Anläggningen idag
Som källa fungerar en Arcam cd72 för musik, och för film har jag min egenhändigt ihopknåpade HTPC.
Förstärkeriet består av en Edison Triod. Musikalitet och homogenitet är ledorden...
Både film och musik framförs i stereo utav Wharfedale Pacific Evolution 40. Ett par väldigt trevliga pjäser, som förvisso kanske saknar lite pang-faktor tillsammans med min Edison när hårdrocken eller explosioner ska presenteras, fast detta vägs upp med andra parametrar såsom 3d, kropp, rytm och framför allt spelglädje!
Som bildvisare har jag en görbillig ful-tv från netonnet vid namn centrum.
Detta har då medfört att jag behövde en specialkabel som jag och en kompis byggde med viss modifikation, bl.a användes kontakter från Supra.
Högtalarkablaget kommer från Silspeak och signalkablaget från Monster Cable.
NYTT!
Uppgraderingar på gång! Två basmoduler ska byggas. Slutsteg till dessa är inköpte i form av Harmony Design PA12, samt aktiv delning medelst Behringer cx2310 (tror jag den hette). Balanserade signalkablar från Harmny Design samt Harmonic Tech Melody Line högtalarkablage.
Ett par nya högtalare är även på ritbordet med ett eller två bredbandselement från antingen Fostex eller Lowther. Dessa ska sitta i basreflex och jag hoppas på dynamik först och främst! Ska bli spännande att se hur de står sej sen mot mina Wharfedale
Uppdatering igen!
Basmoduler inköpta! Dipolbasar som är byggda av Berndt på Hififorum. Två lådor med 4 st 12" basar från Pro Audio i båda. INTE SNYGGA ihop med resten av systemet som är i stavlimmad björk, men det ska kanske snart bli ändring på.
Wharfedalarna är förpassade till vilovrån, och mina hembyggda basreflexer med 8" bredbandselement från Nirvana Audio
Har tagit plats i deras ställe. Borta är också det fula filtret från Behringer, ersatt av sin smidigare hifi-kusin från Embla Audio. Även Slutstegen från Harmony design ersätts av ett steg jag tycker spelar lika bra bas och som jag kom över mycket billigare. Hitachi Dynaharmony från -78. TUNGT som attan med fina vu-mätare på fronten och nånting så ovanligt som klass H-konstruktion. 2*200 watt i 8 ohm enligt mätarna. (600W vid +5 db)
Och ett rörförsteg från LA Audio har fått agera mellanhand också.
Ny TV har också tillkommit! En 55" lcd-proj från sanyo. länk Köptes ny för 14000 inkl frakt. Riktigt nöjd med denna då jag kör 720p via dvi från htpc'n. Blir mycket 720p x264 nu!!
Redigerat av tomster, 14 January 2007 - 15:55.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
38 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?