Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur bor folk?

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 April 2004 - 19:39

Unregistered3e850eca
  • Unregistered3e850eca
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Kanske borde inleda med att jag hade svårt att hitta något ställe att spränga in den här tråden så det blev här. Tacksam om moderatorerna flyttar tråden till ett ställe de anser lämpligt.

Men hur bor folk nu då? Jag bor i radhus, vilket innebär problem. Grannen klagar på ljudet från hembion (och det med rätta, med tanke på min ljudnivå) men det är rätt tråkigt. Jag skaffade just en ny XTZ sub, och kan inte använda den. Hur gör ni? Tips? Historier?

Postad 14 April 2004 - 19:58

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

• 863 inlägg
  • 0
Byter grannar kanske? :P

Ja, vad gör man i ett sådant läge. Jag skulle nog se mig om efter ett hus eller så blir du väl tvungen att dra ner på volymen. Har inget bra sätt att lösa det men
visst är det tråkigt att måsta ta hänsyn till andra när man är sugen på att vrida volym knappen.

Postad 14 April 2004 - 20:44

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag bor i en 3 mitt i stan. (lägenhet) har tagit det lungt med volymen för husefridens skull :D får suga på den karamellen tills man köper hus eller nåt.
Jag har iof avstått från subb så länge....upplever att denna lägenhet tjejen o jag bor i nu är mer lyhörd än den förra....där kunde man dra på rejält o när man sen frågade grannar om man störde så lät svaret: Nä ni stör inte/hörs inte :P
Nu vettifan har inte frågat nån granne ännu!

Postad 14 April 2004 - 20:57

Unregistered90ed590b
  • Unregistered90ed590b
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
ska du kunna spela så högt du vill är det nog friliggande hus som gäller. Även där brukar man dock få problem med andra familjemedlemmar som inte uppskattar volymen

Postad 14 April 2004 - 20:58

Unregisteredf4b29741
  • Unregisteredf4b29741
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Själv bor jag i villa. Ska ha hemmabion på den än så länge oinredda övervåningen. Har rätt öppen planlösning så jag hoppas jag inte väcker barnen.

Men annars har jag sett här i forumet:

- ungdomar som bor hemma och har hemmabio i sitt egna rum
- hemmabio i vardagsrummet i stora och små vardagsrum
- radhus, villor, lägenheter, vindsvåningar
- källare
- någon bygger en jättebio i ett bergrum

en del kör budgetmärken som Centrum, andra har anläggningar för många, många tusenlappar.

Postad 14 April 2004 - 22:10

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet.. fått 7-8 klagomål senaste 4-5 månaderna.. för jag bryr mig inte om mina grannar, ska man se film eller lyssna på musik ska man ju kunna höra det.

Senast var det i helgen då jag hade fest, då kom en alkis upp och hotade med att ta högtalarna eller mig. Och han skulle skicka hans son på mig; men jag prata sans med han så han gick... så festen kunde fortsätta.

Andra klagomål har varit folk under mig som har flyttat härifrån(mitt fel?); hursomhelst så bor det nå annat folk där nu som inte klagat ännu.

Har inte fått några klagomål från hyresvärden ännu dock, men jag tippar på att jag får det inom en snar framtid.

Redigerat av Ades, 14 April 2004 - 22:15.

Postad 14 April 2004 - 22:33

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Jag bor i ett hus emd endast 4 lägenheter varav en e sommarstuga, grannen under mig e en kompis som gärna ser på film, och tanten brevid och jag har vardagsrummen i varsin del av huset.... TOPPEN!

Postad 15 April 2004 - 01:24

Kajsa Anka
  • Kajsa Anka
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Lägenhet, spelar inte speciellt starkt men heller inte speciellt lågt. Har kollat på film alla tider på dygnet utan klagomål. Har ingen sub men mina fronthögtalare knuffar på ganska bra och djupt :P

Det verkar som det inte alls är särskilt lyhört här i huset.

Kajsa

PS
Ett tips i all vänlighet till dig som fått 7-8 klagomål:
lugna ned dig lite innan du blir vräkt!, om du har fått många klagomål så har du inte en chans ifall fastighetsägaren eller hyresgästföreningen bestämmer sig för att gå till hyresnämnden. Länk till artikel om störande grannar och vräkningar.

Postad 15 April 2004 - 06:56

Unregisteredd27cb1cb
  • Unregisteredd27cb1cb
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Vi bor i radhus, och vi tittar på film ca 4-6 ggr i månaden ungefär (både helger och vardagar) och då blir det hög volym. Efter 23 så sänker vi lite (eller sätter på det där night-mode som finns på H/K som klipper lite bas och diskant) så då tror jag inte att det är så farligt. De har inte klagat ännu, men gör de det så ska jag minsann klaga tillbaka. Deras ungar springer runt och hoppar omkring 06 på morgonen och varje lördagsmorgon så låter det som att de dansar schottis eller nått med träskor... Vi överlever med det och det borde de göra med vår hemmabio också. :P

Vi har subb, men den är ställd på spikes så det vibrerar inte så mycket i golvet längre.

/Karin :D

Redigerat av Unregisteredd27cb1cb, 15 April 2004 - 09:49.

Postad 15 April 2004 - 07:25

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet men brötar på med sub och hela paketet fram till 21-22.
Har bara fått 1 klagomål av ex. grannen men det var en Torsdag vid 00:00 och dunkande techno på vääldigt hög volym. Den grannen gick och dog så det är nog lugnt nu.

Tror att det är väldigt välisolerat, jag har testat själv lite. Om jag sätter på musik på hög volym så hörs det knappt utanför dörren. Dunkande basgångar kan väl iofs vandra genom både väggar och golv :P

Postad 15 April 2004 - 07:43

Hellgun
  • Hellgun
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag bor i hus och har hemmabion i suterrängplanet. Kan spela obehinrat närsomhelst förutom när min sambo gått och lagt sig vilket hon gör ganska tidigt. Sovrum och hemmabio ligger lyckligtvis på olika våningsplan och i olika ändar av huset så jag kan kräma på så att jag är nöjd iaf.

Postad 15 April 2004 - 07:49

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Vi bor i en 4:a på 84,7kvm. Vardagsrummet har bara grannar upp & nedåt, så man kan kräma på rätt bra! :P Ytterväggen är dock tunn som katten så folk som går förbi på gångbanan kanske tittar upp när det smäller o lever f*n. :D
Då vi har relativt god kontakt med vår granne under oss så brukar jag fråga han om han störs när jag & min sambo tittar på film, men antingen är han döv eller så är det bra ljudisolerat nedåt(jag hör när de spelar musik dock). Tanten ovanför har jag inte ens sett hur hon ser ut & henne har jag inte pratat med angående ljudet.
Nu när jag fått min nya förstärkare så spelar man gärna ännu högre eftersom ljudet har fått bättre dynamik & mer renhet. :lol:

Redigerat av InSane, 15 April 2004 - 07:53.

Postad 15 April 2004 - 07:55

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0

Har bara fått 1 klagomål av ex. grannen men det var en Torsdag vid 00:00 och dunkande techno på vääldigt hög volym. Den grannen gick och dog så det är nog lugnt nu.

Hmm, tog du kål på grannen för denne klagade på valet av musik, eller för personen i fråga var för gammal för att rejva runt i sin lägenhet? :P

Redigerat av InSane, 15 April 2004 - 07:56.

Postad 15 April 2004 - 09:34

_Psycho_Tribe_
  • _Psycho_Tribe_
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
just nu bor jag hos mina föräldrar i ett riktigt lite rum. och där kan jag ösa på hur mycket jag vill med rutan öppen om inte mina föräldrar e hemma då så klart..
för e dem hemma då blir det ett ###### liv på mossan...men men...det e sånt man får ta tills man har flyttat hemifrån...e ju bara 16 år så de e ju ett tag till...
Men grannar o sånt e d lugnt med än så länge...det är bara en som har klagat men han har flyttat nu så...:P vet faktiskt inte varför...:D
mvh//Dan

Postad 15 April 2004 - 09:35

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet. Har aldrig fått klagomål under de tre åren jag bott där. Brukar försöka att inte spela högt sent på kvällarna, men självklart blir det undantag ibland, speciellt om det är alkhol inblandat och jag har kompisar hemma :P
Brukar vanligtvis bara spela riktigt högt på dagtid då ingen i huset sover (förhoppningsvis), då tycker jag att jag kan spela hur högt jag vill en stund utan att de har nåt att klaga över.

Men trotts att de aldrig klagat så får jag ju dåligt samvete ibland när jag sett på nån film med mycket bas i sent på kvällen... som tur är är det väl mest han under mig som störs och han är inte hemma så ofta. Men jag har tänkt fråga nångång om han störs för att vara artig, men det har inte blivit av än.

Postad 15 April 2004 - 09:48

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Jag bor i lägenhet oxå. Jag har bara fått ett klagomål. Grannen kom upp o gnällde i morgonrock när min sambo spikade upp tavlor halv ett en tisdags natt =)
Vi var nyinflyttade precis o tänkte inte på tiden.

Någon månad senare hittades min granne död i sin lägenhet.

Postad 15 April 2004 - 10:05

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Jag bor i bostadsrätt som är nybyggd 2002, trähus med 6 lägenheter i varje hus, och de är inte speciellt lyhört, man hör inte sina grannar alls och jag kan brassa på ordentligt utan att någon klagar, har frågat mina grannar men de är ingen som har hört nått vilket är bra, fördelen är att de är endast 3 lägenheter på varje våning och jag bor på den övre våningen i ena hörnet, har alltså bara en granne under mig och vägg i vägg med sovrummet, så den jag kan störa mest är grannen under mig som aldrig är hemma, han kan vara borta flera månader i bland vilket är bra. I min förra bostadsrätt var de extremt lyhört och de var därför jag flyttade. Nu är de som att bo i eget hus, odlingslott, egen ingång m.m.

Postad 15 April 2004 - 11:16

Unregisteredfb03f61b
  • Unregisteredfb03f61b
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag bor i hus på landet. Närmsta grannen bor ca 100 m bort och är relativt lomhörd. Detta, tillsammans med med en fru som lätt sover sig igenom tredje världskriget, gör att det är mina trumhinnor som sätter volymens framfart. Vilken tid på dygnet det än är...

Jag är, som ni kanske förstår, nöjd med detta och vill ALDRIG bo i lägenhet mer.

mvh stice

Postad 15 April 2004 - 11:28

Unregistered8e461241
  • Unregistered8e461241
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0

Hmm, tog du kål på grannen för denne klagade på valet av musik, eller för personen i fråga var för gammal för att rejva runt i sin lägenhet? :P

Om jag bara får de två alternativen så lägger jag min femma på det sistnämnda :D

Postad 15 April 2004 - 12:00

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Bor i Villa ca 170m^2 + 100m^2 källare. Jag har prylarna uppe, men pga av villan är byggd i trä blir det ju en del vibrationer som sprider sig ut. Jag har en granne som bor några hus bort som undrat lite vad jag håller på med, men han verkade inte direkt störd.

Bion kommer att flyttas eller så blir det en till lite mindre sedan i källaren, kombinerat med biljard och annat roligt.

Jag kommer nog inte heller att bo i lägenhet igen.

case

Postad 15 April 2004 - 12:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Helt klart är ju Villa en dröm som jag verkligen ser fram emot att infria.
Men i dags läget så går det tyvärr inte ihop med min budget :P

Postad 15 April 2004 - 15:16

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Vi bor i en hyres 2a på 44 m2 och har hittils inte fått ett enda klagomål trots att vi spelar både högt och ofta...

Första gången vi hade fest gick vi upp och varnade grannarna och sa att dom skulle säga till om vi spelade FÖR högt... Träffade på tanten dan därpå som undrade om festen hade blivit inställd, dom hade inte märkt nånting!

Postad 15 April 2004 - 18:42

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Bor i hyrestvåa på 60 kvadrat varav 20 kvadrat vardagsrumsbio. Hitills har jag inte haft ihjäl några grannar, men det beror nog mest på att ingen har klagat... :)

Postad 15 April 2004 - 18:50

Unregisteredaaf62214
  • Unregisteredaaf62214
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
:) Lägenhet längst upp på gaveln. 2 rok 68 kvm. Än så länge inga klagomål från grannarna och då har vi ändå spelat på med ganska god volym....
Antar att vi har bra grannar.

Postad 15 April 2004 - 18:56

Unregistered5376ab7e
  • Unregistered5376ab7e
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Man får helt enkelt stå ut med grannens oljud lika mkt som dem får ha överseende ibland. Som nattmänniska och biofantast är det svårt att inte kolla på film sena vardagskvällar och visst händer det att man får lite dåligt samvete för några explosioner...
Men oftast är jag väldigt sansad, mycket tackvare min sambo som ser tll att hålla ljudnivån nere. Man kan ju undra varför man själv oftast vill ha hög volym? :)

Klagomål vill man ju gärna undvika, men just nu känner jag mig lugn.

Sans före lös är måttot på volymen...

Postad 15 April 2004 - 19:00

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
Bor i hyres 3a på 87 kvadrat.
Vi är bara 3 st som bor i huset och jag bor i bottenvåningen, jag har aldrig fått
klagomål och grannarna åvan för e inte hemma så åfta och grannarna på 3e våningen hör bara ljudet i trappen så dom bryr sig inte.
Dom undrade en gång om jag hadde en sån där ljudanläggning med dvd och högtalare :) jag svarade, ja det har jag :lol: Dom har själv tänkt att köpa en sådan någon gång, det är ju mode med sånt nu.......hehe.

Min volym styrs mer av min son som e 8 mån :rolleyes:

Postad 15 April 2004 - 19:15

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Bor i en 1:a vilket funkar "sådär" visserligen inte så mycket plats att dedikera till hemmabio men jag har å andra sidan trevliga grannar så inte bryr sig så mycket om man drar på litegrann. Har fått klagomål två gånger men det var då jag drog på rejält på helt fel tidpunkt på dygnet.

Var tidigare helt och hållet inställd på att jag skulle köpa en BR om ett tag men har nu börjat överväga att satsa på ett hus efter jag pluggat klart istället.

Postad 15 April 2004 - 19:38

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
1a på 22kvm....kommer dock flytta hem till halmstad efter denna termin..och då ihop med flickvännen. Så ja..det blir större :)

mvh Andreas

Postad 15 April 2004 - 19:47

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0
Jag bor inte hemma men har bion i ett rum i mina föräldrars hus. :)
Hög volym där är inte några problem... :rolleyes:

Postad 16 April 2004 - 11:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Här bor jag, en trea på 90 kvm. Har hela övervåningen själv och där
nere bor det 3 st andra. Kan spela hur högt jag vill när jag vill.
Aldrig någon som sagt något :rolleyes:
Iofs är jag bovärd i huset så om det ska klagas ska det klagas till mig, går
inte att ringa till någon störningsjour eller liknande.
Dom som varit hemma hos mig vet att det går att spela högt :)

Bifogad fil(er)

Postad 16 April 2004 - 11:51

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3439 inlägg
  • 0
Ja, Martin. Du får ju "rycka ut till dig själv" då du jobbar på Securitas. :lol: :rolleyes:

Jag har bara fått ett klagomål och det var en lördagskväll då jag och polarna lirade grymt högt kl 23.30 innan vi drog ut på krogen. Grannen ovanför kom ner och vi sänkte volymen. Vi skulle precis dra ut, men grannen "hann före". :)

Jag drar alltid ner volymen lite efter 22.00. Vid 22.30 så har jag aldrig någon subwoofer på eller liknande. Försöker visa hänsyn. Just nu kan jag spela ganska högt då det är tomt i de flesta lägenheterna närmast den jag själv bor i. :lol:

Postad 16 April 2004 - 12:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Haha jo, jag kan ju bo vart jag vill i stan och slippa åka på en störning, det är en yrkesförmån, ska jag på fest hos någon händer det att man slår en pling till chefen och säger att dom kan ringa en när det kommer in störningar istället för att komma ut med en fet räkning på 850:- :)

Postad 16 April 2004 - 15:17

Unregisteredc09665e0
  • Unregisteredc09665e0
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
3:a 80 kvadrat. Grymt lyhört. Grannen under oss kom upp dagen efter vi flyttat in och undrade om jag kunde sänka volymen, kl 17.00. Blev väldigt besviken :) . Med grannar på alla håll och så tunna väggar att man hör vad grannarna pratar om kring frukostbordet så gäller det att hålla igen på volymen. Längtar efter att flytta igen, bott här i snart 6 mån.

Postad 16 April 2004 - 15:44

Radiohandlarn
  • Radiohandlarn
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Jag och frugan och våra två döttrar bor i en 3:a (betonglägenhet) på ca 80 kvadrat. P.g.a. platsbrist och dålig akustik har jag valt att göra ett litet hembiorum på mitt företag som ligger inom 2 minuters cykelavstånd från lägenheten. Det är inte stort, med det är mitt egna lilla krypin och jag kan spela hur högt jag vill hur sent som helst. När frugan bjuder hem sina kompisar som inte jag vill umgås med drar jag till jobbet med några pilsner och njuter av film eller musik i lugn och ro.
:)

Postad 17 April 2004 - 02:04

Unregistereda7fb0c18
  • Unregistereda7fb0c18
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
hyreslägenhet, 3:a. 4 lägenheter i den byggnaden jag bor i. det enda jag bör tänka på är grannen ovanför mig då hans vardagsrum är precis ovanför mitt. Nästa hus ligger ca 4m från det jag bor i som min balkong sitter ihop med men dom lägenheterna närmast mig är helt tomma så det kan inte bli mkt bättre. grannen ovanför brukar själv dunka på sin salsa klockan 9 på lördagsmorgonen, kan även hända en hel del på kvällarna med så här blir det ibland actionfilmer vid start klockan 23 utan problem, inget klagomål ännu.

Postad 17 April 2004 - 16:06

Unregistered06d2ff70
  • Unregistered06d2ff70
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har en etta på 37Kvm. Bor längstner och alla väggar är betong. Brukar väl inte spela överdrivet högt när ja ser film eller lyssnar på musik. Men rätt så. Och har inte fått några klagomål än. Har frågat grannen ett flertal gånger men hon säger bara "jag har inte hört nått" så det är ju bra.
Ska flytta snart så vi får se hur det blir då.

Postad 17 April 2004 - 21:26

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Jag bor i en 1:a på 42kvm, börjar bli trångt för hembion. Har ingen under, över, eller till vänster om mig. Dock bor en tant till höger men hon är snäll och klagar aldrig. :(

Postad 17 April 2004 - 22:53

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Har bott i en jädra massa lägenheter och haft tur varenda gång. Tror inte att folk törs säga nåt vilket är konstigt då jag inte är speciellt skräckinjagande. Delade lägenhet med en riktig tomte ett par år, det var fest ganska ofta och ett jädra liv, då hände det att grannen över oss fick nog.

Bor i villa nu, håller som bäst på att bygga en dedikerad hembio. Närmaste granne i den riktning bion ligger bor i Schweiz större delen av året, dessutom hörs det knappt något ut även om vi dundrar på rejält.

Postad 17 April 2004 - 22:58

Unregistered6b502595
  • Unregistered6b502595
  • Beroende

• 1104 inlägg
  • 0
Radiohandlarn: Är du... radiohandlare eller? Blev nyfiken.

Postad 17 April 2004 - 23:47

Unregistered3e850eca
  • Unregistered3e850eca
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Jag drog på rätt ordentligt innan jag fick min XTZ och då klagades det aldrig. Och när jag fick den så klagades det direkt. Grannen har sitt vardagsrum vägg i vägg med var min tv står. Nu har jag ställt subban på andra sidan rummet, tror ni att detta hjälper? Svårt att veta kanske om man inte har varit i rummet. med det är ett avlångt rumdet står en sida på ett srkivbord cirka 4 m från subban. Är desperat..

Postad 18 April 2004 - 00:12

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Jag bor i en 2a på 80 kvadrat i Centrala Sunsvall. I ett hus som byggdes strax efter den stora branden i slutet på 1800 faktist. 3 våningar med 2 lägenheter på varje våning.

En hårdrockare granne med mig och min sambo, längst ner. En familj som består av vad som verkar vara runt 80 pers bor i de 2 sammanbygda lägenheterna i mitten ( pappan i familjen är doktor och behandlar hjärtsjuka hemma i lägenheten där han har sin praktik =) En hårdrockarbrud bor längst upp och bredvid henne bor någon som jag inte ens har sett till på ett halvår (?)

Enda gången jag fått "klagomål" är när jag stötte ihop med doktorn efter en blöt lördag. Jag höll upp dörren åt honom när han skulle in och jag påpekade att jag var en snäll och artig kille ( hade dåligt samvete över volymen under natten ). Han kontrade med att påpeka att det inte var mer än rätt eftersom jag hade hållit familjen vaken till 06:00 på morgonen. Vid 03:00 hade dom undrat om det aldrig skulle tystna någon gång... Det är mycket lyhört i huset och alla 80 som ingår i deras familj dansar ju schottis med järnbelagda träskor dygnet runt i vanliga fall, så då tyckte jag vi var kvitt för den gången =)

En polare som stått utanför sade att mirage subben/ljudet hade hörts hur tydligt som helst ända ner till järnvägen 100 meter bort, utanför huset. Tur att subben är såld nu då :( man vet ju aldrig hur EKG apparaturen fungerar när man drar på med fetaste basen från dubbla 12or en helt vanlig vardag :D

Postad 18 April 2004 - 09:26

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Jag och min tjej bor än så länge i en 3:a på 90m2 och har en granne som inte delar mitt/vårat intresse när det gäller hembio.
Han har kommit ner några gånger och klagat men oftast stampar han i golvet.

på påskafton hade han en fet fest med en massa kompisar som levde om så inått **** långt in på natten och jag och min sambo gick till sängs tidigt iom att hon skulle jobba dagen efter men det blev inte många timmars sömn.....

När jag låg där i sängen började jag tänka på en gruvlig hämnd och efter et tag kom jag på det!

Dagen efter gick jag ner i källaren och hämtade Prosons "Tjockpojke" och kopplade in,pallade upp den till taket så att elementet på subben låg kloss i kloss mot taket,greppade U-571, in i dvd:n vred på max och hoppade fram till sjunkbombsscenen och sate mig ner och mös så pass att jag fick gåshud.
Och ännu roligare blev det när jag tänkte på att han har sovrummet rakt över mitt biorum där han nu låg,klockan 9 på morgonen och förhoppningsvis bakis :( :D

Nu på måndag ska vi på banken och skriva då vi har hittat ett hus med en inredd gillestuga i garagestorlek så nu kanske man kan våga sig på att fota och lägga in på detta forum,synd bara att det inte bli inflyttning förrän juli....

Postad 18 April 2004 - 16:15

Radiohandlarn
  • Radiohandlarn
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Jo TobbeOsterberg, jag är radiohandlare. Eller rättare sagt hifi/hembiohandlare, radioapparater säljer jag inte speciellt mycket av.

:(

Postad 24 April 2004 - 22:31

Unregistereda563b0e6
  • Unregistereda563b0e6
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
ytspänning - he he he, den var bra. En treo och ett par basdunkar från u571 rakt in i fetpallet...en önskedröm dagen efter. ;)

Själv bor jag i fristående hus i Sthlm med ca 230 kvm totalyta inkl garage. Jag kör sällan med volymen över 85 db så det är aldrig några problem. Men de få gånger jag fått i mig några öl(för mycket?) och vill "maxa på" så låter bastonerna i hela huset trots att biosalongen ligger en halvtrappa ner från bottenplanet och sovrummen tre halvtrappor upp.

Huset är i fem etage och byggt på höjden med många öppna ytor. Det gör att ljudet gärna studsar runt. Huset i sig är inte lyhört utan det är alla öppna ytor som gör att alla får ta del av filmupplevelsen.

Men som sagt, håller jag mig på 75-85 db så störs ingen...

Varför inte köra med en fet buttkicker om man bor i lägenhet. Det skulle jag gjort. En ordentlig buttkicker kombinerad med en lågt volyminställd subba borde inte störa ens den känsligaste granne.

Postad 25 April 2004 - 00:52

Unregistered13f6fa0e
  • Unregistered13f6fa0e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag bor i ett litet rum på ett studenthem som är väldigt lyhört, man kan höra när grannen är på toaletten eller om en garderobsdörr gnisslar. man får lite dåligt samvete när man spelat musik en hel dag om de är nån som kanske vill plugga men det är ingen som har klagat på snart ett år. ;) men jag har ju ingen sub iallafall och spelar aldrig högt efter kl 22. och så har jag inga grannar under mig utan bara åt alla andra håll....
men det ska bli skönt att flytta, har inte haft hela min anläggning på nåt annat ställe än i mitt lilla rum på 12 kvadrat....

Postad 29 April 2004 - 18:58

Unregisteredd974c2c9
  • Unregisteredd974c2c9
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Jag bor i en tvåa på 70 kvadrat och har grannar under mig och till vänster. Jag bor högst upp och till höger ligger några förråd. Det skadar inte heller att väggarna är i 16cm stenhård betong. Jag har bara hört nån granne när de dragit igång med slagborren men ytterdörren e ju ingen Daloc precis så den vägen vandrar ju lite ljud.

Postad 29 April 2004 - 21:08

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Jag bor i Sumpan med min tjej, har flyttat hit för ett tag sen. Vi har köpt en 2:a på 70 kvm. Den byggd 1929, bor längst ner har endast grannar på ena sidan. Det är inte alls lyhört som tur är!
Vi hade infylttningsfest samtidigt som våra grannar och jag gick över till dem för att höra om de hörde ngt vilket de inte gjorde, man hörde inget trots att jag hade på väääääldigt hög volym :)
Så för mig är det bara att dra på så mycket jag önskar!

Postad 30 April 2004 - 01:52

Unregistered22a288fa
  • Unregistered22a288fa
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Ska snart flytta in i en 1:a med kokvrå på 26kvm(!), ingen jätte lägenhet precis men hyran är bra! ;) Svårt att möblera dock! :)

Postad 30 April 2004 - 03:49

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Jag verkar ha tur med mina grannar. Trodde att jag hade problem med min subwoofer men det visade sig vara hissen människan störde sig på.

Jag har aldrig hört mina grannar , Förutom en gång då dom borrade i väggen.
Så jag tror att jag kan kräma på ganska ordentligt.

Verkar vara tjock och fin betong i dessa väggar , hårt som bly
Den tunga säkerhetsdörren från Daloc tar nog bort en del ljud också.

På dörren står det Ljud. Klass R W 40 db Typ S40/42

nån som vet vad det betyder?

Till dig som jobbade på Securitas , Kanske du vet hur högt brukar spela
när det blir klagomål ?

Redigerat av Unregistered035505d1, 30 April 2004 - 03:53.

Postad 30 April 2004 - 11:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Till dig som jobbade på Securitas , Kanske du vet hur högt brukar spela
när det blir klagomål ?

Det är väääldigt olika alltså går inte att säga något specifikt. Beror på hur sura tanten du har som granne.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.