Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor Audio GR 10 eller Audiovector Mi 1?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 July 2004 - 17:00

Puppetmaster
  • Puppetmaster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har äntligen definitivt bestämt mig för att köpa stativhögtalare, valet står mellan Monitor Audio Gold R 10 eller Audiovector Mi 1 Super..

Jag vet att Monitor Audio låter bra (har hört dem) men har tyvärr inte kunnat lyssna på Audiovector (har dock hört Mi 3 som lät finfint..).. Finns det någon snäll människa som har hört Mi 1 Super och kan uttala sig lite om hur de låter..??

Tackar på förhand!

Postad 29 July 2004 - 17:37

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Jag har inte heller lyssnat på Audiovectors stativare, men som jag förstått det utav andra som lyssnat på dom så ska det ju låta ganska mycket som golvarna, fast lite klarare ljud, men sämre bas...ungefär som det brukar vara från golvare till stativare alltså. Ljudet i sig ska då med största sannolikhet låta minst lika underbart bra som i golvarna.

Postad 29 July 2004 - 17:43

spacefriend
  • spacefriend
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
--> puppetmaster: jag får hem ett par nya Audiovector Mi1 Super imorgon! dessvärre har jag inte hört monitor audio högtalarna. och mina kommer ju inte att vara inspelade på ett tag... men pm:a gärna så kan jag i alla fall ge ett enklare första lyssningsintryck förhoppningsvis redan imorgonkväll eller så!

:wacko:

Postad 29 July 2004 - 18:40

Puppetmaster
  • Puppetmaster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tackar allra ödmjukast för ditt erbjudande!! :wacko: Det vore jättesnällt om du kunde maila mig ([email protected]) eller skicka pm och berätta lite om dina lyssningsintryck.. Jag har lyssnat på ganska många högtalare (både golvare/stativare) den senaste tiden och av de jag har hört på har Monitor Audio Gold R 10 låtit klart bäst!! Jag gillar inte Dynaudio pga att deras högtalare inte har speciellt bra diskant, utan föredrar ett klarare, krispigare, mer distinkt, analytiskt ljud a´la Monitor Audio. Jag var dock jäkligt impad av Audiovector Mi 3 Super som jag lyssnade på i Kalmar. De ligger dock lite över min budget (max 15 papp) för frontar. Jag tror dock att jag således gillar Mi 1 oxå.. Det vore bra om Mi 1 låter bra för då kan jag köpa dem + en center för ca 3-4000 kr billigare är Monitor Auidio G R 10 + center. Hör gärna av dig när du har spelat på dem lite..

Tackar på förhand!!

Mvh Kent

Postad 31 July 2004 - 01:40

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Audiovector Mi3 är ju lika bra ljud i som i Mi3 Super, bortsett från lite klenare bas. Men i PM:et du skickade nämde du ju att du ändå tänkt skaffa sub senare...och M3/Mi3 plus en bra sub är rena drömmen att lyssna på, tro mig! :wub:

Postad 31 July 2004 - 09:54

Puppetmaster
  • Puppetmaster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tja, nu är man plötsligt lite kluven igen.. :wub: Men jag kommer i alla fall att köpa ett par Audiovector inom en månad.. Ska bestämma mig definitivt när jag har lyssant på ett par Mi 1 Super och ett par Mi 3:or.. :D

Tackar för era svar!!

Mvh

Postad 31 July 2004 - 23:03

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Synd du inte tar Monitor Audio GR 10 eller 20 istället, jag anser de vara bättre än de Audiovector du funderar på...inte lika ljust och tunnt ljud.

Postad 31 July 2004 - 23:56

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Det är ju en smaksak vad man föredrar för ljud matte. Jag kallar då inte Audiovectors ljud för vare sig ljust eller tunnt. Jag tycker det är neutralt och välbalanserat.

Har lyssnat på många märken som har både ljusare och tunnare ljud. Det kan inte vara så att Monitor Audio högtalarna istället är lite åt det nörka hållet och lite mullrigare bas, som man ofta får på köpet. Jag menar inget illa med det, det är ju tex jättemånga som älskar Vincent just för att de har ett lite mörkare, varmare ljud med lite mullrigare bas (samma sak gäller ju tex H/K, som vi nog alla vet att mängder älskar). Själv gillar jag mer den skärpan man får i mer neutrala system.

Och om du med tunnare ljud menar att du saknar lite djupbas så ska ju ändå Puppetmaster senare skaffa en sub, och återigen, Audiovector M3 ihop med en bra sub är då allt annat än tunnt...kom hit å provlyssna om du inte tror mig! ;)

Postad 01 August 2004 - 09:12

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Det jag menar är att jag tycker audiovector har ett ljusare grundljud än Monitor Audio, vad man sedan föredrar är en smaksak. I mina öron låter dock MA "bättre" för den typen av musik jag gillar (rock, hårdrock, grunge). Mullrig bas har MA inte, utan en mycket snabb och fyllig bas som räcker långt även utan sub.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.