Yamaha RX-V750 så bra är den!
Postad 20 July 2004 - 19:51
Postad 20 July 2004 - 20:30
Jag har beställt en likadan på hembiobutiken, men de har svårt att leverera.
Är speciellt intresserad av den automatiska kalibreringsfunktionen.
Har du testat den ?
Vad roligt att du är nöjd.
mvh
Fredrik
Postad 20 July 2004 - 21:13
Postad 20 July 2004 - 21:44
Postad 20 July 2004 - 23:32
Har beställt yamahadvd 550,som verkar snarlik din pioneer.
Har du några bra tips på fronthögtalare, tänker byta de jag har nu.(golv)
De ska vara bra till musik också.
Vi hörs
F
Postad 21 July 2004 - 12:14
Lite nyfiken bara! Vad hade du för hembioreciver för 16 år sedan? Fanns det överhuvudtaget konsumentprodukter på hembiofronten redan på 80-talet?Tjabba! Jag har haft hembio dom sista 16 åren och har haft för vana att byta upp mig 1-2ggr året och brukar köpa reciver i klassen 5-10000:- ,
Mvh JB
Postad 21 July 2004 - 12:42
senare 1989-90 köpte jag en pioneer reciver med 5x80w och prolodgic decoder och senare hösten -91 köpte jag en värstin ifrån yamaha på om jag minns rätt 5x140w och 4x25w för precense högtalare bak och fram , för nästa svar angående DVD skillnaden imellan pioneer och yamaha är att pioneer är en så kallad multispelare DVD Audio , super cd spelare och att yamaha inte tillverkar egna dvd spelare S550'n är en philipsspelare i grund och botten yamaha gör endast chassit till den , Sen angående högtalare villken prisklass, Golvare eller satteliter ,storlek på rum , trä eller betong i väggarna , typ av golv , och viktigaste vad prioterar du rent ljud eller högtspelande muskedunder högtalare etc
Postad 21 July 2004 - 21:30
Den står nå på soverommet og spiller stereo.
Sorry at det ble litt OT
Postad 21 July 2004 - 21:45
Postad 10 August 2004 - 13:34
Vi verkar tänka ganska lika
Jag har bestämt mig för antingen RX-V750 eller 650:an som reciewer och som DVD har jag funderat på Pioneer DV-575A eller Yamaha DVD 550. Pioneeren verkar ju ge mest för pengarna, men Yamahan ligger bra till pga. design och utseende. Vilka är dina kommentarer till kombinationen och har du möjligheter att lägga ut några bilder där man ser reciewer och dvd tillsammans.
Hälsningar
Tomas
Postad 12 August 2004 - 17:21
Min första spontana reflektion var iallafall att den inte var ett dugg luftig i diskanten utan ganska dov och kompakt. Oavsett om man kör Direct eller inte. Inga tonkontroller användes. Dock testade jag endast med de interna DAC:arna.
Kan nog konstatera att kombinationen Yamaha x50 och Magnat Vintage 450 blir lite för dov och diskanten kommer aldrig ut utan låter instängd. Förstärkaren har kraft och låter inte dåligt på någon annan punkt.
Misstänker att ljudet har blivit aningen mörkare mot 1400:an, som jag inte upplevde samma sak med. (!?) Detta var faktiskt den första förstärkaren som inte har låtit helt bra till dessa högtalare!
Autokalibreringen fungerade okej, men ger ändå lite att önska.
Fjärrkontrollen är bra, och lever faktiskt upp till förväntningarna på alla punkter utom utseendet! :-)
Ska ge den en vecka till, sedan får vi se om det blir annorlunda eller om den ska avskrivas från min inköpslista...
Postad 13 August 2004 - 10:24
Jonas
Postad 13 August 2004 - 11:29
HejHej,
Jag har beställt en likadan på hembiobutiken, men de har svårt att leverera.![]()
Är speciellt intresserad av den automatiska kalibreringsfunktionen.
Har du testat den ?
Vad roligt att du är nöjd.
mvh
Fredrik
Jag har också beställt från hembiobutiken och jag väntar också.
Så snart jag fått hem den kommer en recension.
/Patrik
Postad 24 August 2004 - 05:45
Jag har nu fått min Yamaha RX-V750. Jag hade tidigare en Pioneer VSA-701, dolby prologic. Och jag måste säga vilket lyft. Mina små Canton högtalre har växt. Till alla ni som funderar på YPAO, det är jätte bra. Jag hade aldrig kunnat ställa in förstärakaren så bra. I början så klagade den på fas fel, dock var det kopplat rätt. Jag ändrade så som Yamahan sa. Och vist blev det bättre. Denna produkt kan varmt rekomenderas.
/Patrik
Postad 24 August 2004 - 07:18
Mvh
pppp
Postad 24 August 2004 - 08:05
Jag har än så länge bara provat med 5.1. Ska senare i veckan koppla in de bakre högtalarna och prova 7.1
YPAO. Kan även säga att tidigare så hade jag min subwofer på hög effekt, yamahan sänkte den med 4db! Och faktiskt det blev bättre. Nu harmoniserar alla högtalre. Tittar man på alla hötalare så höjde resp. sänkte den några db.
Ska även lite senare inreda ett mer anpassat hembio rum. Håller just nu på att dra lite vp-rör i väggarna.
/Patrik
Postad 24 August 2004 - 18:13
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
710 filmer
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?