Söker info om Kingpin ES200SQ fjärrstyrd duk
Postad 26 April 2004 - 20:06
Postad 27 April 2004 - 06:26
Jag har mailat Netonnet för mer info. Vi får se om det ger något.
Postad 27 April 2004 - 10:02
Vilken typ av fjärr? Ir/rf?
Hur ser infästningarna ut på kassetten?
Finns det ytterligare info på internet förutom det som visas på Netonnets hemsida?
Nu får vi vänta och se.
Någon som mellan tummen och pekfingret kan säga hur stor skillnad man ser på gain 1,1 och 0,85?
Eller som har någon bra sida som kan visa något liknande?
Jag har nu en duk med 1,1 och skulle vilja veta "hur stor försämring" det blir om jag minskar gain till 0,85 (om jag nu blir sugen på fjärrstyrning).
Postad 27 April 2004 - 12:36
Inte lätt att köra en google på kingpin...och AVS-forum fanns det inget på heller.
Frågan är väl om Kingpin är det riktiga namnet eller om det är någon sorts OEM...
Redigerat av Unregisteredebdbf243, 27 April 2004 - 12:48.
Postad 27 April 2004 - 13:44
Hej!
För att kunna ge dig ett korrekt svar behöver vi lite mer information i denna fråga. Därför har vi vidarebefordrat detta mail till vår Produktansvarig.
Vi återkommer så fort som vi fått svar från dom.
Med vänliga hälsningar!
Gustav K
Websäljare/kundtjänst
* [email protected]
( Tel +46 33 488 488
( Fax +46 33 103 188
*suck*
Postad 28 April 2004 - 06:59
Postad 28 April 2004 - 07:19
Postad 28 April 2004 - 07:33
Postad 28 April 2004 - 08:10
däremot var det inte nån fjärr till den som på bilden på netonnet visar utan bara en brytare som sitter på sladden.
Netonnets egen text rörande fjärrkontroll:
"Fjärrkontroll
Fjärrstyrning. Betyder att du kan styra din apparat från avstånd. Oftast via lös handenhet som styr t ex din TV eller Video. På bärbara produkter finns det ibland även fjärrstyrning, men då satt i t ex hörlurssladden."
I detta fall räknar de tydligen med att alla köpare har väääääldigt långa armar, och att detta är undantaget som INTE är "lös handenhet"
Standfur: Nu blir det att åka hem och fota duken in i minsta detalj och lägga upp här så vi får se alla detaljer
Postad 28 April 2004 - 09:05
Postad 28 April 2004 - 09:10
Ja man tycker ju det men dom verkar inte intresserade av att svaraPå bilden som visas på Netonnet ser man klart och tydligt att det handlar om en trådlös fjärrkontroll, om man inte får en sådan är det ju falsk marknadsföring eller nåt....
Postad 28 April 2004 - 10:34
Postad 28 April 2004 - 10:44
"För maximal bekvämlighet har vi motordrift på samtliga KINGPIN™ -dukar. På sladden (ca 6 m) sitter en dosa med tre reglage: upprullning, nedrullning och stopp, fjärrkontroll ingår."
Missat att lägga med den i förpackningen?
Postad 28 April 2004 - 11:28
Postad 28 April 2004 - 12:00
Postad 28 April 2004 - 12:01

och på fjärrkontrollen:

så det är ju inget tvivel om att det skall ingå en fjärrkontroll från Netonnet, tycker man.
Jag drar ett mail direkt till Kingpin för att få reda på vilken sort fjärren är.
Postad 28 April 2004 - 12:11
Redigerat av Standfur, 28 April 2004 - 12:11.
Postad 28 April 2004 - 12:37
Text från Kingpins sida...På infästninsghålen ser det inte ut som det går att takmontera duken. Synd!
Fästen för att montera bioduken
mot vägg eller med krok mot taket.
Postad 28 April 2004 - 20:41
Hur håller duken sig då? håller den formen, ingen V form som syns?
Är den sladdrig å rör på sig lätt, eller hänger den bastant å stilla?
Postad 28 April 2004 - 21:04
är väldigt sugen p en sådan
Postad 28 April 2004 - 22:48
Håller den inte måttet e det ju "bara" att skicka tebax, lite trött på min ikea gardin
Tog dock den större ws modellen.
Postad 29 April 2004 - 06:15
"Hej Dennis!
Tack för ditt mail. Fjärrkontrollen är av RF typ och ska ligga med i samma påse som sladdkontrollen. Gör den inte det är det en miss ifrån vår sida. Be att din vän hör av sig till oss så åtgärdar vi det omgående.
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst Contacta Trading AB
---------- Original Message ----------------------------------
From: "xxxxxxxxxxxxxx" <xxxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Date: Wed, 28 Apr 2004 13:07:21 +0200
>
>Hej.
>
>Vi sitter några stycken och diskuterar era dukar i ett forum på internet
>just nu, och har precis fått tag på er hemsida.
>Jag skulle vilja veta vilken typ av fjärrkontroll som följer med dukarna,
>IR eller RF.
>
>En av killarna som precis idag packat upp en köpt från Netonnet har inte
>fått med någon fjärr, så vi är även lite frågande till om den missats från
>er eller från Netonnet.
>
>Med vänliga hälsningar
>
>Dennis"
Postad 29 April 2004 - 06:53
Postad 29 April 2004 - 10:18
Mkt tjat om fjärrisen, känns som det minst viktiga...
Frågan är om det är nått att ha...
"Dukarna är mattvita med PVC-belagd polyester för slät yta, gain 0,85. Låg gain ger bättre svärta och kontrast."
Ehh, den är vit men ändå så är det negativ gain?? Hur går det ihop, taskig reflektion?
Standfur vad har du att säga om detta? Vad kör du med för proj? Vad hade du för duk innan? Upplevde skillnader? Prata på!
Oros moment #2 är ju vågor. Kanske är lite för tidigt att säga nått om detta eftersom det är sånt som "kommer med tiden". Men du inte märkt nått än alltså Standfur?
Postad 29 April 2004 - 11:16
Det jag kan säga är att jag är helt klart nöjd med duken med tankte på vad den kostade.
Jag har som sagt inte upplevt några problem med vågor eller veck i duken, men det kan ju komma efterhand.
Postad 29 April 2004 - 11:23
Men du har alltså inte upptäckt några skillnader när det t.ex. gäller tryck? Dämpar duken bilden något eller?
Och åt andra håller, märkt någon skillnad i svärta?
Postad 29 April 2004 - 12:36
Hur stor är stångens tyngd? det är ju ändå den tyngden som ska se till att duken hänger rakt utan några horisontella vågor.
Postad 29 April 2004 - 13:05
Hej,
Tyvärr hade dom ingen egen hemsida. Vänligen återkom med dina frågor så ska vi försöka hitta svar på dessa snarast möjligt.
Med vänliga hälsningar / Best regards
NetOnNet AB
Martin T
Säljare/Kundtjänst
* [email protected]
( Tel +46 33 488 488
( Fax +46 33 103 188
http://www.netonnet.se/
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: NetOnNet
Skickat: den 27 april 2004 14:22
Till: XXXXXXXXXXXX
Ämne: SV: Kundtjänst
Hej!
För att kunna ge dig ett korrekt svar behöver vi lite mer information i denna fråga. Därför har vi vidarebefordrat detta mail till vår Produktansvarig.
Vi återkommer så fort som vi fått svar från dom.
Redigerat av FreddanB, 29 April 2004 - 13:06.
Postad 29 April 2004 - 13:07
Jag upplever inga direkta skillnader på bilden när det gäller svärta och färger, det som utmärker sig mest mot min gamla duk är att den här är mycket slätare.
Postad 29 April 2004 - 14:06
För mig kan fjärren vara en avgörande faktor vid möjligt inköp. Det som hade varit "fräckast" för mig hade varit med en ir-fjärr, som jag kunde programmerat tillsammans med övriga kommandon i en multifjärr (och då blivit av med dukens fjärr), och på så sätt få igång all apparatur samt hissa ner duken med två knapptryckningar.Mkt tjat om fjärrisen, känns som det minst viktiga...
Jag har redan en duk som jag är nöjd med, men man vill ju alltid ha mer "avancerad" utrustning
Tyvärr är även min ljusreglering RF-styrd, så jag måste ha en fjärr framme även till den.....
*suck* Vad får man inte utstå.....
Postad 29 April 2004 - 14:34
Postad 29 April 2004 - 15:09
Postad 30 April 2004 - 14:00
"Hej Dennis!
Vill bara informera om läget gällande fjärrkontrollen till våra dukar. Det kommer omgående skickas nya fjärrkontroller med tillhörande kontrollpanel för radiomottagning från vår fabrik. Vi hoppas kunna byta ut dessa under nästa vecka. Under tiden kommer vi att stänga ner försäljningen på Netonnets hemsida. Netonnet kommer att ta kontakt med alla kunder och meddella läget. Förhoppningsvis kan vi vara igång igen med försäljningen inom en vecka. Har du några frågor får du gärna höra av dig till oss.
--
Kundsupport
Contacta Trading AB
Södermalmsgatan 16, 507 62 Borås
Tel. 033-155620, mail: [email protected]"
Postad 01 May 2004 - 12:58
Å du Standfur kan du fota duken lite ?
Postad 03 May 2004 - 10:54
Postad 04 May 2004 - 16:30
Standfur : har du hängt upp din i taket? Förstår inte riktigt hur det ska gå till, ska den verkligen bara hänga o dingla i 2 st krokar ?!?
Postad 04 May 2004 - 16:59
Dom håller ju på å byter ut dukarna på NetOnNet, så ni borde ju skicka tillbaka dom å begära en sån som finns på sidan deras (med den rätta dosan) !!!
Redigerat av Unregistered00068bcf, 04 May 2004 - 17:03.
Postad 04 May 2004 - 17:35
Hallå Rondavouz
Som du såg när du fick duken var det inte samma kontroll som på bilderna, det har tyvärr blivit ett fel. Vi är ledsna att det blivit så här. NetOnNets kundtjänst kommer att ta kontakt med dig snart om hur det skall fixas.
Vi har nya sladdar med rätt kontrollpaket och fjärris på vårt kontor, om du bor i närheten kan vi ordna till så en elektriker kommer och fixar till det hela. Eller skicka upp en ny duk och så får du returnera den du fått ! Var i Sverige finns du ?
För montering i tak så är tanken att du monterar krokar i taket och sedan hänger upp duken, man får dock skruva loss fästena från sidan för att "trä" in kroken i hålet, och efter det skruva fast det hela igen.
Om du har några övriga frågor är det bara att höra av dig igen !
det som e det trista i historian e att man bara är ägare av en cykel, o fick tjata till mig en bil idag för att hämta 3 meter packet
Men verkar ju bli en snabb lösning, hoppas netonnet har någe lika snabb lösning!
Redigerat av Unregistered1e287077, 04 May 2004 - 17:43.
Postad 06 May 2004 - 06:38
"Hej Tomas!
vi vill meddela dig om att vi har fått en felleverans ifrån vår leverantör på den projektordukdu beställt.
Leverantören kommer därför att skicka dig en helt ny duk med rätt kontrolldosa
och fjärrkontroll. Tillsammans med detta kommer dom även skicka med en förbetald returfraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga duken
tillbaka till vår leverantör.
Har du slängt ditt emballage använder du emballaget ifrån den nya duken."
Så allt verkar ju bli frid och fröjd tillslut
Redigerat av Standfur, 06 May 2004 - 06:38.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?