
Ett annat alternativ är att hänga duken framför fönstret och kasta ut soffa eller soffbord och använda sängen (120cm) som soffa när det är filmtajm (ett gäng stora mysiga kuddar skulle nog funka bra). Då skulle jag eventuellt kunna sätta ett nedfällbart bord på väggen mellan fönster och balkong. Detta alternativ ger mer frihet att välja och placera högtalare, men är det praktiskt att ha sängen som soffa?
Hur skulle ni göra för att få till det? Tacksam för alla idéer ni kan komma med!
/Tyrann
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?