Det är inte aktuellt att klä dem i posters ex.
Postad 30 October 2004 - 12:44
Har i min nya lägenhet fruktansvärda slåpsluckor i köket. Då jag inte får måla om dem undrar jag om nån har förslag på hur man kan ändra på dem för ett mer tillfredsställande resultat?
Postad 30 October 2004 - 14:37
Hejs
Jag har också funderat på en snabbfix som går att återställa... en idé jag hade var att skära/såga till tunn plexi eller liknande transparent material i samma mått som luckorna... sedan måla nåt kul på insidan (den som läggs mot luckorna) av plexin.
Sedan fästan man en bit aluminium-list eller dylikt (skrivas på ovansida och undersida av luckan) som en ram för plexin (fast endast upp o nedtill). Dessa skruvhål i luckorna kan man ju bara spackla sedan när man vill återställa... de kommer knappast att synas...
Jag har också funderat på en snabbfix som går att återställa... en idé jag hade var att skära/såga till tunn plexi eller liknande transparent material i samma mått som luckorna... sedan måla nåt kul på insidan (den som läggs mot luckorna) av plexin.
Sedan fästan man en bit aluminium-list eller dylikt (skrivas på ovansida och undersida av luckan) som en ram för plexin (fast endast upp o nedtill). Dessa skruvhål i luckorna kan man ju bara spackla sedan när man vill återställa... de kommer knappast att synas...
Postad 30 October 2004 - 17:56
Man får visst måla om luckorna natingen med några färger som hurvärden har (ljusa färger) eller till vilken annan som helst som du måste återställa sedan när du flyttar (om inte dom nya som kommer efter er vill ha det så)
Postad 30 October 2004 - 18:16
...missade du äntligen hemma förra veckan då visade mr.M hur man på ett billigare sätt gör om köksluckor själv...
Finns tydligen mdf fane´r som är räfflade eller skårade som man sedan limmar på luckorna som sedan kan målas i den färg man önskar.
Sedan finns ju olika träramar man kan använda sig av antingen runt ytterkanten eller en bit ifrån som man vill, blir det glipor i vinklarna så fogar man där med latex som inte kommer synas vid övermålning.
Funderar själv på vilket av de 2alt. som blir bäst hemma här så småning om.
Är man lat å vill spendera mer pengar finns det ju spec. firmor som ugnslackar luckor efter beställning...
Finns tydligen mdf fane´r som är räfflade eller skårade som man sedan limmar på luckorna som sedan kan målas i den färg man önskar.
Sedan finns ju olika träramar man kan använda sig av antingen runt ytterkanten eller en bit ifrån som man vill, blir det glipor i vinklarna så fogar man där med latex som inte kommer synas vid övermålning.
Funderar själv på vilket av de 2alt. som blir bäst hemma här så småning om.
Är man lat å vill spendera mer pengar finns det ju spec. firmor som ugnslackar luckor efter beställning...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?