Postad 07 July 2004 - 23:22
Postad 08 July 2004 - 00:47
Postad 08 July 2004 - 00:55
Det beror på att inget underlag är helt plant. Med 3 spikar står högtalarna faktiskt stadigare än med 4. Skulle tro att det är i undantag från justerbara spikes vilket bör kunna arrangeras så att det blir jämn fördelning av vikten.Har sett att en del säljer spikes i 3-pack. Varför?! Står dom "stadigt" ändå?
Mvh // Mattias S
Postad 08 July 2004 - 03:19
Mvh // Mattias S
Redigerat av Unregisteredb141c5bc, 08 July 2004 - 03:20.
Postad 09 July 2004 - 12:44
Har sett på bilder att många ställer sina högtalare (med spikes) på till synes tegelstenar lr liknande?! Varför
Postad 09 July 2004 - 16:34
Men detta är mest gissningar. Kan du inte kolla med de som har det så? (tex nån vars galleri här har det?)
Postad 09 July 2004 - 16:56
För de som är rädda om golvet finns ju Soundcare SuperSpikes som har "inbyggda" fötter. Jag körde tidigare med vanliga spikes på mynt, men superspikes är betydligt smidigare. Ingen risk att repa parketten om man råker snubbla över högtalarn på fyllan exempelvissry audiovector, får bättre mig!
Har sett på bilder att många ställer sina högtalare (med spikes) på till synes tegelstenar lr liknande?! Varför
Du ser Superspikes på vissa av bilderna i mitt galleri, och sådana kan hittas i alla välsorterade hifiaffärer. De kostar mer än vanliga spikes, minns dock inte riktigt hur mycket.
Ett skäl till att vissa har tegelstenar under högtalarna kan också vara för att dämpa viprationer. Vet inte hur vanligt tegelstenar är, men kraftigare stenblock samt marmor och dylikt används av vissa. Är dock osäker på hur detta fungerar med Spikes samt om det gör någon skillnad. Syftet med spikes är ju även det att få bort vibrationer och resonanser så det kanske blir kaka på kaka liksom.
/masaba
Redigerat av masaba, 09 July 2004 - 16:57.
Postad 10 July 2004 - 13:58
Var mer det jag var inne på också, dämpa vibrationerna.. Men spikes gör ju det som sagt.Ett skäl till att vissa har tegelstenar under högtalarna kan också vara för att dämpa viprationer. Vet inte hur vanligt tegelstenar är, men kraftigare stenblock samt marmor och dylikt används av vissa.
Vart kan man hitta dessa stenblock till hyffsade priser? Tro om det skulle bli snyggt att gjuta egna ?
Postad 11 July 2004 - 00:59
Oups!... lite off topic....frågan gällde spikes
Redigerat av Unregistered611f456d, 11 July 2004 - 01:02.
Postad 11 July 2004 - 10:39
U got pm mckvack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?