Postad 21 October 2004 - 08:42
IKEA's Opplibänk skulle kunna fungera som TV-bänk för mig ...om den vore i annan finish än björk. Kan man, med rel. lätthet, behandla en sådan bänk med bets eller liknande för att få den i annan färg? Måsta och kan man slipa fanéren först?
Postad 21 October 2004 - 09:43
Du måste slipa ner allt lack först för att betsen ska bita. Jag tror att det är betydligt enklare och ger bättre resultat att fanera om alla bitarna medans den är nedmonterad såklart. Kanske Ek eller Valnöt faller i smaken?
Mvh / Simon
Mvh / Simon
Postad 21 October 2004 - 09:49
Om jag måste byta ut all fanér kan jag lika gärna bygga en egen, ny bänk, troligtvis för samma summa men då i betydligt bättre kvalitet och mer ändamålsenlig. Har dock dåligt med tid varpå jag hade hoppats att jag skulle kunna köpa en Oppli-bänk och hastig och lätt göra om den, fr.a. färgmässigt (vill dock gärna behålla träkänslan).
Postad 23 October 2004 - 20:10
Nu vet jag dock inte om det är så med denna bänk, men kollar man närmare på IKEAS byråer malm så står det att det är faner, och visst är det faner på dessa med. Men på vissa ställen spar man pengar och byter ut faneren mot någon billig plastfilm i fanerens trätyp. Kolla upp denna bänk med. Bara ett tips.
Postad 24 October 2004 - 13:16
[QUOTE]Men på vissa ställen spar man pengar och byter ut faneren mot någon billig plastfilm i fanerens trätyp.
Är väldigt intresserad av att inhandla en Oppli bänk samt att sedan modifierad den med ett extra hyllplan som är monterat på stålstavar. Bänken är dock i helt fel färg vara detta med plast film låter väldigt intressant! Jag har provat att betsa om på en tidigare bänk (del av bänk) och kan bara säga att det är ingen lek, resultatet blev kasst helt enkelt.
Vad är detta för typ av plast film och vad kan man köpa dessa? Någon som har testat detta och fått ett bra relsultat?
Är väldigt intresserad av att inhandla en Oppli bänk samt att sedan modifierad den med ett extra hyllplan som är monterat på stålstavar. Bänken är dock i helt fel färg vara detta med plast film låter väldigt intressant! Jag har provat att betsa om på en tidigare bänk (del av bänk) och kan bara säga att det är ingen lek, resultatet blev kasst helt enkelt.
Vad är detta för typ av plast film och vad kan man köpa dessa? Någon som har testat detta och fått ett bra relsultat?
Postad 28 October 2004 - 18:09
[quote name='Bräken' date='Oct 24 2004, 15:16 '] [QUOTE]Men på vissa ställen spar man pengar och byter ut faneren mot någon billig plastfilm i fanerens trätyp.
Vad är detta för typ av plast film och vad kan man köpa dessa? Någon som har testat detta och fått ett bra relsultat? [/quote]
Jag har testat att fanera eller filma om vissa saker med plast film det är ingen höjdare finns i välsorterade målar butiker och såna ställen ..
Tror obs har sånt med finns i en mängs mönster och så .
Vad är detta för typ av plast film och vad kan man köpa dessa? Någon som har testat detta och fått ett bra relsultat? [/quote]
Jag har testat att fanera eller filma om vissa saker med plast film det är ingen höjdare finns i välsorterade målar butiker och såna ställen ..
Tror obs har sånt med finns i en mängs mönster och så .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?