Behöver tips på tapeter till nya lägenheten
10 svar till detta ämne
Postad 26 August 2004 - 11:57
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Hallå där
Har precis separerat med tjejen o har skaffat en egen liten lya på 46m2 (2:a) som jag kommer att flytta till den 1:e november. Nu är det så att den lägenheten har inte renoverats på en herrans massa år så hyresvärden ska göra det innan jag flyttar in och då får jag välja tapeter. Är det någon som har nåt bra tips på vilka kulörer eller stiler man kan ha i dom olika rummen? I hallen vill jag ha grått har jag fått för mig. Sen i sovrummet kan det ju va mysigt med en lite varmare färg, t.ex. rött men det gör ju att rummet ser mindre ut o det är ju inte så stort. Vardagsrummet ska få en lite ljusare färg hade jag tänkt mig, har planerat o köpa uteslutande ekmöbler dit sen o ek gör sig bra med en ljus färg. Köket har jag faktiskt ingen aning om än. Kom igen nu o peppra mig med tips och idéer.
Söker även snygga ekmöbler om någon vet var man kan få tag på det. Har hittat en tv-bänk här på forumet som såldes på folkhemmet har jag för mig, görs av Bitc möbler. Är även på jakt efter ett litet datorbord i ek om nån vet om något sådant.
Postad 26 August 2004 - 12:09
Unregistered2ce2d195
-
Unregistered2ce2d195
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Vilket sammanträffande, jag har alldeles nyss tapetserat om vardagsrummet och lagt ekgolv och köpt ekmöbler (bokhylla och tvbänk), möblerna hör till en serie som heter ekliden och tillverkas av Torkelsons möbler (kolla på http://www.torkelson.se), det finns även matbord, stolar, soffbord och annat i samma serie, jag satte en ganska ljus tapet i vardagsrummet (Colorit 1118 från boråstapeter), och ska ha en lite mörkare i samma serie i hallen (Colorit 1117), har även en som stämmer bra överens i köket, satte för övrigt golvlister av ek
Redigerat av Unregistered2ce2d195, 26 August 2004 - 12:13.
Postad 26 August 2004 - 12:23
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Vilket sammanträffande, jag har alldeles nyss tapetserat om vardagsrummet och lagt ekgolv och köpt ekmöbler (bokhylla och tvbänk), möblerna hör till en serie som heter ekliden och tillverkas av Torkelsons möbler (kolla på http://www.torkelson.se), det finns även matbord, stolar, soffbord och annat i samma serie, jag satte en ganska ljus tapet i vardagsrummet (Colorit 1118 från boråstapeter), och ska ha en lite mörkare i samma serie i hallen (Colorit 1117), har även en som stämmer bra överens i köket, satte för övrigt golvlister av ek
Tackar så hemskt mycket.. Jäkla snygga möbler det där men frågan är bara vad det kostar? står inga priser på hemsidan. Hittade ett snyggt barbord som jag vill ha  , ska kolla upp tapeterna snart.
Postad 26 August 2004 - 12:37
Unregistered2ce2d195
-
Unregistered2ce2d195
-
Amatör
-
-
59 inlägg
har också kollat på barbordet, men har ingen plats
tvbänken kostade 1300kr, fast då var det extrapris (1500kr) i vanliga fall
bokhyllan köpte jag i tre delar, en 80cm med skåp och vitrin, en 80cm med skåp och hyllor och en 40cm med lådor och vitrin, summa 14300kr
du får nog kolla med nån ÅF vad resten av möblerna kostar
bokhyllan får jag hemlevererad imorgon
Redigerat av Unregistered2ce2d195, 26 August 2004 - 12:37.
Postad 26 August 2004 - 18:50
Unregistered662e8354
-
Unregistered662e8354
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Här är en till som har lite svårt att bestämma sig över vilken kulör man ska välja, har ju en omröstning om just olika alt. av nyanser(6st) som jag VAR intr. av, har nu kollat in andra ljusare färger då jag vet hur lätt man "tröttnar" på skarpa färger som den jag har nu. Boråstapeter var ju nämnt, där finns det en tapetguide som man kan se på ett ungefär hur det kommer se ut, stort sortiment av olika tapetsorter å färger. Ska iväg imorn och handla bara vi(jag+Zambon) bestämt oss för vilken färg
Postad 27 August 2004 - 17:04
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Colorit 1117 va jäkligt snygg måste jag säga.. passar bra ihop med ekmöbler. Kan nog bli den, tack för tipset  Helst vill jag ha tapeter från decor maison men dom kostar en hel del, säljer ju tapeter på jobbet så jag får ju halva priset men kostar en slant ändå
Postad 01 September 2004 - 12:57
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Kollade på 1117 och 1118 i en tapetbok o dom såg inte alls likadana ut som på hemsidan, en jäkla skillnad. 1117 ska ju va lite brunaktig men den va grå. Känns som man aldrig kommer o hitta några snygga tapeter.
Postad 01 September 2004 - 13:33
Unregistered2ce2d195
-
Unregistered2ce2d195
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu när du säger det så är jag faktiskt inte helt säker på att det var exakt den tapeten jag tapetserade med, den jag tog ser i verkligheten ut som den jag skrev ser ut på datorn (hoppas du fattar vad jag menar), jag skulle kunna försöka ta reda på exakt vilken det var men det får bli när jag kommit hem isf
Postad 01 September 2004 - 15:03
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Nu när du säger det så är jag faktiskt inte helt säker på att det var exakt den tapeten jag tapetserade med, den jag tog ser i verkligheten ut som den jag skrev ser ut på datorn (hoppas du fattar vad jag menar), jag skulle kunna försöka ta reda på exakt vilken det var men det får bli när jag kommit hem isf
Vore riktigt schysst om du kunde göra det..
Postad 01 September 2004 - 15:35
Unregistered2ce2d195
-
Unregistered2ce2d195
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Oops, det var inte ens boråstapeter det var något annat märke, vet faktiskt inte vilket
hursomhelst heter kollektionen corretto och jag köpte nr 429 & nr 425, jag köpte dem på färgtrend i Alingsås (tror dom ingår i Beckers)
Var så säker på att det boråstapeter (och colorit och corretto låter ju rätt likt), hursomhelst så är det en relativt ny kollektion så jag har inte kunnat hitta någonting på nätet om den, ska se om jag kan hitta vilken tillverkare det är
Redigerat av Unregistered2ce2d195, 01 September 2004 - 15:47.
Postad 02 September 2004 - 06:37
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Oops, det var inte ens boråstapeter det var något annat märke, vet faktiskt inte vilket hursomhelst heter kollektionen corretto och jag köpte nr 429 & nr 425, jag köpte dem på färgtrend i Alingsås (tror dom ingår i Beckers)
Var så säker på att det boråstapeter (och colorit och corretto låter ju rätt likt), hursomhelst så är det en relativt ny kollektion så jag har inte kunnat hitta någonting på nätet om den, ska se om jag kan hitta vilken tillverkare det är
Ajdå där ser man, Corretto har jag inte hört talas om, finns inte med i TapetTerminalens listor. Men jag kollade ju på 1117 och 1118 på boråstapeters hemsida och där ser dom inte likadana ut som i tapetböckerna. Funderar iaf på 1118 o sen 1117 som fondvägg kanske, va tror ni om det? Det här är 1118 som fondvägg och 1117 på resten. En ljusare fondvägg alltså och en mörkare runt om.  Tvärtom blir så här:
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|