Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Original Master - Hörlurförstärkare från Kina

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Original Master (DAC & hörlursförstärkare) 0 8,14 (6) Inga priser

#1

Postad 26 september 2004 - 13:00

Unregisteredceaaac32
  • Unregisteredceaaac32
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
TJENARE

Ursäkta kvaliten på bilderna behöver en ny digitalkamera :(

Intrycket från hörlurförstärkaren för 130$ är: Utseende svart piano plast (front bak under över) sidorna av aluminium ,strömförsörjningen + förstärkaren svart aluminium.(tror förstärkaren sitter i strömförsörjaren se kontakten)

Ljud: Har inte haft lyckan att lyssna på någon headphone amp tdigare kan bara jämföra med diverse hörlursutgångar från tidigare stereo produkter och då låter Mastern bättre

Ljudet skulle jag vilja säga att det känns lite torrt/basfattigt men absolut inte kallt eller hårt (har en orginal 2008 cd och den är ju rätt torr i sitt ljud )
Annvänder mig av ett par Philips SBC HP1000 och dom är kända för lite loadnessfärgning men till mastern "SMACK" som en handske

Nöjd?: Vi kan säga så här på Korsun v8i finns inte hörlursuttag då funkar Mastern för 130$ + adminkostnader klockrent
Audiofil ambitioner glöm Mastern och titta på något annat

Sammanfattning: För 130$+adminkostnader får man en fungerade headphone amp som är klart prisvärd om man saknar hörlursuttgång
Ljudet som återges är bättre än dom flesta förstarkares hörlursutgågar och därmed klart köpvärd

Personligen: Mycketnöjd men dycker det upp någon rör iklädd headphone amp testar jag gärna den oxå

Obs kör med Xindak ac3 just nu

Mera bilder i gallerit

MVH
MARULKEN

#2

Postad 26 september 2004 - 13:52

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Tjohej, trevligt att du delar med dig av intrycken! Jag har själv en Master på beställning. Och inte nog med det, jag har ett par nyinköpta (4 dagar gamla) Philips HP1000 som är för basig om man kombinerar med fel hörlurförstärkare. Det hörs ju perfekt att de går hand i hand med Master!

Flyttar tråden, Kinaimport -> Hörlurar.

#3

Postad 26 september 2004 - 18:10

spå
  • spå
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Tack för intrycken!

Fortsätt spela på den ett tag och se vad som händer, den borde ju förändra sig lite efter lite inspelning.

Fin liten Kinarigg du har fått till :(

#4

Postad 31 oktober 2004 - 06:40

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
För snart en vecka sedan fick jag hem prylar från Kina (Coem Audio). Bla. denna sköna hörlurförstärkare. Det är väldigt fin byggkvalité på de här två lådorna (förstärkare och extern strömförsörjning), och utseendet faller mig verkligen i smaken, "pianolack" och fri från onödigt plotter.

Ljudet har jag inte analyserat så hårt ännu, och har svårt att göra det pga en bristande länk i kedjan, nämligen signalkällan. Jag dock säga att det inte låter hörbart sämre än min MF X-can v2 som ändå får ses som är helt okej hörlurförstärkare i mellanklassen.

Priset på denna pryl har nämnts tidigare av "Marulken", ca 1300-1500 SEK inkl alla utgifter hos Coem Audio. Ett klart bra köp enligt mig.

Frågor? Var inte blyg..


Bilder (klicka på bilden för att förstora):

Postad bild - - - - Postad bild


Postad bild - - - - Postad bild

Redigerat av Joakim, 01 november 2004 - 02:13.


#5

Postad 30 december 2004 - 14:29

Unregistered31025cdd
  • Unregistered31025cdd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Hur kopplar man egentligen en hörlursförstärkare? är det direkt från cd eller behöver man gå genom ett försteg i ex. recivern?

#6

Postad 30 december 2004 - 14:30

Christopher
  • Christopher
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Direkt till cdspelaren,datorn eller vilken ljudkälla du nu känner för att använda. Försteg är inte alls nödvändigt, tvärtom, senast igår lånade jag Jocke's hörlursförstärkare som försteg. Funkade kalas :)

#7

Postad 30 december 2004 - 14:36

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Hur kopplar man egentligen en hörlursförstärkare? är det direkt från cd eller behöver man gå genom ett försteg i ex. recivern?


Det är direkt från cdspelarens utgångar.

Edit: Christopher hann före.

Mvh // Mattias S

Redigerat av Unregisteredb141c5bc, 30 december 2004 - 14:37.


#8

Postad 30 december 2004 - 14:44

Christopher
  • Christopher
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
:( :( :P :)

#9

Postad 06 april 2005 - 22:01

Unregistered1042
  • Unregistered1042
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Direkt till cdspelaren,datorn eller vilken ljudkälla du nu känner för att använda. Försteg är inte alls nödvändigt, tvärtom, senast igår lånade jag Jocke's hörlursförstärkare som försteg. Funkade kalas :D

<{POST_SNAPBACK}>



tjena... du skrev här att man kan koppla in hörlursförstärkare på detta vis.. men nu om jag vill ha den inkopplad till min förstärkare, och jag saknar pre out.. hur gör man..?

/tobbe :)

#10

Postad 08 april 2005 - 00:45

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Direkt till cdspelaren,datorn eller vilken ljudkälla du nu känner för att använda. Försteg är inte alls nödvändigt, tvärtom, senast igår lånade jag Jocke's hörlursförstärkare som försteg. Funkade kalas :P

<{POST_SNAPBACK}>



tjena... du skrev här att man kan koppla in hörlursförstärkare på detta vis.. men nu om jag vill ha den inkopplad till min förstärkare, och jag saknar pre out.. hur gör man..?

/tobbe :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Hoppas jag uppfattat ditt inlägg rätt:

Man får meka ihop en kabel bestående av en hörlurskontakt och 2 st rca kontakter. Dvs precis som ett par hörlurar fast rcakontakter i stället för själva lurarna.

exempel: http://www.naqref.co...ranlaggning.jpg <-- samma fast omvänd funktion.

Mvh // Mattias S

#11

Postad 08 april 2005 - 08:25

Unregistered1042
  • Unregistered1042
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Hoppas jag uppfattat ditt inlägg rätt:

Man får meka ihop en kabel bestående av en hörlurskontakt och 2 st rca kontakter. Dvs precis som ett par hörlurar fast rcakontakter i stället för själva lurarna.

exempel: http://www.naqref.co...ranlaggning.jpg <-- samma fast omvänd funktion.

Mvh // Mattias S

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

..ok.. :P men då så stoppar man in hörlurskontakten i förstärkaren och dom två RCA i hörlurs förstärkaren..?

ha de :blink:

#12

Postad 09 april 2005 - 05:31

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Hmm, nej. Hörlurskontakten är utgången. Så det blir så här: RCA/RCA från källa till hörlurförstärkaren --> hörlurskontakt/RCA till slutsteg ev "line in" på integrerad. Detta om du tänkt använda hörlurstärkaren som försteg.

Om du endast tänkt ha både förstärkare och hörlursdito inkopplad samtidigt ( för att slippa byta kablar vid lyssning ) kan du köpa 2 st Y-adaptrar. Finns på t ex hifikit eller kanske biltema (?).

Mvh // Mattias

#13

Postad 24 maj 2005 - 21:09

Unregistered92f1eb31
  • Unregistered92f1eb31
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Denna där ser ju riktigt härlig ut, hur får jag tag i en likadan?

#14

Postad 25 maj 2005 - 23:21

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Denna där ser ju riktigt härlig ut, hur får jag tag i en likadan?

<{POST_SNAPBACK}>


Om det är Original Master du menar så ska jag sälja min. Inte för att jag är missnöjd utan för att jag ska bygga en ny ( är diy:are = köper, säljer, bygger, upprepa..... ).

Mvh // Mattias S

Redigerat av Unregisteredb141c5bc, 25 maj 2005 - 23:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.