mvh//Dan
Postad 16 April 2004 - 22:20

Den har utbytbar och tvättbar klädsel i många olika färger och den är grymt skön att sitta i...
Nu kostar den ju i och för sig 4795:- men 295:- extra kronor är ju inte så farligt
Postad 16 April 2004 - 22:27
ja den verkar rätt go faktiskt...jag hittade en annan osse...
Ikea Ektorp heter den...
http://www.ikea.se/w...ats=10114*10294
ngn som vet om den är härlig?
//Dan
Postad 16 April 2004 - 22:29
Postad 16 April 2004 - 22:35
när har ikea rea tider? e d inte nu snart?
Postad 16 April 2004 - 22:52
Det stämmer Ektorp kan jag verkligen rekommendera.
Skrev 2 inlägg om den i den här tråden.
Tråden med mina omdömmen om Ektorp =)
Postad 17 April 2004 - 19:24
Dock kan jag, om du gillar designen på Tommelilla bättre, intyga att den också är förbaska härlig. En av mina polare har en mörkblå sådan som jag slaggat i många nätter!
Postad 17 April 2004 - 19:38
Ursäkta att det blev lite off topic, men jag provsatte en sån när jag jobbade i en möbelaffär. Klart värd de 12000kr man får hosta upp för den
På billiga soffor är väl annars IKEA överlägset bäst? Det är iaf min åsikt.
Postad 17 April 2004 - 23:09
Postad 19 April 2004 - 20:26
//Dan
Postad 22 April 2004 - 14:32
Har hittat denna:
http://www.mio.se/pr...y_one/main.html
Today på Mio möbler, en soffserie där man själv får välja stil på armstöd och ben.
En Today Two 3-sits och en Today fotpall går på 3995 + 1530 i tyg.
Någon som har någon erfarenhet av denna soffa?
Postad 22 April 2004 - 20:01
Mer tips någon?
Postad 23 April 2004 - 14:48
//Cineoholic
Postad 25 April 2004 - 21:16
1. IKEA tyg
Vi har en IKEA soffa som är ca 5 år gammal i biblioteket. Kommer inte ihåg modellen, men det är en av de billigare 3-sits sofforna i rött tyg. Kostade 4.000-5.000 kr som ny
+Billig, funktionell, har inte gått sönder än, liten och nätt
-tyget redan slitet och blekt, ej skön att sitta i, skumgummit känns billigt på sidoarmstöden(spånskivan känns igenom skumgummit), hård att sitta i, svårt att få bort fläckar, klassisk design - men billighetskänslan lyser igenom
2. IKEA skinn
En 10 år gammal 3-sits soffa i skinn. Kostade 4.500 kr som ny på utförsäljning på IKEA.
+Billig, funktionell, har inte helt gått sönder(en del fjädrar är lite väl softa tycker jag), skön att sitta i, lätt att få bort fläckar, "fluffig-design att softa i"
-skinnet har delvis "krackelerat" på en del ställen pga att jag missat att smörja in soffan enligt konstens alla regler, blir svettigt på rygg och arsle efter ett tag, stor och otymplig, ser inte så fräsch ut längre(ser sliten ut), fjädrarna känns lite nersuttna ut på vä+hö sida
3. Carneruds Möbler plysch
En 5 år gammal 3-sits mörkblå plyschsoffa i vardagsrummet. Kostade 17.000 kr som ny.
+Skön att sitta i, funktionell, har inte gått sönder, ser och känns fortfarande fräsch, lätt att få bort fläckar, klassisk design, hög mysighetskänsla med plysch tyget
-dyr, tung, damm syns mot mörk plysch, inte lika enkel att tvätta ifall man vill behålla skyddsimpregneringen.
4. Stalands Möbler skinn
Två stycken 8 år gamla gröna 3-sits skinnsoffor i biosalongen. Kostade 10.000 kr/st som nya.
+funktionell, har inte gått sönder, skön att sitta i, lätt att få bort fläckar, skinnet gick att smörja upp bättre så det inte ser lika slitet ut som på IKEA soffan, sofforna känns inte slitna och nersuttna.
-inte lika bekväm som IKEA soffan, trots allt lite slitna(men inte lika som IKEA), "gubbigare design"
Skulle jag köpa någon av sofforna idag så skulle det bli nr 3, den känns fortfarande lika rätt som när vi köpte den. Inte för trendig, inte för billig känsla och skön att sitta i. Tyvärr är den lite dyrare och oftast är det bättre att ha en billigare soffa än ingen alls...
Hoppas det fanns något att lära av alla mina soffinnehav. Jag tog inte upp de tre beg soffor jag hade tidigare när jag var student och ungkarl. Det känns inte rätt att kalla dem för soffor, snarare något i stil med Kajsa Wargs "man tager vad man haver"
Lycka till...
Postad 26 April 2004 - 20:56
Lycka till med soffinförskaffningarna!
Postad 26 April 2004 - 21:41
Annars gillar jag möbler från Ilva.dk

mvh Andreas
Postad 27 April 2004 - 13:12
tack för att du la upp länken a_mehlin.
//dan
Postad 27 April 2004 - 14:22
Redigerat av Matsen, 27 April 2004 - 14:29.
Postad 27 April 2004 - 14:43
Den är goooo....Kvittar var man kan köpa den...
ja den verkar rätt go faktiskt...jag hittade en annan osse...
Ikea Ektorp heter den...
http://www.ikea.se/w...ats=10114*10294
ngn som vet om den är härlig?
//Dan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
22 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler