Jag har nu fäst en akustikplatta i ramen med dubbelhäftande tejp. Jag glömde av att da en bild på det men här är en bild på en akustikplatta.
Jag ska klä den med ljusgrått linnetyg. Men sen kan jag inte bestämma mig om det ska vara tyg runt hela eller om jag ska lägga på en björklist längs kanterna (altså de 50mm på djupet av tavlan). Linnetyget är som vanligt 150cm brett vilket gör att jag kan göra bitar om 75x75cm. Men då måste jag häfta dem på utsidan av ramen för de kommer inte räcka runt och då måste jag lägga på ett till tygstycke ala tapetserarteknik när man skjuter fast tyget, fäster en pappremsa o viker över tyget o skjuter fast på baksidan. Det blir snyggt och ni har säkert sätt det på många soffor och liknande på bakstycket.
Alternativet för mig är att använda björklister runt om som sagt men jag får inte tag på några. Jag funderar då på om man kanske kan tillverka egna lister av en stavlimmad björkskiva. Jag tänkte såga den på längden på en bänkcirkelsåg eller vad det heter så den blir 50mm bred. Sen såga ut 2st lister a 5mm tjocka. Tror ni att det kommer att funka?
Och framför allt, hur unviker man brännmärken på trät när man sågar med cirkelsåg? Ska man såga snabbt eller är det klingan som är slö?
Redigerat av Unregisteredd974c2c9, 17 September 2004 - 15:28.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?