Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton Movie 10 MX II eller Canton CD1

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 September 2004 - 21:30

geln
  • geln
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej på Er,

Jag hade beställt Canton Movie 10 MX II men hejdade beställningen i sista stund efter att ha blivit ambevalent. Jag väljer mellan detta paket och Canton CD1.

När jag lyssnade på paketen i affären tyckte jag faktiskt att Movie 10 lät något ynka bättre, men jag var aldrig helt säker. När jag nu läst endel om högtalarna så har jag uppenbarligen påverkats lite eftersom att jag har svårt att bestämma mig.

Snälla hjälp mig!
Tycker ni att CD1:an låter uppenbart bättre? Vilket av de två paketen hade ni valt? Att det är en liten prisskillnad mellan dem bryr jag mig inte om.

Redigerat av geln, 27 September 2004 - 21:33.

Postad 27 September 2004 - 21:41

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
När vi provlyssnade tyckte vi att skillnaden i ljud var mycket liten, till CD1:s fördel. Men när sedan CD1 också var snyggare, och prisskillnaden blev mycket mindre än vi först trott, så köpte min kompis CD1 i paket med en reciever från Tyskland i alla fall.

Postad 27 September 2004 - 22:02

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Jag var och jämförde systemen i butik för nåt år sen, och jag tyckte bättre om ljudet i MXII-paketet. Jag upplevde mer en nyansskillnad i ljudet istället för att det ena var bättre än det andra. Men å andra sidan så är ju CD snyggare.

Postad 28 September 2004 - 21:39

geln
  • geln
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt CD1 och det trots att jag gillade MXII:ans ljud var något litet bättre. Jag upplevde dess ljud lite öppnare än CD1:ans, trots att det inte lär vara så.

Jag föll i alla fall för marknadsföringen och betalade 800 spänn extra för att få CD1. Jag kan inte riktikt förklara varför valet blev som det blev... ;)

I vilket fall så är ju skillnaden inte så stor.... Nu återsår det bara att köpa en förstärkare som ger så bra ljud som möjligt.

Tack för era inlägg och råd.

Postad 28 September 2004 - 22:29

Equinoxe
  • Equinoxe
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan MX II och CD1? Är det att CD1 har aluminiummembran på sattelithögtalarna istället för papper? På CD1 är chassit gjort i aluminium förutom ovan- och underplattan. Är det samma på MX II eller är allt i plast eller trä?

Jag köpte CD1-paketet för ett tag sedan på Ebay.de. Jämför man med mitt gamla system som var en salig blandning av högtalare och helt omatchat så är det enorm skillnad att se på film med Canton-paketet. Vid 2-kanals musiklyssning var det bättre med mina gamla Missionhögtalare. Det känns som något saknas i midbasen. Om jag höjer subbens delningsfrekvens så kan jag höra var den finns. I det stora hela är jag mycket nöjd med CD1-paketet. Jag kan leva med den lilla saknaden i midbasen och dessutom har jag inte gått till botten med sub-basplaceringen än.

Priset på Ebay då? Jag gav 294€ med frakt. Jag tycker det var riktigt billigt, men då var jag nervös i mer än en vecka så jag inte råkat ut för ett bluff-företag. Jag hade aldrig tidigare köpt något från Ebay innan...

Postad 29 September 2004 - 07:19

JohanStrand
  • JohanStrand
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag tror starkt på CD-1. Har lyssnat på dem och de lät kanon både till film och musik. Jag upplevde inte att man tappade något i midbasen. Det måste vara någon inställning tror jag. Keep on testing!!
Jag hittade ett paket hos MediaCheckpoint i Tyskland som heter Canton Movie 25 XL för endast 444EUR. Verkade väldigt bra och prisvärt. Hittade det för 11000:- i Sverige. Är det ingen som har erfarenget av dessa??

Postad 29 September 2004 - 07:22

JohanStrand
  • JohanStrand
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vill du ha en bra förstärkare kan jag varmt rekommendera Yamaha RX-V450. Har haft min i ca 2 veckor nu och den är kanon!! Passar perfekt ihop med Cantons CD-1 skulle jag tro!!

Postad 29 September 2004 - 15:15

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Jag tror starkt på CD-1. Har lyssnat på dem och de lät kanon både till film och musik. Jag upplevde inte att man tappade något i midbasen. Det måste vara någon inställning tror jag. Keep on testing!!
Jag hittade ett paket hos MediaCheckpoint i Tyskland som heter Canton Movie 25 XL för endast 444EUR. Verkade väldigt bra och prisvärt. Hittade det för 11000:- i Sverige. Är det ingen som har erfarenget av dessa??

Läs den här tråden:

https://www.minhembi...showtopic=68800

Postad 29 September 2004 - 15:35

TobbeJ86
  • TobbeJ86
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Äger ett Canton CD1-paket.

Det beror helt på hur stort rum man har, mitt är på 18kvm och det spelar hur bra som helst, hade ett stort alpha-paket innan, men med de stora talarna kunde man inte spela ut riktigt i mitt lilla rum, nu däremot så är jag supernöjd, sen så är ju designen klockren ;)

Postad 29 September 2004 - 15:57

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
Kör på Canton CD-1, har ett sådant paket sj ;)

Inte samma sak som som golvhögtalare till musik dock ;) , men kanon till film

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.