Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig med inredningen!

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 July 2004 - 15:29

Unregistered0a912a3f
  • Unregistered0a912a3f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej!
Är ny här på forumet, och ska om ungefär en månad flytta in i en etta på 31 kvadratm.
I rummet som är på cirka 20-25 km så kommer jag att ha en dator,ett datorbord, en säng, en tvåsitsig soffa, ett "soffbord/tvbord", en tv + tvbänk och lite annat smått.
Väggarna är vitmålade, och jag undrar vad jag ska köpa in för färger på möblerna, lite tips?
Jag vet att smaken är som baken, men jag vill ändå få en massa tips från er andra.
Är inne på att köpa en svart eller en beige soffa, vilka färger går i hop med andra så att det blir snyggt? (kan tänka mig att en svart tv och en rosa soffa skulle se för jävligt ut) :)
IKEA har jag inte så långt ifrån mig, och jag har redan spanat in en soffa kallad KLIPPAN, har någon testat den?
Några andra möbelvaruhus som är rätt billiga och ligger i sthlm området?

EDIT: Har lagt upp 4 bilder på min tomma enrummare...!

Redigerat av BlueWave, 19 July 2004 - 16:54.

Postad 20 July 2004 - 21:27

Unregistered0a912a3f
  • Unregistered0a912a3f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ingen som kan ge något tips eller nått förslag???

Redigerat av BlueWave, 20 July 2004 - 21:28.

Postad 21 July 2004 - 04:46

Unregistered4b9c084b
  • Unregistered4b9c084b
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Högt till tak??
isåfall loftsäng, jag bor själv i en etta o har en dubbelsäng som jag fixat om till loftsäng. Byggde en "ram" av 2tum4 reglar och lade upp sängen på och under har jag dator, det blir som ett extra litet rum när man drar för skynkena.

Postad 21 July 2004 - 09:13

Unregistered0a912a3f
  • Unregistered0a912a3f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Högt till tak??
isåfall loftsäng, jag bor själv i en etta o har en dubbelsäng som jag fixat om till loftsäng. Byggde en "ram" av 2tum4 reglar och lade upp sängen på och under har jag dator, det blir som ett extra litet rum när man drar för skynkena.

Japp, jag har ganska högt till tak. Har funderat på loftsäng, men det verkar jobbigt att klättra varje gång man ska gå och lägga sig. ;)

Postad 21 July 2004 - 10:47

James
  • James
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Kan informera att det är jobbigare att klättra ner om man måste pinka mitt i natten efter en partykväll med mycket öl ;)

Postad 21 July 2004 - 10:58

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0
En ganska stor nackdel med loftsäng är också att man utagerar vissa trevliga hm "positioner" vid intima tillfällen med frugan ;)

Postad 21 July 2004 - 14:26

Unregistered722daaac
  • Unregistered722daaac
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Loft säng eller kanske sängskåp.
Är på jakt själv men har hittat dessa ställen.

Här finns det lite länkar.
http://www.sovcomfort.com/
http://www.livingood.se/
http://www.compact-living.com/
http://www.compact-living.se/

Postad 21 July 2004 - 21:14

Unregistered1ecda028
  • Unregistered1ecda028
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Till skrivbord/databord kan du köpa IKEA:s journalist med skrivbordsdel och datordel. Då får du både bokhylla skrivbord och datorbord i ett.. på väldigt liten ta dessutom. Jag har själv en etta. Med ett vardagsrum på ca. 20-25kvm. Och jag har en tvåsitssoffa och en tresits. ett soffbord. 1.20 säng samt mitt skrivbord. och självklart bion. Utan att det känns särskilt trängt.

Funderade också först på loftsäng. I början går det nog bra och enkelt. Men efter att tag tröttnar man nog att gå upp och ner. Om man tex. glömt något när man gått och lagt sig och måste klättra ner igen mm.

Postad 21 July 2004 - 23:11

Unregistered4b9c084b
  • Unregistered4b9c084b
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

En ganska stor nackdel med loftsäng är också att man utagerar vissa trevliga hm "positioner" vid intima tillfällen med frugan  :huh:

Då är det tur att man har en stor portion fantasi och uppfinningsrikedom :P :D

Postad 24 July 2004 - 01:30

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Wow!

Du har då åtminstone oanade möjligheter att med en enkel glasskiva göra om köket till hushbox om du köper projektor någon gång <_<

Hur som helst tror jag att du skall sikta på ljusa färger - på så sätt känns ett rum i regel luftigare och större! Kanske datorbord, tvbänk och soffbord i björk, och en soffa och fotölj(?) i svart läder/skinn...

På långväggen skulle jag försöka sätta upp en långsmal tavla, varför inte någon av dom där vackra målningarna på spitfirern som dom kört på gallerix för en tid sedan.. Fast det är väl lite trist att ha samma som alla andra kanske...

Hur som helst, genom att sätta upp långa tavlor kan du få rummet att verka längre. Sätter du upp en smal men hög tavla, eller gärna några stycken, blir ju rummet såklart högre, men risken är väl då att det känns en aning kubiskt =/

Vidare tror jag att du skall akta dig för att utnyttja hela rummet till "bio" 'n. Avsätt istället någonstans mellan 1/2 - 2/3 av rummet och ställ prylarna på "tvären" så tror jag du kommer undan dom flesta elaka vågor som vill uppstå. Givetvis gäller det bara att testa sig fram vad gäller den saken..

Vidare tycker jag att du skall satsa på halogenbelysning på någon av väggarna, kan bli oerhört stämningsfullt!

Nåja, detta är mina 02,29 på natten funderingar, så ta dom med en nypa salt... men Björk och svart skinn står jag för :)

Postad 24 July 2004 - 15:32

Unregistered7afd1083
  • Unregistered7afd1083
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
En bäd soffa kanske??... känns som det ultimata i en etta tycker jag *om man nu inte vill ha en loft säng som man efter ett tag ändå sover på soffan pratar om egen erfarenhet <_<* ne men en bäd soffa o 1-2 mindre förtöljer....

MvH Bengt

P.S Lycka till med den nya lägenheten

Postad 24 July 2004 - 23:42

Unregisterede5cd5ada
  • Unregisterede5cd5ada
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
hej, tilläggas bör att om du funderar på en loftsäng köp inte den i stål hoss ikea, den gnisslar hemskt vissa stunder <_<

haft en och gett bort en

Postad 25 July 2004 - 00:12

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

En bäd soffa kanske??... känns som det ultimata i en etta tycker jag *om man nu inte vill ha en loft säng som man efter ett tag ändå sover på soffan pratar om egen erfarenhet <_<* ne men en bäd soffa o 1-2 mindre förtöljer....

MvH Bengt

P.S Lycka till med den nya lägenheten

Precis, en bäddsoffa är nog klart bäst, Ikea t ex har några bra som är gjorda för att sova bra dagligen i och fungerar som en bra vanlig soffa med typ Ikea PS eller Ikea Allerum!

Postad 26 July 2004 - 14:42

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Många bäddsoffor är kass, men Futon-varianten och "Klick-klack" (sängen är lika lång som soffans bredd, sitsen + ryggstödet tillsammans bildar en ca 160 cm bred säng, sängkläderna ligger i en låda under) kan vara riktigt bekväma.

Postad 26 July 2004 - 21:15

Unregisteredb5c7aea2
  • Unregisteredb5c7aea2
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag skulle satsat på en Futon med tanke på plats, eller brist av det kanske.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.