Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Försteg Vincent SA-31

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vincent SA-31 (Försteg) 4 8.5 (5) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 10 July 2004 - 10:01

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Är Vincents försteg så dåliga som alla säger?!

Är lite sugen på ett rent stereo försteg och ett naturligt val iom att
jag har ett 331-steg hade ju varit SA-31an.

Är det någon här som har provat det och kan säga att det verkligen är kass?!

Postad 10 July 2004 - 13:56

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Vincents försteg är allt annat än dåliga.
Jag provade SA-31 när jag hade Yamaha DSP-A1 och den spelade skiten ur den..
Sitter nu med ett SA-T1 och det är ännu bättre men kostar dubbelt så mycket åxå..

Får du tag på ett SA-31 begagnat för 2-3 tusen så är det ett mycket bra köp!

Mvh
TiGgR.

Postad 10 July 2004 - 14:00

Christopher
  • Christopher
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Får hålla med, jag har hört att de ska vara väldigt bra jag också :blink:

Postad 10 July 2004 - 16:03

MikoSad
  • MikoSad
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
OK!

Efter lite mer efterforskningar så verkar det vara Vincents hembioförsteg som folk gnäller på.

Får inte riktigt till 2-kanals ljudet i min anläggning och jag misstänker att det är min Denon 3802a som inte duger som försteg. Måste försöka få låna ett försteg o testa om det är försteget eller om det möjligen är högtalarna som är boven.

Tyvärr har ju SA-31 varken fjärr eller hembioingång, vill gärna kunna integrera men mitt surroundsystem.

Postad 15 November 2004 - 17:10

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
gammal tråd men eftersom jag är på samma bana...

Har ett SP-331 , funderar på SA-31 eftersom jag tror att Yamaha 640 fungerar sämre som försteg. Någon som vet?

Tänkte då koppla på följande sätt:
Yamaha 640 pre-out -> Vincent SP-331
Vincent SA-31 -> Vincent SP-331
Och köra med någon y-koppling på slutstegets ingång. Borde ju inte vara någon fara om man skulle råka köra signal från båda föresteg .. eller?

Detta är mest en ekonomisk lösning eftesom jag inte har råd att lägga en 30 papp på en vettig surroundprocessor det närmsta året + slutsteg till det.
lyssnar ju mest på musik också. Yamman är mest för xbox (optisk ingång) DVD, hörlurar, sent TV-tittande (bra med extra högtalare nära sängen då) + hembio, budgetvariant <_<

Postad 15 November 2004 - 17:22

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Tror faktiskt inte att Yamahan spelar i samma division :lol:
Hade själv Vincentkombon innan och det är ett sanslöst
bra ljud i det. Försteget har också fått bra kritik.
Sålde det pga. lathet! (Ingen fjärr).

Läs denna recensionen: http://www.audiophil...ring.asp?Id=108

"Best Buy" :D :D :P .

Hur det funkar med ditt kopplingsförslag har jag ingen aning om <_<

Postad 15 November 2004 - 17:22

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Andreas har du testat y-koppling? Har själv nu en yamaha 630 men tycker inte den duger till 2-kanal så jag kör med ett rotel försteg till det har ett rotel slutsteg också. Jag kryper nu bak och byter signalkabel från försteg till recievern och vice versa... smådrygt =/.

Postad 15 November 2004 - 18:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Stämmer bra som ni säger att det är flerkanalsförsteget som är kasst, i 2 kanal är Vincent grymma.

Postad 15 November 2004 - 22:15

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
KungLudde: nej jag misstänker det också. tack för "länken" , inte lätt att förstå norska, men man fick en hyfsad uppfattning ändå.

Primeanic: Jag har inte testat. Därför jag undrar så man vet innan. Vet inte hur det påverkar ingångsspänning och massa sånt. Men det borde ju bara bli att man har två källor som blandas om man kör igång samtidigt. Fördelen med att "dryga sig" så som du kallar det är ju att man slipper lägga någon tusenlapp på någorlunda signalkabel :D den jar har nu är en MITerminator 2 och kostar ca 2 lök (fick med den gratis men ändå)

Ingen som har testat den kopplingen som jag undrar över?
Får ta o snacka med killen i ..öähmm. hifibutiken. host

Postad 15 November 2004 - 23:13

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Vet inget om Sa31 men har i min ägo en SA-T1 och kan säga att det är det bästa jag någonsin har hört.

Har haft många olika surround receivrar som jag använde till Sp331 och alla var kass i jämförelse.
SA-T1 kostar 10 000 men den spelar i mycket högre division än alla andra försteg.
Har direkt jämfört den med Nad 160 och Rotel 1070 och dem kommer inte i närheten.

Det är många här på forumet som använder receivrar som försteg till sina SP331.

Jag kan lungt påstå att, har ni inte provat kombon SP331 och Sp-T1 så har ni inte hört vilken kapacitet Vincent Sp331 har.
Har offrat hemmabio ljudet för ren två kanal och ångar det inte en sekund.
Kolla i mitt galeri, SA-T1 är en otrolig skönhet som spelar stort och öppet och ger nytt liv till Sp331.

Bifogad fil(er)

Postad 16 November 2004 - 08:20

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Jag skulle definitivt undvika att koppla in två försteg på samma slutsteg. I manualerna till de slutsteg som jag har ägt så har det så gott som alltid stått att man inte får koppla så. Jag råder dig att läsa manualen innan du kopplar.

En enkel lösning är annars att göra som jag gjorde innan, koppla in pre-outen från din yamaha till en vanlig ingång på din Vincent.

Postad 16 November 2004 - 08:48

Unregisterede321dedd
  • Unregisterede321dedd
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Varför kopplar ni inte in försteget på 7.1 ingången.Helt klart den bästa lösningen,då får ni ju också fjärrkontrollerad volym om det är ett försteg utan fjärr.Om man kopplar på det viset så används bara volymkontrollen i biorecievern,om man sen har ett extra slutsteg på pre-out på frontarna så har man ju fått ett riktigt bra tvåkanalssystem.Har kört så på min förra AVR7000 och även testat på min nuvarande Marantz SR9200.
Apropå Vincents SA31 som tråden egentligen startade med så kan jag varmt rekommendera ett köp,ska själv köpa ett och koppla in på 7.1 ingången på SR9200,an.Lånade ett SA31 igår och provade ihop med SR9200 och blev mkt nöjd med resultatet,SA31,an lät minst lika bra som försteget i Marantzen.Det säger ju en hel del om kvaliten 2-kanal kontra bioreciever.En anledning att välja SA31 är att den har både tonkontroller och Loudness,hoppa inte i taket nu när jag skriver loudness för den är helt självklart ett hjälpmedel när man spelar skivor som är uselt producerade.Vincents SA-T1 kanske också är ett bra val,men det skiljer ju några tusenlappar emellan dom.

Redigerat av Unregisterede321dedd, 16 November 2004 - 08:52.

Postad 16 November 2004 - 09:12

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
gargoyle: Dock så vill man ju undvika att använda försteget i hemmabio-förstärkaren vid 2-kanalslyssning. Dock på vissa förstärkare så är 5.1 (alt 7.1) ingången ok att koppla in på då signalen inte behandlas något utan endast volumregleras.

Postad 16 November 2004 - 09:46

Unregisterede321dedd
  • Unregisterede321dedd
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Joakim99 : Det är inte alla som har råd eller plats att ha två anläggningar,och för min del kan jag inte tänka mej att krypa runt och koppla kablar varje gång jag ska lyssna på cd skivor.Att lyssna på 2-kanal och ha hemmabio är en kompromiss och då gäller det att göra det bästa av läget,och då ser jag mitt förslag som det mest attraktiva.
Mej veterligt så kopplas alltid recieverns försteg bort när man använder 5.1/7.1 ingången,rätta mej om jag har fel.

mvh Håkan...

Postad 16 November 2004 - 10:13

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Gargyole: Jag har inte läst maualen, utan bra bläddrat igenom lite snabbt.
Nej, men då struntar jag i att koppla så.

Mocke: 10 papp är kanske lite väl mycket. Ska försöka lyssna på både SA-T och SA och gämföra. SA-T har ju fördel att det är snyggare + fjärr. Måste alltid ha fjärren till hands.

Menar ni att man kopplar t.ex.
CD -> SA31 -> Yamaha 6ch input
Yamaha pre-out -> SP-331
Och på så sätt inte får några färgningar från yamman även fast den går genom volymkontrollen? isåfall vore det en bra lösning.

Börjar själv glida in mer på 2 kanal, men vill ändå behålla den hembio jag har utan att få avkall på 2kanal.

Postad 16 November 2004 - 11:59

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
andreas. Jag har svårt att se fördelen med att koppla in ett nytt fint försteg i samma signalkedja som surroundrecievern. Det är ju det du vill komma ifrån när du köper ett nytt tvåkanalsförsteg, försteget ska ju endast agera som ingångsväljare och volymkontroll. Kopplar du in försteget genom surroundförstärkaren så får du färgning samt problem med dubbla volymkontroller.

Jag hade själv samma problem som jag löste med att köpa ett försteg där dess ena ingång inte påverkas av volymkontrollen, där kopplar man in surroundförstärkaren. Det kryllar dock inte av sådana försteg för vettiga pengar. Hittade det norska företaget Embla som modifierade sitt försteg Embla Erato så att ena ingångens signal passerar volymkontrollen utan förstärkning. Jag har tänkt att koppla:

för tvåkanal:
DVD-(digitalt,el)>DAC->försteg embla->SP331

för bio:
DVD-(digitalt,opt)>Surrondförst.->försteg embla(ingång som inte påverkas av volymkontrollen)->SP331

Priset för detta försteg är lågt, cirka 3000 inkl. frakt från norge och modifiering. Nackdelen är att det inte är vackert, stort som en knytnäve och har ingen egen fjärrkontroll. Men det går att lära den att tolka signalen från en annan fjärr, vilket fungerar bra. Fördelen med det minimalistiska är korta signalvägar och påkostade komponenter. Har försteget hemma men har inte utvärderat vilken förbättring man får jämfört men försteget i surroundförstärkaren. DAC:en som jag köpte från kina var defekt vid leverans och jag väntar nu på att en ny ska komma i utbyte, får sitta och prova lite när alla prylar finns hemma. Har dock ingen vidare cd-spelare som man kan mata analogt med så en direkt jämförelse mellan förstegen för mig är lite svårt. Du kan låna försteget om du vill och prova, har inte så stor användning av det innan dac:en kommer och det dröjer nog någon vecka.

Försteget har fått mycket god kritik av personer från hififorum.
mvh Johan

Redigerat av Unregistered099ce9b3, 16 November 2004 - 12:19.

Postad 16 November 2004 - 12:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
En annan lösning är att skaffa ett slutsteg till frontarna
med både XLR och RCA ingångar... sen kör man rca från sin reciever.
Sen XLR från försteget till 2-kanal.

Postad 16 November 2004 - 12:52

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
martin: jo det är en lösning, men bord det inte bli knas om man kör signal till både RCA och XLR?
men å andra sidan har man redan ett steg och är nöjd mer hur det låter...

johan: det är iof inte så farligt dyrt, men hur låter det i gämförelse mot vincent SA31 eller SA-T1? och framförallt, slår det det yammans försteg?

Annars kan man väl köra yammans utgång (pre-out) genom en ingång på försteget när man kör hemmabio?
visst får man dubbla volymkontroller men det går ju att leva med, kollar ändå inte på film speciellt ofta.

Får se hur man löser det.

Postad 16 November 2004 - 13:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Självklart kör man inte båda samtidigt :D

Postad 16 November 2004 - 13:47

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
andreas: Har inte jämfört med vincentförstegen så jag kan inte uttala mig om skillnaden. Köpte det själv utan att lyssna, har endast läst om det på hififorum där många talade varmt om det och jag har inte gjort några jämförelser ännu mellan försteget i H/K 230 och emblan. Men gissar att det utan tvekan slår Yamans försteg. När jag själv letade så jämförde jag brusnivåer och annan data mellan SA31 och Eraton och eraton var mycket bättre. T.ex.:

SA-31
dist. 0.1% vid 1kHz 1V

Erato
0.0008% vid 1kHz 1Vrms

Jag var ute efter ett försteg som påverkar signalen så lite som möjligt och för mig var integreringen med hemmabio viktig. Vill du prova om Emblan duger så är det bara att låna, bor i Vaxholm norr om stockholm och jobbar i stockholm.

mvh Johan

Postad 16 November 2004 - 15:00

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
johan : tack för erbjudandet. men jag bor på västkusten så det är för långt att köra.

Martin. men om man inte kör båda samtidigt, vilket är knas bara det, så borde man väl ändå kunna koppla in två försteg till slutsteget, eller känner det av last även om inte båda förstegen är igång?

Kommer såklart inte koppla något som jag inte är 100 på

Postad 16 November 2004 - 15:05

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Joakim99 : Det är inte alla som har råd eller plats att ha två anläggningar,och för min del kan jag inte tänka mej att krypa runt och koppla kablar varje gång jag ska lyssna på cd skivor.Att lyssna på 2-kanal och ha hemmabio är en kompromiss och då gäller det att göra det bästa av läget,och då ser jag mitt förslag som det mest attraktiva.
Mej veterligt så kopplas alltid recieverns försteg bort när man använder 5.1/7.1 ingången,rätta mej om jag har fel.

mvh Håkan...

Jag har inte sagt ett ord om att man behöver ha två anläggningar. Det jag hade åsikter om är att det är onödigt att låta 2-kanalssignalen gå genom mer än ett försteg.

Japp, du har fel. Det är inte alla receivrar som låter signalen passera ostört genom. Dock börjar det som tur är bli mer vanligt att även förstärkare i vettiga prisklasser har någon form av Bypass/Direct through/eller vad dom nu kallar det.

Postad 16 November 2004 - 15:07

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Martin. men om man inte kör båda samtidigt, vilket är knas bara det, så borde man väl ändå kunna koppla in två försteg till slutsteget, eller känner det av last även om inte båda förstegen är igång?

Som jag skrev ovan brukar inte slutsteg tycka om att du kopplar in olika apparater samtidigt på slutstegets ingångar. Återigen, läs i manualen vad som gäller. Det vore ju trist om något går sönder.

Postad 16 November 2004 - 15:31

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

martin: jo det är en lösning, men bord det inte bli knas om man kör signal till både RCA och XLR?
men å andra sidan har man redan ett steg och är nöjd mer hur det låter...

johan: det är iof inte så farligt dyrt, men hur låter det i gämförelse mot vincent SA31 eller SA-T1? och framförallt, slår det det yammans försteg?

Annars kan man väl köra yammans utgång (pre-out) genom en ingång på försteget när man kör hemmabio?
visst får man dubbla volymkontroller men det går ju att leva med, kollar ändå inte på film speciellt ofta.

Får se hur man löser det.

Tja

Som sagt jag har direkt jämfört
Maratz sr6200 + Vincent sp331
H/K avr7000 + V 331
Marantz sr6300 + V331
Nad 160 + V331
Rotel 1070 + V 331
Vincent SA-T1 + V331.

Alla Receivrar agerande försteg faller bort direkt i jämförelse eftersom dem färgar ljudet väldigt mycket, brus nivån är mycket högre vid högre volymer och mycket sämre dynamik.
Naden 160 var typiskt Nad, kantig och kall, medans Roteln var något bättre, klarare i ljudet och mer detaljrik.
Vincenten SA-T1 var ljusår bättre, det kändes som att man hade nytt slutsteg.
Måste höras helt klart. Viserligen är den lite dyr men det går väll o skaffa en på begmarknaden eller kanske direkt från Kina.

Redigerat av Unregistered419b94f0, 16 November 2004 - 22:01.

Postad 16 November 2004 - 17:07

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Jag ska ta en titt på SA-T1, SP-T1 eller SP-T100 är väl ett slutsteg?

men om jag då kör recivern pre-out genom försteget så borde det ju inte vara några problem eftersom det är lågnivå, eller?

Postad 17 November 2004 - 22:05

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hittar inte så mycket information om SA-T1. Är det seperata volymer för höger/vänster som det är på SA-31?

SA-31 har fallit bort lite till fördel för SA-t1. fjärr känns som ett måste.

Redigerat av Unregistered02d75cbb, 17 November 2004 - 22:09.

Postad 18 November 2004 - 01:40

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Är det seperata volymer för höger/vänster som det är på SA-31?

Öhhhh...vad menas? Finns bara ett volymreglage på SA-31an.
Iallafall på den jag hade. SA-31an har 4 rattar: Diskant, bas,
ingångsväljare och volymratt!
Dock ingen fjärr som sagt :( :( ;) .

Postad 18 November 2004 - 10:05

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
har inte hittat så mycket info om SA-31 mer än dom vanliga specen, men hörde från någon som sa något om att den var dualmonouppbyggd och därmed funkade på det sättet.

mm , men då är det ju bra ändå.

Postad 23 November 2004 - 20:08

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Får en Vincent CD-S3 till helgen som jag tänkte köra direkt till slutsteget innan försteg införskaffas. Det är svårt val om man ska köpa SA-T1 eller en reciver med bra "förbikoppling"

Yamman ska säljas i vilket fall.

Postad 23 November 2004 - 20:37

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
tja

Det är inte separata volymer för vänster/höger
Har lagt upp en bild tidigare i tråden.

Den har 4 rattar
Från höger till vänster:

Diskant, bas, linjeväljare och volym ratt.
Sen har du 4 knappar
Power, tone, loudness och mute.
Och sen har den fjärr i borstad aluminium, väger multum, extremt fin.

Kan bara säga att ingen receiver med eller uten förbi koppling kommer i närheten av det ljudet SA-T1 har ihop med SP331.

Postad 23 November 2004 - 20:57

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Mocke: jo det vet jag ju.

Nu har jag en Sony DVP950 något slimsize DVD som CD och kör genom Yamaha 640 och vidare till SP-331 genom MIterminator 2 kablage och slutligen forslas ljudet in i ett par NHT 2.5i via bi-wirade neo-tech kablar. Det låter ju inte som i butiken precis.

OT:

En vincent CD-S3 kommer som sagt på Lördag.
Denna CD kommer lyfta ljudet en hel del, det vet jag. fast det är ju lite sunkigt att köra CD -> slutsteg och varje gång man stänger av / slår på CDn så maxas ljudet, alltså ingen dämpning. fasa om man skulle råka dra igång utan att minska ljudet först. Försteg kommer. någom som är sugen på att beställa från kina om några måander?

passar ju mer i CDforumet eller inmportforumet nu. :D

Postad 23 November 2004 - 22:47

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Jo det kommer att bli en enorm lyft med redig försteg.
Vad fick du ge för Cd om man får fråga.
En sak till.

Kinesisk Vincent/ShengYa SA-T1 är inte likadan som svensk SA-T1.

Så här ser Kinesisk version ut.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  SA_T1.jpg   24.88K   1 Antal nerladdningar

Postad 24 November 2004 - 00:44

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
CDn kostar 5´ vilket jag tycker är ett helt ok pris.
Ska hämta den på lördag så jag kan ge en liten review då (har inte mycket att gämföra med faktiskt)

ahh så det kan skilja mellan Vincent och ShengYa ändå. undra om "våran" piskar kinesernas? :D

Edit:
Såg på en halvtaskig bild att SA-T1 har 3 utgångar, en som sitter vid ingångarna och 2 som sitter längre bort. Är det någon skillnad? funderar nämligen på att skaffa hörlursförstärkare någon gång också kanske :lol:

Redigerat av Unregistered02d75cbb, 24 November 2004 - 10:01.

Postad 24 November 2004 - 00:58

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Tja

Jo det kommer att bli en enorm lyft med redig försteg.
Vad fick du ge för Cd om man får fråga.
En sak till.

Kinesisk Vincent/ShengYa SA-T1 är inte likadan som svensk SA-T1.

Så här ser Kinesisk version ut.
Postad bild

Det är väl så att steget på bild är det som heter Sheng-ya SA-T3, den kinesiska motsvarigheten (enligt uppgift även uppgraderad) jämfört med SA-T1 som säljs i europa under namnet Vincent. Anledningen till ändrad design brukar vara att OEM produkter under olika namn ej får se likadana ut därav vissa kosmetisska avvikelser. Rent funktionsmässigt brukar OEM produkter vara rätt likvärdiga.

Redigerat av Unregistered1c5b3749, 24 November 2004 - 01:04.

Postad 24 November 2004 - 10:20

TiGgR
  • TiGgR
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
SA-T1 finns både som Vincent och Sheng-Ya, SA-T3 är en helt ny produkt som har samma design som SA-T1.

Så ligger det till!!

/TiGgR.

Postad 24 November 2004 - 11:22

Unregistered1c5b3749
  • Unregistered1c5b3749
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

SA-T1 finns både som Vincent och Sheng-Ya, SA-T3 är en helt ny produkt som har samma design som SA-T1.

Så ligger det till!!

/TiGgR.

Steget på bild ovan är ett SA-T3

SA-T1 tog väl bort från Sheny-ya´s sortiment pga. Vincents strypning av privatimport av vissa produkter, därav SA-T3. Någon Vincent som heter SA-T3 finns inte...så ligger det väl till...

Postad 24 November 2004 - 15:04

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

CDn kostar 5´ vilket jag tycker är ett helt ok pris.
Ska hämta den på lördag så jag kan ge en liten review då (har inte mycket att gämföra med faktiskt)

ahh så det kan skilja mellan Vincent och ShengYa ändå.  undra om "våran" piskar kinesernas?  :wub:

Edit:
Såg på en halvtaskig bild att SA-T1 har 3 utgångar, en som sitter vid ingångarna och 2 som sitter längre bort. Är det någon skillnad?  funderar nämligen på att skaffa hörlursförstärkare någon gång också kanske  ;)

Tja

Två av dem som sitter längre bort är PreOuts, medans den tredje är Taperec.

5k är helt Ok pris för en ny spelare, e lite sugen själv på en sån.

EDIT: Sorry det var en SA-T3, det e väll motsvarighet till ``gamla`` då SA-T1.

Redigerat av Unregistered419b94f0, 24 November 2004 - 15:07.

Postad 28 November 2004 - 21:54

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Fick hem CDn som lovat. Problemet är volymkontrollen. Det finns 26 nivåer. 0 är det knäpptyst, på 1 är det partyvolym och ja högre än så har jag inte vågat dra på. eftersom Yamman är såld och ska skickas imorgon så är jag minst sagt i stort behov av ett försteg snarast.
Jag är ju sugen på SA-T1 men har inte riktigt råd med ett sådant just nu. Funderar på att bara ta ett SA-31 rakt av och köra med det ett tag (ca ett år blir det nog). Så får man helt enkelt ge fan i att lyssna på SA-T1 då eftersom det kan gräva hål i plånboken.

Sak till butiken imorgon och försöka få med dugliga kablar i priset också.

Postad 28 November 2004 - 21:55

Unregistered02d75cbb
  • Unregistered02d75cbb
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Fick hem CDn som lovat. Problemet är volymkontrollen. Det finns 26 nivåer. 0 är det knäpptyst, på 1 är det partyvolym och ja högre än så har jag inte vågat dra på. eftersom Yamman är såld och ska skickas imorgon så är jag minst sagt i stort behov av ett försteg snarast.
Jag är ju sugen på SA-T1 men har inte riktigt råd med ett sådant just nu. Funderar på att bara ta ett SA-31 rakt av och köra med det ett tag (ca ett år blir det nog). Så får man helt enkelt ge fan i att lyssna på SA-T1 då eftersom det kan gräva hål i plånboken.

Ska till butiken imorgon och försöka få med dugliga kablar i priset också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.