Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jungson JA-1 / JA-99C deluxe

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Jungson Moon Harbor CD (CD-spelare) 1 8 (3) Inga priser
Jungson JA-1 Deluxe (Stereoförsteg) 0 7,33 (2) Inga priser
Jungson JA-99C Deluxe (Slutsteg) 1 8,89 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 11 november 2004 - 13:40

disturber
  • disturber
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Här är lite bilder på grejorna som kom i veckan.
Grymma saker. Närmare omdöme kommer
senare.


Postad bild

Jungson CD Moon Harbour HDCD.
Postad bild

Försteg JA-1
Postad bild

Slutsteg JA-99C
Postad bild

Det är inte helt lätt att sköta dessa grejor. Jag har läst på den
här kursen hela veckan. Smudge på grejorna betyder
avsevärt sämre ljudupplevelse. I stort sett lika bra att skicka
dom på tippen på en gång. don't with the smudge helt enkelt.
Jag gör mitt bästa för att hålla dom smudge fria enligt nedan:
Postad bild



Postad bild


Postad bild


Jag har inte vågat öppna grejorna för att ta bilder då dom innehåller
Giant Missile Type Radiator. Det kan smälla så fort man
lyfter på locket.

Postad bild


EDIT
Okay, nu har stegen fått rulla ett tag och har gått
en bra bit över 100 timmar. Ljudet började öppna upp
redan vid ca 30-40 timmar. Diskanten blev mer
tydlig och ljudet luftigare. Efter det har det
inte hänt så mycket.

Grejorna känns mycket gedigna. Fjärrkontrollen
är av trä. Volym + och -, mute samt ingångsväljare.
När man ändrar volymen så knäpper det svagt i försteget.
Det låter ungefär som ett blinkers relä fast svagare,
och det visar sej att det är precis vad det är också.
(Tekniska detaljer följer i den engelska texten nedan).
Det känns ganska coolt tycker jag och faller samman
med den sköna blandningen av 70 tals retro och modern design
på båda stegen.

Stegen är mycket tysta. Volymen går från 0 till 100. Normal lyssnings
volym ligger oftast mellan 5 och 20. Men slutsteget kan spela
mycket högt och rent, ingen tvekan om det när jag drar på så mycket
jag kan utan att riskera att bli vräkt.

Här är lite lyssningsintryck:

Jungson JA1-J99C låter mycket musikalisk. Det är skönt att lyssna
och man sitter gärna i flera timmar och matar in nya skivor i
CD spelaren. Ljudbilden låter ”dyr” och mycket välballanserad.
Jag har testat genom två olika högtalarmärken och jag tycker
inte att Jungson färgar ljudet speciellt. Återgivningen är neutral,
men lite åt det varma hållet.

Vid en direkt jämförelse med andra grejor jag också lyssnar på, ett proffs Sony steg och ett par Digital Design studio monitorer framstår det tydligt hur
mjuk och musikalisk ljudbilden är i Jungson stegen. Sony/digital design setupen avslöjar allt och låter ganska hård. Bra för referenslyssning men inte lika trevlig för att lyssna
och verkligen koppla av.

Jag lyssnar på The Thrills nya album Let’s bottle bohemia. Jag har tidigare gillat
ljudbilden på den här plattan som är både väl mixad och bra mastrad.
Genom Jungson grejorna låter det fantastiskt. Ungefär som man sitter på plats
i Kalifornien en kväll med stearinljusen tända.

Sätter i The Cure singel samlingen Galore som också har grymt ljud med de bästa
singel mixarna och fantastiskt bra mastring. Jungson JA1-JA99C och Moon Harbour CDn lyfter även den här plattan ytterligare ett par steg. Mycket bra betyg.

Jag lyssnar på Kings of Leons debut platta som jag tycker låtit tunt i min gamla stereo.
Nu låter det faktiskt bättre, här finns bas och botten som tidigare inte varit närvarande.
En helt annan detalj gör sej påmind. Nu svänger det på riktigt.

När det gäller hur Jungson klarar att leverera bas testar jag bla NiN plattan Further down
the spiral, en remix platta som också innehåller en grym live version av Hurt. Här vet
jag att det finns en fet sub bas som ligger och trycker i slutet och den kommer verkligen fram här, hela lägenheten vibrerar, det känns som jag är på plats i publiken.

Överlag klarar steget av att leverera både tunga programmerade dansbeats och moderna produktioner lika bra som inspelningar gjorda på mer klassik väg. Alltså live inspelade
instrument och sång i studio. Panteras hårda tyngd och Kelis med N.E.R.Ds produktion och snabba beats låter lika bra som Harvest Moon med Neil Young.

En Charlie Parker LP från Verve åker på vinylsvarven. Det låter också mycket bra. Stark närvaro i ljudbilden trots att jag inte har ett riktigt phono steg än utan provisoriskt har kopplat in en sur gammal DJ mixer av märket Gemini RMX 100 som stått och samlat damm i ett hörn i flera år.

Jag kopplar också in mina gamla Audio pro grejor för att A och B lyssna och
mina intryck om hur annorlunda ljudet i Jungson grejorna låter bekräftas.
Det är stor klass skillnad till det bättre. Saker framträder i ljudbilden som
tidigare inte alls hördes på samma sätt. Det är tightare, klarare och mer
musikaliskt. Basen jobbar också mycket bättre. Det känns överlag mer
analogt, ungefär som att sitta och lyssna på vinyl. Inga kalla hårda digitala
trancienter.

Jag har lyssnat dels med ett par Chario syntar 300 som jag verkligen gillar
och Jungson lyfter dom oerhört jämfört med hur det lät med mina gamla grejor.
Jag har också lyssnat genom mina nya Vandersteen högtalare och det är verkligen
en grym kombination. Jan Johanssons Jazz på Svenska låter som den är framförd
i en kyrka. Det känns som jag sitter och lyssnar bredvid pianot. De här högtalarna
håller absolut toppklass och Jungson stegen gör dom verkligen rättvisa.

Ett bra slutsteg ska inte trötta ut öronen och jag tycker Jungson låter mycket bra.
Det är verkligen enkel design endast gjord för att leverera bästa möjliga ljud. Ett fåtal ingångar och få knappar. Gillar man mycket funktioner så är detta fel grejor. Jag kan tycka att det hade varit schysst med en eller två RCA ingångar till, samt ett par RCA ut. Men det är det enda negativa jag upptäckt än så länge. Att kunna köra XLR balanserat hela vägen från CD spelare till slutsteg får ändå anses som ett större plus.

Man kan alltid ta fram superlativ som ”det bästa steg jag hört” osv, men det
är aldrig rättvist eftersom det är så många olika variabler som spelar in.
Hur rummet ser ut, var högtalarna står, vilka högtalare som används osv osv.
Vilket humör man är på kan faktiskt också spela in när man lyssnar. Hörseln är
tyvärr ett korttids minne. Som slutkläm kan jag ändå säga att jag hittat grejor
som jag kommer att ha kvar länge. Det är mycket bra byggen i både för och slutsteg
och utan att vara speciellt tekniskt lagd är mitt intryck att det som sitter innanför
chassit på båda stegen är förstklassigt installerat och byggt av mycket bra komponenter.

Här är lite mer teknisk information från deras hemsida:

It is over five years long since Jungson JA-1/JA-99C preamp and pro amp Class A amplifier were introduced into the market. During the last five years, although the home theaters are prevailing year by year, the high fidelity pure musical system keeps to be the pursuits of Hi-Fi music enthusiasts. In their eyes, Hi-Fi system can never be replaced by home theaters. You might use untiring efforts to pursue the home theater system when you do not own it. But if you have owned the audio and video system for some days, you might lose interests on it. However, the music stands to be your life-long pursuit. We believe that the music will not be dead, said by Arturo Toscanini in the first half of 20th century.

It is not easy for a type of amplifier to maintain good sales in domestic market for five years, especially in today’s withering audio market. But why a new version of JA-1/JA-99C was designed? We outsiders can only regard it as the manufacturer’s attitudes to keep improving and show a deep understanding of Hi-Fi enthusiasts’ demanding needs. Of course, we cannot exclude the manufacturer’s intention to achieve better profits and promote development. Stop bullshitting and target our eyes at the amp.

If Jungson JA-2/JA-100 is regarded as an aircraft carrier of domestic amp, Jungson JA-1/JA-99C should be the cruiser. If your harbor or audition room is difficult to anchor an aircraft carrier, Jungson JA-1/JA-99C
can easily come in and cast its anchor.

JA-1-JA-99C is best characterized by five points: 1) Power (2x80W, RMS, 8Ω); 2) Full balance transmission amplification; 3) Negative feedback extracted from voltage amplification level; 4) digital in-phase potentiometer remote control; 5) Selection of superb components at key part.

As we all know, Class A amp has excellent linear performance and no switching distortion at low voltage level. And the transistor is always kept at through state, so there is either no passing distortion. The fluctuation of power current is almost kept at zero even at the sharp change of output power (e.g. dynamic large symphony), so it has a proven power adjustment ratio. As the powerful current always keeps flowing around the circuits, so it can quickly respond to the instant rise or fall of sudden signals (e.g. piano, string and beating instruments). The powerful drive forces can make the loudspeakers work easily and correctly. As a result, Class A amp is born to have such advantages as warm tones, sweet sound, and fine quality. These are the features that are deemed by Hi-Fi enthusiasts as their pursuits with untiring efforts or even as their ultimate goals.

The difficult point for full balance transmission amplification technology is the requirements for perfect match of all components’ performance and their parameters. The signal inputs for each channel (as shown in Figure 1) are decomposed into two signals with the same wavelength and adverse phase. Then these two signals are amplified to enough power by two amplifiers that are completely the same, and finally, be compounded as the same input signal on loudspeaker resistance. By this way, extremely large dynamic ranges and ideal SRO can be achieved, while the distortion caused by wires and amplifiers can be minimized, resulting in a more precious sound quality. Today only a minority of leading companies like Denmark Crown and Japan Gold Voice are willing to use this circuit to produce successful products, but the prices are too high for domestic users to accept. (Figure 1)
Postad bild
The negative feedback of common amplifier is derived from output end, with the disadvantages in an easy instant intermodulation distortion and resulting in the distortion and phase deviation for high-frequency signals, shown in audition sense as gruff “transistor sound”. In addition, the negative electromotive force caused by loudspeaker and the RF disturbance from sound box wires can exert pollution on signals and affect the purity of sound quality. To avoid such advantages, the manufacturer uses high-quality metallic polypropylene capacitors and pays enough attention to the design of power supply. Jungson pro JA-99C uses 680VA transformer, with the rectifiers at 40A each pc and filtering capacitors reaching 100,000 MF in total. It uses the unique Missile-type radiators, (which are also used on X intercontinental ballistic missile), with radiating areas up to 1.8m2.

The use of parallel Class A voltage stabilizer for the voltage amplification of the whole equipment is advantaged in lower internal resistance (approx. 30% of the serial connection). This means that the supply has a higher transmission speed of powers, fulfilling the requirements of loads for prompt supply of large current and allowing the amplifier to have an improved resolution ability and force. The parallel voltage stabilization circuit has the disadvantage in large power consumption. But for preamp that requires relatively low current, this disadvantage can be neglected. Even for the pro amp that requires higher current, this voltage stabilization circuit is usually used, with a view to improv the sound quality. (Figure 2).
Postad bild
Jungson JA-1/JA-99C us equipped with 12 sets of parallel voltage stabilization modules. To ensure minimal disturbance, wider sound fields and denser musical rhymes, the preamp and pro amp, and voltage amplification of right and left channels totally use independent power supply. The original amplifier version uses 32x32 =1024 potentiometer that has a relative unbalance error less than 0.9% between the two channels that are welded by using high-precision resistance. This is perfect form the view of technology. But in order to achieve remote control, the new version uses the state-of-the-art digital control step potentiometers. It uses mini-relay contacts to replace the blades on wave band switch, and activates the contact by using SCM to control the relay wirings. The theory of volume adjustment is similar to that of potentiometer with rotating blades, but has absolutely abandoned the sliding blade. The only internal activation is the contact reed that has very good elasticity. But its movement is very fine, thus to avoid the friction. While the contact is enclosed, so no oxidation will occur. (American superb amplifier Jeff Rowland uses this potentiometer remote control technology).
It is not a surprise for many radio stations, including the People’s Central Broadcasting Station, Beijing Music Radio Station, Beijing Art Station, and other art stations in Xi’an, Shanxi, Hubei an Hunan, to select Jungson as their monitor audition equipment. Today we make an audition by using the new amplifier to drive ATC and Xihu LC6.75 sound box, while using the power cords, balance signal wires and intelligent sound box wires produced by Jungson. We hear the sound from piano, violin, erhu and lute is dainty and real, with the lingering charms and shapes of different instruments as fully exposed to the listeners. When playing the speeches and songs, we feel the voices are correctly and clearly pronounced, full of sweetness, kindness and appealing powers. When playing the large orchestral symphony, we feel a sense of magnificence and dynamic powers and top-grade balance of each frequency band. In general, with sweet and wettish sounds, the original amplifier can compete against the radio tube one, but significantly prevails over the latter in instant state and speed. Each frequency band is smoothly and naturally joined. The low frequency is condensed, with enough softness; the middle frequency is gentle and full; and the high frequency is brisk and fine. The new version has a better performance in the balance between low and middle, as well as an increased sense of diaphaneity and space, especially a large improvement in the reproduction of high-frequency details. Besides keeping the powerful drive forces, the new version has significantly improved its control on sound boxes. The musical rhythms become brighter and clearer, creating an excellent site feeling. The noble and minute tones reproduced by ATC sound boxers are increased with a kind of freshness and pizzazz, based on reserving the original sweetness and wetness from the UK sound boxes, with resolution degree further improved and low frequency sinking deeper. This answers for Chinese audition habits.
Jungson JA-1/JA-99C preamp and pro amp Class A amplifier is really a Hi-Fi equipment. It is no wonder that it stands out among others at Exhibition of Domestic Audio and Video Equipment. It is unanimously appraised that “the experts group is deeply impressed by its sound quality, appearance and structures”.
From “Practical Audio and Video Technology”

Redigerat av disturber, 02 december 2004 - 18:06.


#2

Postad 11 november 2004 - 13:52

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
Vad har du för högtalare till denna lilla kombination?

#3

Postad 11 november 2004 - 13:57

disturber
  • disturber
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Vad har du för högtalare till denna lilla kombination?

Jag har mina Charion Syntar 300.
Dom låter mycket bra. Men jag har ev ett par
Vandersteen på gång och är lite sugen på att prova
något nytt.

#4

Postad 11 november 2004 - 14:51

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Bästa engelskan jag har sett tror jag.... :)

#5

Postad 12 november 2004 - 01:26

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Bra bilder/info disturber. Vad är dina intryck av förstärkaren hittills? Och vad jämfört du med?

Jag återkommer med mina intryck nästa vecka! Det lilla jag kan säga hittills om själva byggkvalite/användning är att byggkvaliten är mkt hög. Fjärrkontrollen är mkt fin med jag stör mig på klickljudet från knapparna. Även själva försteget "klickar" vid varje volymsteg. Slutsteget blir mkt varmt! ;) Och bör även vara riktigt varmt för att det ska låda optimalt.

Slänger in en bild jag hittade på nätet, innanmätet på försteget Jungon JA-1C.

Bifogad fil(er)



#6

Postad 12 november 2004 - 08:24

Unregistered99d4557e
  • Unregistered99d4557e
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
@domenicer: Vad menar du? Engelskan tycker jag inte man kan klaga på. Däremot kan man ju tycka att deras avstavningar är ganska märkliga. ;)


Ps! Ursäkta mitt off-topic inlägg

/Dr_drövel

#7

Postad 12 november 2004 - 09:49

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

@domenicer: Vad menar du? Engelskan tycker jag inte man kan klaga på. Däremot kan man ju tycka att deras avstavningar är ganska märkliga.  ;)


Ps! Ursäkta mitt off-topic inlägg

/Dr_drövel

När vi ändå är OT.... hur länge har du haft dina Swan, och är du nöjd? ;)

#8

Postad 12 november 2004 - 09:51

disturber
  • disturber
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

@domenicer: Vad menar du? Engelskan tycker jag inte man kan klaga på. Däremot kan man ju tycka att deras avstavningar är ganska märkliga.  ;)


Ps! Ursäkta mitt off-topic inlägg

/Dr_drövel

Jag tror han menar det mycket lustiga
brevet jag scannade in klipp högre upp i tråden
med skötselanvisning för chrome frontarna på för & slutsteg.

Jag fick med fina vita handskar för att handha produkterna,
samt båda frontarna var vackert inslagna i sammets kondomer.
Med sammetssidan innåt för bästa skydd. Enligt instruktionerna
ska man sätta på kondomerna när man inte lyssnar på
anläggningen för att undvika smudge. Vilket ser mycket
lustigt ut. (detta behövs inte om man inte är bilmeck och
tafsar på frontarna med oljiga händer, eller har små barn
med marmeladfingrar som gillar att pilla på saker).

TZS: Jag återkommer också med närmare beskrivning av
ljudupplevelsen om några dagar. Allt jag kan säga är
att den låter MYCKET musikalisk. Ljudbilden är helt grym,
bara att luta sej tillbaka och slappna av. Rörkänsla utan att
bli luddig och slapp, skönt tight bas. Man sitter gärna hela
kvällen och matar in nya skivor och förundras över
hur bra det låter.

#9

Postad 12 november 2004 - 13:16

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Enligt instruktionerna
ska man sätta på kondomerna när man inte lyssnar på
anläggningen för att undvika smudge. Vilket ser mycket
lustigt ut. (detta behövs inte om man inte är bilmeck och
tafsar på frontarna med oljiga händer, eller har små barn
med marmeladfingrar som gillar att pilla på saker).

Hehe mina sammetsskydd sitter på just nu. En blöt hundnos är inte vackert på den fina panelen. Men man får ju nästan spelet om man börjar bry sig för mkt om panelen för den är verkligen känslig, om än mkt vacker.

TZS: Jag återkommer också med närmare beskrivning av
ljudupplevelsen om några dagar. Allt jag kan säga är
att den låter MYCKET musikalisk. Ljudbilden är helt grym,
bara att luta sej tillbaka och slappna av. Rörkänsla utan att
bli luddig och slapp, skönt tight bas. Man sitter gärna hela
kvällen och matar in nya skivor och förundras över
hur bra det låter.

Jag har ocks fått det intrycket. Men jag sitter med ett par mkt taskiga högtalarna nu... får dock in ett par mkt neutrala och analytiska nästa vecka så då lär jag verkligen märka förstärkarens karaktär, men det verkar lovande. ;)

#10

Postad 12 november 2004 - 15:05

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

@domenicer: Vad menar du? Engelskan tycker jag inte man kan klaga på. Däremot kan man ju tycka att deras avstavningar är ganska märkliga.  ;)


Ps! Ursäkta mitt off-topic inlägg

/Dr_drövel

Jag tror han menar det mycket lustiga
brevet jag scannade in klipp högre upp i tråden
med skötselanvisning för chrome frontarna på för & slutsteg.

Självklart menade jag det roliga brevet om Smudge =)

#11

Postad 12 november 2004 - 15:47

Unregistered99d4557e
  • Unregistered99d4557e
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
@Matsen: Jag köpte dom i april förra året hos Golden Age Music i Alingsås, och ja jag är nöjd med dom. Visst finns det saker som kan förbättras, men för priset tycker jag de är mycket trevliga.

Idag har förhoppningsvis min Advantage Thor anlänt. Så i helgen kommer jag undersöka hur skönsjungande mina svanar kan bli. Det är en lågoddsare att Nils Lofgren - Acoustic Live blir första plattan som spisas. ;)

Mvh
Dr_drövel

Redigerat av Unregistered99d4557e, 12 november 2004 - 15:49.


#12

Postad 12 november 2004 - 15:54

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

@Matsen: Jag köpte dom i april förra året hos Golden Age Music i Alingsås, och ja jag är nöjd med dom. Visst finns det saker som kan förbättras, men för priset tycker jag de är mycket trevliga.

Idag har förhoppningsvis min Advantage Thor anlänt. Så i helgen kommer jag undersöka hur skönsjungande mina svanar kan bli.  Det är en lågoddsare att Nils Lofgren - Acoustic Live blir första plattan som spisas.  ;)

Mvh
Dr_drövel

låter högst intreesant....

Du får gärna starta en tråd om dina vackra högtalare med intryck å så!!! Skulle vara mycket uppskattat - det är ju många som funderar på att köpa högtalare från Kina och dessa är ju ett bra alternativ!

#13

Postad 12 november 2004 - 16:05

Unregistered99d4557e
  • Unregistered99d4557e
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
@Matsen: Inte omöjligt att det blir så. Får nog ta och låna en digitalkamera också i så fall för att plåta mina prylar.

Mvh
Dr_drövel

#14

Postad 15 november 2004 - 22:24

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Nu har jag lyssnat in mig lite mer och kan komma med intryck. Jag är inte den som höjer saker till skyarna och försöker iaf inte komma skumma uttryck direkt lånade från HiFi-blaskorna men ska försöka beskriva lite..

Jämfört med surroundreviern Marantz SR6300, är den faktiskt tämligen lik i karaktären. Jungson-förstärkaren har en uns av värme, utan att ge ett för diffust och oprecist intryck. Jämfört med SR6300 är basen är både djupare, och "tajtare".

Jämfört med ett Classic 8.0B slutsteg är känns diskanten inte lika kristallklar. Dock så upplever jag inte mindre detaljer. Jungson ger defenitivt inte vad man kan kalla ett vasst eller hårt ljud i diskanten men som sagt, lite på avkall av det där kristallklara. Personligen föredrar jag Jungson som inte ger lyssningströtthet för mig.

Jämfört med en äldre Onkyo A-8500 2-kanalare, ett rätt tung pjäs körd i pure direct läge: mina högtalare är inga som kräver kraft så i den bemärkelsen märker jag inga skillnader mot Jungson. Onkyon är lite sämre på allt, mindre detaljer, basen känns ngt tunnare. Men det allra största skillnaden ligger i ljudbilden. Tänk dig att du först hör att sångaren står ungefär i mitten, och kan detektera att gitarristen står lite till vänster. När jag bytte till Jungson "visste" jag exakt var musikerna stod placerade. Underbart.

Detta var som mina intryck hittills, personligen vinner Jungson över samtliga ovan, och kostar iofs också mer. Nyckelorden ligger i bra ljudbild, och lättlyssnat ljud, ngt jag värdesätter. :D

Edit: Slänger in en bild på slutsteget, bilden taget från "Jungson från Skåne-gruppköpet".

Postad bild

Mkt kylflänsar. Blir MKT varmt! La en termometer på chassit men den gick bara upp till 40 grader, gissar själv på ungefär 50-60 grader när det är helt uppvärmt.

Redigerat av Unregistered78e0ed10, 15 november 2004 - 22:34.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.