Postad 19 November 2004 - 23:09
Postad 19 November 2004 - 23:39
Postad 20 November 2004 - 08:58
Ett tips är att köpa in några olika sorter i pulver form, bland i olika burkar och testa sig fram på en träbit till man är nöjd.
Kan oxså rekomendera dig att testa de olika typer av vax'er som finns idag, med dem får man fram en känsla av antik. Man kan med fördel använda dem på betsade ytor, var försiktig så det inte blir för mörkt bara.
Postad 20 November 2004 - 11:05
Postad 20 November 2004 - 11:09
Postad 20 November 2004 - 12:19
Jag ska bygga ett par högtalare och vill ha fanéret svärtat. Alltså Mörkt, nästan svart fast ådringen i skall fortfarande synas igenom. Tanken var att få det där antika utseendet som Mr Zäta nämnde.
Är det nån som kan ge lite mer fakta om produkter för att åstakomma detta?
Postad 20 November 2004 - 12:35
Det är så att jag har gjort om mitt garage som är på en 12 kvd. till ett litet tv-rum , tänkte ha ett litet billigare alternativ av hemmabio-anläggningng där med .. Vill inte lägga ut en 1000 - lapp på en TRÄ-SKIVA . Kan ha roligare för dom pengarna tycker jag iaf.
Postad 20 November 2004 - 13:39
Ville ha ek, men det var helt enkelt för dyrt.
Betsade med ZAR oljebets, valde kulören "spanish Oak".
Blev EXTREMT bra.
Är snart färdig med den, tar lite bilder då.
Postad 20 November 2004 - 17:30
Du kanske kan adda mig på msn , så kan du skicka över bilderna ?
[email protected]
Postad 20 November 2004 - 18:43
Med bakgrund av detta och att Bauhaus skivor inte duger till mycket mer (enligt uppgift från snickare såklart) än att ställa just stereon på tyckte jag att det verkade billigt och bra med ca 800kr för två skivor på kanske 120cm.
Redigerat av alexandre, 20 November 2004 - 18:46.
Postad 20 November 2004 - 21:05
Har du inget IKEA-varuhus i närheten? I deras "fyndhörnor" brukar man hitta det mesta. Någon bokhylla/bord/skrivbord eller nått du kan såga i.
Det brukar inte vara allt för dyrt.
Kan vara värt att kolla.
Postad 20 November 2004 - 21:52
Det där tycker jag låter extremt märkligt!Under den renovering av lägenhet jag håller på med nu har jag fått förklarat för mig att en halvmeter ek vanligtvis kostar 13400:-
En halvmeter, men vilken bredd och tjocklek syftar priset till??
En ek-fanér skiva i 16mm tjocklek (250*120*16) kostar ungefär 750kr på en yrkesbutik, som jag har möjlighet att handla hos genom en vän som är snickare.
Fast det är klart åker man till Fre**ells i Sthlm och shoppar loss på lite massiv ek, får man nog slanta upp en del!
Hursomhelst vad jag ville tipsa om är att om man har en bit massiv ek och vill ha en schysst finish på den, så ska man köpa en produkt som heter Bio-Lin. Det är en olja, närmare bestämt kallpressad lin-olja, terpentin och bivax. Strök på det på en bänk-bit i köket som var obehandlad (ny) och det blev GRYMT schysst!
Postad 07 December 2004 - 15:42
Ska försöka hinna med att ta bilder och lägga ut senare under kvällen.
Postad 07 December 2004 - 18:31
Var snälla med era kommentarer, mycket jobb bakom den bänken..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
107 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?