Redigerat av n1o_0, 30 August 2004 - 12:42.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Hjälp att identifiera ett par högtalare
Startad av
Christopher
, Aug 30 2004 12:41
10 svar till detta ämne
Postad 30 August 2004 - 12:41
Orkar inte dra hela historian varför jag "behöver" veta. Hur som helst, är rätt säker på att det är ett par QLN högtalare, dock har jag inte lyckats lura ut vilken modell
Redigerat av n1o_0, 30 August 2004 - 12:42. Postad 30 August 2004 - 13:07
Funkar för mig. Men jag har ingen aning vad det är för högtalare, tyvär.
Postad 30 August 2004 - 14:08
Qln Classic Prestige? Jag är dock inte säker, hittar ingen info om dom tyvärr.
Postad 30 August 2004 - 14:31
Ska försöka leta lite på Qln Classic Prestige isf! Återkommer ifall det var dom
Postad 30 August 2004 - 17:08
Fråga Hifi-Consult, de kanske vet (om de nu vill ta sig besväret att svara) - eller fråga på Hifi-Forum. Men visst påminner de i stilen om svenska QLN/QRS, eller en del engelska märken. Och något amerikanskt
Postad 30 August 2004 - 18:27
Påminner också om ett par högtalare som primare tillverkade för länge sedan.
/enis Postad 05 September 2004 - 19:15
Tjena.
Det är ett par QLN Reference. Näst störst i Classic sortimentet. (Var toppmodell när den kom, men det var innan QLN Artec började serietillverkas) Tillverkades under 90-talet med minst två olika element-konfigurationer. De första som kom hade 2x Vifa 6,5 + Seas 1" diskant. Denna spec hade de ett bra tag, och är på begagnat- marknaden den konfig som är vanligast förekommande. Vill minnas att de låg på ca 17-19.000 i butik. Senare gjordes en modell med 2x Scanspeak 7" + Scanspeak "klibbdom". Denna modellen gick under benämningen "QLN Reference HD2". Kostade 27.000 på sin tid. De fyra "benen" varje högtalare står på är mig veterligen inte original. De levererades med spikes. Oavsett vilken årsmodell det är så är det en fantastisk högtalare. Jag har ett par Reference HD2 i vardagsrummet. QLN Classic är överlag av mycket hög kvalité på såväl ljud som bygge. Lådorna tillverkades i Danska "Hornslet" fabriken, som bland annat gör lådor till B&W mm. Själva montaget skedde i Krokslätts fabriker i Mölndal. Ljudet är Neutralt med drag åt det varmare hållet. Det som först och främst utmärker dem, är den alltid lika tajta och djupa bas som levereras. Classic sortimentet Minst Till störst: QLN One 6,5" + 1" QLN Signature 7" + 1" QLN Prestige 6,5" + 1" (golv) QLN Reference 2x 6,5" + 1" (golv) QLN Artec 1600 4x 6,5" + 6x 1" (golv) // Lyckman Ps. I bion har jag givetvis ett par Artec 1600 Ds. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |