Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xindak DAC-3

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Xindak DAC-3 (Övrigt) 1 8,17 (5) Inga priser

#1

Postad 23 oktober 2004 - 13:23

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Ok, lite prylar kom just från Kina. Närmare bestämt Coem Audio, kommer att lägga ut dessa under respektive del av forumet så hoppas att fler hakar på och skriver sina upplevelser i dessa trådar:

Postad bild

Postad bild

#2

Postad 24 oktober 2004 - 20:21

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
(Detta nlägget kommer från en enskild tråd som jag slog ihop med denna // Joakim)

bra, då tar jag bort hela den delen då det bara var en klantig miss av mig :blink:

över till annat. Jag har använt denna i knappt ett dygn men kan ändå säga med säkerhet att detta är en ruskigt bra prudukt, speciellt för priset. Nu har jag ingen CD utan en dvd (se galleri) och DAC:en ger ett otroligt lyft. Detaljer som tidigare varit antydningar blir helt plötsligt klara och väldefinierade.

Om man nu ska vara gnällig så finns det väl EN sak att klaga på. Apparaten har en koax-ingång och en för Toslink, meningen är den att man ska koppla EN enhet till DAC:en men snabbt kommer man ju på att finns det 2 ingångar så kan man ju koppla t.ex. datorn till den andra (vilket är en bra idé). MEN den knapp som funkar, eller rättare sagt, kan användas som en slags linjeväljare är placerad mellan de två ingångarna.....Just det, på baksidan ;)

så antigen får ni sträcka er eller leka med lödkolven

Edit:
Dock får man vara lite försiktig så att man inte har dvd:n inställd på DTS, DD-ut och skickar in en sådan signal i DAC:en....låter ganska illa :D

Redigerat av KMJ, 24 oktober 2004 - 21:35.


#3

Postad 24 oktober 2004 - 21:35

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
KMJ kul att du delar med dig dina intryck! Är intresserad av mer info om denna DAC. Berätta gärna om byggkvaliten också.

#4

Postad 24 oktober 2004 - 22:09

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Jag har inte öppnat den men annars är den ju helt ok. Tjock aluminium på fronten men annars är är resten standardplåt runt om. RCA-Kontakterna är guldplätterade och av bra kvalite...Men tanke på hur jag misshandlade dem innan jag fattade att xindak-kablarna är konstruerade så att man ska skruva upp dem och föra på dem och sedan skruva åt igen. Jag använde ganska mkt våld mot dem innan jag kom på knepet <_<
Jag hade velat se någon slags plugg till de balancerade utgångarna så man kan täcka dem då de inte använd, detta finns inte.

Likaså hade det varit trevligt med en engelsk instruktionsbok då man endast får 4 sidor på kinesiska....ok, nu finns det ju inget man kan ändra på men jag blev ganska skraj då jag slängde på "Day after tomorrow" och körde det genom dac:en. JÄ**AR vilket hemskt missljud, trodde jag pajjade hela apparaten...Hur skulle jag kunna veta vilka signaler man kan skicka igenom och vilka man inte kan? Nu är dvd:n inställd så den samplar ner allt dvd-material. Tidigare hade jag den så att dts m.m. skickades ut.

Jag får nog äverlåta de mer musikaliska detaljerna åt någon som kan förklara bättre än mig men en sak är säker....Den gör en ruskig nytta. Det är inte så att det ger en liten förbättring otan skillnaden är enorm

Redigerat av KMJ, 24 oktober 2004 - 22:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.