Tack på förhand
Märken på banddiskanter och mellanregister
Startad av
willov
, Oct 27 2004 20:48
4 svar till detta ämne
Postad 27 October 2004 - 20:48
Hej hopp ett litet rop på hjälp försöker att hitta bra diskanter och mellanregister till ett par högtalare som skall byggas vet att banddiskanter är väldigt bra och trevliga i sitt ljud men jag själv kan inga märken på sådana så jag behöver lite hjälp. Skulle även vara mycket trevligt med lite namn på mellanregister som låter bra och eventuellt kan passa bra med just en banddiskant.
Tack på förhand
Tack på förhand
Postad 27 October 2004 - 21:01
Här har du en mycket trevlig banddiskant från Eton. Dock ligger den på mellan 3 och 4000 men det är den helt klart värd kan jag meddela. En bekant till mig byggde ihop ett par monsterhögtalare och utrustade då dem med ett par såna här element. Det låter riktigt luftigt, detaljerat och bra. Fast elementet är ju inte allt utan det krävs att lådvolym och filter är korrekt också.
Postad 27 October 2004 - 21:05
Vad har du tänkt dig för högtalare? En golvare? Sluten låda? Ett riktigt bra mellanregister kan vara bra i en liten låda, men låta sämre i en basreflex. Så det beror väldigt mycket på vad det är för högtalare du har tänkt bygga.
"Aurum Cantus" banddiskant ska gå att köpa löst. Även "Foundtek" har en del banddiskanter. Du kan ju också välja att bygga själv, ska visst inte vara så väldigt svårt. Sök runt på internet, det finns massor av information om att bygga egna banddiskanter.
"Aurum Cantus" banddiskant ska gå att köpa löst. Även "Foundtek" har en del banddiskanter. Du kan ju också välja att bygga själv, ska visst inte vara så väldigt svårt. Sök runt på internet, det finns massor av information om att bygga egna banddiskanter.
Postad 28 October 2004 - 19:45
Till killen med det goa nicket! (MasterOfPuppetz)
Tackar tackar, skall ta och kolla på det och jepp lådan är mycket viktig.
Tackar tackar, skall ta och kolla på det och jepp lådan är mycket viktig.
Postad 28 October 2004 - 19:46
Joakim
Det blir egenbyggda saker orkar inte leta mer nu får räcka nu.
Det skall bli ett par golvara med basreflex.
Det blir egenbyggda saker orkar inte leta mer nu får räcka nu.
Det skall bli ett par golvara med basreflex.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?