Jag köpte en Triax UFO 45 på Expert idag och har precis satt upp den. Hade en One For All tidigare, men fick vissa störningar. Har nu monterat Triax:en utomhus och har en signalstyrka på 100% och signalkvalite på mellan 70-90%. Fungerar dock mycket bra, trots att det är dåligt väder ute. Fördelen med Triax är att den an användas både inom- och utomhus.
Kan göra ett förtydligande av de olika modellerna, eftersom jag själv ställde mig samma fråga innan jag köpte antennen.
Triax UFO 45:
Det finns två varianter av denna modell. Den ena modellen matas med 230V/12V och har en antennförstärkare (Ref. No. 109690). Den andra modellen (Ref. No. 109692) matas med 5V direkt från digitalmottagaren.
Klara endast UHF bandet Ch 21-69, dvs digitala marknätet.
Triax UFO 345:
Denna modell matas med 12V eller 24V och används fördelaktigast på båtar, husbil, husvagn, etc.
Denna modell klarar både VHF och UHF (Ch 5 - 69), dvs båda analoga och digitala nätet. (Ref. No. 109691)
Den jag köpte på Expert är Triax UFO 45 (Ref. No. 109690) för 595 kr. Tror att de har ett erbjudande fram till 22/11. Annars är priset 695 kr.
Jaa, det var väl allt.
/RS